Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
booschie
- Posty: 300
- Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
12 cze 2016, 14:52
Jakie klocki ceramiczne polecilibyście do NB na seryjnych tarczach? Myślałem o ATE Ceramic, ale nie jestem pewien, jak zweryfikować rozmiar czy bedą pasowały, a nie doguglałem się modelu dedykowanego do MX-5. A może jakaś inna firma - bede widzięczny za podpowiedź
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Druga sprawa, idąc za wątkiem
https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 287/page1/ chciałbym zainstalować coś, czego nazwę rozszyfrowałem jako regulowany korektor siły hamowania. I tu rownież zwracam się do Was z prośbą o podpowiedź - jaki, gdzie kupić?
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
-
booschie
- Posty: 300
- Rejestracja: 22 mar 2016, 15:15
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
14 cze 2016, 15:34
Dzięki za podpowiedź. Na razie mechanik mi odradził kombinowanie z instalacją regulowanego korektora, więc jeszcze muszę przemyśleć i odkładam temat gdy zdobędę więcej informacji jak z tego dobrze skorzystać.
booschie pisze:Jakie klocki ceramiczne polecilibyście do NB na seryjnych tarczach? Myślałem o ATE Ceramic, ale nie jestem pewien, jak zweryfikować rozmiar czy bedą pasowały, a nie doguglałem się modelu dedykowanego do MX-5. A może jakaś inna firma - bede widzięczny za podpowiedź
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Znalazłem AXXIS Ultimate Ceramic i jestem prawie zdecydowany. Może ktoś korzystał?
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
15 cze 2016, 12:57
Jakby ktoś potrzebował w załączniku instrukcja układania klocków w zależności od mieszanki dla Mintex. Mają swoje odpowiedniki w Ferodo i można ją stosować również dla tych klocków.
-
Załączniki
-
[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
-
eiti
- Posty: 896
- Rejestracja: 17 lip 2012, 7:23
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Warszawa
23 cze 2016, 14:50
hej!
czester pisał o jakichs problemach zimmermanow z niektorymi klockami
czy ktos ma tyl BB NBFL
ZIMMERMANN - Coat Z 370.3086.20+ FDB1755 ferodo?
i jakies problemy?
bezmiatowy //
-
rafal87
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
23 cze 2016, 16:03
mam BB NBFL zimmerman z trw i oprocz popiskiwania to jest git
![Puszcza oko ;-)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
Xenocyd
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 558
- Rejestracja: 11 cze 2014, 7:28
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: DW w GD
23 cze 2016, 16:51
U mnie zimmermanny i Ferodo premier generują jakieś drobne piski. Tylko troche, jak się rozgrzeje to problemu nie ma wcale.
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
23 cze 2016, 20:12
eiti pisze:hej!
czester pisał o jakichs problemach zimmermanow z niektorymi klockami
czy ktos ma tyl BB NBFL
ZIMMERMANN - Coat Z 370.3086.20+ FDB1755 ferodo?
i jakies problemy?
Ten sezon jak na razie miałem Zimmermann sport coat Z + Ferodo DB z przodu i z tyłu. Oprócz strasznego pisku przy powolnych zjazdach (np do garażu) zestaw rewelka do cywilnej jazdy. Zatrzymuje się bardzo dobrze, jak zwykły nowożytni samochód jak nie lepiej.
Obawiałem się tych mikropęknięć ale jak na razie tarcza w stanie idealnym. Ważne by dobrze dotrzeć tarcze i klocki. Zobaczymy jak tarcza będzie się zachowywać z trwardszymi mintexami.
-
Yogi
- Posty: 406
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
- Lokalizacja: EL
23 cze 2016, 20:32
rowniez mam bb i pełen zestaw zimmermana i również mam czasasmi cholerne popiskiwania z tyłu
pomaga naciągnięcie na chwile recznego
myślałem że tarcze zwichrowały się od nie wiem czego.....
tylne tarcze były podpięte pod specjalny nazwę to "zegar" mierzący odchylenie tarczy stety mieściło się to w normie podanej w instrukcji do tarcz
ogólnie zestaw pod względem hamowania bdb
Ostatnio zmieniony 23 cze 2016, 20:48 przez
Yogi, łącznie zmieniany 1 raz.
