Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Lexx pisze:Tak, da sie go rozczlonkowac na 2 czesci. Nie pamietam juz tak dokladnie jak to sie stalo, latem przy wymianie klockow jakos tak go przekrecilem i wyjechala prowadnica (po odkreceniu chyba jesnej sruby)Wiem ze wiele nie pomoglem ale checi mam dobre
Wielkie dzięki. Ważne, ze mam pewność i niczego nie zepsuje, a zacisk w ogóle nie chce się nawet przekrecic. Po zaaplikowaniu jakiego specyfiku na korozję trochę się rozruszal. Może pójdzie



maciek01 pisze:funky pisze:ubek pisze:na szybkosci jak poznać ori kiere Nardi? oczywiscie nie mowie o oem tylko o tym :
taką perforowana skóre pierwsze widze.
Logo Nardi na prawym ramieniu, napisy na odwrocie, klakson. To tak na szybko. Nie wiem czy Nardi nie wydało instrukcji jak poznać ori.
Instrukcji chyba nie ma ale mają stronkę gdzie mogą sprawdzić autentyczność po numerze fabrycznym.
Podróbki są robione z gumy udającej skórę, i przy rzeczywistych zdjęciach od razu widać że to nie skóra. Jakość wykonania też jest widocznie gorsza. Podróbki mogą mieć też rozstaw śrub ala momo.
Wg mnie kiera za zdjęcia to oryginał.
Tak, to był oryginał sprawdzilem, szkoda że ktoś mi ją kupił zanim wyslalem kase

White NA BP'95
majkel pisze:Yogi pisze:Z check engine
przeczytać błąd, będzie wiadomo. W NBfl kontrolka alternatora sygnalizuje też problem z czujnikiem temperatury powietrza.
Strzał w DZIESIĄTKĘ !!
altek ok
Chociaż na kompie ładuje aż za bardzo
Aku ok
Ale jak rusza się w okolicy czujnika temperatury wywala kontrolki aku i check engine
Wtf?
Yogi pisze:Ale jak rusza się w okolicy czujnika temperatury wywala kontrolki aku i check engine
Wtf?
Rozpruj wiązkę, coś musi tracić kontakt, pęknięty przewód, piny we wtyczce etc
A po co tak to zostało zaprojektowane, aby kontrolka alternatora sygnalizowała akurat rozpięty ten czujnik nie mam pojęcia. Sake było za dużo albo jakieś toksyczne ryby

po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Yogi pisze:Ale jak rusza się w okolicy czujnika temperatury wywala kontrolki aku i check engine
Wtf?
Rozpruj wiązkę, coś musi tracić kontakt, pęknięty przewód, piny we wtyczce etc
A po co tak to zostało zaprojektowane, aby kontrolka alternatora sygnalizowała akurat rozpięty ten czujnik nie mam pojęcia. Sake było za dużo albo jakieś toksyczne ryby![]()
po
eM
Może cała nie trzeba bo tylko coś się dzieje kiedy grzebie się przy samym czujniku i kostce
Nomen omen teraz jest ok nic się nie zapala
Problem widoczny na zdjeciu. Mój jedyny pomysl na diagnozę to pęknieta uszczelka pokrywy zaworow, stąd olej wydobywa się na wierzch... wydaje mi sie to jednak troche dziwne... Czy ktoś ma inny pomysł lub spotkał się z czymś takim? Samochód czasem przerywa przy przyspieszaniu od 5k rpm.
https://www.youtube.com/user/BercikDt - sprawdź co u mnie.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Nieumiejętna wymiana tej uszczelki, jak i jakość zamienników, to jeden z najpopularniejszych problemów opisywanych na tym forum. Sprawdź to koniecznie, a najlepiej odwieź Miatę do warsztatu, w którym Ci to robiono. Powinni poczuć się do odpowiedzialności.8 Ball pisze:Tylko uszczelkę wymienialem 3 miesiące temu. Możliwe, w tym miejscu pokrywa dokręcona za mocno/słabo?
Panowie (i Panie?
) pytanko mam o skrzynie.
Przede wszystkim na 3 i 4 biegu po rozpędzeniu auta i odpuszczeniu gazu słychać pewnego rodzaju szum, tarcie, zgrzytanie (dźwięki
) wydobywające się chyba ze skrzyni. Biegi nie wypadają (a lekko nie mają).
Co to może być ?
(Łożysko oporowe i pompkę sprzęgła mam do wymiany)

