Cewki zapłonowe

Jakie do którego modelu

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

15 lip 2009, 14:37

Od paru dni wertuje temat cewek zapłonowych poniewaz moja odwinela kite.
ASO mazdy po moim numerze VIN oznajmilo mi ze moja cewka to B6MC-18-10XB (lub nowsza wersja z koncowka XC)
Szukalem takiej cewki w USA, ale goscie od serwisu oznajmili mi, ze w stanach nie bylo wersji 1.6L i z tego powodu nie beda miec odpowiednich cewek.
rocznikowo odpowiednia cewka to BP4W-18-10XB9U - wg europejskich katalogow odpowiada ona modelowi 1.8L.
Moje pytanie brzmi: czy ta cewka sie nadaje jako zamiennik (jest prawie polowe tansza)? Czy trzeba cos przerabiac?

Czy ktos mial podobny problem i udalo mu sie go jakos sensownie i niedrogo rozwiazac?
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lip 2009, 14:54

Cewka od 1.8 zdecydowanie nie pasuje do 1.6... Jedynym rozsądnym rozwiązaniem to zakup gdzieś w europie cewki oryginalnej...
110@???KM
134@???Nm
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 lip 2009, 16:11

brahman pisze:Szukalem takiej cewki w USA, ale goscie od serwisu oznajmili mi, ze w stanach nie bylo wersji 1.6L i z tego powodu nie beda miec odpowiednich cewek.

amerykanie byle czym nie jeżdżą :twisted:
tu masz używkę do NB1,6 w UK:
http://cgi.ebay.co.uk/MAXDA-MX-5-MARK-2-HALF-COIL-PACK-FOR-1-6-ENGINE_W0QQitemZ260440376370QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3ca374c432&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A3|66%3A2|39%3A1|293%3A1|294%3A50
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

15 lip 2009, 17:56

oplaca sie kupowa uzywke? niby 1000 zl mniej... ale jakie ryzyko?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

15 lip 2009, 18:08

Z przesyłką będzie kosztowała około 400zł.....może wytrzyma miesiąc a może kilka lat - Twoje ryzyko :lol:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

15 lip 2009, 18:45

brahman pisze:sensownie i niedrogo rozwiazac?

Kupić z kimś na spółkę i podzielić cewkę i koszta na 2 samochody ? Nigdzie poza EU jej nie dostaniesz, niestety wersja od 1.8 kompletnie nie będzie pasować...
Albo dać sobie spokój z tym najdroższym na świecie złomem i zrobić konwersję na COPy...
Yanik jest prekursorem w PL i mu działa bez zarzutu :wink: Opis z grubsza tu:
http://www.miataturbo.net/forum/t12704/

Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

15 lip 2009, 19:17

chetnie bym zrobil cop'y ale niestety sam nie posiadam takich umiejetnosci, a przede wszystkim nie dysponuje obecnie na to czasem... Jesli ktos jest w stanie zrobic taka konwersje do 1500 zl to chetnie mu za to zaplace.
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

15 lip 2009, 19:30

jesli chodzi o kupowanie nowej czesci to chyba bym jednak zostawil sobie ta polowke sprawna... te cewki jednak lubia padac
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2009, 11:39

nowa cewka przyszla.
Teraz mam pytanie czy do zmiany cewki potrzeba jakichs specjalnych umiejetnosci/wiedzy?
Wystarczy wykrecic stara i zamienic na nowa?
oncia
Posty: 233
Rejestracja: 07 maja 2008, 18:03
Lokalizacja: Kielce/Szczekociny

22 lip 2009, 16:36

brahman pisze:Wystarczy wykrecic stara i zamienic na nowa?

tak , posprawdzaj połączenia masy bo podobno to jedna z przyczyn uszkodzenia cewki , a druga - trzymanie załączonej stacyjki
jeśli to nie tajemnica napisz gdzie i za ile zdobyłeś "słabe ogniwo mx5 1,6 NB"- oby nikomu to nie było potrzebne :cool:
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2009, 16:56

cewke kupilem w www.autolinkmx5.com. Bardzo dobra obsluga no i chyba najtaniej w europie... co nie znaczy ze tanio.
Caly modul jest nowy i ma oznaczenie B6MC-18-10XD;
ostatnia literka oznacza chyba, ze jest to juz czwarta wersja tego elementu. Zapewne dalej nic w nim nie poprawili (skoro nie dalo sie przy wersji B i C), a moze tak oznaczaja sobie tylko rozne partie produkcyjne... Nie wiem. Moze mnie ktos tu oswieci?

