Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 sty 2015, 18:45

to było cztery lata temu więc na 100% nie potwierdzę wyglądu. To było w okolicach zamka pod tapicerką. Zdjąłem tapicerkę i wzdłuż bagażnika sprawdziłem kabelki. Sprawdź może gdzieś dalej jest coś odłączone idź po nitce do kłębka, może po drodze coś zobaczysz.
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

16 sty 2015, 19:36

Mam do Was pytanie. Dzisiaj testowałem sprint 0-100 i coś mi nie pasuje. Samochód jedzie świetnie ale nie wkręca się tak jak na pokazówkach YT. Czy to aby na pewno 1.8? VIN wskazuje że tak. Jeśtem niesamowicie zmieszany i przerażony po analizie zdjęc w internecie. Prosze, uspokójcie mnie i powiedzcie, że to 1.8

Obrazek
jqb
Donator
Donator
Posty: 1174
Rejestracja: 03 wrz 2012, 17:14
Model: Inny
Wersja: Ikarus ;)
Lokalizacja: Warszawa

16 sty 2015, 20:19

Tak, to 1.8.

1.6 nie miały zmiennych faz rozrządu.
Lefu
Posty: 142
Rejestracja: 27 wrz 2012, 21:53
Model: Inny
Lokalizacja: Ostrzeszów/Opole

16 sty 2015, 20:22

Dziekuję za odpowiedź. A tak z czytej ciekawości, zmienne fazy, jak je rozpoznać wizualnie?
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

16 sty 2015, 20:25

Lefu pisze:Dziekuję za odpowiedź. A tak z czytej ciekawości, zmienne fazy, jak je rozpoznać wizualnie?

Masz mechanizm od zmienny fazy naprzeciwko korka oleju
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2015, 13:36

Przy jechaniu z niewielką prędkością słychać miarowy stukot z okolic przodu, po naciśnięciu nawet lekko hamulca przestaje stukać, to klocki?
AGENt
Posty: 2019
Rejestracja: 10 lis 2006, 18:52
Model: NA
Wersja: oryginalna
Lokalizacja: Bayern

17 sty 2015, 14:29

RacEj tak
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

17 sty 2015, 16:05

Pedi pisze:Pytanko odnośnie głowicy w NB 1.6 98'
Gdzie szukać nasadki do odkręcenia śrub trzymających głowice? Mają łeb gwiazdowy.
Pozdrawiam ;)
[EDIT]: Śruba jest dwunastoramienną gwiazdą, nadchodzi nań nasadka 13, natomiast 12 nie. Przypuszczam, ze jest to jakieś dwunastoramienne coś rozmiar 12. Wie ktoś gdzie i pod jaką nazwą tego szukać?
Chcialem jeszcze dać fotkę, ale telefon nie współgra...

Gdyby ktoś miał podobny problem, to udało mi się znaleźć co i jak. Nasadka to Spline , rozmiar 12 (w sklepach mówić spline lub 12-kątna nasadka). Żeby się wpasowała, to albo na gniazdo 3/8', albo nasadka "długa". Takie coś pięknie się mieści w ciasnym otoczeniu sprężyn zaworów i odkręca śruby ;)
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

17 sty 2015, 16:48

Milo pisze:Przy jechaniu z niewielką prędkością słychać miarowy stukot z okolic przodu, po naciśnięciu nawet lekko hamulca przestaje stukać, to klocki?

Upewnij się jeszcze że koło masz dokręcone : ( - ja tak sobie starłem nakrętki.
gzy
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

18 sty 2015, 14:12

muszę dosyć szybko zdecydować i dlatego pytam tutaj bo nic znaleźć nie mogę:

jest możliwy SWAP z anglika 1,8 ze skrzynią 6 itp z NBfl do NA 1,6 1993 bez większego drutowania czy to jednak nie takie P&P?
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2015, 14:18

misiekrk pisze:muszę dosyć szybko zdecydować i dlatego pytam tutaj bo nic znaleźć nie mogę:

jest możliwy SWAP z anglika 1,8 ze skrzynią 6 itp z NBfl do NA 1,6 1993 bez większego drutowania czy to jednak nie takie P&P?

