Olej znika
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Witam
mam problem ze znikającym olejem, auto ma 150 tysięcy przebiegu, nie kopci z rury, spaliny testowane na analizatorze, motor w dobrym stanie, a olej mi wciąga mniej więcej 1l na 1000km. Mobil super S 10w40. Lubie często wchodzić na wysokie obroty, czy to może być przyczyną ubytków?
Pozdrawiam
mam problem ze znikającym olejem, auto ma 150 tysięcy przebiegu, nie kopci z rury, spaliny testowane na analizatorze, motor w dobrym stanie, a olej mi wciąga mniej więcej 1l na 1000km. Mobil super S 10w40. Lubie często wchodzić na wysokie obroty, czy to może być przyczyną ubytków?
Pozdrawiam
lobson pisze:Lubie często wchodzić na wysokie obroty, czy to może być przyczyną ubytków?
Może, zależy co dla Ciebie oznacza często

Kain pisze:u mnie cieknie spod uszczelki miski olejowej i chyba z uszczelniacza wału korbowego.
jeśli z tyłu to sprzęgło niebawem zacznie odmawiać posłuszeństwa.
lobson pisze:Lubie często wchodzić na wysokie obroty, czy to może być przyczyną ubytków?
A kto nie lubi?

Wysokie obroty wiążą się z ubytkami ale rzędu 100ml/1000km...
110@???KM
134@???Nm
134@???Nm
Są tylko dwie opcje:
-gubisz olej z powodu jakiegoś wycieku, ale to zauważalne (plamy pod autem, zachlapana komora silnika, podwozie itd)
-jakoś dostaje się do cylindrów (uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, gumki uszczelniające prowadnice zaworów itd) i umyka przez rurę wydechową. Wówczas Twoje auto powinno lekko kopcić z rury na niebiesko...
-gubisz olej z powodu jakiegoś wycieku, ale to zauważalne (plamy pod autem, zachlapana komora silnika, podwozie itd)
-jakoś dostaje się do cylindrów (uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica, gumki uszczelniające prowadnice zaworów itd) i umyka przez rurę wydechową. Wówczas Twoje auto powinno lekko kopcić z rury na niebiesko...
przemasi pisze:lobson pisze:Lubie często wchodzić na wysokie obroty, czy to może być przyczyną ubytków?
Może, zależy co dla Ciebie oznacza często
Kain pisze:u mnie cieknie spod uszczelki miski olejowej i chyba z uszczelniacza wału korbowego.
jeśli z tyłu to sprzęgło niebawem zacznie odmawiać posłuszeństwa.
U mnie cieknie od strony paska, mam nadzieje ze nie namoknie bo moze pęknąc, ale ubytek jest rzedu 100ml/5000km to nie jest zle.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
no to cienko... dziś ruszyłem samochód z garażu, ani kropli pod spodem. Gdzie jest mój olej? Nie dymie na niebiesko. Nie wiem co to może być.
Nie musi widocznie dymic by znikal olej. Na poczatek zmien olej na inny polsyntetyk i zobacz czy cos sie zmienilo.
Poza tym
lobson pisze:auto ma 150 tysięcy przebiegu
NA 1990
takie to tylko w salonie ery niestety

Jeśli mogę coś doradzić test jeszcze z czasów jak szukałem auta
Niech ktoś wsiądzie do miaty i prze gazuje tak do 5 tyś obrotów a Ty w tym czasie podłóż rękę pod rurę wydechową. Możliwe że ten magiczny sposób odnajdziesz zagubiony olej.

Niech ktoś wsiądzie do miaty i prze gazuje tak do 5 tyś obrotów a Ty w tym czasie podłóż rękę pod rurę wydechową. Możliwe że ten magiczny sposób odnajdziesz zagubiony olej.
Fiveopac pisze:lobson pisze:auto ma 150 tysięcy przebieguNA 1990
takie to tylko w salonie ery niestety
150 tys po pierwszym milionie

Łoś
przedwczoraj zmieniałem świece w warsztacie u kolegi, przy okazji zrobiliśmy analize spalin na starych i nowych świecach, pooglądałem od spodu...
silnik suchy, spaliny perfektcyjne jak na 90 rocznik, z nowymi świeczkami jeszcze lepsze. Katalizator. Jedna świeca zalana olejem, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. I spaliny już nie śmierdzą benzyną. Wychodzi na to że rozlewam po Gdańsku olej drobnymi partiami.
silnik suchy, spaliny perfektcyjne jak na 90 rocznik, z nowymi świeczkami jeszcze lepsze. Katalizator. Jedna świeca zalana olejem, prawdopodobnie uszczelka pod głowicą. I spaliny już nie śmierdzą benzyną. Wychodzi na to że rozlewam po Gdańsku olej drobnymi partiami.
uszczelka pod pokrywę 1,6 '89-'94 tyle kosztuje
A gdzie 


