Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
to było cztery lata temu więc na 100% nie potwierdzę wyglądu. To było w okolicach zamka pod tapicerką. Zdjąłem tapicerkę i wzdłuż bagażnika sprawdziłem kabelki. Sprawdź może gdzieś dalej jest coś odłączone idź po nitce do kłębka, może po drodze coś zobaczysz.
Mam do Was pytanie. Dzisiaj testowałem sprint 0-100 i coś mi nie pasuje. Samochód jedzie świetnie ale nie wkręca się tak jak na pokazówkach YT. Czy to aby na pewno 1.8? VIN wskazuje że tak. Jeśtem niesamowicie zmieszany i przerażony po analizie zdjęc w internecie. Prosze, uspokójcie mnie i powiedzcie, że to 1.8


Przy jechaniu z niewielką prędkością słychać miarowy stukot z okolic przodu, po naciśnięciu nawet lekko hamulca przestaje stukać, to klocki?
Moja: http://bit.ly/1lFS57a
RacEj tak
Pedi pisze:Pytanko odnośnie głowicy w NB 1.6 98'
Gdzie szukać nasadki do odkręcenia śrub trzymających głowice? Mają łeb gwiazdowy.
Pozdrawiam
[EDIT]: Śruba jest dwunastoramienną gwiazdą, nadchodzi nań nasadka 13, natomiast 12 nie. Przypuszczam, ze jest to jakieś dwunastoramienne coś rozmiar 12. Wie ktoś gdzie i pod jaką nazwą tego szukać?
Chcialem jeszcze dać fotkę, ale telefon nie współgra...
Gdyby ktoś miał podobny problem, to udało mi się znaleźć co i jak. Nasadka to Spline , rozmiar 12 (w sklepach mówić spline lub 12-kątna nasadka). Żeby się wpasowała, to albo na gniazdo 3/8', albo nasadka "długa". Takie coś pięknie się mieści w ciasnym otoczeniu sprężyn zaworów i odkręca śruby

Milo pisze:Przy jechaniu z niewielką prędkością słychać miarowy stukot z okolic przodu, po naciśnięciu nawet lekko hamulca przestaje stukać, to klocki?
Upewnij się jeszcze że koło masz dokręcone : ( - ja tak sobie starłem nakrętki.
gzy
muszę dosyć szybko zdecydować i dlatego pytam tutaj bo nic znaleźć nie mogę:
jest możliwy SWAP z anglika 1,8 ze skrzynią 6 itp z NBfl do NA 1,6 1993 bez większego drutowania czy to jednak nie takie P&P?
jest możliwy SWAP z anglika 1,8 ze skrzynią 6 itp z NBfl do NA 1,6 1993 bez większego drutowania czy to jednak nie takie P&P?
misiekrk pisze:muszę dosyć szybko zdecydować i dlatego pytam tutaj bo nic znaleźć nie mogę:
jest możliwy SWAP z anglika 1,8 ze skrzynią 6 itp z NBfl do NA 1,6 1993 bez większego drutowania czy to jednak nie takie P&P?
Majkel ostatnio pisal, ze to nie takie hop-siup, więcej nie wiem

misiekrk pisze:a przełożenie samego torsena do mojej NA o ile będzie? (chyba w takiej konfiguracji często jest)
Z walem od NB i półosiami, jak dobrze pamiętam, chociaż głowy sobie uciąć nie dam.
Zresztą,,, na torsena zawsze się znajdzie amator

Pedi pisze:misiekrk pisze:muszę dosyć szybko zdecydować i dlatego pytam tutaj bo nic znaleźć nie mogę:
jest możliwy SWAP z anglika 1,8 ze skrzynią 6 itp z NBfl do NA 1,6 1993 bez większego drutowania czy to jednak nie takie P&P?
Majkel ostatnio pisal, ze to nie takie hop-siup, więcej nie wiem
Na forum jest już sporo takich swapów, więc chyba tragedii z tym nie ma. Jak masz możliwość i finanse to chyba nie ma się nad czym zastanawiać

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
no sanki i wydech rozumiem ale zawias? Chyba ze inaczej wahacze się montuje w nb. W sumie myslalem, ze większy problem będzie z wiązką z UK do EU, zegary, elektryka itp??? Dźwig do silnika mogę załatwić, kumatych sąsiadów mam co przekładki kierownic robili z anglików ale własnie się zastanawiałem czy istnieje jakiś temat "las", który wszystko mega komplikuje i wymaga wiedzy tajemnej. Rozumiem, że forumowe swapy były w większości robione z aut z UK?
EDIT: czy ktoś może mi wymienić kogoś na forum kto ma założony temat z tego rodzaju SWAPem?
EDIT: czy ktoś może mi wymienić kogoś na forum kto ma założony temat z tego rodzaju SWAPem?

