Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

07 gru 2016, 16:16

Sigma pisze:Zależy na które. Seryjne w sensie z wersji nielimitowanej - tak. Z wersji limitowanych - różnie.

Które z limitowanych niby nie pasują?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

07 gru 2016, 20:22

Np. załóż sobie 15 od wersji Phoenix Impuls (te a'la szprychowe). Zobaczymy czy po wyważeniu odjedziesz że stacji ;-)
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Bukos
Posty: 319
Rejestracja: 28 sie 2013, 21:56
Lokalizacja: Września

07 gru 2016, 21:55

Tylni stab z nb/nbfl pasuje do NA?
Bukos
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

07 gru 2016, 21:57

Bukos pisze:Tylni stab z nb/nbfl pasuje do NA?

Nie, tzn trzeba wygiac.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

08 gru 2016, 16:16

Sigma pisze:Np. załóż sobie 15 od wersji Phoenix Impuls (te a'la szprychowe)

Impuls ma w serii big brejki, więc... ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 gru 2016, 20:45

Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

08 gru 2016, 21:09

mutra pisze:Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>

Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

08 gru 2016, 21:42

Fifkers pisze:
Sigma pisze:Np. załóż sobie 15 od wersji Phoenix Impuls (te a'la szprychowe)

Impuls ma w serii big brejki, więc... ;)

Nie wiem co ma Impuls. Wątpię, żeby miał BB - wersje z BB miały felgi 16', Impuls ma 15'. Ale nie ma to większego znaczenia, bo nie o tym jest dyskusja. Mam BB w swoim Unplugged i mam 15' felgi od Impulsa z założonymi zimówkami. I wiem ile gimnastyki było żeby znaleźć jakiś sposób na złożenie tego do kupy. Po prostu na BB niektóre 15 nie wchodzą, inne wchodzą na styk. I warto o tym pamiętać kupując felgi na BB.
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

08 gru 2016, 22:11

ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.


Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

09 gru 2016, 7:44

mutra pisze:
ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.


Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?

Tak.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

09 gru 2016, 18:31

Sigma pisze:Nie wiem co ma Impuls. Wątpię, żeby miał BB - wersje z BB miały felgi 16', Impuls ma 15'.

Wszystkie mx-5 od rocznika modelowego 2003 mają big brejki, a impuls jest z 2005r.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

09 gru 2016, 20:05

ree pisze:
mutra pisze:
ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.


Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?

Tak.


no niestety nie podziałało :cry:
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 747
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

09 gru 2016, 20:59

Sigma pisze:
Fifkers pisze:
Sigma pisze:Np. załóż sobie 15 od wersji Phoenix Impuls (te a'la szprychowe)

Impuls ma w serii big brejki, więc... ;)

Nie wiem co ma Impuls. Wątpię, żeby miał BB - wersje z BB miały felgi 16', Impuls ma 15'. Ale nie ma to większego znaczenia, bo nie o tym jest dyskusja. Mam BB w swoim Unplugged i mam 15' felgi od Impulsa z założonymi zimówkami. I wiem ile gimnastyki było żeby znaleźć jakiś sposób na złożenie tego do kupy. Po prostu na BB niektóre 15 nie wchodzą, inne wchodzą na styk. I warto o tym pamiętać kupując felgi na BB.

Mam zimówki na felgach z wersji Impuls i weszły na big brejki bez problemu.
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

10 gru 2016, 16:34

mutra pisze:
ree pisze:
mutra pisze:
ree pisze:Podaj na początek napięcie do wanienki z jakiegoś aku, uruchom, potem powinno działać. Ja mam prostownik procesorowy z lidla i nie chce ładować całkowicie rozładowanych aku, ale jak na start podepne kablami dodatkowo dobry aku, to potem już działa.


Czyli jeżeli dobrze zrozumiałem: podłączyć wanienkę do akumulatora i prostownika jednocześnie?

