Cewki zapłonowe
Jakie do którego modelu
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Od paru dni wertuje temat cewek zapłonowych poniewaz moja odwinela kite.
ASO mazdy po moim numerze VIN oznajmilo mi ze moja cewka to B6MC-18-10XB (lub nowsza wersja z koncowka XC)
Szukalem takiej cewki w USA, ale goscie od serwisu oznajmili mi, ze w stanach nie bylo wersji 1.6L i z tego powodu nie beda miec odpowiednich cewek.
rocznikowo odpowiednia cewka to BP4W-18-10XB9U - wg europejskich katalogow odpowiada ona modelowi 1.8L.
Moje pytanie brzmi: czy ta cewka sie nadaje jako zamiennik (jest prawie polowe tansza)? Czy trzeba cos przerabiac?
Czy ktos mial podobny problem i udalo mu sie go jakos sensownie i niedrogo rozwiazac?
ASO mazdy po moim numerze VIN oznajmilo mi ze moja cewka to B6MC-18-10XB (lub nowsza wersja z koncowka XC)
Szukalem takiej cewki w USA, ale goscie od serwisu oznajmili mi, ze w stanach nie bylo wersji 1.6L i z tego powodu nie beda miec odpowiednich cewek.
rocznikowo odpowiednia cewka to BP4W-18-10XB9U - wg europejskich katalogow odpowiada ona modelowi 1.8L.
Moje pytanie brzmi: czy ta cewka sie nadaje jako zamiennik (jest prawie polowe tansza)? Czy trzeba cos przerabiac?
Czy ktos mial podobny problem i udalo mu sie go jakos sensownie i niedrogo rozwiazac?
brahman pisze:Szukalem takiej cewki w USA, ale goscie od serwisu oznajmili mi, ze w stanach nie bylo wersji 1.6L i z tego powodu nie beda miec odpowiednich cewek.
amerykanie byle czym nie jeżdżą

tu masz używkę do NB1,6 w UK:
http://cgi.ebay.co.uk/MAXDA-MX-5-MARK-2-HALF-COIL-PACK-FOR-1-6-ENGINE_W0QQitemZ260440376370QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3ca374c432&_trksid=p3286.c0.m14&_trkparms=65%3A3|66%3A2|39%3A1|293%3A1|294%3A50
brahman pisze:sensownie i niedrogo rozwiazac?
Kupić z kimś na spółkę i podzielić cewkę i koszta na 2 samochody ? Nigdzie poza EU jej nie dostaniesz, niestety wersja od 1.8 kompletnie nie będzie pasować...
Albo dać sobie spokój z tym najdroższym na świecie złomem i zrobić konwersję na COPy...
Yanik jest prekursorem w PL i mu działa bez zarzutu

http://www.miataturbo.net/forum/t12704/
Pozdr
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
brahman pisze:Wystarczy wykrecic stara i zamienic na nowa?
tak , posprawdzaj połączenia masy bo podobno to jedna z przyczyn uszkodzenia cewki , a druga - trzymanie załączonej stacyjki
jeśli to nie tajemnica napisz gdzie i za ile zdobyłeś "słabe ogniwo mx5 1,6 NB"- oby nikomu to nie było potrzebne

cewke kupilem w www.autolinkmx5.com. Bardzo dobra obsluga no i chyba najtaniej w europie... co nie znaczy ze tanio.
Caly modul jest nowy i ma oznaczenie B6MC-18-10XD;
ostatnia literka oznacza chyba, ze jest to juz czwarta wersja tego elementu. Zapewne dalej nic w nim nie poprawili (skoro nie dalo sie przy wersji B i C), a moze tak oznaczaja sobie tylko rozne partie produkcyjne... Nie wiem. Moze mnie ktos tu oswieci?
Jesli chodzi o rynek uzywanych cewek to prawdopodobnie bede mial polowe uzywanej do sprzedania.
Caly modul jest nowy i ma oznaczenie B6MC-18-10XD;
ostatnia literka oznacza chyba, ze jest to juz czwarta wersja tego elementu. Zapewne dalej nic w nim nie poprawili (skoro nie dalo sie przy wersji B i C), a moze tak oznaczaja sobie tylko rozne partie produkcyjne... Nie wiem. Moze mnie ktos tu oswieci?
Jesli chodzi o rynek uzywanych cewek to prawdopodobnie bede mial polowe uzywanej do sprzedania.
sims600 pisze:Mam pytanie,
Robie swap w swojej NB z 1999r. z 1,6 na 1,8 i cewka od 1,6 nie pasuje do 1,8. Udalo mi sie juz namierzyc cewke do 1,8 ale tu pytanie, czy wiazki pasuja od 1,6 do cewki 1,8?
Dajcie znac please.
Ni cholerę. Z tego co sobie przypominam zestaw cewek od NB 1.6 podpinany jest do wiązki pojedynczą wtyczką, cewki od NB 1.8 mają każda osobne podłączenie. Elektrycznie są do siebie podobne, więc przy odrobinie pracy przy kablach dałoby się ją zapiąć. Natomiast jakbym był na Twoim miejscu to bym się w ogóle nie bawił w kombinowanie cewki od 1.8 ani przeróbki pod cewkę z 1.6 tylko od razu wstawił COPy od Toyoty. Szczegóły znajdziesz w wątkach Yanika i starym wątku Fajfa. Cewka od 1.8 tak czy inaczej wcześniej czy później Ci padnie, nie ma na to siły, więc jak już w kablach dłubać to bardziej konstruktywnie


Pozdr
eM
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
kufelman pisze:kombinujecie a ja mam cewki do 1.6 i do 1.8:P na miejscu od zaraz:)
Raczej niektórzy się zastanawiają, czy bloki 1.6 i 1.8 w NB/fl są P&P

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/