![Obrazek](http://www.motostat.pl/user_images/67689/icon3.png)
nbfl 1.8 sportive
-
Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
23 cze 2016, 20:32
jeden ze sklepów zrobił mi wycenę hamulców...
co z tego naprawdę zda egzamin? kompletna seria 1.8 NB
5) klocki hamulcowe przód:
- TEXTAR (jakość oryginału - grupa NISSHINBO, czyli producenta oryginałów dla mazdy) - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- TRW - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 125zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
6) klocki ham. tył:
- TEXTAR - 145zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 110zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
7) tarcze hamulcowe przód:
- ATE - 140zł/szt, z dnia na dzień u nas
- TEXTAR - 135zł/szt, z dnia na dzień u nas
8) tarcze hamulcowe tył:
- ADL-Bilstein - 70zł/szt, z dnia na dzień u nas
- ROTINGER - 70zł/szt, są
Z góry dzięki za pomoc
![podziękował :senkju:](./images/smilies/thank_you.gif)
zaMIATAcz
-
Matick7
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
23 cze 2016, 22:37
Ja na przodzie mam założone ATE z TRW, nie mam porównania co do siły hamowania z innymi Miatami, ale na moje oko jest dobrze. Na pewno bardzo mało pyli taki zestaw z czego jestem bardzo zadowolony.
-
Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
24 cze 2016, 7:21
dzięki za odp Matick7
![podziękował :senkju:](./images/smilies/thank_you.gif)
zaMIATAcz
-
irekJ
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
24 cze 2016, 8:40
To dorzucę jeszcze od siebie wrażenia z użytkowania Zimmerman + Ferodo w NC po wymianie z mocno zużytych stocków:
Najpierw zmieniałem TYŁ i jak można było się spodziewać jakiejś spektakularnej różnicy w skuteczności hamowania nie było ale też nic nie piszczało.
Po wymianie PRZODU skuteczność hamowania bardzo wzrosła. W przeciwieństwie do starych hamulców nie ma wyraźnego punktu załapania hamulca, siła hamowania jest bardzo liniowa. Niestety przód lubi popiskiwać. Najbardziej odczuwalne przy jakiś wolnych zjazdach do garażu np... szczególnie jak ściany obok odbijają dźwięk.
Nie widzę jakiegoś nadmiernego pylenia. Na KKD raczej tempo było spokojne ale brak najmniejszych problemów ze spowalniaczami na górkach i zakrętach.
-
LubMich
- Posty: 720
- Rejestracja: 27 wrz 2009, 12:55
- Lokalizacja: Warszawa/Kraków
24 cze 2016, 8:56
Się właśnie chciałem podpytać... a dopiero na wpis trafiłem..
-
zawodnik
- Posty: 317
- Rejestracja: 29 maja 2014, 9:35
- Model: NB
- Lokalizacja: Skierniewice
-
Kontakt:
29 cze 2016, 8:23
Morena pisze:jeden ze sklepów zrobił mi wycenę hamulców...
co z tego naprawdę zda egzamin? kompletna seria 1.8 NB
5) klocki hamulcowe przód:
- TEXTAR (jakość oryginału - grupa NISSHINBO, czyli producenta oryginałów dla mazdy) - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- TRW - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 125zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
6) klocki ham. tył:
- TEXTAR - 145zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 110zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
7) tarcze hamulcowe przód:
- ATE - 140zł/szt, z dnia na dzień u nas
- TEXTAR - 135zł/szt, z dnia na dzień u nas
8) tarcze hamulcowe tył:
- ADL-Bilstein - 70zł/szt, z dnia na dzień u nas
- ROTINGER - 70zł/szt, są
Z góry dzięki za pomoc
![podziękował :senkju:](./images/smilies/thank_you.gif)
TEXTRAR odpuść kupa straszna
-
sophisty
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 1212
- Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
- Model: NB
- Lokalizacja: Trójmiasto
29 cze 2016, 8:30
zawodnik pisze:TEXTRAR odpuść kupa straszna
A to ciekawe...
-
jerzj
- Posty: 687
- Rejestracja: 18 kwie 2011, 8:50
- Model: NB
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Warszawa
29 cze 2016, 18:18
sophisty pisze:zawodnik pisze:TEXTRAR odpuść kupa straszna
A to ciekawe...
