alternatywne zawieszenia

gwinty i inne elementy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

08 sie 2015, 9:28

nickesh v2.0 pisze:Tak, czy inaczej, jak chodzi o wysokość, to z Eibachami nie mają nic wspólnego.


Eibach jest krótszy i progresywny, dlatego trochę lepiej się zachowuje , ale ważny jest amor .
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2015, 18:05

U mnie w 10th jest strasznie nisko. mam problem z niektórymi progami zwalniającymi. Planuje wymienić tylko nie wiem na co. Co polecacie??
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

16 sie 2015, 18:26

A co masz teraz założone? Bo patrząc na zdjęciach, to na pewno jest niżej niż seria. To może powrót do serii (Bilstein + seryjna sprężyna)? Ja teraz na seryjnym amortyzatorze i sprężynach Eibach musze przejeżdzać wolniej, na tych wysokich metalowych bardzo wolno. Ale przycieram tylko na jednym z nich. Poza tym raczej problemu nie mam. Na seryjnej sprężynie (jakieś 2,5 cm wyżej) w ogóle nie miałem problemu.
Awatar użytkownika
flatline
Donator
Donator
Posty: 2273
Rejestracja: 21 lip 2013, 19:12
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom+Recaro
Lokalizacja: ¯\_(ツ)_/¯
Kontakt:

16 sie 2015, 18:33

Jak chcesz wrócić do serii to mam do oddania za free seryjne sprężyny od bili. A obniżające sprzedasz na giełdzie w 10 minut ;)
"When you’re racing... it’s life. Anything that happens before or after is just waiting."
Tsundere - pocket-sized fastback
Little Sister - gran turismo wannabe
Czerw - racing mongrel on a (not so tight) budget
Siwa - café racer miata
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2015, 18:41

Z tego co zaglądałem to są bilsteiny ale nie wiem jakie. Taki kupiłem.
I zastanawiam się czy nabrać:

http://allegro.pl/zawieszenie-tein-stre ... 51921.html

czy

zastac przy bilsteinach
:?

No chyba ze polecacie coś zupełnie innego
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

16 sie 2015, 18:48

Według mnie, jeśli chcesz kupić taki zawias (Tein) tylko po to, żeby ustawić go w jakieś komfortowe położenie i nigdy więcej nie przestawić, to szkoda kasy. Wtedy wolałbym zainwestować w regenerację Bilsteinów w Zerkopolu (Warszawa) i sprężyny od serii. Bez kombinowania masz fajnie zestrojony samochód, jakieś 2,5-3 cm wyżej niż teraz.
No chyba że masz zamiar bawić się tym gwintem, to co innego. Porządna rzecz.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

16 sie 2015, 19:07

Jak chcesz to dam ci za grosze moje sprężyny z wersji sport. Podobno są coś tam twardsze niż seria więc nie będzie super miękko.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
szalonystefan
Posty: 78
Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Warszawa

17 sie 2015, 12:51

Byłem na testach amortyzatorów i wyszły dobrze. Więc to nie trzymanie to chyba wina opon. Zostaje przy starych bilsteinach tylko te sprężyny od serii bym podmienił. Poniżej foto z badania
Załączniki
IMG_5491.jpg
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

21 sie 2015, 12:41

Szczerze to takie badania ze stacji diagnostycznych odnośnie sprawności amorów można bez patrzenia wyrzucić do kosza.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

26 sie 2015, 8:25

siema,
planuje zglebić mazdę i potrzebuję taniego zawieszenia padło na coś w stylu TA :)

znacie jakieś tanie sklepy internetowe z tym zawiedzeniem do nbfl ??
jak możecie podeślijcie linki
ewentualnie coś w wawie jak jest na miejscu
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

26 sie 2015, 11:14

ostatnio na ebay widziałem TA za 1200zł chyba... poszukaj bo tam tego dużo jest a przesyłka to groszowe sprawy
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
sophisty
Donator
Donator
Posty: 1212
Rejestracja: 06 lut 2015, 8:08
Model: NB
Lokalizacja: Trójmiasto

