Madzia gaśnie w upale - a wakacje zaraz!
Utrata mocy gorącego silnika w upale
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
- Model: NB
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Mam problem z moją NB 1,8 z 2002 roku, jeździ wspaniale, ale jak jest naprawdę gorąco (30+ jazda po Włoszech) po przejechaniu kilkudziesięciu kilometrów silnik traci moc i praktycznie nie da się jechać. Po pół godzinie na postoju można jechać dalej. Komputer nie pokazuje żadnych uszkodzeń, mechanik rozkłada ręce!
Takie objawy zdarzają się wyłącznie w "tropikach", cały zeszły rok i początek tego jeździłem po Polsce bez problemów.
Może spotkaliście się z podobnym problemem, albo znacie sprytnego mechanika w Krakowie?
Takie objawy zdarzają się wyłącznie w "tropikach", cały zeszły rok i początek tego jeździłem po Polsce bez problemów.
Może spotkaliście się z podobnym problemem, albo znacie sprytnego mechanika w Krakowie?
sprawdź czujnik położenia wałka
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
p.rew pisze:Dzieki, ten temat już był przerabiany
Dla pewności: w Miacie są dwa czujniki: położenia wału korbowego i położenia wałka rozrządu. w NBFL często dochodzi do usterki tego drugiego, która objawia się dokładnie tak, jak opisałeś. Nickesh to przerabiał podczas wyprawy do Włoszech, w Polsce objawiało mu się to co najwyżej na czasem lekko nierównej pracy jeżeli dobrze pamiętam. Jeżeli mechanik wykluczył usterkę tego elementu to warto się dopytać w jaki sposób - jeżeli sprawdzał w warunkach, w których silnik pracował OK, to i wskazania mógł mieć prawidłowe.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
- Model: NB
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Mechanik sprawdzał czujnik wałka rozrządu (czyli coś chyba wiedział o problemie), ale jak to robił nie mam pojęcia. Dzięki za podpowiedź, szukam dalej. Kłopot z tym jak w warsztacie tak zagrzać silnik jak we włoskim upale?
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
Jak sprawdził ? Wyjął, przeczyścił i popatrzył czy podłączył pod komputerowy oscyloskop ?
Objawy czujnika wałka to normalna jazda, pływanie obrotów, nagłe szarpnięcie i wyłączenie silnika. Potem auto postoi 5-10 minut - silniki ostygnie i można jechać dalej. Występuje przy ostrym pałowaniu, jeździ w korku czyli wtedy kiedy mamy wyższą temperaturę w komorze silnikowej. Jak ostygnie - spadnie temp i czujnik ponownie przesyła sygnał.
Aby to pewnie sprawdzić to podmienić od kogoś innego czujnik i podnieść temperaturę silnika przez pałowanie albo jazde w korku w upale.
Objawy czujnika wałka to normalna jazda, pływanie obrotów, nagłe szarpnięcie i wyłączenie silnika. Potem auto postoi 5-10 minut - silniki ostygnie i można jechać dalej. Występuje przy ostrym pałowaniu, jeździ w korku czyli wtedy kiedy mamy wyższą temperaturę w komorze silnikowej. Jak ostygnie - spadnie temp i czujnik ponownie przesyła sygnał.
Aby to pewnie sprawdzić to podmienić od kogoś innego czujnik i podnieść temperaturę silnika przez pałowanie albo jazde w korku w upale.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
p.rew pisze:Kłopot z tym jak w warsztacie tak zagrzać silnik jak we włoskim upale?
Podłączyć do symulatora i grzać czujnik.
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
az tyle objawow moze byc?
u mnie i nickesha silnik gasilo calkiem
na poczatku skakaly tylko strasznie obroty i wypluwalo checka, ale dalo sie jechac normalnie dalej i mocy wcale nie brakowalo
niestety slowa donka o nasilaniu problemu byly trafne i pozniej po nagrzaniu nawet w korku zaczal gasnac silnik
u mnie i nickesha silnik gasilo calkiem
na poczatku skakaly tylko strasznie obroty i wypluwalo checka, ale dalo sie jechac normalnie dalej i mocy wcale nie brakowalo

niestety slowa donka o nasilaniu problemu byly trafne i pozniej po nagrzaniu nawet w korku zaczal gasnac silnik

- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
A może ktoś podpowiedzieć, gdzie u mnie w 1.8 140 KM (NB) szukać tego czujnika wałka rozrządu? Domyślam się
że gdzieś w okolicy wałków rozrządu, ale gdzieś od frontu silnika? czy z boku? Jest łatwo dostępny, czy trzeba coś demontować?

