Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
- empitness
- Posty: 134
- Rejestracja: 15 mar 2014, 16:43
- Model: NB FL
- Wersja: Sportive
- Lokalizacja: Kraków
Czy sposób montażu harness bara widoczny na tych zdjęciach jest poprawny i bezpieczny: https://www.dropbox.com/sh/u5eoyu3cu3xs ... 2dCAa?dl=0 ?
Dokładnie chodzi mi o dwie rzeczy:
1) Z jakiegoś powodu mocowanie roll bara do słupka z pasami jest wysunięte o parę centymetrów ponad plastik, przez co harness bar nie opiera się o poziomą, płaską krawędź uchwytu, tylko wisi proporcjonalnie wyżej w powietrzu.
2) Harness bar nie jest przystosowany do przedłużaczy pasów, przez co zamontowane są one pod kątem i u góry opierają się o uchwyt harness bara na dosłownie paru milimetrach.
Dokładnie chodzi mi o dwie rzeczy:
1) Z jakiegoś powodu mocowanie roll bara do słupka z pasami jest wysunięte o parę centymetrów ponad plastik, przez co harness bar nie opiera się o poziomą, płaską krawędź uchwytu, tylko wisi proporcjonalnie wyżej w powietrzu.
2) Harness bar nie jest przystosowany do przedłużaczy pasów, przez co zamontowane są one pod kątem i u góry opierają się o uchwyt harness bara na dosłownie paru milimetrach.
http://allegro.pl/mazda-mx-5-wahacz-amo ... tabsAnchor
czy ten zestaw podejdzie do NBFL 2002 i czy bede mogl przelożyc bezproblemowo tarcze na tą mniejszą ode mnie ?
czy ten zestaw podejdzie do NBFL 2002 i czy bede mogl przelożyc bezproblemowo tarcze na tą mniejszą ode mnie ?
“If one day the speed kills me, don't cry. Because I was smiling.”
Siema!
Robię zamówienie na kmparts i w poromocji mają gumy lewarka małe i duże... Małe gdzie są montowane? Ponieważ nie kojarzę
Robie również przegląd olejowy. Czy Motul engine clean będzie dobry do płukanki przed wymianą oleju? Jak w każdej NA zaworki przy odpaleniu dają o sobie znać więc warto zrobić tym bardziej, że więcej auto stoi i niż jeździ.
Oraz ostatnie pytanie czy każda NA 1.8 posiada filtr paliwowy pod samochodem? Ponieważ internety twierdzą, że tak a mechanicy różnie
Robię zamówienie na kmparts i w poromocji mają gumy lewarka małe i duże... Małe gdzie są montowane? Ponieważ nie kojarzę

Robie również przegląd olejowy. Czy Motul engine clean będzie dobry do płukanki przed wymianą oleju? Jak w każdej NA zaworki przy odpaleniu dają o sobie znać więc warto zrobić tym bardziej, że więcej auto stoi i niż jeździ.
Oraz ostatnie pytanie czy każda NA 1.8 posiada filtr paliwowy pod samochodem? Ponieważ internety twierdzą, że tak a mechanicy różnie

-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
Mała guma jest pod dużą. Jak zdejmiesz dużą to ją zobaczysz. 

