Filtr stożkowy

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

03 paź 2014, 15:00

RS pisze:Za tyle można kupić ARC Chambera używanego, nowy przyzwoity stożek jeszcze zostanie na kratę piwa.


+1
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

17 paź 2014, 12:31

1300-1500zł za kawałek rury i filtr? :bang: :D Magnetyzera nie dają w gratisie? Albo chociaż strumienicy? :kciuk: Za 650zł Rock sprzedaje używany zestaw K&N -> viewtopic.php?f=30&t=15067&view=unread#unread


Ja ostatnio zamontowałem Simotę w osłonie termicznej. Do tego aktualnie czeka na dołożenie rura spiro z wlotem w okolicach tow hooka. Całość spięta szczelnie. Jestem zadowolony.
Załączniki
20140702_222023.jpg
20140702_222211.jpg
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

18 paź 2014, 23:06

Co do dolotu to ja śmiało mogę polecić moje rozwiązanie. Dołu się nie traci, a od 4,5 tyś obr czuć że auto idzie znacznie lepiej. Przetestowałem dziś na dłuższej prostej do 4ki włącznie i co zmiana biegu to obroty nie spadają i tak poniżej 5tyś jak się ciśnie, a ładuje to niemiłosiernie na każdym biegu. Niewierzących zapraszam do mnie na testy :D Aż z ciekawości może uda mi się ustawić z jakimś seryjnym 1.6 i zobaczymy co z tego wyjdzie.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

19 paź 2014, 10:52

nie traktujcie tego jak dolowanie ale jesli faktycznie komus zalezy na poprawie osiagow to nalezy to zmierzyc czyms lepszym niz dupohamownia. Mnie tez sie pare razy wydawalo ze "jest duzo lepiej!" ale juz po weryfikacji stoperem wyszlo ze guzik prawda bo jest jak bylo albo i nawet gorzej, tylko dzwiek powoduje ze sie czlowiek bardziej jara :lol:
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 paź 2014, 15:19

Alex pisze:nie traktujcie tego jak dolowanie ale jesli faktycznie komus zalezy na poprawie osiagow to nalezy to zmierzyc czyms lepszym niz dupohamownia. Mnie tez sie pare razy wydawalo ze "jest duzo lepiej!" ale juz po weryfikacji stoperem wyszlo ze guzik prawda bo jest jak bylo albo i nawet gorzej, tylko dzwiek powoduje ze sie czlowiek bardziej jara :lol:

Prawda jest taka, że jest mała szansa na poprawe czegokolwiek garazowymi dolotami i stozkiem, zwlaszcza bez strojenia i innych modow. Za to szansa na pogorszenie jest ogromna.
Niestety jest jak Alex pisze, ludzie się jarają dźwiękiem, obiektywnie auto jest wolniejsze.
Trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, że zmieniony dolot i stożek poprawiają tylko dźwięk.
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

19 paź 2014, 19:52

Będzie strojone w zimę jak się uda :) A jak będzie okazja to z ciekawości ustawię się z seryjnym 1.6. W miejscu gdzie seria 1.6 przed jakimikolwiek modami łapała ponad 140, teraz łapię 160, więc coś tam jest lepiej ;)
Black SUPERCHARGED Betty - NB 1.6 '00 - SOLD
MAZDASPEED❤ - OEM 2004 MSM Velocity Red
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

30 paź 2014, 21:06

ja mam to tak
Załączniki
WP_20141030_003.jpg
WP_20141030_002.jpg
WP_20141030_001.jpg
Robertus
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

31 paź 2014, 20:51

a zapomnialem dodac - dzwiek , akustyka super- ale brak mocy i spalanie okrutnie wieksze to tak
Robertus
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

12 sty 2015, 10:03

koro13 pisze:a zapomnialem dodac - dzwiek , akustyka super- ale brak mocy i spalanie okrutnie wieksze to tak

przy takim sposobie montazu stozek lapie gorace powietrze ktore przeszlo przez chlodnice i dlatego masz takie a nie inne efekty
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

12 sty 2015, 23:01

Widać rurę doprowadzającą chłodne powietrze ze zderzaka, więc podczas jazdy nie powinno być tak źle z temperaturą. Chociaż ja bym trochę bardziej obudował ten stożek od strony silnika.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

13 sty 2015, 7:47

Alan pisze:Widać rurę doprowadzającą chłodne powietrze ze zderzaka, więc podczas jazdy nie powinno być tak źle z temperaturą. Chociaż ja bym trochę bardziej obudował ten stożek od strony silnika.

zamiast gdybac lepiej byloby sprawdzic te temperature
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 sty 2015, 9:45

Jako że deszcz mył ulice z soli przez cały tydzień, temperatura dziś będzie dodatnia, a do jutra nie ma już padać, zostawiłem Dwukropka i wytargałem z garażu Kropkę. Również w celu umycia, bo się zakurzyła już bidulka. Bez dachu przy 10 stopniach czułem się jak w czerwcu 2014 (ta sama temperatura). No i zmierzając do meritum...

dźwięk powalił mnie na kolana!!!