26 sie 2015, 13:32

Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

26 sie 2015, 14:38



a w czym róźnica pomiędzy tymi dwoma ? te drugie za 1029 chyba maja wszystkie amorki regulowane a te żółte chyba nie są nie wiem wlasnie...
pepeg
Donator
Donator
Posty: 886
Rejestracja: 23 lip 2013, 10:12
Lokalizacja: Radziszów

26 sie 2015, 14:58

To bedzie to samo zawieszenie tylko w tym pierwszym sklepie mają zdjęcie przykładowe
Adam987
Posty: 254
Rejestracja: 03 paź 2012, 4:43
Model: NA
Lokalizacja: Mchc WPR

26 sie 2015, 15:03

http://cardesign-tom.com/zawieszenie-gw ... -2184.html
Tu chyba jeszcze taniej, numer katalogowy wydaje sie byc ten sam
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

27 sie 2015, 7:03

a ile jest zabawy z wymiana amorkow ? da sie zrobic saemu w garazy ze zwykłym podnosnikiem ? czy jakies narzedzia potrzebne dodatkowo do podnoszenia wachacza obnizania sciskania czegos itp jedna osoba jest w stanie to zrobic ?
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 sie 2015, 7:07

Jak nie masz nic zapieczone to sam ogarniesz... jak masz to nie dojedziesz Do mechanika bo zapewne połowa już będzie odkręcona:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

27 sie 2015, 8:06

no to pewnie niebawem będę z tym walczył
strazak8
Donator
Donator
Posty: 108
Rejestracja: 17 sty 2015, 19:27
Model: NC FL
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Łódź gm.Aleksandrów

12 paź 2015, 13:42

Śnieg za oknem czas rozpocząć prace garażowe ;)
Szukam zawieszenia z regulacją czyli gwintu.Po wstępnym rekonesansie w necie widzę,że to nie będzie prosta sprawa :shock:
Nie miałem do czynienia z tego typem zawieszeniem(może za wyjątkiem w motocyklach,ale tam to jest o wiele prostsze ;) ) czyli muszę zdać się na Was ;)
Czego oczekuję:do NC 2011,
regulacja wysokości- najlepiej żeby zaczynała się w plusie lub w ostateczności 0 czyli stan fabryczny
regulacja twardości amortyzatorów
cena na tyle żeby nie zeżarło budżetu na 2016 ale żebym był zadowolony
nie szykuję Miaty na szczura jak Kuba ;) tylko chciałem coś zrobić aby jednak w MMC powalczyć :winner:
zestaw ma być nowy
OGAR 200,WSK 125,WSK 175,WSK 250 TRIAL, KLE 500, CB600,SHERCO 250, GAS GAS TXT 250
FIAT 126p, FIAT 125p, SEICENTO, FOCUS 1.6,
FIESTA, JIMNY, MIATA, KURW... było coś na tor...
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 paź 2015, 13:54

strazak8 pisze:Śnieg za oknem czas rozpocząć prace garażowe ;)
Szukam zawieszenia z regulacją czyli gwintu.Po wstępnym rekonesansie w necie widzę,że to nie będzie prosta sprawa :shock:
Nie miałem do czynienia z tego typem zawieszeniem(może za wyjątkiem w motocyklach,ale tam to jest o wiele prostsze ;) ) czyli muszę zdać się na Was ;)
Czego oczekuję:do NC 2011,
regulacja wysokości- najlepiej żeby zaczynała się w plusie lub w ostateczności 0 czyli stan fabryczny
regulacja twardości amortyzatorów
cena na tyle żeby nie zeżarło budżetu na 2016 ale żebym był zadowolony
nie szykuję Miaty na szczura jak Kuba ;) tylko chciałem coś zrobić aby jednak w MMC powalczyć :winner:
zestaw ma być nowy



Zacznij od stabilizatorów z RX8. Być może wcale nie będziesz chciał utwardzać zawieszenia, jeśli dzięki tym stabilizatorom zredukujesz przechyły na zakrętach. Kosztują grosze i pasują plug and play. Zainwestuj pewnie ze 300zł z montażem, przetestuj i wtedy myśl dalej ;)
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
strazak8
Donator
Donator
Posty: 108
Rejestracja: 17 sty 2015, 19:27
Model: NC FL
Wersja: 2.0 sport
Lokalizacja: Łódź gm.Aleksandrów