Przede wszystkim na 3 i 4 biegu po rozpędzeniu auta i odpuszczeniu gazu słychać pewnego rodzaju szum, tarcie, zgrzytanie (dźwięki

Co to może być ?
(Łożysko oporowe i pompkę sprzęgła mam do wymiany)
Mieszkasz w zagłębiu miatowym
, więc jedź na spota albo się z kimś umów i przewieź go, to Ci powie czy to normalne czy nie.

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Od początku, kiedy posiadasz auto tak jest? A może zaczęło się po np. wymianie sprzęgła? Na innych biegach też jest, być może cichsze, czy w ogóle nie ma?
To taki dźwięk (od 0:15)
?
To taki dźwięk (od 0:15)
?
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Aż tak źle jak na filmiku to nie jest 
Jak kupowałem auto to sprzęgło niby było robione, i tego dźwięku nie było.
Pojawił się jak zacząłem nią troszkę ostrzej latać (zwłaszcza po dotarciu po drobnych modyfikacjach w silniczku )
Słychać to najbardziej na 3 i 4 biegu, na pozostałych albo brak albo na tyle cicho, że nie słyszę (przelot mam to troszkę głośniej jest
)
Na spot to dopiero po zimie (mazda się grzeje w garażu), a chciałem do tego czasu zaczerpnąć wiedzy i ewentualnie przygotować części
Aaa i słychać to tylko w pewnym zakresie obrotów powiedzmy od około 4,5 do jakiś 2,5 tys. obr.

Jak kupowałem auto to sprzęgło niby było robione, i tego dźwięku nie było.
Pojawił się jak zacząłem nią troszkę ostrzej latać (zwłaszcza po dotarciu po drobnych modyfikacjach w silniczku )
Słychać to najbardziej na 3 i 4 biegu, na pozostałych albo brak albo na tyle cicho, że nie słyszę (przelot mam to troszkę głośniej jest

Na spot to dopiero po zimie (mazda się grzeje w garażu), a chciałem do tego czasu zaczerpnąć wiedzy i ewentualnie przygotować części

Aaa i słychać to tylko w pewnym zakresie obrotów powiedzmy od około 4,5 do jakiś 2,5 tys. obr.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Tak czy siak - skoro (o ile faktycznie) masz zajechane łożysko oporowe to dźwięki mogą dochodzić z okolic sprzęgła. Tym bardziej, że jak ostrzej jeździsz to może też Ci padać łożysko pilotujące zważywszy na to, że oporowe raczej dużo dłużej wytrzymuje w Miatach. Najlepiej wziąć auto na podnośnik i osłuchać, skąd to dochodzi, bo z wnętrza trudno cokolwiek powiedzieć. Może to być jakaś osłona, przekorodowany uchwyt downpipe, źle wypoziomowana skrzynia względem PPF (power plant frame - to co łączy skrzynię z dyfrem), czy też wieeele innych rzeczy.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
nickesh v2.0 pisze:Nieumiejętna wymiana tej uszczelki, jak i jakość zamienników, to jeden z najpopularniejszych problemów opisywanych na tym forum. Sprawdź to koniecznie, a najlepiej odwieź Miatę do warsztatu, w którym Ci to robiono. Powinni poczuć się do odpowiedzialności.
Sam to robiłem dla tego się zastanawiam czy odpowiednio dokrecone. Książka jeśli dobrze pamiętam mówi o 15Nm a takiego klucza noego miałem więc kręcone "na wyczucie". Sama uszczelka raczej dobrze wlozona w pokrywe.
"Enjoy little things"
8 Ball pisze:nickesh v2.0 pisze:Nieumiejętna wymiana tej uszczelki, jak i jakość zamienników, to jeden z najpopularniejszych problemów opisywanych na tym forum. Sprawdź to koniecznie, a najlepiej odwieź Miatę do warsztatu, w którym Ci to robiono. Powinni poczuć się do odpowiedzialności.
Sam to robiłem dla tego się zastanawiam czy odpowiednio dokrecone. Książka jeśli dobrze pamiętam mówi o 15Nm a takiego klucza noego miałem więc kręcone "na wyczucie". Sama uszczelka raczej dobrze wlozona w pokrywe.
na wyczucie nie ma sensu - jesli nie masz klucza, to lepiej sobie dokup lub jedz na warsztat

