Zaciera sie łożysko w osprzęcie silnika

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

06 lip 2015, 23:35

Mam kolejny problem ( NA 1,8).Najpierw przy odpaleniu silnika p dłuższym postoju (upały!) typowy odgłos slizgania sie paska klinowego.
Potem zgodnie z obrotami silnika co jakis czas odgłos zacierajacego sie łożyska. Na koniec jednolity "brum" łożyska. Osłuchałem silnik ale to nie alternator jak poczatkowo myslałem. Odgłos dochodzi z okolic pokrywy rozrządu, ale nie z silnika. Tzn z koła pasowego pośredniego paska alternatora nad kołem pasowym wału. Czy ktos może doradzić co to moze być bo boje sie aby nie rozpieprzyc czegos wiecej. I gdzie w W-wie z tym pojechać - jakieś rozsądne namiary?
Pozdrówki ;)
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

07 lip 2015, 2:01

To kolo posrednie to naped pompy wody. Walki rozrzadu nie sa lozyskowane, istnieje tez opcja zepada Ci tez napinacz lub rolka paska rozrzadu.
Wymieniajac jedno nalezy wymienic i drugie za jednym zamahem.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 lip 2015, 2:53

+1, pompa wody. Zdejmij pasek alternatora i spróbuj pokręcić za koło pompy ręką. Powinno się kręcić gładko bez odgłosów. Jeśli coś pod dłonią wyczujesz to pompa do wymiany asap.

Lexx pisze:Walki rozrzadu nie sa lozyskowane

Polemizowałbym. Ale faktycznie nie łożyskiem tocznym :D

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Lexx
Donator
Donator
Posty: 1269
Rejestracja: 22 cze 2013, 9:20
Model: NA
Wersja: Eunos
Lokalizacja: Bristol

08 lip 2015, 18:08

majkel pisze:+1, pompa wody. Zdejmij pasek alternatora i spróbuj pokręcić za koło pompy ręką. Powinno się kręcić gładko bez odgłosów. Jeśli coś pod dłonią wyczujesz to pompa do wymiany asap.

Lexx pisze:Walki rozrzadu nie sa lozyskowane

Polemizowałbym. Ale faktycznie nie łożyskiem tocznym :D

Po
eM


Mialem na mysli ze nie sa konwencjonalnie lozyskowane.
Nie wiem jak po polsku nazywaja sie te siedzenia walkow, tu sa to wlasnie lozyska, tak samo jak na panewki mawia sie lozyska.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

08 lip 2015, 18:23

Lexx pisze:Mialem na mysli ze nie sa konwencjonalnie lozyskowane.
Nie wiem jak po polsku nazywaja sie te siedzenia walkow, tu sa to wlasnie lozyska, tak samo jak na panewki mawia sie lozyska.

To właśnie są łożyska, tzw. łożyska ślizgowe ;)
Te "konwencjonalne" to inaczej łożyska toczne.
ODPOWIEDZ