
[NC] Stabilizatory z RX8
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
- Model: Inny
- Wersja: Mazda 3 BM
- Lokalizacja: Toruń
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
Jakieś pomysły jak zidentyfikować te stabilizatory (niestety kropki nie widać)? Mam wrażenie że mój setup powoduje dość mocną podsterowność na ciasnych i powolnych zakrętach. Za wielką wodą polecają zółty przód, pomarańczowy tył, ma ktoś taką konfigurację? Ew. jakieś inne staby godne polecenia?
- unaimed1337
- Donator
- Posty: 384
- Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
- Model: NC FL
- Wersja: Turbo
- Lokalizacja: Rybnik/Kraków
gng pisze:Jakieś pomysły jak zidentyfikować te stabilizatory (niestety kropki nie widać)? Mam wrażenie że mój setup powoduje dość mocną podsterowność na ciasnych i powolnych zakrętach. Za wielką wodą polecają zółty przód, pomarańczowy tył, ma ktoś taką konfigurację? Ew. jakieś inne staby godne polecenia?
Pomarańczowego ani czerwonego staba jeszcze nie widziałem na allegro.
Z tego co wiem to kolory różnią się grubością, jak jesteś z Krakowa to mogę podjechać i pomierzysz moje, ja mam yellow + yellow.
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
331.2hp 373nm
Ok znalazłem tabelke z grubościami, wrzucam jakby ktoś potrzebował
Kod: Zaznacz cały
MFR Front Rear
OD wall ID rate* rel. OD wall ID rate* rel.
OEM base 21.0 2.5 16.0 128.9 1.00 11.0 0.0 14.6 0.71
OEM sport 21.0 2.5 16.0 128.9 1.00 12.0 0.0 20.7 1.00
RX8 red 25.4 3.3 18.8 291.3 2.26 16.0 1.9 12.2 43.5 2.10
RX8 yellow 26.8 3.5 19.8 362.2 2.81 16.0 2.5 10.9 51.3 2.47
RX8 orange 27.2 4.0 19.2 411.5 3.19 16.0 0.0 65.5 3.16
Eibach 25.4 16.0
Racing Beat 25.4 2.4 20.6 234.7 1.82 19.0 2.4 14.2 89.2 4.30
Hotchkis 27.0 4.0 19.0 400.5 3.11 20.6 4.0 12.6 155.9 7.52
H&R 22.0 0.0 234.3 1.82 16.0 0.0 65.5 3.16
Progress 28.6 6.4 15.9 603.2 4.68 17.5 0.0 93.0 4.48
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
Ja mam:
Stabilizator przedni od RX8 (żółta kropka - 26,5 mm), tuleje zostawiłem oryginalne od RX8 - gumowe.
Stabilizator tylni od RX8 (16 mm), tuleje gumowe od RX8.
Co do pod/nadsterowności nie chcę się wypowiadać bo u mnie jest z tym różnie.
W przyszłym tyg. planuję zrobić geometrię zawieszenia wg http://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php i wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.
Stabilizator przedni od RX8 (żółta kropka - 26,5 mm), tuleje zostawiłem oryginalne od RX8 - gumowe.
Stabilizator tylni od RX8 (16 mm), tuleje gumowe od RX8.
Co do pod/nadsterowności nie chcę się wypowiadać bo u mnie jest z tym różnie.
W przyszłym tyg. planuję zrobić geometrię zawieszenia wg http://www.flyinmiata.com/tech/alignment.php i wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć.
- nikolakis
- Posty: 264
- Rejestracja: 16 gru 2015, 21:24
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: EZG
- Kontakt:
W porównaniu do tego co zastałem po zakupie różnica jest wyraźnie zauważalna.
Układ kierowniczy jeszcze bardziej się utwardził i stał się bardzo precyzyjny. Minimalny ruch kierownicy powoduje zmianę kierunku jazdy.
Po wymianie stabilizatorów, geometria mieściła się w fabrycznych ustawieniach, jej zmianę na te z flyinmiata również oceniam pozytywnie.
