Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

19 gru 2014, 10:40

Szach mat Ateisci. Zajrze za parę godzinczy się trytki nie urywały. Jeśli tak, to... kupię skrzynie.
Załączniki
uploadfromtaptalk1418985447473.jpg
gzy
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

19 gru 2014, 10:46

gzy, wydaje mi się, że ta historia zasługuje na przeniesienie do wątku samochodu :>
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

19 gru 2014, 11:54

Szybkei pytanko.

Czy zgodnie z info ten tlumik srodkowy nie podejdzie do NB 1.8 140km ?

http://autowanda.pl/?page=catalog/product&cat[cat]=4795f835&cat[cmf]=32d&cat[cmo]=10c6&cat[cve]=409a&cat[art]=62405&cat[atg]=8efed8&offset=0&sort=1#tabs=1

W NBfl byl inny czy taki sam ? Ew gdzie dostac BOSALa srodkowy do NB ? Nigdzie nie moge dorwac.
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

19 gru 2014, 13:09

Alan pisze:A w NC 1,8 torsenów nie było.

Występował w limitowanych edycjach. M.in. w Kirei.
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

19 gru 2014, 15:40

gzy pisze:Szach mat Ateisci. Zajrze za parę godzinczy się trytki nie urywały. Jeśli tak, to... kupię skrzynie.


obowiązkowo potem taka wlepa na auto

Obrazek
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

21 gru 2014, 15:05

Korzystał ktoś z takich bajerów? W mazdzie i tak są krótkie przełożenia... A tutaj taki wynalazek...

http://allegro.pl/short-shifter-short-shift-mazda-mx-5-1990-98-na-i4919449789.html
Obrazek
Kidman
Posty: 376
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:46
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 gru 2014, 10:37

Czy takim najtańszym zestawem wcisnę przednie tłoczki w NB?

http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 63763.html

Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

22 gru 2014, 10:42

Kidman pisze:Czy takim najtańszym zestawem wcisnę przednie tłoczki w NB?

http://allegro.pl/zestaw-do-wkrecania-t ... 63763.html

Obrazek


Ściskiem do drewna nawet wciśniesz - jak nie robisz tego za często, to sprawdza się idealnie (tylko trzeba używać go z głową, używać listewek drewnianych na podkładki itd.) ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Kidman
Posty: 376
Rejestracja: 13 maja 2013, 16:46
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

22 gru 2014, 10:56

Dzięki ;) . Chyba wolę dedykowane narzędzie jak już mam wydawać kasę. Potrzebuję do Civica brata, gdzie tylne są wkręcane i nie ma imbusa jak w MX, dlatego zastanawiałem się czy taki prosty będzie pasował później do Mazdy - są zestawy mające 2 razy więcej krążków. Do tej pory podróżowałem w okolice nadkola z wielkim imadłem :kciuk: .
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

22 gru 2014, 11:36

Ścisk stolarski za kilka zł działa podobnie, polecam :)
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

23 gru 2014, 0:20

gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

24 gru 2014, 11:56

Nie mogę wcisnąć guzika klaksonu w quick releasa bo wystaje za bardzo ten sprezynujacy drut. Mogę go rozplaszczyc kombinerkami trochę?
Załączniki
uploadfromtaptalk1419422037605.jpg
gzy
Tycjan
Posty: 1053
Rejestracja: 27 paź 2007, 14:57
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Świnoujście/Szczecin

25 gru 2014, 0:00

ols pisze:Te rozpórki są coś warte?
http://allegro.pl/rozporka-przednia-gor ... 09173.html

Tak. Idealnie nadają się takze po przeróbce jako tylna rozpórka. Sprawdz wątek Autopaga.
NA`94 1.8 Supercharged - Laser Blue - 230 KM, 264 Nm
NBFL`04 1.8 Mazdaspeed - Velocity Red - 185 KM, 230 Nm
NA`91 1.6 Classic Red - 115 KM,135 Nm
NBFL`01 1.8 Sportive Supercharged - Crystal Blue - 183 KM,212 Nm
NBFL`01 1.8 Laser Blue - 146 KM,168 Nm
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

25 gru 2014, 12:47

majkel pisze:
Lexx pisze:jest w tym sens?


Ci co przestawili twierdzą, że się lepiej zbiera. Przestaw, zobaczysz. na pewno nic się od tego nie zepsuje.



Po

eM
Jak sprawdzic aktualne ustawienia zaplonu? Nigdy tego nie robilem ,a wiedza tez zerowa wiec dobry tutorial mocno by wspomogl. Nbfl 1.6
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 gru 2014, 14:58

rafal87 pisze:
majkel pisze:
Lexx pisze:jest w tym sens?


Ci co przestawili twierdzą, że się lepiej zbiera. Przestaw, zobaczysz. na pewno nic się od tego nie zepsuje.