Tak.


no niestety nie podziałało :cry:

To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 gru 2016, 18:58

waldi pisze:To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


raczej nie, prostownik nowka sztuka - akumulator ładuje normalnie. On ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, przeładowaniem i HGW co jeszcze. Wygląda na to że coś mu się nie zgadza i po prostu odcina zasilanie :(.
póki co elektrolize prowadzę na ładowarce do komórki ale bede musiał coś innego wykombinować bo do galwanizacji potrzebuje więcej woltów :(
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

10 gru 2016, 19:53

mutra pisze:
waldi pisze:To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


raczej nie, prostownik nowka sztuka - akumulator ładuje normalnie. On ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, przeładowaniem i HGW co jeszcze. Wygląda na to że coś mu się nie zgadza i po prostu odcina zasilanie :(.
póki co elektrolize prowadzę na ładowarce do komórki ale bede musiał coś innego wykombinować bo do galwanizacji potrzebuje więcej woltów :(

Stare zasilacze od laptopa, mają chyba między 10 a 21 - ale nie eksperymentowalem ;-)
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

10 gru 2016, 22:27

waldi pisze:
mutra pisze:
waldi pisze:To może prostownik uwalony, jakieś zabezpieczenie - itp

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka


raczej nie, prostownik nowka sztuka - akumulator ładuje normalnie. On ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, przeładowaniem i HGW co jeszcze. Wygląda na to że coś mu się nie zgadza i po prostu odcina zasilanie :(.
póki co elektrolize prowadzę na ładowarce do komórki ale bede musiał coś innego wykombinować bo do galwanizacji potrzebuje więcej woltów :(

Stare zasilacze od laptopa, mają chyba między 10 a 21 - ale nie eksperymentowalem ;-)


myślałem o tym samym - już jedną wygrzebałem. musze tylko sprawdzic ile amperów wypluje taka ładowarka. :mrgreen:
mleko8
Posty: 23
Rejestracja: 11 sty 2015, 19:13
Model: NB FL

11 gru 2016, 17:28

No i dup a. :(
Se po driftowałem.

Panowie, potrzebuję pomocy w sprawie diagnozy pourazowej. Przywaliłem dość mocno bo mi felga aż pękła i trzeba będzie spawać w krawężnik. Na pierwszy rzut oka nie widać innych urazów, choć wydaje mi się, że łożysko zaczęło szumieć (mi po uderzeniu też w głowie zaszumiało).

Jakie inne urazy mogą wystąpić po takim uderzeniu i co sprawdzić muszę na pewno???

A i czy ktoś ma do sprzedania felgi do NBFL ?
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

11 gru 2016, 17:32

Ktos wie czy da radę wykręcić rozrusznik góra,przodem- dołem ,cholera postawiłem auto przy ścianie .Kolektor wyjęty,alternator- też,wspornik kolektora .Wykrecilem Dolna śrubę , druga widzę ale jakoś bez przedluzki chyba nie puści ,trzecia tylko że zdjęcia " czaje gdzie jest :D .
szymek
Posty: 1491
Rejestracja: 06 cze 2013, 14:55
Lokalizacja: Poznań

11 gru 2016, 18:42

mleko8 pisze:No i dup a. :(
Se po driftowałem.
Panowie, potrzebuję pomocy w sprawie diagnozy pourazowej. Przywaliłem dość mocno bo mi felga aż pękła i trzeba będzie spawać w krawężnik. Na pierwszy rzut oka nie widać innych urazów, choć wydaje mi się, że łożysko zaczęło szumieć (mi po uderzeniu też w głowie zaszumiało).
Jakie inne urazy mogą wystąpić po takim uderzeniu i co sprawdzić muszę na pewno???
A i czy ktoś ma do sprzedania felgi do NBFL ?

Na 99% dolny wahacz będzie podgięty i łącznik stabilizatora zepsuty. Przynajmniej ja tak miałem trzy lata temu jak przywaliłem bokiem koła ;) ...felga też była w czarnej "d". Łożysko też bym wymienił.
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

11 gru 2016, 19:38

waldi pisze:Ktos wie czy da radę wykręcić rozrusznik góra,przodem- dołem ,cholera postawiłem auto przy ścianie .Kolektor wyjęty,alternator- też,wspornik kolektora .Wykrecilem Dolna śrubę , druga widzę ale jakoś bez przedluzki chyba nie puści ,trzecia tylko że zdjęcia " czaje gdzie jest :D .

