Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
Cześć nie mam osłony ale spustowy jest na dnie skrzyni czyli zakładam że osłony go zasłaniają, wlew jest z boku tak gdzieś w połowie wysokosci i wydaj mi sie że bez demontażu osłon się ciężko będzie dostać. Ja na kobylkach robiłem, także może z podnośnika czy kanału ale wątpię.
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
To ta ażurowa to rozporka/osłona część śrub wykrecasz do końca cześć poluzowujesz i wysuwasz. U mnie poszły luzno.ale z osłona może być kłopot ja miałem same resztki pourywane na " mocowaniach"
- luki_92_92
- Donator
- Posty: 1065
- Rejestracja: 27 wrz 2014, 23:09
- Model: NC
- Wersja: PRHT '08 2.5
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Mam takie pytanie - wczoraj byłem zmuszony postać chwilę na poboczu i porozmawiać przez telefon, tak więc zjechałem, włączyłem awaryjne i sobie rozmawiam i w pewnym momencie awaryjne przestały działać. Co mogło się zepsuć? Jest gdzieś może jakiś bezpiecznik do sprawdzenia czy coś innego, czy przycisk kaput?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
waldi pisze:To ta ażurowa to rozporka/osłona część śrub wykrecasz do końca cześć poluzowujesz i wysuwasz. U mnie poszły luzno.ale z osłona może być kłopot ja miałem same resztki pourywane na " mocowaniach"
pamietasz moze ktore sie poluzowuje? te blizej tyłu auta?
- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
mutra pisze:waldi pisze:To ta ażurowa to rozporka/osłona część śrub wykrecasz do końca cześć poluzowujesz i wysuwasz. U mnie poszły luzno.ale z osłona może być kłopot ja miałem same resztki pourywane na " mocowaniach"
pamietasz moze ktore sie poluzowuje? te blizej tyłu auta?
Tak z tyłu ja to z kobylek wykorzystałem wsunolem na te dwie. Przeczytałem się do przodu jedna ręką rozporke druga śrubę i tak z 7 razy spadały aż się udało

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
znalazłem coś takiego:
http://www.miata.net/garage/6mt_fluid/
na trzecim zdjęciu wszystko widać. U mnie jest skorodowane więc spodziewam się trudności
Natrysnąlem śruby super penetrantem
za kilka dni spróbuje zdjąć.
http://www.miata.net/garage/6mt_fluid/
na trzecim zdjęciu wszystko widać. U mnie jest skorodowane więc spodziewam się trudności


- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
mutra pisze:znalazłem coś takiego:
http://www.miata.net/garage/6mt_fluid/
na trzecim zdjęciu wszystko widać. U mnie jest skorodowane więc spodziewam się trudnościNatrysnąlem śruby super penetrantem
za kilka dni spróbuje zdjąć.
Pod silnikiem mam co innego, kolejne rozporki są podobne, ale mam skrzynie 5 tu musiałby wypowiedzieć się się ktoś bardziej komary w różnicach 5 i 6 biegów NBFL, Na pewno nie masz górnego zbiornika z olejem jak masz 6

-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Czy sprężyny z NA pasują do NB? (zwykle amorki)?
- Alex
- Donator
- Posty: 4740
- Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
- Model: NC
- Wersja: Niseko
- Lokalizacja: łódź
- Kontakt:
Grudzien19 pisze:Czy sprężyny z NA pasują do NB? (zwykle amorki)?
same sprezyny nie. Pasuje komplet sprezyna+amor+mocowanie gorne, choc zwykle ludzie wymieniaja w druga strone tzn. czesci z NB do NA

pozdrawiam
Alex
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop
182HP/242Nm
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Alex

były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop


A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
mutra pisze:znalazłem coś takiego:
http://www.miata.net/garage/6mt_fluid/
na trzecim zdjęciu wszystko widać. U mnie jest skorodowane więc spodziewam się trudnościNatrysnąlem śruby super penetrantem
za kilka dni spróbuje zdjąć.
Odkręć po prostu tą osłonę i rozpórki (to ażurowe to rozpórki Sportiva i NBFL po 03', w innych ich nie ma) i będziesz miał korek spustowy na wierzchu. Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.
mike_d pisze:Szybkie pytanie - czy (otwarty) dyfer w NB(FL) był taki sam w kazdej ze skrzyń pięciobiegowych (silniki 1.6 i 1.8 )?
Semref twierdzi że tak ale pracuję w IT i systemom komputerowym zasadniczo nie wierzę w 100%
Otwarty dyfer w NB i NBFL zawsze jest taki sam.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
Alex, chce kupic niższe sprężyny i niestety od pewnego producenta sa tylko do NA... 

