Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
radek77
- Posty: 541
- Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
- Lokalizacja: kraków i okolice;)
11 cze 2015, 10:45
Hej, jaką zamawiałeś średnicę montażową?
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
-
Kubson
- Posty: 242
- Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Rydułtowy/Rybnik
30 cze 2015, 0:31
hmm.. Wrzucając stożek do NA mam drobny problem. Mianowicie - co zrobić z oryginalnym przepływomierzem?
Przepływomierz leży na pokrywie filtra powietrza. Da się go zastąpić jakimś innym i podpiąć pod nowy dolot ? wersja NA (115KM)
No i czy musi być w pozycji poziomej?
-
makler
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
- Lokalizacja: Warszawa
26 lip 2015, 17:50
Gelo a co to za stożek/ dolot, ktory tam zainstalowaleś?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
-
GELO
- Posty: 326
- Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16
28 lip 2015, 7:22
stożek simota coś takiego
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 36124.html kupiłem w sklepie jak się zjeżdża Z al.krakowskiej w stronę palucha od razu po prawej jest sklep ma duuużo części do tuningu itp kolanka 90 też tam kupiłem po 25zł + opaski. i zrobiłem prosta podpurkę, żeby było stabilnie + osłona. tani i prosty mod a naprawdę silnik łapie oddech
-
Grudzien19
- Donator
- Posty: 186
- Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
- Model: NB
- Wersja: 1.6
- Lokalizacja: Gdańsk
29 sie 2015, 20:47
Warto robić dolot w jakiejs firmie czy lepiej samemu złożyć ? W firmie zwykle kasują 600-800, a graty można kupić taniej samemu. Ktoś mógłby coś powiedzieć w tej sprawie?
-
makler
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
- Lokalizacja: Warszawa
01 wrz 2015, 13:59
Ja powiem tyle ze podoba mi sie to co gelo zrobił i bede chciał to zaadoptowac u siebie. Rzeczywiście wychodzi znacznie taniej zobaczymy w praktyce czy taka oszczędność ma sens. Ew mozna by zebrac kilku chętnych na takie rozwiazanie i moze ktos by to zrobił odpłatnie ?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
-
makler
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
- Lokalizacja: Warszawa
11 paź 2015, 22:08
U mnie tez wleciał zestaw z simota. Gość ze sklepu w raszynie juz na pamięć wykłada fanty potrzebne do tego moda
-
Załączniki
-
Mx-5 2003 1.8 146 KM
-
GGoworek
- Posty: 78
- Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
12 paź 2015, 8:26
@makler - i jak wrażenia po przeróbce? Chcę podjechać w weekend do tego sklepu po części do takiego moda dla siebie
-
makler
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
- Lokalizacja: Warszawa
12 paź 2015, 13:15
In plus. Auto lepiej idzie w środkowym zakresie według mnie. Dół generalnie słabiej ale niezawsze chyba zależy to od poziomu temperatury pod maska. W tej chwili nie mam jeszcze osłony. Dokup sobie zaczep metalowy ja nim zlapałem cybant i przymocowalem przy kielichu - jest stabilnie
Mx-5 2003 1.8 146 KM
-
matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
17 paź 2015, 22:12
Ile taki komplecik wychodzi? Wyglada bardzo spoko
-
Galazka
- Donator
- Posty: 1091
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 9:30
z tego co pamiętam to chyba 135 zł
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
-
szefo86
- Posty: 175
- Rejestracja: 14 sie 2010, 8:44
- Model: NB FL
- Wersja: Memories I
- Lokalizacja: Lublin
18 paź 2015, 10:15
matth pisze:Ile taki komplecik wychodzi? Wyglada bardzo spoko
Galazka pisze:z tego co pamiętam to chyba 135 zł
1 x filtr
2 x rura 10cm
2 x kolanko 90'
coś jeszcze będzie potrzebne?
-
Galazka
- Donator
- Posty: 1091
- Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
- Model: NB
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 11:11
Jeszcze taki precik do podtrzymania dolotu ale to nie jest koniecznee, trytki, klej to plastiku i to chyba tyle
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
-
makler
- Posty: 353
- Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 14:05
Ten pręcik jest bardzo spoko i trzyma elegancko cała konstrukcje
Mx-5 2003 1.8 146 KM
-
rafal87
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
18 paź 2015, 14:19
Po odelzonym zamachu taki stozek totalnie by mi udupil moje 1.6. ;o strzege sie jak ognia
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 14:40
Niekoniecznie, ja nie narzekałem jak miałem 1.6. Musisz go po prostu piłować.
W TV ostatnio był program i porównywali co daje stożek. Mierzyli wszystko w VTG.
