Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
Szybkei pytanko.
Czy zgodnie z info ten tlumik srodkowy nie podejdzie do NB 1.8 140km ?
http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=4795f835&cat[cmf]=32d&cat[cmo]=10c6&cat[cve]=409a&cat[art]=62405&cat[atg]=8efed8&offset=0&sort=1#tabs=1
W NBfl byl inny czy taki sam ? Ew gdzie dostac BOSALa srodkowy do NB ? Nigdzie nie moge dorwac.
Czy zgodnie z info ten tlumik srodkowy nie podejdzie do NB 1.8 140km ?
http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=4795f835&cat[cmf]=32d&cat[cmo]=10c6&cat[cve]=409a&cat[art]=62405&cat[atg]=8efed8&offset=0&sort=1#tabs=1
W NBfl byl inny czy taki sam ? Ew gdzie dostac BOSALa srodkowy do NB ? Nigdzie nie moge dorwac.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Ex Madzia
- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
Alan pisze:A w NC 1,8 torsenów nie było.
Występował w limitowanych edycjach. M.in. w Kirei.
MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
Korzystał ktoś z takich bajerów? W mazdzie i tak są krótkie przełożenia... A tutaj taki wynalazek...
http://allegro.pl/short-shifter-short-shift-mazda-mx-5-1990-98-na-i4919449789.html

http://allegro.pl/short-shifter-short-shift-mazda-mx-5-1990-98-na-i4919449789.html

Czy takim najtańszym zestawem wcisnę przednie tłoczki w NB?
http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 63763.html

http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 63763.html
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
Kidman pisze:Czy takim najtańszym zestawem wcisnę przednie tłoczki w NB?
http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 63763.html
Ściskiem do drewna nawet wciśniesz - jak nie robisz tego za często, to sprawdza się idealnie (tylko trzeba używać go z głową, używać listewek drewnianych na podkładki itd.)

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Dzięki
. Chyba wolę dedykowane narzędzie jak już mam wydawać kasę. Potrzebuję do Civica brata, gdzie tylne są wkręcane i nie ma imbusa jak w MX, dlatego zastanawiałem się czy taki prosty będzie pasował później do Mazdy - są zestawy mające 2 razy więcej krążków. Do tej pory podróżowałem w okolice nadkola z wielkim imadłem
.


Ścisk stolarski za kilka zł działa podobnie, polecam 

Te rozpórki są coś warte?
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gor ... 09173.html
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gor ... 09173.html
-
- Posty: 1053
- Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
- Model: NB MSM
- Wersja: Mazdaspeed
- Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin
ols pisze:Te rozpórki są coś warte?
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gor ... 09173.html
Tak. Idealnie nadają się takze po przeróbce jako tylna rozpórka. Sprawdz wątek Autopaga.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
Jak sprawdzic aktualne ustawienia zaplonu? Nigdy tego nie robilem ,a wiedza tez zerowa wiec dobry tutorial mocno by wspomogl. Nbfl 1.6majkel pisze:Lexx pisze:jest w tym sens?
Ci co przestawili twierdzą, że się lepiej zbiera. Przestaw, zobaczysz. na pewno nic się od tego nie zepsuje.
Po
eM
rafal87 pisze:Jak sprawdzic aktualne ustawienia zaplonu? Nigdy tego nie robilem ,a wiedza tez zerowa wiec dobry tutorial mocno by wspomogl. Nbfl 1.6majkel pisze:Lexx pisze:jest w tym sens?
Ci co przestawili twierdzą, że się lepiej zbiera. Przestaw, zobaczysz. na pewno nic się od tego nie zepsuje.
Po
eM
W nb nie przestawisz zaplonu.
rafal87 pisze:Sprawa jest prosta trzeba kupic NA 1.8.
Zupełnie na odwrót

Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Ale jest możliwa? Możesz opisać szczegóły?
Pewnie wymiana prawie wszystkich czujników i dorobienie miejsca na te, których nie było w NA. Pewnie lepiej swap'a na silnik NBFL zrobić, nie?
Ja za to mam pytanie: Czy i jaką płukankę silnika polecacie, przed zrzuceniem głowicy w NB 1.6?

Ja za to mam pytanie: Czy i jaką płukankę silnika polecacie, przed zrzuceniem głowicy w NB 1.6?
luksik pisze:Korzystał ktoś z takich bajerów? W mazdzie i tak są krótkie przełożenia... A tutaj taki wynalazek...
http://allegro.pl/short-shifter-short-shift-mazda-mx-5-1990-98-na-i4919449789.html
Minęła strona i nikt się nie wypowiedział.. Nikt nie używał?
luksik pisze:Minęła strona i nikt się nie wypowiedział.. Nikt nie używał?
Spotkałem się na forum z negatywnymi opiniami. Miatka i tak ma szybkie zmiany, a short shiftery zjadają skrzynie biegów ponoć...
W NA jest taki problem że klapka od mieszalnika powietrza się nie porusza max zimne - max ciepłe, tylko osiąga jedno maximum a z drugiej się nie domyka. Jak zdejmiesz schowek to po lewo jest taki plasticzany dzyndzelek (mam nadzieję że wystarczająco obrazowo) który jest tak naprawdę dźwignią to tej klapki. I operuje tą wajchą linka która wchodzi od przodu. Wystarczy ją tak wyregulować żeby klapka osiągała max ciepłego i nei domykała się na zimnym i będziesz już mogł robić saunę w samochodzie 
10 minut roboty, ale trzeba się trochę pogimnastykować.

10 minut roboty, ale trzeba się trochę pogimnastykować.
Żeby odpowietrzyć, nie trzeba nic spuszczać. Odkręcasz korek chłodnicy (nie na gorącym silniku!) i lejesz na maxa. Zakręcasz chłodnicę, lejesz max do wyrównawczego, odpalasz silnik, jeździsz i po jakimś czasie samo sie odpowietrzy (wyżłopie troche płynu z wyrównawczego). I to tyle 