Dodatkowe 36 koni, w odniesieniu do mocy Dwukropkowego 1.6, też. Ale ten dźwięk! Zgłaszam stożek do konkursu na najlepszy mod do Miaty :>
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2015, 10:58

Kiedy ty stożek ogarniałeś?
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

13 sty 2015, 12:38

Heh, no w Kropce zawsze miałem :) Nie podpowiadałeś mi przypadkiem, jak mam go czyścić? :D
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

13 sty 2015, 12:50

Jakoś nie pamiętam... właśnie sam chcę zrobić dlatego podpatrzę następnym razem;)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

13 sty 2015, 17:33

jak mam pomierzyc temp,? mam doprowadzony dolot zimny z dziury w zderzaku spiro 80dziesiatka az do stozka to chyba chlodniejsze powietrze jak seria co ? tylko stozek mam chine , ale na stozku jest slabiutki dol i chlapie wiecej benzy co>?
Robertus
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

14 sty 2015, 16:57

koro13 pisze:jak mam pomierzyc temp,? mam doprowadzony dolot zimny z dziury w zderzaku spiro 80dziesiatka az do stozka to chyba chlodniejsze powietrze jak seria co ? tylko stozek mam chine , ale na stozku jest slabiutki dol i chlapie wiecej benzy co>?

ja w NA podlaczylem sie do seryjnego czujnika temperatury w przeplywce i mierzylem napiecie. Potem troche matematyki czyli przeliczylem najpierw napiecie na rezystancje a te na temperature.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

20 sty 2015, 14:47

koro13 pisze:a zapomnialem dodac - dzwiek , akustyka super- ale brak mocy i spalanie okrutnie wieksze to tak


co masz na myśli przez okrutnie większe? i wytłumaczcie mi proszę jak to możliwe że to wpływa znacząco na spalanie
#miatarri
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

20 sty 2015, 15:43

bardzo slaby dol i spalanie okolo 2 litry up
Robertus
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

20 sty 2015, 17:54

Odnośnie spalania narazie nic nie powiem ale mój dół na 100% nie jest słaby:)
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

20 sty 2015, 18:55

W Kropce ze stożkiem średnie spalanie jest niemal identyczne jak 1.6. Nie pomnę, że raz przejechałem jakieś 750 km na baku :>
Awatar użytkownika
szy
Donator
Donator
Posty: 747
Rejestracja: 28 maja 2014, 9:39
Model: ND
Wersja: GT-S
Lokalizacja: San Diego

23 sty 2015, 21:07

nickesh pisze:Nie pomnę, że raz przejechałem jakieś 750 km na baku :>

z czego 350km na holu? :)
koro13
Posty: 455
Rejestracja: 19 sty 2011, 18:18
Model: NC
Lokalizacja: łeba

26 sty 2015, 19:00

dokladnie
Robertus
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 sty 2015, 11:44

szy pisze:
nickesh pisze:Nie pomnę, że raz przejechałem jakieś 750 km na baku :>

z czego 350km na holu? :)
koro13 pisze:dokladnie
Nie chcę się powtarzać, bo już kilka dyskusji o tym było na forum, ale ogólnie to: austriacka autostrada, 20 stopni, kobieta za kierownicą, max 3,5 tys. obrotów i 110 km/h, dopompowane na 2,2 bara nowe, niezbyt szerokie opony i jeszcze może lepszej jakości paliwo (?). Co? Nie da się?
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

27 sty 2015, 12:21

nickesh pisze:Nie chcę się powtarzać, bo już kilka dyskusji o tym było na forum, ale ogólnie to: austriacka autostrada, 20 stopni, kobieta za kierownicą, max 3,5 tys. obrotów i 110 km/h, dopompowane na 2,2 bara nowe, niezbyt szerokie opony i jeszcze może lepszej jakości paliwo (?). Co? Nie da się?

moje obserwacje sa takie ze asfalt/beton w niektorych krajach daje mniejsze opory toczenia i stad nizsze spalanie, przynajmniej o 0.5L/100. Zauwazylem to jezdzac w Czechach, Niemczech, Austrii.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 sty 2015, 12:35

Heh, umyte auto z gładkim lakierem też ma mniejsze opory powietrza ;P Ale nie o tym tu gadamy - chodzi mi o to, że da się przejechać 750 km na baku i że sam fakt obecności stożka nie oznacza automatycznie wyższego spalania. Nie mówię, że nie może. Ale na pewno nie musi. Może to kwestia różnych stożków i różnicy w montażu. Nie wiem. Podaję tylko, co sam zaobserwowałem.
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 sty 2015, 13:01

Zaraz po zakupie mx'a pojechałem z Warszawy w Bieszczady, zrobiłem którąś tam pętle, po czym pojechałem do Krakowa (autostrady jeszcze nie było). Jedna osoba i troche bagażu, początek września i temperatura ok 20 st., jazda bardzo lajtowa, część z zamkniętym dachem. W Krakowie po tankowaniu do pełna obliczone spalanie wyszło 7.01 jeśli dobrze pamiętam. I pamiętajmy, że to nie autostrada tylko w sporej części góry :) A na obwodnicy Krakowa nawet top down 180 bylo :) Czyli da się nawet więcej niż 750km na baku ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

27 sty 2015, 13:07

Powtórzę się kolejny raz, ale od kuba usłyszałem kiedyś, że jadąc Spitfirem na Bałkany zrobił ponad 800 km na baku :>
Awatar użytkownika
turbo pchała
Posty: 4336
Rejestracja: 02 mar 2014, 17:04
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2015, 14:49

Także zauważyłem, że w górach auto mniej pali.
"Jeśli po zaparkowaniu nie patrzysz na niego, zanim odejdziesz, to znaczy, że kupiłeś sobie zły samochód."

Moja -> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?f=22&t=13537&start=60
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

27 sty 2015, 14:53

W górach spala się zwykle więcej tym bardziej możliwe jest uzyskanie większego dystansu na płaskiej trasie skoro mi się udalo tyle przejechać w takich warunkach.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
ODPOWIEDZ