516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
Dzięki
Tak gwoli ścisłości chodziło Ci o Inter Cars czy JapanCar

Tak gwoli ścisłości chodziło Ci o Inter Cars czy JapanCar

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
vox pisze:Tak gwoli ścisłości chodziło Ci o Inter Cars czy JapanCar
o podrobki z logiem JC japan cars sprzedawanym teraz takze w sieci intercars.
Dobra uszczelka jest tylko z firmy.. mazda

Witam :/ niedawno wymieniałem olej na 10W50 midlanda (podobno pełen syntetyk) i mniej więcej od tego momentu autko zaczeło pobierać olej :/ zwłaszcza przy pierwszym odpaleniu gdy auto jest jeszcze zimne i na postoju gdy wkręcę je na 5000RPM
wygląda mi to na uszczelniacze zaworowe lub pierścienie :/
i tu jest problem w sklepie zaśpiewali mi za same uszczelniacze 225zł za 16 sztuk
pod te uszczelniacza był podpięty zamiennik pochodzący z Forda probe 2,5 V6 24sztuki za 100 zł
czy ktoś z forum wie czy to te same uszczelniacze bo nie chce wydawać kasy na marne

wygląda mi to na uszczelniacze zaworowe lub pierścienie :/
i tu jest problem w sklepie zaśpiewali mi za same uszczelniacze 225zł za 16 sztuk

pod te uszczelniacza był podpięty zamiennik pochodzący z Forda probe 2,5 V6 24sztuki za 100 zł
czy ktoś z forum wie czy to te same uszczelniacze bo nie chce wydawać kasy na marne

Mazda mx5 NB 1,8 00r
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
snafu pisze:czy ktoś z forum wie czy to te same uszczelniacze bo nie chce wydawać kasy na marne
Napewno nie sa te same. Jesli kupujesz uszczelnaicze kup najlepsze (najdrozsze) na rynku, najlepiej oem'owskie a nie zadne zamienniki bo za miesiac bedziesz zakladal kolejny temat ze znowu olej ginie

posłuchaj rady Five'a on wie co mówi a ja żałuję, że wcześniej nie zapytałem. Kup najlepsze jakie znajdziesz na rynku różnica w cenie pewnie z 50-100 plnów a ponowne zakładanie i rozbieranie i kupowanie ... ehhhh aż mi łezka w oku leci.
Różnica pomiędzy seksem i śmiercią polega na tym, że kiedy będziesz umierał, nikt nie będzie się śmiać z ciebie, że robisz to sam.
no nic podpytam jeszcze co to za firma tych uszczelniaczy może gdzieś uda mi się je wyrwać taniej
ale trochę lekka przesada z tą ceną gdzię do innych aut uszczelniacze kosztuą 2 do 4 zł za sztukę
wszystko będe sam wymieniał więc z robocizną niema problemu tylko niechce mi się niepotrzebnie eksperymentować na własnym autku


wszystko będe sam wymieniał więc z robocizną niema problemu tylko niechce mi się niepotrzebnie eksperymentować na własnym autku
Mazda mx5 NB 1,8 00r
mówicie ??
:/ kurde mam mętlik w głowie
te uszczelniacze za dwie stówy to były z Reinz`a a innych firm nie potrafili znaleźć
oprócz tego JC
kurcze wczoraj dziewczyna zrobiła trasę 140 km i zniknęło ok 200ml oleju :/



kurcze wczoraj dziewczyna zrobiła trasę 140 km i zniknęło ok 200ml oleju :/
Mazda mx5 NB 1,8 00r
kup orginały w aso/ilmoto/mx-5 parts, bedzie drożej ale pewnie...
Reinz robi bardzo dobre uszczelki/uszczelniacze itd. W jednym ze swoich aut robiłem remont generalny silnika korzystając z uszczelek i uszczelniaczy tej firmy - z tego co wiem Reinz robi też części dla wielu firm na pierwszy montaż m.in. dla Forda.
8 godzin 250 złotych i 16 uszczelniaczy później okazało się że to jednak pierścienie padły
no to teraz szykują się ostre wydatki
oby tylko coś na wakacje zostało
a przy okazji jakiej firmy pierścienie polecacie ??

no to teraz szykują się ostre wydatki


a przy okazji jakiej firmy pierścienie polecacie ??
Mazda mx5 NB 1,8 00r