inny temat to producent uszczelki bo mi wlasnie po 3 lub 4 miesiacach zaczela przepuszczac nie oem

-
- Posty: 67
- Rejestracja: 08 wrz 2012, 8:39
- Model: NB FL
- Wersja: Phoenix
- Lokalizacja: Gdańsk/Olsztyn
Koledzy mam pytanko jak przeprowadzić adaptacje przepustnicy w 1.6 '02?
Przymierzam się do tego do wymiany bo mam problemy z wolnymi obrotami na zimnym silniku po tym jak już ssanie zejdzie. Na rozgrzanym wszystko już jest ok. Schodzi do 500rpm i faluje, czasami potrafi zgasnąć, żadne błędy nie wyskakują. Cały dolot od wejścia powietrza, puszki filtra, filtra (mam mokry) do przepustnicy wyczyściłem. Przepustnice wyczyściłem, kanaliki i krokowca, błyszczy się wszystko jak psu j..
Świece wymieniłem na wszelki, stare były ładne brązowe, opalone, bez zmian. Nie sprawdziłem kabli i cewki. Cewkę mam w olsztynie to dopiero w weekend będę mógł ją zweryfikować. Wydaje mi się, że lepiej zacząć od przepustnicy a jak będzie dalej nie halo to kable i chgw co jeszcze, może przepływka...
Kontynuując do adaptacji to odłączyć aku, zresetować ecu i potem odpalić? Bym prosił aby jakiś dobry człowiek dał info jak to dobrze zrobić
Przymierzam się do tego do wymiany bo mam problemy z wolnymi obrotami na zimnym silniku po tym jak już ssanie zejdzie. Na rozgrzanym wszystko już jest ok. Schodzi do 500rpm i faluje, czasami potrafi zgasnąć, żadne błędy nie wyskakują. Cały dolot od wejścia powietrza, puszki filtra, filtra (mam mokry) do przepustnicy wyczyściłem. Przepustnice wyczyściłem, kanaliki i krokowca, błyszczy się wszystko jak psu j..
Świece wymieniłem na wszelki, stare były ładne brązowe, opalone, bez zmian. Nie sprawdziłem kabli i cewki. Cewkę mam w olsztynie to dopiero w weekend będę mógł ją zweryfikować. Wydaje mi się, że lepiej zacząć od przepustnicy a jak będzie dalej nie halo to kable i chgw co jeszcze, może przepływka...
Kontynuując do adaptacji to odłączyć aku, zresetować ecu i potem odpalić? Bym prosił aby jakiś dobry człowiek dał info jak to dobrze zrobić

"...And if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver..."
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Przepis chyba wygląda tak: uszczelka OEM + odpowiednia kolejność + odpowiedni moment + odrobina silikonu na rogach (chyba
).
viewtopic.php?t=3526
http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... ostcount=6


viewtopic.php?t=3526
http://forum.miata.net/vb/showpost.php? ... ostcount=6

Ostatnio zmieniony 26 sty 2016, 8:18 przez nick.es, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Nickesh, wrzuciłeś zdjęcie opisujące siłę i kolejność śrub głowicy 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM