[NB] montaz wskaznika temperatury oleju

Dział wnikający w techniczne niuanse generacji NA i NB

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

06 mar 2013, 13:47

obecnie montuje dwa dodatkowe pasujące optycznie (białe) dodatkowe wskaźniki m.in. temperatury oleju.
i tu zapytanie:
gdzie najlepiej , najprosciej zamontować czujnik/sensor tego wskażnika.
jak sama jego nazwa wskazuje, musi mieć on kontakt z olejem silnikowym
no i może ktos z grona wielbicieli i użytkowników tego kultowego auta,
ma pomysł na małoinwazyjną opcje montażu.
na wstępie przyznam, że nie oczekuje dorad typu>
wywierć dziure w misce oleju itp..

pozdr. i upraszam o wasze pomysły

Enduro
Ostatnio zmieniony 23 mar 2013, 16:03 przez Enduro, łącznie zmieniany 1 raz.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

06 mar 2013, 14:38

Najprościej w przekładkę pomiędzy filtr i blok (chłodniczkę w1.8), tylko będziesz musiał odkręcać wspornik kolektora do wymiany filtra oleju w 1.8.

http://www.ebay.com/itm/Aluminum-Oil-Gauge-Filter-Sandwich-M18-M20-Racing-Sport-Plate-Adapter-EN24H-/310502780591?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item484b686eaf&vxp=mtr

Pytanie tylko jaki gwint masz przy czujniku.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 mar 2013, 14:56

RS pisze:Najprościej w przekładkę pomiędzy filtr i blok (chłodniczkę w1.8), tylko będziesz musiał odkręcać wspornik kolektora do wymiany filtra oleju w 1.8.


nie prawda, u siebie miałem podkładę i z filtrem mieściła się, bez ruszania wspornika.




edit: tylko że ja podkładę wykonałem sobie sam, tak że mieścila się, robiła robotę, no i mieścił się filtr... ale nie ma na rynku podkładki która się "wyrobi" ;)?


edit 2: Nie wiem czy w NBFL 1.8? nie ma czasem zaślepki w głowicy, przez którą można by jeszcze sobie wejść do oleju za pomoca jakiegoś sprytnego "gwint adapteru" pod czujnik, niech ktoś potwierdzi.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

06 mar 2013, 18:23

grzes pisze:..
edit 2: Nie wiem czy w NBFL 1.8? nie ma czasem zaślepki w głowicy, przez którą można by jeszcze sobie wejść do oleju za pomoca jakiegoś sprytnego "gwint adapteru" pod czujnik, niech ktoś potwierdzi.

na taki warinat sie pisze, choc u mnie pod maska tylko 1,6 L. siedzi.
pozdr.
E
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

06 mar 2013, 18:35

Można prościej.... bez podkładki, bez gwint adapteru ( w przypadku czujnika występującego w zestawie Autogauge)

Z tyłu silnika, w głowicy, trochę pod pokrywą zaworów od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).

Polecam to robić na zimnym silniku wtedy olej nie wylatuje :razz:

W mojej miatce taki zestaw jeździ ze mną od zeszłego roku i daje radę :wink:
Dziś temp. 88 - 90 stopni.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2013, 19:23 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

06 mar 2013, 19:04

Enduro pisze:na taki warinat sie pisze

3 x lepszy od podkładki.


Tomai pisze: tyłu silnika, w głowicy ,od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).

otóż o tym mówię, jest to kanał technologiczny wynikający z wiercenia kanałów olejowych dalej w głowicy, innej drogi nie ma, z tym że tam jest gwint 10x1 bodajrze? czujnik posiada gwint NPT lub coś podobnego na stożku, różnica między nimi występuje na 11 zwoju, stąd często popularne czujniki po prostu pasują i się uszczelniają.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

06 mar 2013, 19:24

grzes pisze:stąd często popularne czujniki po prostu pasują i się uszczelniają.


Dodatkowo dla bezpieczeństwa posmarowałem uszczelniaczem do gwintów.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

06 mar 2013, 20:12

Tomai pisze:Można prościej.... bez podkładki, bez gwint adapteru ( w przypadku czujnika występującego w zestawie Autogauge)

Z tyłu silnika, w głowicy, trochę pod pokrywą zaworów od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).

