[połączony] klocki i tarcze hamulcowe do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jakie klocki ceramiczne polecilibyście do NB na seryjnych tarczach? Myślałem o ATE Ceramic, ale nie jestem pewien, jak zweryfikować rozmiar czy bedą pasowały, a nie doguglałem się modelu dedykowanego do MX-5. A może jakaś inna firma - bede widzięczny za podpowiedź
Druga sprawa, idąc za wątkiem https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 287/page1/ chciałbym zainstalować coś, czego nazwę rozszyfrowałem jako regulowany korektor siły hamowania. I tu rownież zwracam się do Was z prośbą o podpowiedź - jaki, gdzie kupić?
Druga sprawa, idąc za wątkiem https://grassrootsmotorsports.com/forum ... 287/page1/ chciałbym zainstalować coś, czego nazwę rozszyfrowałem jako regulowany korektor siły hamowania. I tu rownież zwracam się do Was z prośbą o podpowiedź - jaki, gdzie kupić?
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
booschie pisze:I tu rownież zwracam się do Was z prośbą o podpowiedź - jaki, gdzie kupić?
Ja mam Willwoda:
http://www.ebay.com/itm/Wilwood-Adjusta ... Cx&vxp=mtr
Chociaż widziałem już kilka pojazdów (i przynajmniej jednym jeździłem) jeżdżących z powodzeniem na czymś takim:
http://allegro.pl/sportowy-korektor-sil ... 97657.html
A raczej w normalnej cenie, bo przy cenie jak wyżej to nawet przez myśl nie przeszłoby mi to zamiast Willwooda, chociaż do działania nie można się przyczepić, ale to jednak hamulce.
http://www.aliexpress.com/item/Sliver-B ... cf167c3144
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Chyba w złym miejscu to leży, więc tutaj podrzucam skrócik: viewtopic.php?f=31&t=17010&p=386233#p386233
RS pisze:booschie pisze:I tu rownież zwracam się do Was z prośbą o podpowiedź - jaki, gdzie kupić?
Ja mam Willwoda:
http://www.ebay.com/itm/Wilwood-Adjusta ... Cx&vxp=mtr
Dzięki za podpowiedź. Na razie mechanik mi odradził kombinowanie z instalacją regulowanego korektora, więc jeszcze muszę przemyśleć i odkładam temat gdy zdobędę więcej informacji jak z tego dobrze skorzystać.
booschie pisze:Jakie klocki ceramiczne polecilibyście do NB na seryjnych tarczach? Myślałem o ATE Ceramic, ale nie jestem pewien, jak zweryfikować rozmiar czy bedą pasowały, a nie doguglałem się modelu dedykowanego do MX-5. A może jakaś inna firma - bede widzięczny za podpowiedź
Znalazłem AXXIS Ultimate Ceramic i jestem prawie zdecydowany. Może ktoś korzystał?
NB 1998 "Piorun"
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
facebook.com/mx5nbpiorun
mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=20359
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jakby ktoś potrzebował w załączniku instrukcja układania klocków w zależności od mieszanki dla Mintex. Mają swoje odpowiedniki w Ferodo i można ją stosować również dla tych klocków.
- Załączniki
-
[Rozszerzenie pdf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
eiti pisze:hej!
czester pisał o jakichs problemach zimmermanow z niektorymi klockami
czy ktos ma tyl BB NBFL
ZIMMERMANN - Coat Z 370.3086.20+ FDB1755 ferodo?
i jakies problemy?
Ten sezon jak na razie miałem Zimmermann sport coat Z + Ferodo DB z przodu i z tyłu. Oprócz strasznego pisku przy powolnych zjazdach (np do garażu) zestaw rewelka do cywilnej jazdy. Zatrzymuje się bardzo dobrze, jak zwykły nowożytni samochód jak nie lepiej.
