Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

radek77
Posty: 541
Rejestracja: 23 sie 2008, 10:08
Lokalizacja: kraków i okolice;)

11 cze 2015, 10:45

czester_ pisze:Ja zamawiałem ten i dobrze współgra.
http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 95623.html


Hej, jaką zamawiałeś średnicę montażową?
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

11 cze 2015, 11:31

70
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Kubson
Posty: 242
Rejestracja: 24 kwie 2015, 14:03
Model: NA
Lokalizacja: Rydułtowy/Rybnik

30 cze 2015, 0:31

hmm.. Wrzucając stożek do NA mam drobny problem. Mianowicie - co zrobić z oryginalnym przepływomierzem?
Przepływomierz leży na pokrywie filtra powietrza. Da się go zastąpić jakimś innym i podpiąć pod nowy dolot ? wersja NA (115KM)
No i czy musi być w pozycji poziomej? :P
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

26 lip 2015, 17:50

Gelo a co to za stożek/ dolot, ktory tam zainstalowaleś?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

28 lip 2015, 7:22

stożek simota coś takiego http://allegro.pl/filtr-stozkowy-simota ... 36124.html kupiłem w sklepie jak się zjeżdża Z al.krakowskiej w stronę palucha od razu po prawej jest sklep ma duuużo części do tuningu itp kolanka 90 też tam kupiłem po 25zł + opaski. i zrobiłem prosta podpurkę, żeby było stabilnie + osłona. tani i prosty mod a naprawdę silnik łapie oddech :)
Grudzien19
Donator
Donator
Posty: 186
Rejestracja: 05 kwie 2015, 11:07
Model: NB
Wersja: 1.6
Lokalizacja: Gdańsk

29 sie 2015, 20:47

Warto robić dolot w jakiejs firmie czy lepiej samemu złożyć ? W firmie zwykle kasują 600-800, a graty można kupić taniej samemu. Ktoś mógłby coś powiedzieć w tej sprawie?
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

01 wrz 2015, 13:59

Ja powiem tyle ze podoba mi sie to co gelo zrobił i bede chciał to zaadoptowac u siebie. Rzeczywiście wychodzi znacznie taniej zobaczymy w praktyce czy taka oszczędność ma sens. Ew mozna by zebrac kilku chętnych na takie rozwiazanie i moze ktos by to zrobił odpłatnie ?
Mx-5 2003 1.8 146 KM
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

11 paź 2015, 22:08

U mnie tez wleciał zestaw z simota. Gość ze sklepu w raszynie juz na pamięć wykłada fanty potrzebne do tego moda
Załączniki
ImageUploadedByTapatalk1444597689.271044.jpg
Mx-5 2003 1.8 146 KM
GGoworek
Posty: 78
Rejestracja: 23 cze 2015, 13:44
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2015, 8:26

@makler - i jak wrażenia po przeróbce? Chcę podjechać w weekend do tego sklepu po części do takiego moda dla siebie :-)
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2015, 13:15

In plus. Auto lepiej idzie w środkowym zakresie według mnie. Dół generalnie słabiej ale niezawsze chyba zależy to od poziomu temperatury pod maska. W tej chwili nie mam jeszcze osłony. Dokup sobie zaczep metalowy ja nim zlapałem cybant i przymocowalem przy kielichu - jest stabilnie
Mx-5 2003 1.8 146 KM
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

17 paź 2015, 22:12

Ile taki komplecik wychodzi? Wyglada bardzo spoko :)
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 9:30

z tego co pamiętam to chyba 135 zł
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
szefo86
Posty: 175
Rejestracja: 14 sie 2010, 8:44
Model: NB FL
Wersja: Memories I
Lokalizacja: Lublin

18 paź 2015, 10:15

matth pisze:Ile taki komplecik wychodzi? Wyglada bardzo spoko :)

Galazka pisze:z tego co pamiętam to chyba 135 zł


1 x filtr
2 x rura 10cm
2 x kolanko 90'

coś jeszcze będzie potrzebne?
Galazka
Donator
Donator
Posty: 1091
Rejestracja: 09 wrz 2014, 10:26
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 11:11

Jeszcze taki precik do podtrzymania dolotu ale to nie jest koniecznee, trytki, klej to plastiku i to chyba tyle
Mx-5 NB 1.6 Evolution Orange - Pomarańczka
Mx-5 NB 1.6 MMC Spec - Gruz
makler
Posty: 353
Rejestracja: 29 sie 2013, 9:25
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 14:05

Ten pręcik jest bardzo spoko i trzyma elegancko cała konstrukcje
Mx-5 2003 1.8 146 KM
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

18 paź 2015, 14:19

Po odelzonym zamachu taki stozek totalnie by mi udupil moje 1.6. ;o strzege sie jak ognia ;)
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 14:40

Niekoniecznie, ja nie narzekałem jak miałem 1.6. Musisz go po prostu piłować.