12 paź 2015, 14:02

Kim Son San pisze:Zacznij od stabilizatorów z RX8. Być może wcale nie będziesz chciał utwardzać zawieszenia, jeśli dzięki tym stabilizatorom zredukujesz przechyły na zakrętach. Kosztują grosze i pasują plug and play. Zainwestuj pewnie ze 300zł z montażem, przetestuj i wtedy myśl dalej ;)

To już mam ;) i dlatego chciałem pójść dalej ;)
OGAR 200,WSK 125,WSK 175,WSK 250 TRIAL, KLE 500, CB600,SHERCO 250, GAS GAS TXT 250
FIAT 126p, FIAT 125p, SEICENTO, FOCUS 1.6,
FIESTA, JIMNY, MIATA, KURW... było coś na tor...
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

12 paź 2015, 14:31

OK, nie wiedziałem. W temacie zawieszenia do NC wiem tylko tyle, że pasuje to z RX8. Każdy gwint ustawisz na seryjną wysokość bez problemu.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Kostek
Posty: 260
Rejestracja: 29 wrz 2014, 23:21
Model: NB FL
Lokalizacja: Białystok

13 paź 2015, 10:00

Po przejechaniu ok 5 tys zaglądając przypadkiem pod spód zobaczyłem dziwnie wystające poli po obu stronach z tyłu identycznie wypadły i trzymały się one jedynie na śrubie, co ciekawe nic nie stukało nie pukało bo tylko połówka się wysunęła prawdopodobnie po MMC =)
Obrazek

Tak rozwiązałem problem dałem duże podkładki
Obrazek
Mój pierwszy raz na Tor Poznań 2min 3s NBFL 1.6
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

13 paź 2015, 10:22

Tak powinno być to zrobione od samego początku :D
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

13 paź 2015, 15:10

strazak8 pisze:Nie miałem do czynienia z tego typem zawieszeniem(może za wyjątkiem w motocyklach,ale tam to jest o wiele prostsze ) czyli muszę zdać się na Was

Z tego co wiem to Five polecał Tein Super Sport, czy coś takiego jako najlepszy użytkowy (w sensie na codzień i na tor) gwint do NC :).
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

13 paź 2015, 15:12

kammich pisze:Tak powinno być to zrobione od samego początku :D

Miałem to samo, bo dałem poly do założenia w jakimś nieogarniętym zakładzie, gdzie nie dali podkładek dużych.
Ogarnięty człowiek wstawił mi podkładki tak jak u ciebie.
gzy
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 paź 2015, 23:11

Trochę stare, ale może Ci się przydać: viewtopic.php?t=9235
Awatar użytkownika
unaimed1337
Donator
Donator
Posty: 384
Rejestracja: 25 gru 2014, 18:41
Model: NC FL
Wersja: Turbo
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

26 paź 2015, 15:39

Czy ktoś przerabiał temat sprężyn obniżających do NCfl ? Nie wiem czy zdecydować się na Vogtland, czy na eibach pro-kit.
Czy vogtlandy np. takie http://vogtland.pl/mazda-mx-5-miata/440 ... yp-nc.html podejdą do oemowych bilsteinów b6 ?
OutRun - NCFL 2.0 Turbo viewtopic.php?f=22&t=16824
331.2hp 373nm
Awatar użytkownika
grzes
Posty: 3655
Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
Model: NA
Wersja: 93' LE
Lokalizacja: Ruda Śl.
Kontakt:

20 lis 2015, 12:37

Vogtlady obniżą wizualnie więcej niż Eibachy i będzie mocniej odczuwalny spadek komfortu. Bez dramatyzmu.
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
winebago
Posty: 67
Rejestracja: 09 sie 2015, 7:45
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

25 lis 2015, 21:06

Cześć,
ktoś śmiga na tym zawieszeniu http://tuningkingzshop.pl/pl/p/Zawiesze ... 08.05/9928 możecie coś więcej powiedzieć? Warto nie warto? Jak zachowuje się po roku ? Pytam bo na google są bardzo skrajne opinie.
ODPOWIEDZ