Obawiałem się tych mikropęknięć ale jak na razie tarcza w stanie idealnym. Ważne by dobrze dotrzeć tarcze i klocki. Zobaczymy jak tarcza będzie się zachowywać z trwardszymi mintexami.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
rowniez mam bb i pełen zestaw zimmermana i również mam czasasmi cholerne popiskiwania z tyłu
pomaga naciągnięcie na chwile recznego
myślałem że tarcze zwichrowały się od nie wiem czego.....
tylne tarcze były podpięte pod specjalny nazwę to "zegar" mierzący odchylenie tarczy stety mieściło się to w normie podanej w instrukcji do tarcz
ogólnie zestaw pod względem hamowania bdb
pomaga naciągnięcie na chwile recznego
myślałem że tarcze zwichrowały się od nie wiem czego.....
tylne tarcze były podpięte pod specjalny nazwę to "zegar" mierzący odchylenie tarczy stety mieściło się to w normie podanej w instrukcji do tarcz
ogólnie zestaw pod względem hamowania bdb
Ostatnio zmieniony 23 cze 2016, 20:48 przez Yogi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Morena
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 lis 2010, 9:57
- Model: NB
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Pruszcz Gdański
jeden ze sklepów zrobił mi wycenę hamulców...
co z tego naprawdę zda egzamin? kompletna seria 1.8 NB
Z góry dzięki za pomoc
co z tego naprawdę zda egzamin? kompletna seria 1.8 NB
5) klocki hamulcowe przód:
- TEXTAR (jakość oryginału - grupa NISSHINBO, czyli producenta oryginałów dla mazdy) - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- TRW - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 125zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
6) klocki ham. tył:
- TEXTAR - 145zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 110zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
7) tarcze hamulcowe przód:
- ATE - 140zł/szt, z dnia na dzień u nas
- TEXTAR - 135zł/szt, z dnia na dzień u nas
8) tarcze hamulcowe tył:
- ADL-Bilstein - 70zł/szt, z dnia na dzień u nas
- ROTINGER - 70zł/szt, są
Z góry dzięki za pomoc
zaMIATAcz
-
- Donator
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
Ja na przodzie mam założone ATE z TRW, nie mam porównania co do siły hamowania z innymi Miatami, ale na moje oko jest dobrze. Na pewno bardzo mało pyli taki zestaw z czego jestem bardzo zadowolony.
- irekJ
- Donator
- Posty: 2659
- Rejestracja: 25 mar 2014, 11:48
- Model: ND
- Wersja: Mocny Full
- Lokalizacja: PL | CH | IT
To dorzucę jeszcze od siebie wrażenia z użytkowania Zimmerman + Ferodo w NC po wymianie z mocno zużytych stocków:
Najpierw zmieniałem TYŁ i jak można było się spodziewać jakiejś spektakularnej różnicy w skuteczności hamowania nie było ale też nic nie piszczało.
Po wymianie PRZODU skuteczność hamowania bardzo wzrosła. W przeciwieństwie do starych hamulców nie ma wyraźnego punktu załapania hamulca, siła hamowania jest bardzo liniowa. Niestety przód lubi popiskiwać. Najbardziej odczuwalne przy jakiś wolnych zjazdach do garażu np... szczególnie jak ściany obok odbijają dźwięk.
Nie widzę jakiegoś nadmiernego pylenia. Na KKD raczej tempo było spokojne ale brak najmniejszych problemów ze spowalniaczami na górkach i zakrętach.
Najpierw zmieniałem TYŁ i jak można było się spodziewać jakiejś spektakularnej różnicy w skuteczności hamowania nie było ale też nic nie piszczało.
Po wymianie PRZODU skuteczność hamowania bardzo wzrosła. W przeciwieństwie do starych hamulców nie ma wyraźnego punktu załapania hamulca, siła hamowania jest bardzo liniowa. Niestety przód lubi popiskiwać. Najbardziej odczuwalne przy jakiś wolnych zjazdach do garażu np... szczególnie jak ściany obok odbijają dźwięk.
Nie widzę jakiegoś nadmiernego pylenia. Na KKD raczej tempo było spokojne ale brak najmniejszych problemów ze spowalniaczami na górkach i zakrętach.
