[NB] montaz wskaznika temperatury oleju
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
obecnie montuje dwa dodatkowe pasujące optycznie (białe) dodatkowe wskaźniki m.in. temperatury oleju.
i tu zapytanie:
gdzie najlepiej , najprosciej zamontować czujnik/sensor tego wskażnika.
jak sama jego nazwa wskazuje, musi mieć on kontakt z olejem silnikowym
no i może ktos z grona wielbicieli i użytkowników tego kultowego auta,
ma pomysł na małoinwazyjną opcje montażu.
na wstępie przyznam, że nie oczekuje dorad typu>
wywierć dziure w misce oleju itp..
pozdr. i upraszam o wasze pomysły
Enduro
i tu zapytanie:
gdzie najlepiej , najprosciej zamontować czujnik/sensor tego wskażnika.
jak sama jego nazwa wskazuje, musi mieć on kontakt z olejem silnikowym
no i może ktos z grona wielbicieli i użytkowników tego kultowego auta,
ma pomysł na małoinwazyjną opcje montażu.
na wstępie przyznam, że nie oczekuje dorad typu>
wywierć dziure w misce oleju itp..
pozdr. i upraszam o wasze pomysły
Enduro
Ostatnio zmieniony 23 mar 2013, 16:03 przez Enduro, łącznie zmieniany 1 raz.
Najprościej w przekładkę pomiędzy filtr i blok (chłodniczkę w1.8), tylko będziesz musiał odkręcać wspornik kolektora do wymiany filtra oleju w 1.8.
http://www.ebay.com/itm/Aluminum-Oil-Gauge-Filter-Sandwich-M18-M20-Racing-Sport-Plate-Adapter-EN24H-/310502780591?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item484b686eaf&vxp=mtr
Pytanie tylko jaki gwint masz przy czujniku.
http://www.ebay.com/itm/Aluminum-Oil-Gauge-Filter-Sandwich-M18-M20-Racing-Sport-Plate-Adapter-EN24H-/310502780591?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item484b686eaf&vxp=mtr
Pytanie tylko jaki gwint masz przy czujniku.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
RS pisze:Najprościej w przekładkę pomiędzy filtr i blok (chłodniczkę w1.8), tylko będziesz musiał odkręcać wspornik kolektora do wymiany filtra oleju w 1.8.
nie prawda, u siebie miałem podkładę i z filtrem mieściła się, bez ruszania wspornika.
edit: tylko że ja podkładę wykonałem sobie sam, tak że mieścila się, robiła robotę, no i mieścił się filtr... ale nie ma na rynku podkładki która się "wyrobi"

edit 2: Nie wiem czy w NBFL 1.8? nie ma czasem zaślepki w głowicy, przez którą można by jeszcze sobie wejść do oleju za pomoca jakiegoś sprytnego "gwint adapteru" pod czujnik, niech ktoś potwierdzi.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:..
edit 2: Nie wiem czy w NBFL 1.8? nie ma czasem zaślepki w głowicy, przez którą można by jeszcze sobie wejść do oleju za pomoca jakiegoś sprytnego "gwint adapteru" pod czujnik, niech ktoś potwierdzi.
na taki warinat sie pisze, choc u mnie pod maska tylko 1,6 L. siedzi.
pozdr.
E
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Można prościej.... bez podkładki, bez gwint adapteru ( w przypadku czujnika występującego w zestawie Autogauge)
Z tyłu silnika, w głowicy, trochę pod pokrywą zaworów od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).
Polecam to robić na zimnym silniku wtedy olej nie wylatuje
W mojej miatce taki zestaw jeździ ze mną od zeszłego roku i daje radę
Dziś temp. 88 - 90 stopni.
Z tyłu silnika, w głowicy, trochę pod pokrywą zaworów od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).
Polecam to robić na zimnym silniku wtedy olej nie wylatuje

W mojej miatce taki zestaw jeździ ze mną od zeszłego roku i daje radę

Dziś temp. 88 - 90 stopni.
Ostatnio zmieniony 06 mar 2013, 19:23 przez Tomai, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Enduro pisze:na taki warinat sie pisze
3 x lepszy od podkładki.
Tomai pisze: tyłu silnika, w głowicy ,od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).
otóż o tym mówię, jest to kanał technologiczny wynikający z wiercenia kanałów olejowych dalej w głowicy, innej drogi nie ma, z tym że tam jest gwint 10x1 bodajrze? czujnik posiada gwint NPT lub coś podobnego na stożku, różnica między nimi występuje na 11 zwoju, stąd często popularne czujniki po prostu pasują i się uszczelniają.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
grzes pisze:stąd często popularne czujniki po prostu pasują i się uszczelniają.
Dodatkowo dla bezpieczeństwa posmarowałem uszczelniaczem do gwintów.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Tomai pisze:Można prościej.... bez podkładki, bez gwint adapteru ( w przypadku czujnika występującego w zestawie Autogauge)
Z tyłu silnika, w głowicy, trochę pod pokrywą zaworów od strony ściany grodziowej jest zaślepka którą nalezy wykręcić imbusem i wkręcić czujnik. ( da radę wymacać ręką z tyłu tą zaślepkę ).
Polecam to robić na zimnym silniku wtedy olej nie wylatuje
W mojej miatce taki zestaw jeździ ze mną od zeszłego roku i daje radę![]()
Dziś temp. 88 - 90 stopni.
wielkie dzieki, takiej informacji oczekiwalem..
po montazu opisze co i jak.
teraz poyostaje pytanie czy orginalny czujnik od MG ktory otrzymałem wraz z zegarem będzie pasował czy wymagał dopasowania...
pozdr.
E
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Enduro pisze:wielkie dzieki, takiej informacji oczekiwalem..
po montazu opisze co i jak.
teraz poyostaje pytanie czy orginalny czujnik od MG ktory otrzymałem wraz z zegarem będzie pasował czy wymagał dopasowania...
pozdr.
E
Proszę


Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Enduro pisze:czy wymagał dopasowania
"gwint adapteru"
Enduro pisze:na taki warinat sie pisze

NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Dodam tylko, że w nb 1.6 podkładka pod filtr razem z filtrem mieści się bez odkręcania wspornika kolektora. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.
Ostatnio zmieniony 07 mar 2013, 11:18 przez himber, łącznie zmieniany 1 raz.
Enduro pisze:himber pisze:.. Wczoraj zakładałem taką kanapkę u siebie.
ale ona jest glownie po to aby zamontowac chlodnice oleju.
E
Ona jest po wiele rzeczy w tym także podpięcie czujników...
himber pisze:..
Ona jest po wiele rzeczy w tym także podpięcie czujników...
no to nie moze byc lepiej.
ale w moim przypadku wystarczy jesli wykorzystam ten otworek technologiczny, o ktorym kolega wspomnial, ze co mu wdzieczny lekko jestem
pozdr.
E
[ Dodano: 08-03-2013, 10:55 ]
o to taki czujnik zakupilem wraz z wskaznikiem od MG, bo koniecznie chcielem dobrac go do koloru licznika
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/811/sensormg.jpg/]

na dniach okaze sie czy mozna go bezproblemowo zamontowac..
pozdr.E
i tak u mnie w tym lepiej dostępnym miejscu
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/827/czujnikw.jpg/]
[/URL]
wykręciłem srubke na imbus i w jej miejsce wkręciłem inny sensor od VW/audi gdyż ten posiadał wymagany drobny gwint
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/705/czujnik1j.jpg/]
[/URL]
teraz pozostaje całość odpowiednio podłączyć i lekko spasowac, gdyż ten obcy czujnik ma rezystancje duzo mniejszą niż ten originalny od wskaźnika..
E.
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/827/czujnikw.jpg/]

wykręciłem srubke na imbus i w jej miejsce wkręciłem inny sensor od VW/audi gdyż ten posiadał wymagany drobny gwint
[URL=http://imageshack.us/photo/my-images/705/czujnik1j.jpg/]

teraz pozostaje całość odpowiednio podłączyć i lekko spasowac, gdyż ten obcy czujnik ma rezystancje duzo mniejszą niż ten originalny od wskaźnika..
E.
Enduro pisze: tak u mnie w tym lepiej dostępnym miejscu
Miejsce niezłe, to jest ten sam kanał olejowy, który jest dostępny z tyłu głowicy a dostęp do samego czujnika będziesz miał faktycznie wygodniejszy.
Sprawdź jedynie bardzo dokładnie na jaką głębokość czujnik wchodzi. On może wejść w światło kanału jedynie bardzo minimalnie tak, aby nie ograniczał przepływu.
Tomai pisze:Dodatkowo dla bezpieczeństwa posmarowałem uszczelniaczem do gwintów.
Czujniki najlepiej wkręcać na taśmę teflonową.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ten zamontowany czujnik jest dość krótki (porównywalny z dlugością wykręconej śrubki imbusowj) ale i tak dla pewnosci sprawdziłem głębokość otworu.
dodatkowo wkręcanie szło dość ciężko a i gwint uprzednio oczyściłem odtłusciłem i posmarowałem klejem "loctite"...
a po odpaleniu auta sprawdzałem dokładnie szczelność tego miejsca...
pozdr.
E
dodatkowo wkręcanie szło dość ciężko a i gwint uprzednio oczyściłem odtłusciłem i posmarowałem klejem "loctite"...
a po odpaleniu auta sprawdzałem dokładnie szczelność tego miejsca...
pozdr.
E
- szalonystefan
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
- Model: NB
- Wersja: 10th
- Lokalizacja: Warszawa
Witam.
Czy któryś z szanownych kolegów powie mi jaki jest rozmiar i skok gwintu w filtrze oleju??
Czy któryś z szanownych kolegów powie mi jaki jest rozmiar i skok gwintu w filtrze oleju??
- szalonystefan
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
- Model: NB
- Wersja: 10th
- Lokalizacja: Warszawa
Dzieki