
Z racji mojego niskiego doświadczenia i braku kogoś kto się zna na tych Mazdach postanowiłem zadać tu kilka pytań. W ramach kursu i jakieś dwa tygodnie po jeździłem autami praktycznie nowymi które "same chodziły" (i20 i VW Polo jeśli ktoś chce wiedzieć). Teraz mam auto używane, 14 letnie i nie jestem w stanie określić czy coś co mnie niepokoi jest charakterystyką tego auta czy może warto by było coś wymienić. Do rzeczy:
1. Przy używaniu elektroniki (na ten przykład szyb bo to z ich użyciem to zaobserwowałem) spadają mi obroty na biegu jałowym (na jakimkolwiek innym być może też, nie zwróciłem uwagi). Gdzie normalnie jest to ok 900, może nawet 950 to w trakcie otwierania szyby obroty spadają o jakieś 50 rpm, no strzałeczka lekko opada i od razu wraca na swoje miejsce. To normalne? Próbowałem wyłączyć ogrzewanie tylnej szyby ale nic to nie zmienia, auto zachowuje się dokładnie tak samo. Obroty na biegu jałowym spadały tak same z siebie co jakiś czas, użycie szyb pozwala to wymusić.
2. Strasznie drży mi drążek skrzyni biegów, na luzie i w postoju widać to najbardziej, a w zasadzie czuć. Co jakiś czas, przy dohamowywaniu całe auto mocno zadrży, wręcz to słuchać. Powtarza się to co kilka/nascie sekund. Poza tymi "atakami" drążek drży cały czas. Całe to drżenie nie jest jakieś masakrycznie mocne ale zdecydowanie zauważalne.
3. Drążek skrzyni biegów jest "twardy". Nie zrozumcie mnie źle, chodzi dobrze ale zauważyłem, że jak się nim trochę pobawie wrzucając sobie parę razy biegi 1-2-1-2 itd to przez chwilę chodzi o niebo lepiej, wręcz nie stawia oporu, co mogę zrobić żeby tak było, no bo zakładam, że tak powinno być?
4. Mam mocno zajechany emblemat Mazdy na kierownicy, jak to wymienić ew gdzie znaleźć pokrywe klaksonu do tego modelu?
Pzdr!