Cześć,
Mam MX-5 NB 1.6 Miracle 2000r i zauważyłem bardzo dziwną rzecz z poduszką pasażera, otóż po przekręceniu kluczyków nie świeci się żarówka poduszki pasażera. Aby sprawdzić o co chodzi zacząłem od sprawdzenia czy poduszka w ogóle jest i wygląda to tak
i tak
Zatem poduszka chyba jest, nie? Nie zauważyłem żeby coś było nie podpięte.
Potem wziąłem się za rozkręcenie deski w celu sprawdzenia żarówki. Żarówka jest i działa, wiązki w zegarach sprawdziłem i też przewodzą prąd. Natomiast zauważyłem, że w kostce w ogóle nie ma kabelka, który dawałby prąd na żarówkę poduszki
Co więcej sądząc po stykach na taśmie nigdy go tam nie było bo miedź jest jak nowa, niewytarta
I przyznam szczerze, że zupełnie nie wiem jak to rozumieć. Jakby to była rzeźba jakiegoś janusza czy innego mirka to chyba po pierwsze w ogóle mogłoby nie być poduszki, albo lampki od poduszki, bo raczej mało kto bawiłby się w wywalanie całego kabla, a nawet to powinny być ślady na stykach w zegarach. Zatem czy o tym kabelku mogli zapomnieć w fabryce? Miał ktoś tak? Może to normalne, ale wtedy po co żarówka? I najważniejsze, jak mogę się przekonać czy poduszka działa i czy jest aktywna?
Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
Poduszka pasażera - POMOC
Podłączenie poduszki pasażera
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
sowa pisze:I przyznam szczerze, że zupełnie nie wiem jak to rozumieć.
Coś mi się mami, że w NB jest tylko jedna kontrolka od poduszek w zegarach (tzn sterownik tylko jedną lampke obsługuje).
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Nie ukrywam, że taka odpowiedź byłaby dla mnie najfajniejsza, ale w takim razie po co dali drugą żarówkę?
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel pisze:sowa pisze:I przyznam szczerze, że zupełnie nie wiem jak to rozumieć.
Coś mi się mami, że w NB jest tylko jedna kontrolka od poduszek w zegarach (tzn sterownik tylko jedną lampke obsługuje).
Po
eM
Owszem, a skąd pomysł, że druga jest od poduszki? Pokaż jeszcze jak wyglądają zegary.
Kontrolka od pasażera mogła być tylko w wersji US, tam też był wyłącznik i inny komputer. Temat przeanalizowałem chcąc sprawić sobie możliwość odłączania poduszki pasażera. Jedyna opcja w NB EU jest taka, że odpinasz akumulator na 15 minut, rozpinasz wtyczkę i zapinasz akumulator. Wszelkie inne rozwiązania to rzeźba, a w bezpieczeństwie się nie rzeźbi...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
sowa pisze:Nie ukrywam, że taka odpowiedź byłaby dla mnie najfajniejsza, ale w takim razie po co dali drugą żarówkę?
Trzeba to jeszcze zweryfikować u kogoś, bo tak na szybko z głowy. A czemu by dali ? a czemu dają miejsce na check engine albo na lampkę rezerwy paliwa

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
majkel pisze:A może Ty w ogóle masz zegary od NBfl ?
To samo mi przyszło do głowy, ale z drugiej strony ślady na miedzianych nadrukach rzeczywiście być powinny...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Zegary mam takie
I chodzi mi o zakreśloną kontrolkę
Od tyłu to wygląda tak
Skąd pomysł, że to od poduszki? Raz, że w instrukcji tak jest (choć wiem, że manuale są bardzo ogólne i nie zawsze należy brać je na poważnie), a dwa to po wyjęciu zegarów poświeciłem tam latarką i zobaczyłem jaka ikonka się świeci.
Tak jak wspomnieliście, na bezpieczeństwie się nie rzeźbi to chciałbym wiedzieć jak być powinno. Czy to norma, że tam się nie świeci nic i niepotrzebnie drążę temat czy powinienem iść do specjalisty.
I chodzi mi o zakreśloną kontrolkę
Od tyłu to wygląda tak
Skąd pomysł, że to od poduszki? Raz, że w instrukcji tak jest (choć wiem, że manuale są bardzo ogólne i nie zawsze należy brać je na poważnie), a dwa to po wyjęciu zegarów poświeciłem tam latarką i zobaczyłem jaka ikonka się świeci.
Tak jak wspomnieliście, na bezpieczeństwie się nie rzeźbi to chciałbym wiedzieć jak być powinno. Czy to norma, że tam się nie świeci nic i niepotrzebnie drążę temat czy powinienem iść do specjalisty.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Przyjrzyj się, pokazujesz kontrolkę od wyłączonej poduszki pasażera (przekreślona poduszka), czyli wersji US w której taki wyłącznik był montowany. Jeżeli Twoja miata nie jest ze stanów to nie ma tej opcji i masz inny moduł komputera!
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Wielkie dzięki 

- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
To NB czy NBFL? Jeśli NB to masz zegary z NBFL (w Miracle chyba przejściowo wkładali już biale) więcnie będziesz miał drugiej kontrolki. Obie poduchy są podpięte (wraz z pasami) pod jedną kontrolkę. Możesz kontrolnie odłączyć AIRBAGA (po odłączeniu AKU) i powinna zacząć wymrugać błąd prawej poduchy. Po podłaczeniu spowrotem błąd sam się usuwa (tak działa system SRS).
pzdr
pzdr
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
meewosh pisze:To NB czy NBFL? Jeśli NB to masz zegary z NBFL (w Miracle chyba przejściowo wkładali już biale) więcnie będziesz miał drugiej kontrolki. Obie poduchy są podpięte (wraz z pasami) pod jedną kontrolkę. Możesz kontrolnie odłączyć AIRBAGA (po odłączeniu AKU) i powinna zacząć wymrugać błąd prawej poduchy. Po podłaczeniu spowrotem błąd sam się usuwa (tak działa system SRS).
pzdr
NB wersja Miracle, więc zegary są z NBFL. Chciałem się tylko upewnić, że wszystko jest ok