Auto klei się do asfaltu i żeby stracić przyczepność trzeba się postarać.
Układ kierowniczy jeszcze bardziej się utwardził i stał się bardzo precyzyjny. Minimalny ruch kierownicy powoduje zmianę kierunku jazdy.
Po wymianie stabilizatorów, geometria mieściła się w fabrycznych ustawieniach, jej zmianę na te z flyinmiata również oceniam pozytywnie.
Auto klei się do asfaltu i żeby stracić przyczepność trzeba się postarać.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
- Model: Inny
- Wersja: Mazda 3 BM
- Lokalizacja: Toruń
-
- Donator
- Posty: 1174
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
- Model: Inny
- Wersja: Ikarus ;)
- Lokalizacja: Warszawa
Tak, są dwa rodzaje:
Short bushings # FE87-28-156
Tall Bushings # FD15-28-156A
Ja brałem short bushings, bo te drugie były 5 razy droższe
Różnica jest też w obejmach, więc trzeba sprawdzić jakie się ma.
Short bushings # FE87-28-156
Tall Bushings # FD15-28-156A
Ja brałem short bushings, bo te drugie były 5 razy droższe

-
- Posty: 37
- Rejestracja: 12 mar 2016, 21:27
- Model: Inny
- Wersja: Mazda 3 BM
- Lokalizacja: Toruń
Jutro obejrzę ten stabilizator i jak te niskie gumy nie będą pasować to zamówię poliuretany.
EDIT
No i mam FD15, czyli wysokie. Muszę gdzieś dorwać obejmy i niskie gumy...
EDIT 2
Wysokie gumy to nie problem
znalazłem w sieci sklep z częściami w Niemczech, mają 3 różnych firm, zamówiłem i przyszły
86 zł za dwie z wysyłką. Namiar na sklep topczescizamienne.pl
EDIT
No i mam FD15, czyli wysokie. Muszę gdzieś dorwać obejmy i niskie gumy...
EDIT 2
Wysokie gumy to nie problem


pytanie dla pewności przed zakupem
http://allegro.pl/mazda-rx-8-rx8-drazek ... 40045.html
będzie ok?
pozdr!
http://allegro.pl/mazda-rx-8-rx8-drazek ... 40045.html
będzie ok?
pozdr!
jqb pisze:To ja dodam małą ciekawostkę.
Tylne mocowania stabów w RX'ie występują w wersji normalnej i wysokiej:
Normalne: # FE87-28-156
Wysokie: # FD15-28-156A
Jak kupujecie drążki z mocowaniami, trzeba wiedzieć od jakiej wersji są mocowania. Jedne z tych gum pasują do oryginalnych mocowań z MX'a, a drugie nie.
Które gumy pasują do obejm z mx-5?
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Wymieniając komplet przód i tył na ten z żółtą kropką i chcąc wsadzić tuleje poliuretanowe z rx8 muszę kupić obejmy w komplecie?
W jaki sposób rozróżnić wysokie i niskie mocowanie stabilizatora i czy na występowanie ich ma moc silnika lub sportowe zawieszenie dawcy?
Czym się różnią tuleje czerwone od żółtych?
Chce kupić też nowe łączniki on muszą być od mx5 tak?
Obiło mi się też o uszy że w samochodach na PRO kicie -30mm pojawiają się stuki w przodzie przy jeździe po nierównościach i że jest to powodowane przez łącznik/stabilizator uderzający o wahacz i że można temu zaradzić regulowanym przednim łącznikiem. Czy to prawda i warto kupić regulowane?
W jaki sposób rozróżnić wysokie i niskie mocowanie stabilizatora i czy na występowanie ich ma moc silnika lub sportowe zawieszenie dawcy?
Czym się różnią tuleje czerwone od żółtych?
Chce kupić też nowe łączniki on muszą być od mx5 tak?