Morena pisze:jeden ze sklepów zrobił mi wycenę hamulców...
co z tego naprawdę zda egzamin? kompletna seria 1.8 NB5) klocki hamulcowe przód:
- TEXTAR (jakość oryginału - grupa NISSHINBO, czyli producenta oryginałów dla mazdy) - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- TRW - 185zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 125zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
6) klocki ham. tył:
- TEXTAR - 145zł/kpl na 2 koła, z dnia na dzień u nas
- FERODO Premier - 110zł/kpl na 2 koła, na zamówienie
7) tarcze hamulcowe przód:
- ATE - 140zł/szt, z dnia na dzień u nas
- TEXTAR - 135zł/szt, z dnia na dzień u nas
8) tarcze hamulcowe tył:
- ADL-Bilstein - 70zł/szt, z dnia na dzień u nas
- ROTINGER - 70zł/szt, są
Z góry dzięki za pomoc
TEXTRAR odpuść kupa straszna
sophisty pisze:zawodnik pisze:TEXTRAR odpuść kupa straszna
A to ciekawe...
Ja też jestem średnio zadowolony. Mam w dupowozie (M6) tarcze + klocki tego producenta. Pomimo nowych zestawów montażowych, myślę poprawnego montażu (z użyciem ATE Plastilube, wyczyszczenie piasty, jarzm itd) zestaw popiskuje, co mnie strasznie wkurza
Mało pylą, ładnie wygląda (pokryte antykorozyjną warstwą, nie zmywa się jej)
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Które klocki teraz nie piszczą... U każdego producenta istnieje ten problem.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Trw też mi nigdy nie piszczaly.
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
kammich, a mi TRW piszczą prawie od samej wymiany. Z doświadczenia znajomego mechanika - TRW w większości aut piszczą. Serio, trafić w niepiszczące klocki to IMO wygrana w totka.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Wygralem w takim razie 4 razy. Aktualnie w NA od roku mam trw. W nbfl zjezdzilem 3 komplety i zadne nie piszczaly
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-A300FU przy użyciu Tapatalka
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Potwierdzam TRW nie piszczą ale również nie hamują.
Zimmerman - nie piszczą, hamują przyzwoicie ale pylą
Ferodo DB - nie piszczały na początku ale wraz ze wzrostem zużycia zaczynają popiskiwać przy bardzo delikatnym hamowaniu
Zimmerman - nie piszczą, hamują przyzwoicie ale pylą
Ferodo DB - nie piszczały na początku ale wraz ze wzrostem zużycia zaczynają popiskiwać przy bardzo delikatnym hamowaniu
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
- Davidoff.
- Posty: 74
- Rejestracja: 14 sie 2015, 12:21
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Lublin
Przeczytałem cały temat i znalazłem tu bardzo obszerne info o klockach klasy OEM, ale czy ktoś może mi powiedzieć jakie mamy dostępne lepsiejsze klocki na tył do BB (NBfl, 2001)? Tylko hawk?..
Na przód zamówiłem CL, niestety na tył nie ma..
Na przód zamówiłem CL, niestety na tył nie ma..
-
- Donator
- Posty: 3687
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Davidoff. pisze:Przeczytałem cały temat i znalazłem tu bardzo obszerne info o klockach klasy OEM, ale czy ktoś może mi powiedzieć jakie mamy dostępne lepsiejsze klocki na tył do BB (NBfl, 2001)? Tylko hawk?..
Na przód zamówiłem CL, niestety na tył nie ma..
zalezy jak bardzo Ci zależy. tutaj:
http://www.mx5parts.co.uk/pads-discs-c- ... =3&sort=2a
masz całkiem dobry wybór od 13funtów. Funt teraz stoi nisko a przesyłka do polski z tego co pamietam w granicach 10-15 funtów
- Hookie
- Donator
- Posty: 3403
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NB FL
- Wersja: 1.8 Memories 2
- Lokalizacja: Sosnowiec
Jaki teraz zestaw na tył polecacie do NBfl bb? Cywilna jazda, fajnie gdyby tarcze nie rdzewiały, a klocki nie pyliły... Zimmerman coat Z + ferodo premier? Trw?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015 - 2017: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018 - 2022: ND 2.0 '16 Club - Kocur
Maj 2022: - obecnie: NBfl 1.8 '03 - Żaba
Hookie pisze:Jaki teraz zestaw na tył polecacie do NBfl bb? Cywilna jazda, fajnie gdyby tarcze nie rdzewiały, a klocki nie pyliły... Zimmerman coat Z + ferodo premier? Trw?
U mnie Zimmerman coat z + ferodo premier (co prawda mid brake) pyli jak jasna cholera. I na niskich prędkościach piszczy.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB