Rano Niebiesko-siwy dym?

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2016, 13:42

A co Ci wyszło z tym dymem? Będziesz remontował głowicę?
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

18 sty 2016, 16:20

GGoworek pisze:A co Ci wyszło z tym dymem? Będziesz remontował głowicę?


Chwilowo zostawiam aż do końca stycznia ponieważ i tak nic teraz nie zrobie po swiętach moje oszczędności poszły tak szybko jak i swięta. Rozglądam się za silnikami 1.6 ale może będe remontował. jeszcze ostatecznej decyzji nie podjołem narazie obserwuje ponieważ to tylko na zimnym jest i tylko na samym poczatku przy odpaleniu a co lepsze to tylko rano bo jak zostawie go na 2/3 godzinki to nie pokazuje się dym..... a na ciepłym jak dam do 7 tyś obrotów i puszcze też się nie pokazuje.... i to tylko pokazuje się jak temperatury są minusowe( stoi pod chumurą) musze jeszcze opadać jak będzie stał kilka godziń na parkingu pod ziemnym. gadałem już z moim bardzo zaufanym mechanikiem powiedział aby sprawdzić stan oleju rano i przejechać około 500-1000 km i obserwować a potem będzie można stwierdzać na podstawie ile bierze czy w ogóle opłaca się wymieniać silnik czy poprostu jakies małe naprawienie nie wystarczy.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

18 sty 2016, 17:03

Małe naprawienie powiadasz, na 99% masz do zrobienia głowice i pierścienie bo olejowe nie zgarniaja, nie wiadomo jak z dolem. Same uszczelnienia to kilka stow. Ale decyzją należy oczywiście do Ciebie.
White NA BP'95
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 sty 2016, 17:11

ubek pisze:Małe naprawienie powiadasz, na 99% masz do zrobienia głowice i pierścienie bo olejowe nie zgarniaja, nie wiadomo jak z dolem.

Można takie wnioski wyciągać na podstawie niewielkiej ilości jakiegoś bliżej nieokreślonego dymu pojawiającego się tylko rano na zimnym? Ja najpierw bym sprawdził czy w ogóle olej znika.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2016, 17:44

Można poprosić znajomego/żonę/kogoś żeby odpalił rano silnik, przytrzymać w tym czasie rękę albo jakąś chusteczkę parę centymetrów za wydechem i zobaczyć czym potem śmierdzi i co wylatuje z tej rury. Byle się nie zaciągać :-) Spalony olej ma charakterystyczny zapach.
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

20 sty 2016, 10:53

GGoworek pisze:Można poprosić znajomego/żonę/kogoś żeby odpalił rano silnik, przytrzymać w tym czasie rękę albo jakąś chusteczkę parę centymetrów za wydechem i zobaczyć czym potem śmierdzi i co wylatuje z tej rury. Byle się nie zaciągać :-) Spalony olej ma charakterystyczny zapach.
Własnie jutro rano zrobie filmiki jak to wszystko wygląda a własnie najlepiej to tylko przy samym początku minute już po odpaleniu wogóle dym nie leci.

.
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

20 sty 2016, 10:56

Alan pisze:
ubek pisze:Małe naprawienie powiadasz, na 99% masz do zrobienia głowice i pierścienie bo olejowe nie zgarniaja, nie wiadomo jak z dolem.

Można takie wnioski wyciągać na podstawie niewielkiej ilości jakiegoś bliżej nieokreślonego dymu pojawiającego się tylko rano na zimnym? Ja najpierw bym sprawdził czy w ogóle olej znika.


Dokładnie nie ma co odrazu robić całego remontu jeżeli tylko troche leci dymu i nie jestem jeszcze pewien jakie ilości oleju bierze wszystko monitoruje każdy dzień. a pozatym to się stało dopiero jak minusowe temperatury się zaczeły kiedy było ciepło to nić się nie działo.
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2016, 11:10

Generalnie przy odpalaniu na zimno przy takich temperaturach to może być po prostu wilgoć która odparowuje po postoju i to jest normalne. Tylko to jest siwy dym, niebieski sugeruje olej.
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

20 sty 2016, 11:58

GGoworek pisze:Generalnie przy odpalaniu na zimno przy takich temperaturach to może być po prostu wilgoć która odparowuje po postoju i to jest normalne. Tylko to jest siwy dym, niebieski sugeruje olej.

Tak dokładnie to jest własnie dziwne że jest ten niebieskawo biały dym...
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

21 sty 2016, 7:15

Panowie... Więc tak dzis go odpalilem nagralem co się dalo ale niebieskiego dynu dzis nie bylo widac..... I tylko benzyna troche pachnialo.... Nie wiem o co chodzi.... Wieczorem będą filmiki
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

23 sty 2016, 9:52

Okaj panowie więc tak pierwszy film przedstawia zaraz po odpaleniu. Drugi to dosłowie 30 sekund po ukończeniu pierwszego filmiku. https://youtu.be/jegF3xILfbE
https://youtu.be/jr2IrkH1Lfg

Oba filmy są z dzisiaj 23/01/2016
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

23 sty 2016, 10:46

Normalne że jak jest zimno to się para wodna skrapla i mamy taki efekt każde auto tak ma może poza Tesla. Sprawdz czy den dym nie jest drażniący nie smierdzi olejem, jak się zagrzeje dobrze to daj mu trochę i pusc gaz wtedy zobaczysz czy puszcza dymek. A na koniec Sprawdz ile oleju Ci znika. Bo odpalenie na mrozie to tak jakbys wycieraczki w deszczu uruchomił i się zastanawiał czy jest ok [WHITE SMILING FACE]
White NA BP'95
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

23 sty 2016, 11:23

ubek pisze:Normalne że jak jest zimno to się para wodna skrapla i mamy taki efekt każde auto tak ma może poza Tesla. Sprawdz czy den dym nie jest drażniący nie smierdzi olejem, jak się zagrzeje dobrze to daj mu trochę i pusc gaz wtedy zobaczysz czy puszcza dymek. A na koniec Sprawdz ile oleju Ci znika. Bo odpalenie na mrozie to tak jakbys wycieraczki w deszczu uruchomił i się zastanawiał czy jest ok [WHITE SMILING FACE]


Tak jak wczesniej pisałem jak się zagrzeje dam i puszcze gaz to jest wszystko okaj prawie w ogóle dymu nie ma.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

24 sty 2016, 19:59

MarekMX-5 pisze:Okaj panowie więc tak pierwszy film przedstawia zaraz po odpaleniu. Drugi to dosłowie 30 sekund po ukończeniu pierwszego filmiku. https://youtu.be/jegF3xILfbE
https://youtu.be/jr2IrkH1Lfg

Oba filmy są z dzisiaj 23/01/2016


Widziałeś w życiu niebieski dym?

Obstawiam brak katalizatora w Twoim wypadku, tak na marginesie ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

25 sty 2016, 7:51

dmk pisze:
MarekMX-5 pisze:Okaj panowie więc tak pierwszy film przedstawia zaraz po odpaleniu. Drugi to dosłowie 30 sekund po ukończeniu pierwszego filmiku. https://youtu.be/jegF3xILfbE
https://youtu.be/jr2IrkH1Lfg

Oba filmy są z dzisiaj 23/01/2016


Widziałeś w życiu niebieski dym?

Obstawiam brak katalizatora w Twoim wypadku, tak na marginesie ;)



Gdyby dym był biały to bym się nie przejmował i bym nie stawiał posta. ewidentnie kamera nie ujęła tego na tyle abyś mógł zauważyć to co ja widuje rano.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

25 sty 2016, 9:19

Poczekaj aż się zrobi ciepło i wtedy deliberuj nad niebieskim dymem, to na filmiku to raczej para wodna. Porównaj swoje spaliny ze spalinami innego benzynowego autka po nocnym postoju. Jak w spalinach jest spalony olej to śmierdzą spalonym olejem nie da się z niczym pomylić.
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

25 sty 2016, 10:03

Może i na początku coś tam widać, może to kwestia kamery, ale przez jakąś sekundę - potem to na pewno tylko para. Dla spokoju sumienia sprawdzaj olej, ewentualnie odpal w ogrzewanym garażu i się nie przejmuj :-) Nawet jeśli to na samym początku to faktycznie olej to przy takiej ilości ja bym spokojnie jeździł jeśli nie zacznie jakoś wyraźnie spadać na bagnecie.