polokokt pisze:gdzie u mnie w 1.8 140 KM (NB) szukać tego czujnika wałka rozrządu?
Na przedniej krawędzi pokrywy zaworów od strony pasażera
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- szalonystefan
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
- Model: NB
- Wersja: 10th
- Lokalizacja: Warszawa
U mie w weekend stało sie podobnie. Po mocniejszej jeździe silnik najpierw zaczął się dławić, stracił moc i na koniec zgasł.Nie chciał zapalić. Po kilkuminutowym "odpoczynku" odpalił bez problemu. Dziwne
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
- Model: NB
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Przy tym upale idealne warunki testowe
Ja niestety nie znalazłem warsztatu gotowego przetestować czujnik wałka, wszyscy mówią to samo, jak zgaśnie i komputer coś pokaże to będziemy mądrzejsi! Kłopot z tym że Madzia naprawdę musi się spocić żeby problem się pojawił. Chyba po prostu wymienię czujnik na nowy.

- szalonystefan
- Posty: 78
- Rejestracja: 27 maja 2015, 14:08
- Model: NB
- Wersja: 10th
- Lokalizacja: Warszawa
To jak wymienisz i wykonasz testy to daj znac czy poskutkowalo.
napisz koniecznie czy pomogła wymiana czujnika. w naszych starczych modelach czujniki mogą płatać figle. ja tak miałem z grzaniem a raczej nie grzaniem świec żarowych
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
p.rew, ten czujnik to strasznie złośliwy gremlin. Diagnostyka raczej mija się z celem. Błędy, które po jakimś czasie zacznie wypluwać komputer też mogą wskazywać na coś innego. Jeśli jesteś właśnie na wakacjach, olej temat. Ten czujnik psuje się powoli i długo. Raczej nie unieruchomi Ci auta całkowicie. Po powrocie zamień się z kimś czujnikiem i pojeździj kilka dni. A jeśli bardzo Cię to irytuje (jak mnie w zeszłym roku), to daj znać gdzie jesteś i jest szansa, że kupisz czujnik taniej niż w Polsce, a za diagnostykę (wielokrotną) i wymianę nie wezmą ani centa (u mnie tak właśnie było).
viewtopic.php?p=285849#p285849
viewtopic.php?p=285849#p285849
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
U mnie po sporym rozgrzaniu silnik pracuje nierowno na na jalowym biegu. Po przeczytaniu internetu myslalem ze to czujnik. U DrKokona niestety mimo solidnego rozgrzania problem nie wystapil. Ale na wszelki wypadek podmienil czujniki po piatkowych korkach w wawie dalej to samo. Takze ja nuz zamowilem cewke...
EDIT
Dodam, że u mnie nie ma spadków mocy, nie ma problemów z paleniem (ale też nie byłem w gorących krajach, tyle co w koło komina się pokręcę). Tylko jak na jałowym stanę, to auto zaczyna nierówno pracować (i tylko po mega rozgrzaniu). Zobacze jak ta cewka w weekend sie sprawdzi.
EDIT
Dodam, że u mnie nie ma spadków mocy, nie ma problemów z paleniem (ale też nie byłem w gorących krajach, tyle co w koło komina się pokręcę). Tylko jak na jałowym stanę, to auto zaczyna nierówno pracować (i tylko po mega rozgrzaniu). Zobacze jak ta cewka w weekend sie sprawdzi.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
No właśnie, to nie musi wcale być ten czujnik i wybaczcie, jeśli kogoś zmyliłem poprzednim postem. Przyczyn nierównej pracy silnika może być mnóstwo i ogólnie to nie jest temat na szybką diagnozę i naprawę. Ostatni miałem w Kropce prawie identyczne objawy, które Majkel usunął, grzebiąc w dolocie.
Niemniej, awarii czujnika położenia wałka nie należy odrzucać bez potwierdzenia, że na wymienionej części problem wciąż istnieje, jak napisał Polokokt.
Niemniej, awarii czujnika położenia wałka nie należy odrzucać bez potwierdzenia, że na wymienionej części problem wciąż istnieje, jak napisał Polokokt.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
- Model: NB
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Coż niestety ostatnie auto w którym skutecznie grzebałem to był maluch, tam wszystko było proste! Współczesne samochody z kupą elektroniki niestety są podatne na problemy, a mechanicy w większości zostali w czasie malucha. Nie są w stanie przeprowadzić diagnozy tylko ewentualnie wymieniają kolejne części i może zadziała. Dzisiaj korzystając z upału oddałem auto do serwisu w którym podobno potrafią bawić się elektroniką - o efektach poinformuję.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
- Model: NB
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
No i mam wieści z serwisu, auto przykładnie zgasło i wyszło na to że zaczyna brakować paliwa, podobno fachowo to zmierzyli. teraz są dwie opcje na początek wymiana filtra, a jak nie pomoże (a nie bardzo widzę związek między filtrem a temperaturą zewnętrzna wymiana pompy paliwa. To ostanie jak rozumiem dość skomplikowane bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać zawieszenie żeby wyjąć zbiornik. Na początek wymienią filtr i pogrzeją auto jutro potem ciąg dalszy.
Co o tym sądzicie? W sumie efekt w czasie jazdy jakby brakowało paliwa się zgadza, ale jakoś ciągle nie widzę związku między upałem o pracą pompy.
Co o tym sądzicie? W sumie efekt w czasie jazdy jakby brakowało paliwa się zgadza, ale jakoś ciągle nie widzę związku między upałem o pracą pompy.
- Sigma
- Donator
- Posty: 842
- Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: Toruń
Może w filtrze masz jakiś syf, który pod wpływem temperatury bardziej zalepia? Filtr nie kosztuje wiele, warto spróbować 

