Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

30 lip 2015, 10:44

Dziekowac.
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

30 lip 2015, 10:54

meewosh pisze:2 litry

Potwierdzam
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

30 lip 2015, 21:15

Jak w NA reguluje się lampy ? Tzn chodzi mi o to że jak mam je złożone to jedna jest trochę niżej niż maska i słyszałem że można to wyregulować (pewnie tymi pokrętłami obok lamp lecz jak kręcę nimi to nic się nie dzieje).
Obrazek
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 lip 2015, 21:20

Nie regulujesz lampy a pokrywę. Każda przykręcona jest na 4 śruby. Jak ściągniesz plastikowe osłony to je zobaczysz.
Adri@n
Posty: 218
Rejestracja: 28 maja 2015, 14:34
Model: NA
Lokalizacja: Płock

30 lip 2015, 21:46

Dzięki wielkie :)

A od czego są te pokrętła przy lampach ?
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

30 lip 2015, 23:30

Od awaryjnego chowania / wystawiania lamp, jakby na przykład umarł silnik i zastałaby Cie noc na drodze.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 lip 2015, 0:57

Czy cewki i czujnik polozenia walka rozrzadu z NA 1.6 podejda do 1.8 ?
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 lip 2015, 7:39

Taka sytuacja: jadę ze stałą prędkością na równych obotach, powiedzmy 2500 rpm. Chcę przyspieszyć, wciskam więc pedał gazu, ale silnik nie reaguje. Ciagle trzyma te 2500 obrotów. W końcu coś tam jednak drgnęło, ale za chwilę cała akcja powtórzyła się kilka razy, to przy 2000 rpm, potem przy 3500, przy 3000 - różnie. Macham gazem w górę i w dół, ale wciąż brak reakcji. Zatrzymuję się na światłach i po ponownym ruszeniu auto zaczyna skakać. Nie że "kangurzenie", czy szapranie, ale istne rodeo. Głowa lata od zagłówka do kierownicy. Zrzuciłem go z biegu i depnąłem gaz do końca. Trochę się ociągał, ale w końcu zaczął wchodzić na obroty, aż do odcinki. Wszystko wróciło do normy i jakby nigdy nic, Dwukropek zawiózł mnie normalnie do domu. WTF? :omgomg:
Awatar użytkownika
meewosh
Posty: 1147
Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
Model: ND
Wersja: 2.0 '15
Lokalizacja: Ogrodzieniec

31 lip 2015, 7:53

Normalnie strzeliłbym że układ zapłonowy czyli pewnie cewka, ale jestem za "świeży" w Miatkach i mogę się mylić, strzelam z doświadczenia z innych pojazdów.

Aha, z ostatniego doświadczenia u mojego teścia - zdarzało sie że mu 406 gasło i szarpało - obstawiałem jakąś przerwę gdzieś albo w najgorszym wypadku komputer BSI - wywalało błąd cewki i zapłony na 1,2 cyl - cewka i świece nowe. Okazało się że jeden z kabli masowych nie stykał do blachy aż w końcu odpadł i w aucie zginął prąd - co ciekawe rozrusznik kręcił bo sam sobie był masą a w aucie na desce ciemność :shock:.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh

Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2015, 8:13

Też stawiam cewki. Jeżeli mówisz o Kropce, to miałem podobnie w 323, jeden pakiet cewek z pokrywy był do wymiany.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 lip 2015, 9:33

Lexx pisze:Czy cewki i czujnik polozenia walka rozrzadu z NA 1.6 podejda do 1.8 ?

Czujnik tak, cewki nie.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 lip 2015, 9:39

Dzieki, kable od swiec tez podejda?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

31 lip 2015, 10:02

Lexx pisze: kable od swiec tez podejda?


Wszystkie kable są takie same poza 1.8NBfl.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 lip 2015, 10:13

meewosh pisze:Normalnie strzeliłbym że układ zapłonowy czyli pewnie cewka, ale jestem za "świeży" w Miatkach i mogę się mylić, strzelam z doświadczenia z innych pojazdów.

Aha, z ostatniego doświadczenia u mojego teścia - zdarzało sie że mu 406 gasło i szarpało - obstawiałem jakąś przerwę gdzieś albo w najgorszym wypadku komputer BSI - wywalało błąd cewki i zapłony na 1,2 cyl - cewka i świece nowe. Okazało się że jeden z kabli masowych nie stykał do blachy aż w końcu odpadł i w aucie zginął prąd - co ciekawe rozrusznik kręcił bo sam sobie był masą a w aucie na desce ciemność :shock:.
jqb pisze:Też stawiam cewki. Jeżeli mówisz o Kropce, to miałem podobnie w 323, jeden pakiet cewek z pokrywy był do wymiany.
Chodzi o Dwukropek (NB 1.6), nie o Kropkę. A czy padająca cewka nie powinna skutkować zapaleniem się jakiejś lampki na desce rozdzielczej?
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

31 lip 2015, 10:20

nickesh v2.0 pisze:Chodzi o Dwukropek (NB 1.6), nie o Kropkę. A czy padająca cewka nie powinna skutkować zapaleniem się jakiejś lampki na desce rozdzielczej?

nie przypominam sobie zeby byla kontrolka cewki na desce ;)
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 lip 2015, 10:50

R.E.D. pisze:
nickesh v2.0 pisze:Chodzi o Dwukropek (NB 1.6), nie o Kropkę. A czy padająca cewka nie powinna skutkować zapaleniem się jakiejś lampki na desce rozdzielczej?

nie przypominam sobie zeby byla kontrolka cewki na desce ;)
No dobra, ale angina, albo coś innego... No nie wiem. Dlatego pytam :)
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

31 lip 2015, 11:04

nickesh v2.0 pisze:
R.E.D. pisze:
nickesh v2.0 pisze:Chodzi o Dwukropek (NB 1.6), nie o Kropkę. A czy padająca cewka nie powinna skutkować zapaleniem się jakiejś lampki na desce rozdzielczej?

nie przypominam sobie zeby byla kontrolka cewki na desce ;)
No dobra, ale angina, albo coś innego... No nie wiem. Dlatego pytam :)

Angina to sie zwkle bolem gardla, kaszlem i goraczka objawia, a nie kontrolkami :lol:
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 lip 2015, 11:21

"angina" :D

A tak poważnie. Jak to sprawdzić? Ostatnio widziałem tu gdzieś youtube'owy instruktarz mierzenia cewek. Tyle, że u mnie to był jednorazowy odpał, a teraz już nie występuje.
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

31 lip 2015, 11:55

Poliuretany dolne do bili upychac ze smarem czy np na wodzie :?:
Awatar użytkownika
polokokt
Donator
Donator
Posty: 1234
Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
Model: NC FL
Wersja: 2.0 Sport
Lokalizacja: WL

31 lip 2015, 12:38

U mnie w temacie zlinkowałem poglądowy rysunek z tutorialem o mierzeniu cewek.
Druga sprawa, jeśli chcesz to trzymam cały czas starą cewkę w garażu (tak żeby mieć w razie co na podmianę do testów). Zawsze mogę pożyczyć (jeśli pasuje do Ciebie). Zobaczysz czy jest jakoś inaczej, lepiej, gorzej, czy któryś objaw ustał a pojawił się jakiś nowy...? :)
Generalnie moja cewka nie chodziła najgorzej, nie przerywała w czasie jazdy, jedynie na luzie trochę potrafiła poprzerywać w wysokiej temperaturze. Do testów wydaje mi się, że wystarczyłaby.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 lip 2015, 12:48

Do tej pory to był jednorazowy objaw. Zobaczymy, czy się powtórzy. Tak więc trzymaj tę cewkę, albo chętnie bym pożyczył, żeby schować w aucie, póki sytuacja się nie wyjaśni. Tak na wszelki wypadek, gdyby Dwukropek stwierdził gdzieś w trasie, że nie chce mu się już jechać.
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

31 lip 2015, 16:01

Jeszcze napisz kiedy ostatnio kable i świece wymieniałeś.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

01 sie 2015, 8:07

Dawno. W ogóle, najpierw zacznę chyba od grubego serwisu.
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

01 sie 2015, 11:07

choroba, opisany objaw miałem na torze. Istne rodeo dopadło mnie coś po 15 minutach piłowania auta. Na sprzęgle zjechałęm na bok. Po sesji Latka nie chciała odpalić. Została zepchana. Odstała 15 minut i odpaliła jak gdyby nigdy nic. Znowu mogła śmigać po torze.

Czy to też u Latki cewka daje znać o sobie?
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

01 sie 2015, 13:51

m1k0 pisze:choroba, opisany objaw miałem na torze. Istne rodeo dopadło mnie coś po 15 minutach piłowania auta. Na sprzęgle zjechałęm na bok. Po sesji Latka nie chciała odpalić. Została zepchana. Odstała 15 minut i odpaliła jak gdyby nigdy nic. Znowu mogła śmigać po torze.

Czy to też u Latki cewka daje znać o sobie?

Raczej czujnik walka lub walu.
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

01 sie 2015, 23:34

Pełny przelot+dolot =według instrukcji z działu DYI daje ok 20km - ile w tym prawdy?
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

02 sie 2015, 7:03

Prędzej 20km na pełnym baku mniej. ;))
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 sie 2015, 10:12

kermit01 pisze:Pełny przelot+dolot =według instrukcji z działu DYI daje ok 20km - ile w tym prawdy?

Po wymianie walkow na sportowe i strojeniu to moze. Tak jak napisales to raczej lipa.
kacper-k48
Posty: 231
Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
Model: NA
Lokalizacja: Leszno k.Wawy

03 sie 2015, 16:48

Panowie, miałem sprzęgło na wykończeniu, ostatnio znalazłem fajna miejscówkę wieć postanowiłem ją przetestować, kopnąłem pare razy ze sprzęgła, zrobilem pare boków i wróciłem do domu. 2 dni później odpadam samochód, sprzęgło łapie tylko 1 cm przy samej podłodze, w pozostałym zakresie luźne, miękkie. Myslę dobra, będzie do wymiany więc jeżdżę ostrożnie. Niestety, przy następnym odpaleniu już przestało całkowicie działać, nie mogę nawet wrzucić biegu. Pytanie, jak sprawdzić czy to na pewno sprzęgło, a nie np wysprzęglik ? pedał lata luźno, zero oporu, próbowałem pompować ale to nic nie dało.
Obrazek
Do[Man]
Donator
Donator
Posty: 831
Rejestracja: 03 lut 2013, 11:44
Model: NA
Lokalizacja: Gdańsk/Kutno

03 sie 2015, 16:52

Jeśli to wysprzegik to najprawdopodobiej wylał i będzie mokry. Ale pierw sprawdź poziom plynu w zbiorniczku bo pewnie jest sucho ;)
ODPOWIEDZ