Rano Niebiesko-siwy dym?
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
GGoworek pisze:A co Ci wyszło z tym dymem? Będziesz remontował głowicę?
Chwilowo zostawiam aż do końca stycznia ponieważ i tak nic teraz nie zrobie po swiętach moje oszczędności poszły tak szybko jak i swięta. Rozglądam się za silnikami 1.6 ale może będe remontował. jeszcze ostatecznej decyzji nie podjołem narazie obserwuje ponieważ to tylko na zimnym jest i tylko na samym poczatku przy odpaleniu a co lepsze to tylko rano bo jak zostawie go na 2/3 godzinki to nie pokazuje się dym..... a na ciepłym jak dam do 7 tyś obrotów i puszcze też się nie pokazuje.... i to tylko pokazuje się jak temperatury są minusowe( stoi pod chumurą) musze jeszcze opadać jak będzie stał kilka godziń na parkingu pod ziemnym. gadałem już z moim bardzo zaufanym mechanikiem powiedział aby sprawdzić stan oleju rano i przejechać około 500-1000 km i obserwować a potem będzie można stwierdzać na podstawie ile bierze czy w ogóle opłaca się wymieniać silnik czy poprostu jakies małe naprawienie nie wystarczy.
Małe naprawienie powiadasz, na 99% masz do zrobienia głowice i pierścienie bo olejowe nie zgarniaja, nie wiadomo jak z dolem. Same uszczelnienia to kilka stow. Ale decyzją należy oczywiście do Ciebie.
White NA BP'95
ubek pisze:Małe naprawienie powiadasz, na 99% masz do zrobienia głowice i pierścienie bo olejowe nie zgarniaja, nie wiadomo jak z dolem.
Można takie wnioski wyciągać na podstawie niewielkiej ilości jakiegoś bliżej nieokreślonego dymu pojawiającego się tylko rano na zimnym? Ja najpierw bym sprawdził czy w ogóle olej znika.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Można poprosić znajomego/żonę/kogoś żeby odpalił rano silnik, przytrzymać w tym czasie rękę albo jakąś chusteczkę parę centymetrów za wydechem i zobaczyć czym potem śmierdzi i co wylatuje z tej rury. Byle się nie zaciągać
Spalony olej ma charakterystyczny zapach.

Własnie jutro rano zrobie filmiki jak to wszystko wygląda a własnie najlepiej to tylko przy samym początku minute już po odpaleniu wogóle dym nie leci.GGoworek pisze:Można poprosić znajomego/żonę/kogoś żeby odpalił rano silnik, przytrzymać w tym czasie rękę albo jakąś chusteczkę parę centymetrów za wydechem i zobaczyć czym potem śmierdzi i co wylatuje z tej rury. Byle się nie zaciągaćSpalony olej ma charakterystyczny zapach.
.
Alan pisze:ubek pisze:Małe naprawienie powiadasz, na 99% masz do zrobienia głowice i pierścienie bo olejowe nie zgarniaja, nie wiadomo jak z dolem.
Można takie wnioski wyciągać na podstawie niewielkiej ilości jakiegoś bliżej nieokreślonego dymu pojawiającego się tylko rano na zimnym? Ja najpierw bym sprawdził czy w ogóle olej znika.
Dokładnie nie ma co odrazu robić całego remontu jeżeli tylko troche leci dymu i nie jestem jeszcze pewien jakie ilości oleju bierze wszystko monitoruje każdy dzień. a pozatym to się stało dopiero jak minusowe temperatury się zaczeły kiedy było ciepło to nić się nie działo.
GGoworek pisze:Generalnie przy odpalaniu na zimno przy takich temperaturach to może być po prostu wilgoć która odparowuje po postoju i to jest normalne. Tylko to jest siwy dym, niebieski sugeruje olej.
Tak dokładnie to jest własnie dziwne że jest ten niebieskawo biały dym...
Okaj panowie więc tak pierwszy film przedstawia zaraz po odpaleniu. Drugi to dosłowie 30 sekund po ukończeniu pierwszego filmiku. https://youtu.be/jegF3xILfbE
https://youtu.be/jr2IrkH1Lfg
Oba filmy są z dzisiaj 23/01/2016
https://youtu.be/jr2IrkH1Lfg
Oba filmy są z dzisiaj 23/01/2016
Normalne że jak jest zimno to się para wodna skrapla i mamy taki efekt każde auto tak ma może poza Tesla. Sprawdz czy den dym nie jest drażniący nie smierdzi olejem, jak się zagrzeje dobrze to daj mu trochę i pusc gaz wtedy zobaczysz czy puszcza dymek. A na koniec Sprawdz ile oleju Ci znika. Bo odpalenie na mrozie to tak jakbys wycieraczki w deszczu uruchomił i się zastanawiał czy jest ok [WHITE SMILING FACE]
White NA BP'95
ubek pisze:Normalne że jak jest zimno to się para wodna skrapla i mamy taki efekt każde auto tak ma może poza Tesla. Sprawdz czy den dym nie jest drażniący nie smierdzi olejem, jak się zagrzeje dobrze to daj mu trochę i pusc gaz wtedy zobaczysz czy puszcza dymek. A na koniec Sprawdz ile oleju Ci znika. Bo odpalenie na mrozie to tak jakbys wycieraczki w deszczu uruchomił i się zastanawiał czy jest ok [WHITE SMILING FACE]
Tak jak wczesniej pisałem jak się zagrzeje dam i puszcze gaz to jest wszystko okaj prawie w ogóle dymu nie ma.
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
MarekMX-5 pisze:Okaj panowie więc tak pierwszy film przedstawia zaraz po odpaleniu. Drugi to dosłowie 30 sekund po ukończeniu pierwszego filmiku. https://youtu.be/jegF3xILfbE
https://youtu.be/jr2IrkH1Lfg
Oba filmy są z dzisiaj 23/01/2016
Widziałeś w życiu niebieski dym?
Obstawiam brak katalizatora w Twoim wypadku, tak na marginesie