Auto ze stożkiem miało minimalnie większą ilość koni i moment. Ale minimalnie.
I teraz najciekawsze. Przy krótkim dolocie auto zyskiwało momentu w dolnej partii obrotów, a na górze było już słabsze. Na codzień spoko sprawa.
Przy długim dolocie dół był zamulony ale od 4 tys sieka.
-
kermit01
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 15:03
W programie 101 napraw na TVN turbo. W ogóle fajny odcinek polecam poszukac.
-
kammich
- Posty: 2925
- Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
-
majkel
- Administrator
- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 15:44
czester_ pisze:I teraz najciekawsze. Przy krótkim dolocie auto zyskiwało momentu w dolnej partii obrotów, a na górze było już słabsze. Na codzień spoko sprawa.
Przy długim dolocie dół był zamulony ale od 4 tys sieka.
I to jest kompletnie na opak z zasadami zależności charakterystyki mocy/momentu w zależności od samej długości dolotu.
Coś w tym badaniu panowie zaniedbali albo nie uwzględnili, chociażby temperatur albo co.
po
eM
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 16:34
Badanie było robione w tych samych warunkach z 3 różnymi dolotami. ORI, Stożek + krótki dolot, Stożek + długi dolot. Nie znam się, mówię co widziałem.
VTG to nie byle jaka hamownia.
-
majkel
- Administrator
- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 16:43
czester_ pisze:Badanie było robione w tych samych warunkach
No i właśnie o to chodzi czy w tych samych. Pierwsza rzecz z brzegu, zmienili dolot, mogły się zmienić temperatury, mogło to mieć wpływ na przepływomierz. Zrzucenie charakterystyki z rolek moc/obroty to za mało w takim przypadku aby powiedzieć że moc jest większa lub mniejsza. Same różnice wynikające z kolejnych przebiegów na rolkach w ogóle pomijam, ale to też może mieć wpływ na wynik. To takie "testy" na potrzeby telewizji albo forów internetowych, coś tam wychodzi ale do końca nie wiadomo co. Uzasadnili jakoś te różnice ?
po
eM
-
turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 16:56
Wnioski były proste, nic naukowego. Nic mądrego więcej Ci nie powiem. Sugeruję się tym co widziałem i o czym wcześniej czytałem tylko. Może to błędne rozumowanie, może nie... grunt, że w żadnym przypadku nie pogorszyły się osiągi.
-
koro13
- Posty: 455
- Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
- Model: NC
- Lokalizacja: łeba
18 paź 2015, 17:51
jakbym byl pewien ze nc-k 1.8 bedzie mial taki zarabisty mruk i glos na stozku to jutro bym zakladal
Robertus
-
matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
18 paź 2015, 19:26
Po następnej wyplacie przetrawię temat, ale coś czuję że sam filtr będzie K&N jednak
-
majkel
- Administrator
- Posty: 6890
- Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
- Model: Inny
- Lokalizacja: Warszawa
18 paź 2015, 19:50
matth pisze:ale coś czuję że sam filtr będzie K&N jednak
Olej KN, to przereklamowany towar. Jak chcesz mieć niski bulgot to Pipercross, jak twardy taki trochę "wiertarka" to Fujita. Mowa wyłacznie o dźwięku, o niczym więcej
-
matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
18 paź 2015, 20:39
Muszę poczekać, aż mi przejdzie
Ledwo kupione auto, a już zylion pomysłów, a w końcu i tak to daily car żony (dla mnie do grzebania + weekendowo-nocne upalanki po okolicznych winkach) więc nie mam co szaleć, niech mi tylko zimę bezkolizyjnie przejeździ na razie
-
Matick7
- Donator
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
18 paź 2015, 20:43
majkel pisze:matth pisze:ale coś czuję że sam filtr będzie K&N jednak
Olej KN, to przereklamowany towar. Jak chcesz mieć niski bulgot to Pipercross, jak twardy taki trochę "wiertarka" to Fujita. Mowa wyłacznie o dźwięku, o niczym więcej
Przydałby się przykłady brzmienia różnych stożków na forum by ułatwić wybór ; )
-
matth
- Donator
- Posty: 278
- Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Poznań
18 paź 2015, 20:55
Poszperaj na youtube, własnie słuchałem Simoty, K&N i Pipercrossa - każdy zupełnie inaczej brzmi
-
Matick7
- Donator
- Posty: 257
- Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
- Model: NB FL
- Wersja: Memories III
- Lokalizacja: Pruszków
18 paź 2015, 21:26
Słuchając na youtubie to żaden mi się nie podoba ;/
Muszę kiedyś na spocie się wsłuchać, aby się przekonać