Po

eM
Jak sprawdzic aktualne ustawienia zaplonu? Nigdy tego nie robilem ,a wiedza tez zerowa wiec dobry tutorial mocno by wspomogl. Nbfl 1.6

W nb nie przestawisz zaplonu.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

25 gru 2014, 16:33

O dziekuje za szybka odpowiedz. Sprawa jest prosta trzeba kupic NA 1.8.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

25 gru 2014, 22:35

rafal87 pisze:O dziekuje za szybka odpowiedz. Sprawa jest prosta trzeba kupic NA 1.8.

Dowolna NA, w 1.6, tez przestawisz zaplon.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

26 gru 2014, 11:52

rafal87 pisze:Sprawa jest prosta trzeba kupic NA 1.8.

Zupełnie na odwrót :) W NBfl ECU samo zarządza wyprzedzeniem, nic nie modyfikujesz ani nie sprawdzisz kąta (poza bazowym na idle). Posiadacze NA więcej w zakresie zapłonu ugraliby przeszczepiając sterowanie z NB niż zmieniając kąt bazowy, tyle że to nie jest operacja typu hop-siup.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

26 gru 2014, 18:31

Ale jest możliwa? Możesz opisać szczegóły?
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

26 gru 2014, 18:50

Pewnie wymiana prawie wszystkich czujników i dorobienie miejsca na te, których nie było w NA. Pewnie lepiej swap'a na silnik NBFL zrobić, nie? :twisted:

Ja za to mam pytanie: Czy i jaką płukankę silnika polecacie, przed zrzuceniem głowicy w NB 1.6?
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

26 gru 2014, 19:29

luksik pisze:Korzystał ktoś z takich bajerów? W mazdzie i tak są krótkie przełożenia... A tutaj taki wynalazek...

http://allegro.pl/short-shifter-short-shift-mazda-mx-5-1990-98-na-i4919449789.html
Obrazek


Minęła strona i nikt się nie wypowiedział.. Nikt nie używał?
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

26 gru 2014, 19:30

Bo po co?
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

26 gru 2014, 19:43

luksik pisze:Minęła strona i nikt się nie wypowiedział.. Nikt nie używał?


Spotkałem się na forum z negatywnymi opiniami. Miatka i tak ma szybkie zmiany, a short shiftery zjadają skrzynie biegów ponoć...
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

26 gru 2014, 21:07

Short shifter w mx-5? Po co skoro jest już w standardzie? :P
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

26 gru 2014, 21:09

piotr-gka pisze:Bo po co?

Z ciekawości użytkowania przez kogoś z forum. Osobiście nie uważam aby było to w tym aucie potrzebne... Skorki są dość krótkie lecz ciekaw jestem jak się zmienia przy użyciu takiego sprzętu :mrgreen:
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

27 gru 2014, 12:22

w lato jest gorąco w mx5
a teraz przy -5*C leci lekko ciepłe powietrze przy ogrzewaniu nastawionym na max ciepło
czy mazda ma tak mało wydajne ogrzewanie ?
zawsze wydawało mi się że kabrio mają lepsze/wydajniejsze ogrzewanie niż normalne auta
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2014, 12:28

Zdecydowanie coś nie tak. Jak mam ciepły silnik, to zimą w dowolne mrozy da się człowieka stopić na maksymalnym ogrzewaniu (całą zeszłą zimę śmigałem bez problemu).
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 gru 2014, 13:00

W NA jest taki problem że klapka od mieszalnika powietrza się nie porusza max zimne - max ciepłe, tylko osiąga jedno maximum a z drugiej się nie domyka. Jak zdejmiesz schowek to po lewo jest taki plasticzany dzyndzelek (mam nadzieję że wystarczająco obrazowo) który jest tak naprawdę dźwignią to tej klapki. I operuje tą wajchą linka która wchodzi od przodu. Wystarczy ją tak wyregulować żeby klapka osiągała max ciepłego i nei domykała się na zimnym i będziesz już mogł robić saunę w samochodzie :)
10 minut roboty, ale trzeba się trochę pogimnastykować.
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

27 gru 2014, 13:03

przy naprawie alternatora odłączyłem wężyk przy przepustnicy trochę płynu wyciekło
ale starałem się odpowietrzyć i uzupełnić "wode"
ale od tamtej pory ciepło leci tylko przy max ustawieniu
chyba muszę spuścić płyn i wlać go ponownie próbując odpowietrzyć układ
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 gru 2014, 13:16

Żeby odpowietrzyć, nie trzeba nic spuszczać. Odkręcasz korek chłodnicy (nie na gorącym silniku!) i lejesz na maxa. Zakręcasz chłodnicę, lejesz max do wyrównawczego, odpalasz silnik, jeździsz i po jakimś czasie samo sie odpowietrzy (wyżłopie troche płynu z wyrównawczego). I to tyle :)
ODPOWIEDZ