-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.


- waldi
- Donator
- Posty: 469
- Rejestracja: 02 lip 2015, 18:07
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Wrocław
mutra pisze:Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.
mówisz tak bo nie widziałes mojego podwozia
tam jest korozja i bitex na każdej śrubie. No ale jak sie nie da inaczej to trudno -będziem walczyc
Zakup w sklepie z gratami do samochodu nie wdeka ( choć nic do niego niemam) taki lepszy szpray, mój niby jeszcze ułatwia ponowne odkręcaniu śrub. Te od rozporek są do kupienia, te od regulacji wahaczy drogo wychodzą. Ja robiłem komplet wszystkie wykrecone w fosolu moczylem ( jak hella flush radzi na forum) potem drucianka i jak nowe.
- Polinski
- Posty: 403
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
- Model: NA
- Wersja: rotrex keczup
- Lokalizacja: krk
Hej, wlasnie wymienilem chlodnice i wszystkie weze i po rozgrzaniu silnika kapie mi plyn chlodniczy z wezyka laczacego chlodnice ze zbiornikiem wyrownawczym (po stronie korka chlodnicy). Co moze byc nie tak?
-
- Donator
- Posty: 3695
- Rejestracja: 13 mar 2016, 15:50
- Model: ND
- Wersja: GT Sport nav+
- Lokalizacja: Nottinghamshire
waldi pisze:mutra pisze:Przecież wystarczy odkręcić kilka śrub do których jest dobry dostęp.
mówisz tak bo nie widziałes mojego podwozia
tam jest korozja i bitex na każdej śrubie. No ale jak sie nie da inaczej to trudno -będziem walczyc
Zakup w sklepie z gratami do samochodu nie wdeka ( choć nic do niego niemam) taki lepszy szpray, mój niby jeszcze ułatwia ponowne odkręcaniu śrub. Te od rozporek są do kupienia, te od regulacji wahaczy drogo wychodzą. Ja robiłem komplet wszystkie wykrecone w fosolu moczylem ( jak hella flush radzi na forum) potem drucianka i jak nowe.
ja uzywam mieszanki acetonu z plynem do wspomagania -dziala 100 razy lepiej niz wd40.wykrecone sruby tak samo do fosolu a montuje z niebieskim loctitem (chyba ze jakas mala srubka to wtedy niczym nie smaruje)
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Łukasz pisze:Czy kolektor wydechowy od 1.8 NA podejdzie PnP do 1.6 115 NA? Mój jest pękniety a od 1.6 jak na lekarstwo.
Nie podejdzie. Inne wymiary.
Tu masz aukcje - NA 1.6: http://allegro.pl/kolektor-wydechowy-ma ... 89493.html
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Mam kolektor 4-2-1 do 1.6, ale też jest pęknięty i wymagałby pospawania.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Łukasz, sam szukam takiego kolektora od ponad miesiąca, z zerowym skutkiem. W przyszłym tygodniu zamierzam kupić kolektor od NB/FL 1.6 i przespawać obecny wydech tak, aby to połączyć.
Andy mi zaproponował, abym wspawał łącznik elastyczny 150mm gdzieś tuż za łącznikiem downpipe/skrzynia, podobno bez niego każdy kolektor w końcu pęknie.
Andy mi zaproponował, abym wspawał łącznik elastyczny 150mm gdzieś tuż za łącznikiem downpipe/skrzynia, podobno bez niego każdy kolektor w końcu pęknie.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Donator
- Posty: 253
- Rejestracja: 05 cze 2016, 14:18
- Model: NC
- Wersja: 2.0
- Lokalizacja: Częstochowa
Tak tylko że ja potzrebuje kolektora na maks 2/3 miesiące bo na jesień chciałym ruszyć z turbo a tam jak wiadomo seryjny kolektor jest do niczego nie potrzebny.
A to czym się rożni kolektor od 1.6 NB/NBFL, co trzeba zmienić przy jego montażu?
A to czym się rożni kolektor od 1.6 NB/NBFL, co trzeba zmienić przy jego montażu?