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
dmk pisze:MarekMX-5 pisze:Okaj panowie więc tak pierwszy film przedstawia zaraz po odpaleniu. Drugi to dosłowie 30 sekund po ukończeniu pierwszego filmiku. https://youtu.be/jegF3xILfbE
https://youtu.be/jr2IrkH1Lfg
Oba filmy są z dzisiaj 23/01/2016
Widziałeś w życiu niebieski dym?
Obstawiam brak katalizatora w Twoim wypadku, tak na marginesie
Gdyby dym był biały to bym się nie przejmował i bym nie stawiał posta. ewidentnie kamera nie ujęła tego na tyle abyś mógł zauważyć to co ja widuje rano.
Poczekaj aż się zrobi ciepło i wtedy deliberuj nad niebieskim dymem, to na filmiku to raczej para wodna. Porównaj swoje spaliny ze spalinami innego benzynowego autka po nocnym postoju. Jak w spalinach jest spalony olej to śmierdzą spalonym olejem nie da się z niczym pomylić.
Może i na początku coś tam widać, może to kwestia kamery, ale przez jakąś sekundę - potem to na pewno tylko para. Dla spokoju sumienia sprawdzaj olej, ewentualnie odpal w ogrzewanym garażu i się nie przejmuj
Nawet jeśli to na samym początku to faktycznie olej to przy takiej ilości ja bym spokojnie jeździł jeśli nie zacznie jakoś wyraźnie spadać na bagnecie.
No i jak napisał wojteks, jak chcesz wiedzieć na 100% po poniuchaj ten "pierwszy dym" (możesz podłożyć rękę, będzie śmierdzieć).

No i jak napisał wojteks, jak chcesz wiedzieć na 100% po poniuchaj ten "pierwszy dym" (możesz podłożyć rękę, będzie śmierdzieć).
GGoworek pisze:Może i na początku coś tam widać, może to kwestia kamery, ale przez jakąś sekundę - potem to na pewno tylko para. Dla spokoju sumienia sprawdzaj olej, ewentualnie odpal w ogrzewanym garażu i się nie przejmujNawet jeśli to na samym początku to faktycznie olej to przy takiej ilości ja bym spokojnie jeździł jeśli nie zacznie jakoś wyraźnie spadać na bagnecie.
No i jak napisał wojteks, jak chcesz wiedzieć na 100% po poniuchaj ten "pierwszy dym" (możesz podłożyć rękę, będzie śmierdzieć).
No więc panowie tak aby już zamknąć ten temat sytłacja jest następująca przejechałem jakieś 700km i olej nadal jest w połowie jak był. Jak się teraz się ociepliło to nie ma dymu ani niebieskiego ani takiego gęstego białego co na filmiku, także jest to powiązane z niskimi temperaturami. Może za rok już będzie miejsce garażowe.
Dziękuje wszystkim za porady i sugestie.
Pozdrawiam.
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Ale zabawna telenowela ;D od trupa, przez papieskie wybory i kolory dymu, przez reinkarnacje i samouleczenia....
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
To ja przy okazji dodam (bo wczoraj odebrałem samochód), że sama obróbka głowicy (bez montażu, uszczelek, zrobienia przy okazji rozrządu itp) kosztuje około tysiąca. Taką listę przysłali mi z warsztatu:
- szlifowanie zaworów,
- frezowanie gniazd zaworowych,
- dotarcie gniazd zaworowych,
- planowanie głowicy,
- wymiana uszczelniaczy zaworowych,
- regulacja luzów zaworowych ( na płytkach ).
- szlifowanie zaworów,
- frezowanie gniazd zaworowych,
- dotarcie gniazd zaworowych,
- planowanie głowicy,
- wymiana uszczelniaczy zaworowych,
- regulacja luzów zaworowych ( na płytkach ).
Aby totalnie zakończyć ten temat i mieć odpowiedz dla przyszłych takich jak ja do wymiany poszło: uszczelniacze od zaworów,uszczelka pod pokrywą i o ring problem został rozwiązany i nawet już oleju nie zjada.
Zobaczymy jak dlugo posmigaja Twoje uszczelniacze zaworowe bez dotykania prowadnic
Glowica zostala zrzucona bez obrobki i nie dotykales uszczelki czy jakiś szpec podjal sie wymiany uszczelniaczy bez jej zdjecia?

- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
Zobaczymy jak dlugo posmigaja Twoje uszczelniacze zaworowe bez dotykania prowadnic
Bo?

Bo?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
grzes pisze:Bo?
Chcesz mi powiedzieć, że wymiana samych uszczelniaczy zaworowych w silnikach z tak dużymi przebiegami bez sprawdzenia luzu między trzonkiem zaworu a prowadnicą (który na wydechowych występuje/występował bankowo) jest zgodna ze sztuką i ma jakikolwiek sens?