"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry


-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
p.rew pisze:To ostanie jak rozumiem dość skomplikowane bo żeby się do niej dostać trzeba rozebrać zawieszenie żeby wyjąć zbiornik.
Bullshit, od środka jest banalny dostęp. Zdejmujesz wykładzinę z półki i tam masz przykręconą na kilka śrub płytę metalową, pod którą masz pompę paliwa.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
- Model: NB
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Dzieki, widocznie mechanik zdawał dawno egzamin!
Znacie to?
Egzamin czeladniczy na mechanika, jeden ze zdających (ginekolog który postanowił się przekwalifikować) sprawdza listę i nie widzi swojego nazwiska. Biegnie do komisji i pyta dlaczego nie zdał, a oni mówią: Zdał Pan, ale chcieliśmy zobaczyć tego który wymienił świece przez rurę wydechową!
Znacie to?
Egzamin czeladniczy na mechanika, jeden ze zdających (ginekolog który postanowił się przekwalifikować) sprawdza listę i nie widzi swojego nazwiska. Biegnie do komisji i pyta dlaczego nie zdał, a oni mówią: Zdał Pan, ale chcieliśmy zobaczyć tego który wymienił świece przez rurę wydechową!
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 29 cze 2015, 13:03
- Model: NB
- Wersja: Special Edition
- Lokalizacja: Bolechowice/Kraków
Dalszy raport z pola walki:
1. mechanik dostał się do pompy od góry
2. wcześniej wymienił filtr (bardzo brudny) swoją drogą jak często wymieniacie?
3. po wymianie filtra auto zgasło, więc zabrali się do pompy, podobno była gorąca jak wyciągali
4. teraz czekam na nową pompę (zamiennik Bosch) ale po drodze jest jeszcze regulator ciśnienia którego niestety nie ma (Mazda ma kompletny zestaw z pompą za ponad 3000 zł!), na razie założymy pompę i zobaczymy co dalej.
CDN
1. mechanik dostał się do pompy od góry

2. wcześniej wymienił filtr (bardzo brudny) swoją drogą jak często wymieniacie?
3. po wymianie filtra auto zgasło, więc zabrali się do pompy, podobno była gorąca jak wyciągali
4. teraz czekam na nową pompę (zamiennik Bosch) ale po drodze jest jeszcze regulator ciśnienia którego niestety nie ma (Mazda ma kompletny zestaw z pompą za ponad 3000 zł!), na razie założymy pompę i zobaczymy co dalej.
CDN
p.rew pisze:ale jakoś ciągle nie widzę związku między upałem o pracą pompy.
Gdyby po wymianie pompy na nową po przygrzaniu dalej gasła, to niech sprawdzą jakie jest w tym momencie napięcie w instalacji.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
- grzes
- Posty: 3655
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
a ja bym prosił o info.. jak mechanik-cy doszli do tego że brakuje paliwa?
NA BRG 95'/ NA 93’/ 95' 1.8T/ Rx8 HP/ NC 1.8+/ Rx8 HP/NB Mazdaspeed 300+/ Rx8 40th /ND SkyFreedom / Rx8 R3/ ND Sky RF AT+
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance
90’ Cosmo 20B/ 93' NA/ 80' RX7 FB/ 77'RX4
https://www.facebook.com/machinedperformance