Majkel ostatnio pisal, ze to nie takie hop-siup, więcej nie wiem ;)
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

18 sty 2015, 14:55

a przełożenie samego torsena do mojej NA o ile będzie? (chyba w takiej konfiguracji często jest)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

18 sty 2015, 16:35

misiekrk pisze:a przełożenie samego torsena do mojej NA o ile będzie? (chyba w takiej konfiguracji często jest)


Z walem od NB i półosiami, jak dobrze pamiętam, chociaż głowy sobie uciąć nie dam.
Zresztą,,, na torsena zawsze się znajdzie amator :)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 sty 2015, 16:48

Pedi pisze:
misiekrk pisze:muszę dosyć szybko zdecydować i dlatego pytam tutaj bo nic znaleźć nie mogę:

jest możliwy SWAP z anglika 1,8 ze skrzynią 6 itp z NBfl do NA 1,6 1993 bez większego drutowania czy to jednak nie takie P&P?

Majkel ostatnio pisal, ze to nie takie hop-siup, więcej nie wiem ;)


Na forum jest już sporo takich swapów, więc chyba tragedii z tym nie ma. Jak masz możliwość i finanse to chyba nie ma się nad czym zastanawiać ;)
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2015, 16:58

Gdyby robic swapa z sankami, zawiasem, wydechem i dyfrem, to chyba nawet pnp mogloby byc :D
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

18 sty 2015, 17:07

no sanki i wydech rozumiem ale zawias? Chyba ze inaczej wahacze się montuje w nb. W sumie myslalem, ze większy problem będzie z wiązką z UK do EU, zegary, elektryka itp??? Dźwig do silnika mogę załatwić, kumatych sąsiadów mam co przekładki kierownic robili z anglików ale własnie się zastanawiałem czy istnieje jakiś temat "las", który wszystko mega komplikuje i wymaga wiedzy tajemnej. Rozumiem, że forumowe swapy były w większości robione z aut z UK?

EDIT: czy ktoś może mi wymienić kogoś na forum kto ma założony temat z tego rodzaju SWAPem? ;)
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

18 sty 2015, 17:20

No właśnie najwieksza robota jest chyba z elektryką. O swap najlepiej chyba pytać majkela.
Poza tym w giełdzie jest niebieska NA z takim swapem. Brożyn chyba też ma w swojej silnik z NBFL. arturo_ga chyba też ma ten silnik.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

18 sty 2015, 17:25

W wydechu trza by zmienić mocowanie, bo w NA lekko inne jest. Ale fakt, ludzie to ogarniają i musi fajnie śmigać.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 sty 2015, 18:28

misiekrk pisze:e zawias? Chyba ze inaczej wahacze się montuje w nb. W sumie myslalem, ze większy problem będzie z wiązką z UK do EU, zegary, elektryka itp??? Dźwig do silnika mogę załatwić, kumatych sąsiadów mam co przekładki kierownic robili z anglików ale własnie się zastanawiałem czy istnieje jakiś temat "las", który wszystko mega komplikuje i wymaga wiedzy taj

Ok ogólnie niema magii, ale jest parę problemów, główny to elektronika. Tzn musisz poza motorem z czujnikami i najlepiej osprzętem (np. altek sterowany z kompa), przełożyć wiązkę, kompa, immo. Zegary od biedy powinny podejść stare, trzeba zmienić impulsator ze skrzyni na ten stary z NA, ale z tego co pamiętam pasuję p&p, i pokombinować z kablami do obrotomierza.
Zawiasu nie musisz zmieniać. Torsen musi iść w parze z wałem napędowym i półosiami, tu problem lubią stanowić stare półosie (zapiekają się w piastach).
Awatar użytkownika
misiekrk
Posty: 154
Rejestracja: 13 paź 2011, 19:46
Model: NA
Wersja: NA6 115
Lokalizacja: Kraków

18 sty 2015, 19:13

Ok ogólnie niema magii, ale jest parę problemów, główny to elektronika. Tzn musisz poza motorem z czujnikami i najlepiej osprzętem (np. altek sterowany z kompa), przełożyć wiązkę, kompa, immo. Zegary od biedy powinny podejść stare, trzeba zmienić impulsator ze skrzyni na ten stary z NA, ale z tego co pamiętam pasuję p&p, i pokombinować z kablami do obrotomierza.
Zawiasu nie musisz zmieniać. Torsen musi iść w parze z wałem napędowym i półosiami, tu problem lubią stanowić stare półosie (zapiekają się w piastach).