Obiło mi się też o uszy że w samochodach na PRO kicie -30mm pojawiają się stuki w przodzie przy jeździe po nierównościach i że jest to powodowane przez łącznik/stabilizator uderzający o wahacz i że można temu zaradzić regulowanym przednim łącznikiem. Czy to prawda i warto kupić regulowane?
essowot pisze:Wymieniając komplet przód i tył na ten z żółtą kropką i chcąc wsadzić tuleje poliuretanowe z rx8 muszę kupić obejmy w komplecie?
W jaki sposób rozróżnić wysokie i niskie mocowanie stabilizatora i czy na występowanie ich ma moc silnika lub sportowe zawieszenie dawcy?
Czym się różnią tuleje czerwone od żółtych?
Chce kupić też nowe łączniki on muszą być od mx5 tak?
Obejmy muszą być z rx-8.
Na gumie jest napisany symbol. W postach powyżej masz podane numery gum i początek tego numeru jest właśnie wybity na gumie- po tym stwierdzisz czy to wersja niska czy wysoka.
Żółte są chyba bardziej miękkie. W aukcjach na allegro jest to napisane.
Łączniki do NC.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Mam wrzucone u siebie stabilizatory Racing Beat przód + tył na zestawowych poliuretanach. Patrząc na tą tabelkę:
Wychodzi że mają one sporo cieńsze ścianki i ogólną twardość niż zółte z RX8. Czy warto w takiej sytuacji szukać zestawu z RXa i czy różnica jest tego warta? Dodatkowo nie udało mi się znaleźć ani jednego zestawu na allegro.
Kod: Zaznacz cały
MFR Front Rear
OD wall ID rate* rel. OD wall ID rate* rel.
OEM base 21.0 2.5 16.0 128.9 1.00 11.0 0.0 14.6 0.71
OEM sport 21.0 2.5 16.0 128.9 1.00 12.0 0.0 20.7 1.00
RX8 red 25.4 3.3 18.8 291.3 2.26 16.0 1.9 12.2 43.5 2.10
RX8 yellow 26.8 3.5 19.8 362.2 2.81 16.0 2.5 10.9 51.3 2.47
RX8 orange 27.2 4.0 19.2 411.5 3.19 16.0 0.0 65.5 3.16
Eibach 25.4 16.0
Racing Beat 25.4 2.4 20.6 234.7 1.82 19.0 2.4 14.2 89.2 4.30
Hotchkis 27.0 4.0 19.0 400.5 3.11 20.6 4.0 12.6 155.9 7.52
H&R 22.0 0.0 234.3 1.82 16.0 0.0 65.5 3.16
Progress 28.6 6.4 15.9 603.2 4.68 17.5 0.0 93.0 4.48
- flatline
- Donator
- Posty: 2272
- Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom+Recaro
- Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
- Kontakt:
Co do dostępności, zagadaj na forum rexa albo bezpośrednio do ludzi specjalizujących się w temacie (ja swoje zgarnąłem chyba z kojot garage).
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Tsundere - pocket-sized fastback
Troszeczkę odkopię, ale może komuś się przyda.
Czy ten zestaw gum i łączników w połączeniu z Stabem Yellow Dot będzie pasować ? Pytam bo się zabieram do tego, a nie chce kupić niepotrzebnie niepasującej części
Czy ten zestaw gum i łączników w połączeniu z Stabem Yellow Dot będzie pasować ? Pytam bo się zabieram do tego, a nie chce kupić niepotrzebnie niepasującej części

- Załączniki
-
- drazekstab.png (230.88 KiB) Przejrzano 2096 razy
-
- GumaStab.png (109.56 KiB) Przejrzano 2096 razy
A to łączniki też trzeba zmieniać? Myślałem że tylko gumy w obejmach.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Z tego co wiem nie, ale stwierdziłem że jak zmieniam stabilizator to i łącznik przy okazji. W sprawię gum-podesłałem 26mm, a teraz patrze że przedni stab ma 26,5 mm (żółty oczywiście), to chyba jednak nie będzie pasować to co podesłałem ?