No właśnie najwieksza robota jest chyba z elektryką. O swap najlepiej chyba pytać majkela.
Poza tym w giełdzie jest niebieska NA z takim swapem. Brożyn chyba też ma w swojej silnik z NBFL. arturo_ga chyba też ma ten silnik.
Poza tym w giełdzie jest niebieska NA z takim swapem. Brożyn chyba też ma w swojej silnik z NBFL. arturo_ga chyba też ma ten silnik.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
misiekrk pisze:e zawias? Chyba ze inaczej wahacze się montuje w nb. W sumie myslalem, ze większy problem będzie z wiązką z UK do EU, zegary, elektryka itp??? Dźwig do silnika mogę załatwić, kumatych sąsiadów mam co przekładki kierownic robili z anglików ale własnie się zastanawiałem czy istnieje jakiś temat "las", który wszystko mega komplikuje i wymaga wiedzy taj
Ok ogólnie niema magii, ale jest parę problemów, główny to elektronika. Tzn musisz poza motorem z czujnikami i najlepiej osprzętem (np. altek sterowany z kompa), przełożyć wiązkę, kompa, immo. Zegary od biedy powinny podejść stare, trzeba zmienić impulsator ze skrzyni na ten stary z NA, ale z tego co pamiętam pasuję p&p, i pokombinować z kablami do obrotomierza.
Zawiasu nie musisz zmieniać. Torsen musi iść w parze z wałem napędowym i półosiami, tu problem lubią stanowić stare półosie (zapiekają się w piastach).
Ok ogólnie niema magii, ale jest parę problemów, główny to elektronika. Tzn musisz poza motorem z czujnikami i najlepiej osprzętem (np. altek sterowany z kompa), przełożyć wiązkę, kompa, immo. Zegary od biedy powinny podejść stare, trzeba zmienić impulsator ze skrzyni na ten stary z NA, ale z tego co pamiętam pasuję p&p, i pokombinować z kablami do obrotomierza.
Zawiasu nie musisz zmieniać. Torsen musi iść w parze z wałem napędowym i półosiami, tu problem lubią stanowić stare półosie (zapiekają się w piastach).
No auto miałbym kompletne jak się uda więc wszystko będzie. No ale z silnikiem trzeba zmienić kolyske tak? Bo wtedy chyba dochodzi tez magiel i wlasnie zawias, wahacze itp ? Kolumny w sumie juz mam nb wiec wahacze nie zaszkodza


- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Mam zamiar wymienić przednie tarcze, klocki i przewody (na wersję w stalowym oplocie). Wymiana wynika z normalnego zużycia się tarcz i klocków. Pytanie: czy robienie tego tylko na przedniej osi (z tyłu chyba wszystko jest cacy) nie jest jakąś totalną głupotą? Z tyłu zostaną tarcze i miękkie przewody. Klocki wymienię na obydwu osiach.
nickesh pisze:Mam zamiar wymienić przednie tarcze, klocki i przewody (na wersję w stalowym oplocie). Wymiana wynika z normalnego zużycia się tarcz i klocków. Pytanie: czy robienie tego tylko na przedniej osi (z tyłu chyba wszystko jest cacy) nie jest jakąś totalną głupotą? Z tyłu zostaną tarcze i miękkie przewody. Klocki wymienię na obydwu osiach.
Bedzie lepiej, ale jesli tyl nigdy nie wymieniany, to tez na bank puchnie.
- nick.es
- Moderator podróży
- Posty: 7684
- Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
- Model: NB FL
- Lokalizacja: Costa Blanca
Był wymieniany i to nie tak dawno. A przynajmniej wiem, że klocki były. Tarcze są nadal w dobrym stanie. Kiedyś musiały być wymienione. Auto ma przecież 16 lat :>ree pisze:Bedzie lepiej, ale jesli tyl nigdy nie wymieniany, to tez na bank puchnie.
Pytam raczej o to, czy włożenie przewodów w stalowym oplocie tylko na przedniej osi nie jest głupie z innego powodu, czy np. drastycznie zmienia balans hamulców, albo negatywnie wpływa na działanie tylnych przewodów. Zwiększa za bardzo rozkład ciśnienia, czy coś w tym stylu.
Cały zabieg ma uwzględniać pierwsze amatorskie próby na MMC 2015.
- SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
Pytam raczej o to, czy włożenie przewodów w stalowym oplocie tylko na przedniej osi nie jest głupie z innego powodu, czy np. drastycznie zmienia balans hamulców, albo negatywnie wpływa na działanie tylnych przewodów.
ja bym wymieniał wszystkie 4
przód będziesz miał cacy a na tyle przewody będą pęcznieć z bólu

pytanie następne skoro chcesz wymienić sam przód to czy da się dokupić potem zestaw na tył i o ile drożej cie to będzie kosztować ?
MIATA nim jak szatan


- Kim Son San
- Posty: 2020
- Rejestracja: 13 lut 2009, 10:01
- Model: ND
- Wersja: 200+
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
michan pisze:Czy jest coś tańszego jak ashika za 24pln którą znalazłem?
Boję się pomyśleć jak wygląda u Ciebie zmiana oleju, jeśli szkoda Ci 24pln na filtr paliwa.
ex-NA 1992 1.6 turbo Winning Blue
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
ex-NA 1994 1.6 turbo Brilliant Black
ND 2015 2.0
Hejo ,
doczytałem o tym ,że w miatkach występowały trzy wersje hamulców małe / średnie / duże
czy mógłby ktoś mnie nakierować na jakieś informacje co i jak ?
skończyły się klocki , tarcze są w sumie w stanie dość opłakanym - zastanawiam się czy nie przejść od razu na jakiś inny rozmiar* ?
zakładam ,ze mam małe 1.6 @ 90 z 97r
*z jednej strony im większe tarcze tym większa masa etc. ale jednak muszę przygotować hamulce pod zatrzymanie nbfl'owego 1.8 (raczej zostanie seryjna moc w 1.8)
doczytałem o tym ,że w miatkach występowały trzy wersje hamulców małe / średnie / duże
czy mógłby ktoś mnie nakierować na jakieś informacje co i jak ?
skończyły się klocki , tarcze są w sumie w stanie dość opłakanym - zastanawiam się czy nie przejść od razu na jakiś inny rozmiar* ?
zakładam ,ze mam małe 1.6 @ 90 z 97r
*z jednej strony im większe tarcze tym większa masa etc. ale jednak muszę przygotować hamulce pod zatrzymanie nbfl'owego 1.8 (raczej zostanie seryjna moc w 1.8)
tel:668-827-402