Ja też jestem średnio zadowolony. Mam w dupowozie (M6) tarcze + klocki tego producenta. Pomimo nowych zestawów montażowych, myślę poprawnego montażu (z użyciem ATE Plastilube, wyczyszczenie piasty, jarzm itd) zestaw popiskuje, co mnie strasznie wkurza
Mało pylą, ładnie wygląda (pokryte antykorozyjną warstwą, nie zmywa się jej)
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
-
rrutek
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
29 cze 2016, 19:57
Które klocki teraz nie piszczą...
![Puszcza oko ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
U każdego producenta istnieje ten problem.
-
wojteks
- Posty: 969
- Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
- Model: NA
- Lokalizacja: Podkarpackie
29 cze 2016, 20:21
rrutek pisze:Które klocki teraz nie piszczą
Te których nie mamy
![Śmieje się :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
-
irekJ
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
30 cze 2016, 14:42
U mnie OEM nie piszczal.
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
02 lip 2016, 19:51
Trw też mi nigdy nie piszczaly.
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
-
rrutek
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
02 lip 2016, 20:56
kammich, a mi TRW piszczą prawie od samej wymiany. Z doświadczenia znajomego mechanika - TRW w większości aut piszczą. Serio, trafić w niepiszczące klocki to IMO wygrana w totka.
![Puszcza oko :ryjezesmiechu:](./images/smilies/a_bowrofl.gif)
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
02 lip 2016, 22:59
Wygralem w takim razie 4 razy. Aktualnie w NA od roku mam trw. W nbfl zjezdzilem 3 komplety i zadne nie piszczaly
![Szczęśliwy :)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
03 lip 2016, 10:44
Potwierdzam TRW nie piszczą ale również nie hamują.
Zimmerman - nie piszczą, hamują przyzwoicie ale pylą
Ferodo DB - nie piszczały na początku ale wraz ze wzrostem zużycia zaczynają popiskiwać przy bardzo delikatnym hamowaniu
-
Davidoff.
- Posty: 74
- Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Lublin
06 lip 2016, 10:41
Przeczytałem cały temat i znalazłem tu bardzo obszerne info o klockach klasy OEM, ale czy ktoś może mi powiedzieć jakie mamy dostępne lepsiejsze klocki na tył do BB (NBfl, 2001)? Tylko hawk?..
Na przód zamówiłem CL, niestety na tył nie ma..
-
mutra
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
07 lip 2016, 9:43
Davidoff. pisze:Przeczytałem cały temat i znalazłem tu bardzo obszerne info o klockach klasy OEM, ale czy ktoś może mi powiedzieć jakie mamy dostępne lepsiejsze klocki na tył do BB (NBfl, 2001)? Tylko hawk?..
Na przód zamówiłem CL, niestety na tył nie ma..
zalezy jak bardzo Ci zależy. tutaj:
http://www.mx5parts.co.uk/pads-discs-c- ... =3&sort=2amasz całkiem dobry wybór od 13funtów. Funt teraz stoi nisko
![Płacze :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)
a przesyłka do polski z tego co pamietam w granicach 10-15 funtów
-
Hookie
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
15 sie 2016, 14:48
Jaki teraz zestaw na tył polecacie do NBfl bb? Cywilna jazda, fajnie gdyby tarcze nie rdzewiały, a klocki nie pyliły... Zimmerman coat Z + ferodo premier? Trw?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
-
rachey
- Posty: 786
- Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
- Model: NB
- Wersja: Miracle
- Lokalizacja: Gliwice
15 sie 2016, 15:00
Hookie pisze:Jaki teraz zestaw na tył polecacie do NBfl bb? Cywilna jazda, fajnie gdyby tarcze nie rdzewiały, a klocki nie pyliły... Zimmerman coat Z + ferodo premier? Trw?
U mnie Zimmerman coat z + ferodo premier (co prawda mid brake) pyli jak jasna cholera. I na niskich prędkościach piszczy.
-
matth
- Donator
![Donator Donator](./images/ranks/donator.png)
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
15 sie 2016, 15:01
Ja mam textary i ferodo premier, nie pylą za mocno i sa zabezpieczone troche. Zestaw nie piszczy