No auto miałbym kompletne jak się uda więc wszystko będzie. No ale z silnikiem trzeba zmienić kolyske tak? Bo wtedy chyba dochodzi tez magiel i wlasnie zawias, wahacze itp ? Kolumny w sumie juz mam nb wiec wahacze nie zaszkodza ;). Co to "altek sterowany z kompa"... :oops:
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

18 sty 2015, 19:26

Alternator bez regulatora napięcia.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

19 sty 2015, 9:16

Mam zamiar wymienić przednie tarcze, klocki i przewody (na wersję w stalowym oplocie). Wymiana wynika z normalnego zużycia się tarcz i klocków. Pytanie: czy robienie tego tylko na przedniej osi (z tyłu chyba wszystko jest cacy) nie jest jakąś totalną głupotą? Z tyłu zostaną tarcze i miękkie przewody. Klocki wymienię na obydwu osiach.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 sty 2015, 9:36

nickesh pisze:Mam zamiar wymienić przednie tarcze, klocki i przewody (na wersję w stalowym oplocie). Wymiana wynika z normalnego zużycia się tarcz i klocków. Pytanie: czy robienie tego tylko na przedniej osi (z tyłu chyba wszystko jest cacy) nie jest jakąś totalną głupotą? Z tyłu zostaną tarcze i miękkie przewody. Klocki wymienię na obydwu osiach.

Bedzie lepiej, ale jesli tyl nigdy nie wymieniany, to tez na bank puchnie.
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

19 sty 2015, 9:42

ree pisze:Bedzie lepiej, ale jesli tyl nigdy nie wymieniany, to tez na bank puchnie.
Był wymieniany i to nie tak dawno. A przynajmniej wiem, że klocki były. Tarcze są nadal w dobrym stanie. Kiedyś musiały być wymienione. Auto ma przecież 16 lat :>

Pytam raczej o to, czy włożenie przewodów w stalowym oplocie tylko na przedniej osi nie jest głupie z innego powodu, czy np. drastycznie zmienia balans hamulców, albo negatywnie wpływa na działanie tylnych przewodów. Zwiększa za bardzo rozkład ciśnienia, czy coś w tym stylu.

Cały zabieg ma uwzględniać pierwsze amatorskie próby na MMC 2015.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

19 sty 2015, 13:36

Pytam raczej o to, czy włożenie przewodów w stalowym oplocie tylko na przedniej osi nie jest głupie z innego powodu, czy np. drastycznie zmienia balans hamulców, albo negatywnie wpływa na działanie tylnych przewodów.

ja bym wymieniał wszystkie 4
przód będziesz miał cacy a na tyle przewody będą pęcznieć z bólu :lol:
pytanie następne skoro chcesz wymienić sam przód to czy da się dokupić potem zestaw na tył i o ile drożej cie to będzie kosztować ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Blade
Posty: 673
Rejestracja: 09 cze 2010, 19:18
Lokalizacja: Wrocław

19 sty 2015, 16:14

Pomijając kwestię czujnika zajętości fotela to do NBFl pasować plug'n'play będą fotele z NA czy NAFl (po 93r?) ? Zdaje się że różniły się sposobem mocowania klamry ?
michan
Donator
Donator
Posty: 683
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

19 sty 2015, 22:43

Szukam tanio filtra paliwa. Czy jest coś tańszego jak ashika za 24pln którą znalazłem?
(Nie jestem pewien czy wymiana filtra pomoże mojej miacie) :(
Awatar użytkownika
Kim Son San
Posty: 2020
Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
Model: ND
Wersja: 200+
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

19 sty 2015, 22:47

michan pisze:Czy jest coś tańszego jak ashika za 24pln którą znalazłem?


Boję się pomyśleć jak wygląda u Ciebie zmiana oleju, jeśli szkoda Ci 24pln na filtr paliwa.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
michan
Donator
Donator
Posty: 683
Rejestracja: 10 lip 2012, 19:43
Lokalizacja: Marki

19 sty 2015, 22:51

Normalnie. :P Za 4 msc lub 5kkm zmiana. ;)
Tylko to była rzecz o której zapomniałem. A nie mam za bardzo już funduszy na miatę... :(
A mam obawę, że poleciała cewka. A to z tego co wiem kosztuje.
Krzdry
Posty: 69
Rejestracja: 23 maja 2013, 19:57
Model: NA
Lokalizacja: Poznań/OstrówWlkp

20 sty 2015, 2:01

Hejo ,
doczytałem o tym ,że w miatkach występowały trzy wersje hamulców małe / średnie / duże
czy mógłby ktoś mnie nakierować na jakieś informacje co i jak ?

skończyły się klocki , tarcze są w sumie w stanie dość opłakanym - zastanawiam się czy nie przejść od razu na jakiś inny rozmiar* ?
zakładam ,ze mam małe 1.6 @ 90 z 97r

*z jednej strony im większe tarcze tym większa masa etc. ale jednak muszę przygotować hamulce pod zatrzymanie nbfl'owego 1.8 (raczej zostanie seryjna moc w 1.8)
tel:668-827-402
ODPOWIEDZ