Prawdę mówiąc może być to awykonalne. Nie możesz wypchnąć auta i wepchnąć tak, żeby podnieść je z tej strony?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

11 gru 2016, 19:49

Właśnie przewertowalem ,setki stron i doszedłem do wniosku
Wypchnąć auto - odsunąć od ściany i dostać się do nich jak mały japoński technik miał to w wizji . :D
Wymontowalem z góry kolektor - i tak zachowawczo myślę - rozrusznik w zasięgu ręki to go oddam od razu na " przegląd "
Dzięki za informacje - juz chciałem rękę łamać.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

13 gru 2016, 8:24

mutra pisze:Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>


a nie lepiej oddać do zakałdu żeby to ocynkowali?

poniżej mój zacisk akurat do 126pe w złotym ocynku
Załączniki
ccc.jpg
mutra
Donator
Donator
Posty: 3695
Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
Model: ND
Wersja: GT Sport nav+
Lokalizacja: Nottinghamshire

13 gru 2016, 15:59

zawodnik pisze:
mutra pisze:Mam problem nie bezpośrednio związany z emixem. Zabrałem się za zimowe reperacje i wymyśliłem że sobie ocynkuje galwanicznie zaciski przy okazji regeneracji. Jako źródła prądu planowałem użyć prostownika (takiego https://www.youtube.com/watch?v=CiaV1wYZoYw )ale to sprytny skubaniec i on wie że go podłączam do wanienki z elektrolitem zamiast do baterii i sie nie włacza. macie jakis pomysł jakby to obejsc?>


a nie lepiej oddać do zakałdu żeby to ocynkowali?

poniżej mój zacisk akurat do 126pe w złotym ocynku

BUILD, not BOUGHT :bicz: sam se zrobię :mrgreen:

a tak na serio, pewnie wyszło by nawet taniej oddać do zakładu, ale raz że nie chce zdemontować wszystkich zaciskow na raz (bo potem nie bede miał złożonego na wzór żeby poskładać ;) a dwa: jak już poskładam wszytko do kupy to sobie mogę każdą nawet najmniejszą część z mazdy wyjąć i ocynkować przy okazji jakiejkolwiek naprawy/wymiany.

Swoją drogą bardzo ładne te twoje zaciski :kciuk: - celuje w podobny efekt tylko troszkę jaśniejsze (ocynk z pasywacją chromową na złoto)
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

13 gru 2016, 17:54

mój ocynk jest właśnie złoty, srebrny gorzej się jakoś trzyma, a złoty mi do koncepcji pasował :D
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

13 gru 2016, 18:50

Ile kosztuje takie ocynkowanie jednego zacisku? Rozumiem, że o rdzy można zapomnieć na wieki?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Łukasz
Donator
Donator
Posty: 253
Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
Model: NC
Wersja: 2.0
Lokalizacja: Częstochowa

13 gru 2016, 19:14

Jak w grande punto płaciłem 45 za wszystkie.I to nie tylko zaciski ale wszystko oddawali nawet najdrobniejsze srubeczki.
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

13 gru 2016, 20:50

zgadza sie ocynkować można wszystko ja cynkowałem sporo rzeczy płaciłem za kilogram w sumie cięzko to wycenić

przykładowe moje elementy, czy o rdzy mozna zapomnieć hym zobaczymy :) do mazdy będę też cynkował efekt jest bardzo ładny na żywo, cynkowałem równiez nowe tarcze hamulcowe :)
Załączniki
zz (2).jpg
zz (1).jpg
Awatar użytkownika
waldi
Donator
Donator
Posty: 469
Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Wrocław

13 gru 2016, 20:58

zawodnik pisze:zgadza sie ocynkować można wszystko ja cynkowałem sporo rzeczy płaciłem za kilogram w sumie cięzko to wycenić

przykładowe moje elementy, czy o rdzy mozna zapomnieć hym zobaczymy :) do mazdy będę też cynkował efekt jest bardzo ładny na żywo, cynkowałem równiez nowe tarcze hamulcowe :)

Pełen szacunek - jak bym tak rozłożył auto to chyba by już do żywych nie wróciło. Mam strategie że " zostawiam wszystko według umiejscowienia w samochodzie" czyli jeden wielki bu... el.w którym się jakoś odnajduje
Awatar użytkownika
zawodnik
Posty: 317
Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
Model: NB
Lokalizacja: Skierniewice
Kontakt:

13 gru 2016, 22:14

Hehe cały silnik rozebrany i złożony na nowych gratach ale to dopiero przedsmak odbudowy bisa. To samo czeka mnie z mx em początek w krotce wiec może założę odpowiedni wątek na forum
ODPOWIEDZ