No i jak napisał wojteks, jak chcesz wiedzieć na 100% po poniuchaj ten "pierwszy dym" (możesz podłożyć rękę, będzie śmierdzieć).
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

25 sty 2016, 12:33

GGoworek pisze:Może i na początku coś tam widać, może to kwestia kamery, ale przez jakąś sekundę - potem to na pewno tylko para. Dla spokoju sumienia sprawdzaj olej, ewentualnie odpal w ogrzewanym garażu i się nie przejmuj :-) Nawet jeśli to na samym początku to faktycznie olej to przy takiej ilości ja bym spokojnie jeździł jeśli nie zacznie jakoś wyraźnie spadać na bagnecie.

No i jak napisał wojteks, jak chcesz wiedzieć na 100% po poniuchaj ten "pierwszy dym" (możesz podłożyć rękę, będzie śmierdzieć).


No więc panowie tak aby już zamknąć ten temat sytłacja jest następująca przejechałem jakieś 700km i olej nadal jest w połowie jak był. Jak się teraz się ociepliło to nie ma dymu ani niebieskiego ani takiego gęstego białego co na filmiku, także jest to powiązane z niskimi temperaturami. Może za rok już będzie miejsce garażowe.

Dziękuje wszystkim za porady i sugestie.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

27 sty 2016, 20:46

Ale zabawna telenowela ;D od trupa, przez papieskie wybory i kolory dymu, przez reinkarnacje i samouleczenia....
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 sty 2016, 22:10

Za to jak dramatycznie i ile paniki :ryjezesmiechu:
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

30 sty 2016, 8:08

grzes pisze:Ale zabawna telenowela ;D od trupa, przez papieskie wybory i kolory dymu, przez reinkarnacje i samouleczenia....


Lepsze od Dlaczego ja i Ukryta prawda :D
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2016, 8:40

To ja przy okazji dodam (bo wczoraj odebrałem samochód), że sama obróbka głowicy (bez montażu, uszczelek, zrobienia przy okazji rozrządu itp) kosztuje około tysiąca. Taką listę przysłali mi z warsztatu:
- szlifowanie zaworów,
- frezowanie gniazd zaworowych,
- dotarcie gniazd zaworowych,
- planowanie głowicy,
- wymiana uszczelniaczy zaworowych,
- regulacja luzów zaworowych ( na płytkach ).
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

19 cze 2016, 14:14

Aby totalnie zakończyć ten temat i mieć odpowiedz dla przyszłych takich jak ja do wymiany poszło: uszczelniacze od zaworów,uszczelka pod pokrywą i o ring problem został rozwiązany i nawet już oleju nie zjada.
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

19 cze 2016, 17:15

Zobaczymy jak dlugo posmigaja Twoje uszczelniacze zaworowe bez dotykania prowadnic ;) Glowica zostala zrzucona bez obrobki i nie dotykales uszczelki czy jakiś szpec podjal sie wymiany uszczelniaczy bez jej zdjecia?
Awatar użytkownika
MarekMX-5
Donator
Donator
Posty: 91
Rejestracja: 20 wrz 2015, 7:47
Model: NB
Lokalizacja: SB

19 cze 2016, 20:22

Nigdy nie powiedziałem że bez dodatkowych rzeczy się obeszło tylko generalnie to była przyczyna mojego problemu że te uszczeliki/uszczelniacze były poprostu tragedia.
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

22 cze 2016, 14:18

Zobaczymy jak dlugo posmigaja Twoje uszczelniacze zaworowe bez dotykania prowadnic ;)

Bo?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

22 cze 2016, 14:43

grzes pisze:Bo?


Chcesz mi powiedzieć, że wymiana samych uszczelniaczy zaworowych w silnikach z tak dużymi przebiegami bez sprawdzenia luzu między trzonkiem zaworu a prowadnicą (który na wydechowych występuje/występował bankowo) jest zgodna ze sztuką i ma jakikolwiek sens? ;)
ODPOWIEDZ