była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
luksik pisze:Oraz ostatnie pytanie czy każda NA 1.8 posiada filtr paliwowy pod samochodem? Ponieważ internety twierdzą, że tak a mechanicy różnie
Każda ma, przed tylnym kołem od strony pasażera, za plastikową osłoną.
Szybkie pytanie o rozrząd do NA 1.8:
Wyczytałem, że sprężyna napinacza i uszczelka pod pokrywę zaworów powinny być OEM Mazda. Do tego pompa wody najlepiej GMB. A reszta? Produkty jakich firm są polecane?
Uszczelniacze wałków wymienić profilaktycznie czy nie ma takiej potrzeby?
Wyczytałem, że sprężyna napinacza i uszczelka pod pokrywę zaworów powinny być OEM Mazda. Do tego pompa wody najlepiej GMB. A reszta? Produkty jakich firm są polecane?
Uszczelniacze wałków wymienić profilaktycznie czy nie ma takiej potrzeby?
Sprężynę to nie wiem czy da się w ogóle dostać inną.
Co do wymiany uszczelniaczy na wałkach i wale - jak robisz sam i za to nie płacisz, a nie leją to możesz pewnie zostawić. Choć z drugiej strony jak nagle po 10kkm zaczną jednak lać to rozrząd już raczej do wywalenia, a przynajmniej pasek. Same uszczelniacze elring i reinz mnie kosztowały 90zł zdaje się. Tyle samo co pasek. Jak i tak masz wszystko rozebrane to nie warto tego odkładać.
Choć wypadałoby jeszcze kupić klin i śrubę wału jak będziesz wymieniać jego uszczelniacz.
Jeśli dajesz to do mechanika to wg mnie bezwzględnie wymień wszystko co się da w obrębie rozrządu bo szkoda płacić 2x za robociznę.
Co do wymiany uszczelniaczy na wałkach i wale - jak robisz sam i za to nie płacisz, a nie leją to możesz pewnie zostawić. Choć z drugiej strony jak nagle po 10kkm zaczną jednak lać to rozrząd już raczej do wywalenia, a przynajmniej pasek. Same uszczelniacze elring i reinz mnie kosztowały 90zł zdaje się. Tyle samo co pasek. Jak i tak masz wszystko rozebrane to nie warto tego odkładać.
Choć wypadałoby jeszcze kupić klin i śrubę wału jak będziesz wymieniać jego uszczelniacz.
Jeśli dajesz to do mechanika to wg mnie bezwzględnie wymień wszystko co się da w obrębie rozrządu bo szkoda płacić 2x za robociznę.
Krzywy pisze:Sprężynę to nie wiem czy da się w ogóle dostać inną.
Da się dostać sprężynkę wraz z rolką firmy INA.
-
- Donator
- Posty: 1200
- Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
- Model: NA
- Wersja: 1.6 '92
- Lokalizacja: Warszawa
kammich pisze:Krzywy pisze:Sprężynę to nie wiem czy da się w ogóle dostać inną.
Da się dostać sprężynkę wraz z rolką firmy INA.
Dokładnie, większość sklepów nie podaje jej w zawartości opakowania, ale sam zaryzykowałem patrząc na fotkę i bazując na informacjach ze strony INA i faktycznie była ta sprężynka.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
Krzywy pisze:Same uszczelniacze elring i reinz
Błąd. Wszelkie uszczelniacze i uszczelki tylko OEM. Zamienniki ciekną.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
rrutek pisze:Mała guma jest pod dużą. Jak zdejmiesz dużą to ją zobaczysz.
ree pisze:luksik pisze:Oraz ostatnie pytanie czy każda NA 1.8 posiada filtr paliwowy pod samochodem? Ponieważ internety twierdzą, że tak a mechanicy różnie
Każda ma, przed tylnym kołem od strony pasażera, za plastikową osłoną.
Dzięki

rafal87 pisze:Carspeed , powołać się na klub Mazdy, wszystko dobiora jeżeli mechanik na nic dodatkowego nie zwrócił uwagi.
Krzywy pisze:Choć wypadałoby jeszcze kupić klin i śrubę wału jak będziesz wymieniać jego uszczelniacz.
Jeśli dajesz to do mechanika to wg mnie bezwzględnie wymień wszystko co się da w obrębie rozrządu bo szkoda płacić 2x za robociznę.
Tomai pisze:Wszelkie uszczelniacze i uszczelki tylko OEM. Zamienniki ciekną.
Dzięki