W TV ostatnio był program i porównywali co daje stożek. Mierzyli wszystko w VTG.
Auto ze stożkiem miało minimalnie większą ilość koni i moment. Ale minimalnie.
I teraz najciekawsze. Przy krótkim dolocie auto zyskiwało momentu w dolnej partii obrotów, a na górze było już słabsze. Na codzień spoko sprawa.
Przy długim dolocie dół był zamulony ale od 4 tys sieka.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 15:03

W programie 101 napraw na TVN turbo. W ogóle fajny odcinek polecam poszukac.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 paź 2015, 15:38

Jaki nr odcinka?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 15:44

czester_ pisze:I teraz najciekawsze. Przy krótkim dolocie auto zyskiwało momentu w dolnej partii obrotów, a na górze było już słabsze. Na codzień spoko sprawa.
Przy długim dolocie dół był zamulony ale od 4 tys sieka.

I to jest kompletnie na opak z zasadami zależności charakterystyki mocy/momentu w zależności od samej długości dolotu.
Coś w tym badaniu panowie zaniedbali albo nie uwzględnili, chociażby temperatur albo co.

po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 16:34

Badanie było robione w tych samych warunkach z 3 różnymi dolotami. ORI, Stożek + krótki dolot, Stożek + długi dolot. Nie znam się, mówię co widziałem.
VTG to nie byle jaka hamownia.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 16:43

czester_ pisze:Badanie było robione w tych samych warunkach

No i właśnie o to chodzi czy w tych samych. Pierwsza rzecz z brzegu, zmienili dolot, mogły się zmienić temperatury, mogło to mieć wpływ na przepływomierz. Zrzucenie charakterystyki z rolek moc/obroty to za mało w takim przypadku aby powiedzieć że moc jest większa lub mniejsza. Same różnice wynikające z kolejnych przebiegów na rolkach w ogóle pomijam, ale to też może mieć wpływ na wynik. To takie "testy" na potrzeby telewizji albo forów internetowych, coś tam wychodzi ale do końca nie wiadomo co. Uzasadnili jakoś te różnice ?

po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 16:56

Wnioski były proste, nic naukowego. Nic mądrego więcej Ci nie powiem. Sugeruję się tym co widziałem i o czym wcześniej czytałem tylko. Może to błędne rozumowanie, może nie... grunt, że w żadnym przypadku nie pogorszyły się osiągi.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

18 paź 2015, 17:51

jakbym byl pewien ze nc-k 1.8 bedzie mial taki zarabisty mruk i glos na stozku to jutro bym zakladal
Robertus
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

18 paź 2015, 19:26

Po następnej wyplacie przetrawię temat, ale coś czuję że sam filtr będzie K&N jednak :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 paź 2015, 19:50

matth pisze:ale coś czuję że sam filtr będzie K&N jednak :)

Olej KN, to przereklamowany towar. Jak chcesz mieć niski bulgot to Pipercross, jak twardy taki trochę "wiertarka" to Fujita. Mowa wyłacznie o dźwięku, o niczym więcej :D
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

18 paź 2015, 20:39

Muszę poczekać, aż mi przejdzie ;) Ledwo kupione auto, a już zylion pomysłów, a w końcu i tak to daily car żony (dla mnie do grzebania + weekendowo-nocne upalanki po okolicznych winkach) więc nie mam co szaleć, niech mi tylko zimę bezkolizyjnie przejeździ na razie ;)
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

18 paź 2015, 20:43

majkel pisze:
matth pisze:ale coś czuję że sam filtr będzie K&N jednak :)

Olej KN, to przereklamowany towar. Jak chcesz mieć niski bulgot to Pipercross, jak twardy taki trochę "wiertarka" to Fujita. Mowa wyłacznie o dźwięku, o niczym więcej :D


Przydałby się przykłady brzmienia różnych stożków na forum by ułatwić wybór ; )
Awatar użytkownika
matth
Donator
Donator
Posty: 278
Rejestracja: 15 wrz 2015, 23:03
Model: NB FL
Wersja: Sportive
Lokalizacja: Poznań

18 paź 2015, 20:55

Poszperaj na youtube, własnie słuchałem Simoty, K&N i Pipercrossa - każdy zupełnie inaczej brzmi :)
Matick7
Donator
Donator
Posty: 257
Rejestracja: 19 wrz 2015, 10:14
Model: NB FL
Wersja: Memories III
Lokalizacja: Pruszków

18 paź 2015, 21:26

Słuchając na youtubie to żaden mi się nie podoba ;/
Muszę kiedyś na spocie się wsłuchać, aby się przekonać :)
ODPOWIEDZ