Polecam to robić na zimnym silniku wtedy olej nie wylatuje :razz:

W mojej miatce taki zestaw jeździ ze mną od zeszłego roku i daje radę :wink:
Dziś temp. 88 - 90 stopni.

wielkie dzieki, takiej informacji oczekiwalem..
po montazu opisze co i jak.
teraz poyostaje pytanie czy orginalny czujnik od MG ktory otrzymałem wraz z zegarem będzie pasował czy wymagał dopasowania...
pozdr.
E
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

06 mar 2013, 20:28

Enduro pisze:wielkie dzieki, takiej informacji oczekiwalem..

po montazu opisze co i jak.

teraz poyostaje pytanie czy orginalny czujnik od MG ktory otrzymałem wraz z zegarem będzie pasował czy wymagał dopasowania...

pozdr.

E


Proszę :kciuk: Napisz potem jak się sprawuje :wink:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

07 mar 2013, 7:51

Enduro pisze:czy wymagał dopasowania


"gwint adapteru"


Enduro pisze:na taki warinat sie pisze


:kciuk:
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

07 mar 2013, 9:04

Dodam tylko, że w nb 1.6 podkładka pod filtr razem z filtrem mieści się bez odkręcania wspornika kolektora. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2013, 11:18 przez himber, łącznie zmieniany 1 raz.
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

07 mar 2013, 9:43

himber pisze:.. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.

ale ona jest glownie po to aby zamontowac chlodnice oleju.
E
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

07 mar 2013, 11:17

Enduro pisze:
himber pisze:.. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.

ale ona jest glownie po to aby zamontowac chlodnice oleju.
E


Ona jest po wiele rzeczy w tym także podpięcie czujników...
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

07 mar 2013, 13:04

himber pisze:..
Ona jest po wiele rzeczy w tym także podpięcie czujników...

no to nie moze byc lepiej.
ale w moim przypadku wystarczy jesli wykorzystam ten otworek technologiczny, o ktorym kolega wspomnial, ze co mu wdzieczny lekko jestem
pozdr.
E

[ Dodano: 08-03-2013, 10:55 ]
o to taki czujnik zakupilem wraz z wskaznikiem od MG, bo koniecznie chcielem dobrac go do koloru licznika
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/811/sensormg.jpg/]Obrazek[/URL]
na dniach okaze sie czy mozna go bezproblemowo zamontowac..
pozdr.E
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

23 mar 2013, 16:01

i tak u mnie w tym lepiej dostępnym miejscu
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/827/czujnikw.jpg/]Obrazek[/URL]
wykręciłem srubke na imbus i w jej miejsce wkręciłem inny sensor od VW/audi gdyż ten posiadał wymagany drobny gwint
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/705/czujnik1j.jpg/]Obrazek[/URL]

teraz pozostaje całość odpowiednio podłączyć i lekko spasowac, gdyż ten obcy czujnik ma rezystancje duzo mniejszą niż ten originalny od wskaźnika..

E.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

24 mar 2013, 9:09

Enduro pisze: tak u mnie w tym lepiej dostępnym miejscu

Miejsce niezłe, to jest ten sam kanał olejowy, który jest dostępny z tyłu głowicy a dostęp do samego czujnika będziesz miał faktycznie wygodniejszy.
Sprawdź jedynie bardzo dokładnie na jaką głębokość czujnik wchodzi. On może wejść w światło kanału jedynie bardzo minimalnie tak, aby nie ograniczał przepływu.
Tomai pisze:Dodatkowo dla bezpieczeństwa posmarowałem uszczelniaczem do gwintów.

Czujniki najlepiej wkręcać na taśmę teflonową.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Enduro
Posty: 262
Rejestracja: 26 lut 2012, 13:51
Lokalizacja: wielkopolska/Niemcy

24 mar 2013, 9:45

ten zamontowany czujnik jest dość krótki (porównywalny z dlugością wykręconej śrubki imbusowj) ale i tak dla pewnosci sprawdziłem głębokość otworu.
dodatkowo wkręcanie szło dość ciężko a i gwint uprzednio oczyściłem odtłusciłem i posmarowałem klejem "loctite"...
a po odpaleniu auta sprawdzałem dokładnie szczelność tego miejsca...
pozdr.
E
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2016, 9:41

Witam.
Czy któryś z szanownych kolegów powie mi jaki jest rozmiar i skok gwintu w filtrze oleju??
Awatar użytkownika
mwlodarr
Posty: 60
Rejestracja: 02 lut 2016, 21:43
Model: NB FL
Wersja: unplugged
Lokalizacja: WWL

12 gru 2016, 18:39

M20x1.5
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

12 gru 2016, 19:38

Dzieki
ODPOWIEDZ