Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Jak w NA reguluje się lampy ? Tzn chodzi mi o to że jak mam je złożone to jedna jest trochę niżej niż maska i słyszałem że można to wyregulować (pewnie tymi pokrętłami obok lamp lecz jak kręcę nimi to nic się nie dzieje).

Nie regulujesz lampy a pokrywę. Każda przykręcona jest na 4 śruby. Jak ściągniesz plastikowe osłony to je zobaczysz.
Od awaryjnego chowania / wystawiania lamp, jakby na przykład umarł silnik i zastałaby Cie noc na drodze.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Taka sytuacja: jadę ze stałą prędkością na równych obotach, powiedzmy 2500 rpm. Chcę przyspieszyć, wciskam więc pedał gazu, ale silnik nie reaguje. Ciagle trzyma te 2500 obrotów. W końcu coś tam jednak drgnęło, ale za chwilę cała akcja powtórzyła się kilka razy, to przy 2000 rpm, potem przy 3500, przy 3000 - różnie. Macham gazem w górę i w dół, ale wciąż brak reakcji. Zatrzymuję się na światłach i po ponownym ruszeniu auto zaczyna skakać. Nie że "kangurzenie", czy szapranie, ale istne rodeo. Głowa lata od zagłówka do kierownicy. Zrzuciłem go z biegu i depnąłem gaz do końca. Trochę się ociągał, ale w końcu zaczął wchodzić na obroty, aż do odcinki. Wszystko wróciło do normy i jakby nigdy nic, Dwukropek zawiózł mnie normalnie do domu. WTF? 

- meewosh
- Posty: 1147
- Rejestracja: 16 cze 2015, 20:52
- Model: ND
- Wersja: 2.0 '15
- Lokalizacja: Ogrodzieniec
Normalnie strzeliłbym że układ zapłonowy czyli pewnie cewka, ale jestem za "świeży" w Miatkach i mogę się mylić, strzelam z doświadczenia z innych pojazdów.
Aha, z ostatniego doświadczenia u mojego teścia - zdarzało sie że mu 406 gasło i szarpało - obstawiałem jakąś przerwę gdzieś albo w najgorszym wypadku komputer BSI - wywalało błąd cewki i zapłony na 1,2 cyl - cewka i świece nowe. Okazało się że jeden z kabli masowych nie stykał do blachy aż w końcu odpadł i w aucie zginął prąd - co ciekawe rozrusznik kręcił bo sam sobie był masą a w aucie na desce ciemność
.
Aha, z ostatniego doświadczenia u mojego teścia - zdarzało sie że mu 406 gasło i szarpało - obstawiałem jakąś przerwę gdzieś albo w najgorszym wypadku komputer BSI - wywalało błąd cewki i zapłony na 1,2 cyl - cewka i świece nowe. Okazało się że jeden z kabli masowych nie stykał do blachy aż w końcu odpadł i w aucie zginął prąd - co ciekawe rozrusznik kręcił bo sam sobie był masą a w aucie na desce ciemność

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
Było sobie NB ... viewtopic.php?f=22&t=17700&hilit=meewosh
Jest sobie NA ... viewtopic.php?f=22&t=25585&p=450826&hilit=meewosh#p450826
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
meewosh pisze:Normalnie strzeliłbym że układ zapłonowy czyli pewnie cewka, ale jestem za "świeży" w Miatkach i mogę się mylić, strzelam z doświadczenia z innych pojazdów.
Aha, z ostatniego doświadczenia u mojego teścia - zdarzało sie że mu 406 gasło i szarpało - obstawiałem jakąś przerwę gdzieś albo w najgorszym wypadku komputer BSI - wywalało błąd cewki i zapłony na 1,2 cyl - cewka i świece nowe. Okazało się że jeden z kabli masowych nie stykał do blachy aż w końcu odpadł i w aucie zginął prąd - co ciekawe rozrusznik kręcił bo sam sobie był masą a w aucie na desce ciemność.
Chodzi o Dwukropek (NB 1.6), nie o Kropkę. A czy padająca cewka nie powinna skutkować zapaleniem się jakiejś lampki na desce rozdzielczej?jqb pisze:Też stawiam cewki. Jeżeli mówisz o Kropce, to miałem podobnie w 323, jeden pakiet cewek z pokrywy był do wymiany.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No dobra, ale angina, albo coś innego... No nie wiem. Dlatego pytamR.E.D. pisze:nickesh v2.0 pisze:Chodzi o Dwukropek (NB 1.6), nie o Kropkę. A czy padająca cewka nie powinna skutkować zapaleniem się jakiejś lampki na desce rozdzielczej?
nie przypominam sobie zeby byla kontrolka cewki na desce

nickesh v2.0 pisze:No dobra, ale angina, albo coś innego... No nie wiem. Dlatego pytamR.E.D. pisze:nickesh v2.0 pisze:Chodzi o Dwukropek (NB 1.6), nie o Kropkę. A czy padająca cewka nie powinna skutkować zapaleniem się jakiejś lampki na desce rozdzielczej?
nie przypominam sobie zeby byla kontrolka cewki na desce
Angina to sie zwkle bolem gardla, kaszlem i goraczka objawia, a nie kontrolkami

- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
U mnie w temacie zlinkowałem poglądowy rysunek z tutorialem o mierzeniu cewek.
Druga sprawa, jeśli chcesz to trzymam cały czas starą cewkę w garażu (tak żeby mieć w razie co na podmianę do testów). Zawsze mogę pożyczyć (jeśli pasuje do Ciebie). Zobaczysz czy jest jakoś inaczej, lepiej, gorzej, czy któryś objaw ustał a pojawił się jakiś nowy...?
Generalnie moja cewka nie chodziła najgorzej, nie przerywała w czasie jazdy, jedynie na luzie trochę potrafiła poprzerywać w wysokiej temperaturze. Do testów wydaje mi się, że wystarczyłaby.
Druga sprawa, jeśli chcesz to trzymam cały czas starą cewkę w garażu (tak żeby mieć w razie co na podmianę do testów). Zawsze mogę pożyczyć (jeśli pasuje do Ciebie). Zobaczysz czy jest jakoś inaczej, lepiej, gorzej, czy któryś objaw ustał a pojawił się jakiś nowy...?

Generalnie moja cewka nie chodziła najgorzej, nie przerywała w czasie jazdy, jedynie na luzie trochę potrafiła poprzerywać w wysokiej temperaturze. Do testów wydaje mi się, że wystarczyłaby.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Do tej pory to był jednorazowy objaw. Zobaczymy, czy się powtórzy. Tak więc trzymaj tę cewkę, albo chętnie bym pożyczył, żeby schować w aucie, póki sytuacja się nie wyjaśni. Tak na wszelki wypadek, gdyby Dwukropek stwierdził gdzieś w trasie, że nie chce mu się już jechać.
- turbo pchała
- Posty: 4336
- Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
- Model: NB FL
- Wersja: Silver Blues
- Lokalizacja: Warszawa
Jeszcze napisz kiedy ostatnio kable i świece wymieniałeś.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."
Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60

- m1k0
- Posty: 505
- Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
- Model: Inny
- Wersja: 370Z Roadster
- Lokalizacja: Radom
choroba, opisany objaw miałem na torze. Istne rodeo dopadło mnie coś po 15 minutach piłowania auta. Na sprzęgle zjechałęm na bok. Po sesji Latka nie chciała odpalić. Została zepchana. Odstała 15 minut i odpaliła jak gdyby nigdy nic. Znowu mogła śmigać po torze.
Czy to też u Latki cewka daje znać o sobie?
Czy to też u Latki cewka daje znać o sobie?
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
obecnie "bezmiatowy"
m1k0 pisze:choroba, opisany objaw miałem na torze. Istne rodeo dopadło mnie coś po 15 minutach piłowania auta. Na sprzęgle zjechałęm na bok. Po sesji Latka nie chciała odpalić. Została zepchana. Odstała 15 minut i odpaliła jak gdyby nigdy nic. Znowu mogła śmigać po torze.
Czy to też u Latki cewka daje znać o sobie?
Raczej czujnik walka lub walu.
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 05 gru 2013, 17:12
- Model: NA
- Lokalizacja: Leszno k.Wawy
Panowie, miałem sprzęgło na wykończeniu, ostatnio znalazłem fajna miejscówkę wieć postanowiłem ją przetestować, kopnąłem pare razy ze sprzęgła, zrobilem pare boków i wróciłem do domu. 2 dni później odpadam samochód, sprzęgło łapie tylko 1 cm przy samej podłodze, w pozostałym zakresie luźne, miękkie. Myslę dobra, będzie do wymiany więc jeżdżę ostrożnie. Niestety, przy następnym odpaleniu już przestało całkowicie działać, nie mogę nawet wrzucić biegu. Pytanie, jak sprawdzić czy to na pewno sprzęgło, a nie np wysprzęglik ? pedał lata luźno, zero oporu, próbowałem pompować ale to nic nie dało.