Jesli chodzi o rynek uzywanych cewek to prawdopodobnie bede mial polowe uzywanej do sprzedania.
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

22 lip 2009, 16:57

I jeszcze jedno. gdzie w mx5 sa podpiete masy? Jestem kompletnym "lajkonikiem" wiec prosze o w miare dokladny opis lokalizacji (co to jest masa to mniej wiecej wiem :P)
Awatar użytkownika
Karolina
Administrator
Administrator
Posty: 3144
Rejestracja: 24 maja 2008, 19:09
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

22 lip 2009, 20:51

brahman, jeśli zapomniałeś czegoś dopisać w opublikowanym już poście to polecam użycie opcji "edytuj" a nie pisanie kilku postów pod rząd.
Jest ryzyko - jest przyjemność
brahman
Posty: 31
Rejestracja: 01 maja 2009, 9:48
Lokalizacja: Kraków

23 lip 2009, 6:17

dzieki za rade. cewka wymieniona. zobaczymy co nastepne padnie :D
na razie tez nie wiem czy to rozwiazalo problem.
sims600
Posty: 29
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:09

06 lut 2010, 20:45

Mam pytanie,
Robie swap w swojej NB z 1999r. z 1,6 na 1,8 i cewka od 1,6 nie pasuje do 1,8. Udalo mi sie juz namierzyc cewke do 1,8 ale tu pytanie, czy wiazki pasuja od 1,6 do cewki 1,8?
Dajcie znac please.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

07 lut 2010, 10:26

sims600, czy wiązki między 1.6 a 1.8 różnią się czy są to detale? Przekładałeś wiązkę czy kombinowałeś?
110@???KM
134@???Nm
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lut 2010, 11:56

sims600 pisze:Mam pytanie,
Robie swap w swojej NB z 1999r. z 1,6 na 1,8 i cewka od 1,6 nie pasuje do 1,8. Udalo mi sie juz namierzyc cewke do 1,8 ale tu pytanie, czy wiazki pasuja od 1,6 do cewki 1,8?
Dajcie znac please.

Ni cholerę. Z tego co sobie przypominam zestaw cewek od NB 1.6 podpinany jest do wiązki pojedynczą wtyczką, cewki od NB 1.8 mają każda osobne podłączenie. Elektrycznie są do siebie podobne, więc przy odrobinie pracy przy kablach dałoby się ją zapiąć. Natomiast jakbym był na Twoim miejscu to bym się w ogóle nie bawił w kombinowanie cewki od 1.8 ani przeróbki pod cewkę z 1.6 tylko od razu wstawił COPy od Toyoty. Szczegóły znajdziesz w wątkach Yanika i starym wątku Fajfa. Cewka od 1.8 tak czy inaczej wcześniej czy później Ci padnie, nie ma na to siły, więc jak już w kablach dłubać to bardziej konstruktywnie :mrgreen: COPy drogie nie są, a na dodatek odpada Ci na zawsze problem z kablami zapłonowymi :mrgreen:

Pozdr
eM
kufelman
Posty: 273
Rejestracja: 06 lis 2007, 16:32
Lokalizacja: Zielonka koło Wawy

07 lut 2010, 12:23

kombinujecie a ja mam cewki do 1.6 i do 1.8:P na miejscu od zaraz:)
Części MX-5 512577708
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

07 lut 2010, 13:35

kufelman pisze:kombinujecie a ja mam cewki do 1.6 i do 1.8:P na miejscu od zaraz:)


Raczej niektórzy się zastanawiają, czy bloki 1.6 i 1.8 w NB/fl są P&P :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
ODPOWIEDZ