Dla przykładu we Wrocławiu: uszczelka pok. zaworów 86zł, sprężyna 26zł.
Przy okazji świeczki - do NA 1.8 lepiej BKR6E-11 czy BKR5E-11?
-
- Donator
- Posty: 226
- Rejestracja: 08 maja 2013, 8:24
- Model: NB MSM
- Lokalizacja: Warszawa Jelonki
dave pisze:rafal87 pisze:Carspeed , powołać się na klub Mazdy, wszystko dobiora jeżeli mechanik na nic dodatkowego nie zwrócił uwagi.Krzywy pisze:Choć wypadałoby jeszcze kupić klin i śrubę wału jak będziesz wymieniać jego uszczelniacz.
Jeśli dajesz to do mechanika to wg mnie bezwzględnie wymień wszystko co się da w obrębie rozrządu bo szkoda płacić 2x za robociznę.Tomai pisze:Wszelkie uszczelniacze i uszczelki tylko OEM. Zamienniki ciekną.
DziękiMyślicie że Carspeed+wysyłka wyjdzie taniej niż gdybym kupił we wrocławskim ASO?
Dla przykładu we Wrocławiu: uszczelka pok. zaworów 86zł, sprężyna 26zł.
Przy okazji świeczki - do NA 1.8 lepiej BKR6E-11 czy BKR5E-11?
W Carspeed mamy zniżkę i jak kupisz u nich wszystko to zapewne przesyłka będzie gratis. Ja ostatnio tam zamawiałem i cały proces przebiegł błyskawicznie a obsługa bardzo fachowa.
Eibachy z NB od razu zeszły ok. 1cm niżej na przodzie, ale może się jeszcze trochę ubić. Z tyłu nie wiem ale raczej podobnie.SPAM pisze:Panowie,
Model NA, po zamontowaniu do niego amortyzatora i gornego mocowania z NB. Następnie sprężyny obniżające 4cm NB.
Jaka wyjdzie finalna róznica w stosunku do serii NA
- polokokt
- Donator
- Posty: 1234
- Rejestracja: 23 maja 2012, 8:42
- Model: NC FL
- Wersja: 2.0 Sport
- Lokalizacja: WL
luksik pisze:Wczoraj składałem zamówienie filtry oleje oraz parę pierdół przesyłka 1zł!
Trzeba się jakoś powoływać na klub? Zamawiam do nich części zarówno do MXa jak i Premacy. I zawsze było, że do 500 PLN muszę opłacić jeszcze kuriera (nie pamiętam ile, ale kilkanaście albo 25PLN). A jak zamówienie przekroczy 500 PLN to wysyłka gratis.
Co do reszty potwierdzam. Zawsze miło i fachowo. Choć ostatnio olej i filtr kupiłem w polecanym też tutaj półoficjalnym sklepie Valvoline i wyszło na samym oleju ponad 30 PLN taniej. Do tego tańsza wysyłka. Ale jeśli chodzi o części typowo mechaniczne, to zdecydowanie CarSpeed.
polokokt pisze:Trzeba się jakoś powoływać na klub? Zamawiam do nich części zarówno do MXa jak i Premacy. I zawsze było, że do 500 PLN muszę opłacić jeszcze kuriera (nie pamiętam ile, ale kilkanaście albo 25PLN). A jak zamówienie przekroczy 500 PLN to wysyłka gratis.
Właśnie dostałem wycenę na maila i wysyłka też płatna. Trzeba będzie jeszcze porozmawiać

A tak z innej beczki:
Da się zamontować fotel pasażera na miejscu kierowcy? Tzn czy jest możliwość zamiany stronami zapięcia pasów i regulacji oparcia? Jeśli nie to może da się przełożyć samo siedzisko i oparcie na inny stelaż?
Sytuacja wygląda tak, że mam zniszczony fotel kierowcy, a na sprzedaż jest fotel pasażera. Da się coś z tym fantem zrobić?

- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
Czołem, mój mechanior robiąc przegląd stwierdził że przydałoby się wymienić poduszki silnika, powiedział że warto by było kupić jakieś wzmacniane - sportowe...
możecie coś polecić - jakaś firma, namiar na sklep ???
możecie coś polecić - jakaś firma, namiar na sklep ???
- PRYMUS_BMW
- Donator
- Posty: 877
- Rejestracja: 24 maja 2012, 10:37
- Model: NB FL
- Wersja: Unplugged
- Lokalizacja: WPR
R.E.D. pisze:PRYMUS_BMW pisze:warto by było kupić jakieś wzmacniane - sportowe
NAY1-39-040
thx
a gdzieś to w PL dostane ?
edit dla potomnych
już wiem w AZ auto w Wawie mają je do ściągnięcia w 2-3 dni - 140 PLNów sztuka
Jakimi śrubami w NA przykręcone są cewki do silnika? Zgubiłem obie.
- Hookie
- Donator
- Posty: 3427
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
Drodzy Koledzy i Koleżanki:
Na 2/3 biegu (być może na innych też, nie zasłyszałem może po prostu) słyszę dziwnego rodzaju popiskiwanie. Naciśnięcie sprzęgła, nawet delikatne, eliminuje problem. Na początku myślałem, że to pasek jakiś, ale odgłos słychać (przynajmniej takie mam wrażenie) z tyłu pojazdu.
Sprzęgło się kończy?
Na 2/3 biegu (być może na innych też, nie zasłyszałem może po prostu) słyszę dziwnego rodzaju popiskiwanie. Naciśnięcie sprzęgła, nawet delikatne, eliminuje problem. Na początku myślałem, że to pasek jakiś, ale odgłos słychać (przynajmniej takie mam wrażenie) z tyłu pojazdu.
Sprzęgło się kończy?
2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7