Czaterja działu technicznego
pytania różne...
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pytanie odnośnie wydechu środkowego NB, a NBfl.
W NB idzie to tak -> kolektor - dwururka kolektora - katalizator razem z tłumikiem środkowym - tłumik końcowy
W NBfl z tego co wiem -> kolektor - katalizator - tłumik środkowy - tłumik końcowy
Przy czym w obu tłumik końcowy jest taki sam. Czy tłumik środkowy dedykowany do NBfl będzie pasował do NB? Chodzi mi o part number Bosala 282-619, np. tu:
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... al-282-619
Poprzednio jak puścił mi kat (kilka lat temu) to wyspawałem ten fragment w zakładzie tłumikarskim, no ale puścił znowu. Jeżeli da się to dostać fabrycznie zrobione to wolałbym tak, a jeżeli nie, to znów udam się do kogoś kto to wygnie/wyspawa/dorobi.
Jeżeli ktoś zna inną firmę która ten fragment wydechu do NB 1.8 robi to proszę o info.
W NB idzie to tak -> kolektor - dwururka kolektora - katalizator razem z tłumikiem środkowym - tłumik końcowy
W NBfl z tego co wiem -> kolektor - katalizator - tłumik środkowy - tłumik końcowy
Przy czym w obu tłumik końcowy jest taki sam. Czy tłumik środkowy dedykowany do NBfl będzie pasował do NB? Chodzi mi o part number Bosala 282-619, np. tu:
https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... al-282-619
Poprzednio jak puścił mi kat (kilka lat temu) to wyspawałem ten fragment w zakładzie tłumikarskim, no ale puścił znowu. Jeżeli da się to dostać fabrycznie zrobione to wolałbym tak, a jeżeli nie, to znów udam się do kogoś kto to wygnie/wyspawa/dorobi.
Jeżeli ktoś zna inną firmę która ten fragment wydechu do NB 1.8 robi to proszę o info.
-
- Posty: 1090
- Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
- Model: NB FL
- Wersja: memories
- Lokalizacja: Gdansk
Panowie, po miesiacu stania mazdy w cieplym garazu zabralem ja na latanie, ale : gdy wsadzam kluczyk i zalaczam zasilanie zapalaja sie standartowo wszystkie kontrolki i pokolei gasna oprocz 'check engine'. Odpalam silnik i gasnie kontrolka auto jedzie jak zawsze. Po 30minutach jazdy gasze silnik, i robie ta sama procedure: prad, lampki zapalaja i znowu wisi na check engine. Mial ktos taki przypadek? Czy to moze byc od slabo naladowanego aku? Albo rozstrojonego kompa? Wiem wrozenie z fusow ale moze cos?
Panowie przecieka mi przewód który idzie z chłodnicy do pompy wody....
W Kmparts życzą sobie za niego 100zł... Plus koszt przesyłki.. Trochę sporo jak za kawałek gumy
Tym bardziej że dopiero co Pan Adam z Klimatycznej załatał mi parę różnych nieszczelności z układu... I pojawił się kolejny... (mam nadzieję ostatni)
Jako że pogoda nie sprzyja jeździe, chcę sam to wymienić w garażu (wydaje się być to proste)
Komuś "rzucił" się w oczy ten element w przyzwoitej cenie?

W Kmparts życzą sobie za niego 100zł... Plus koszt przesyłki.. Trochę sporo jak za kawałek gumy

Jako że pogoda nie sprzyja jeździe, chcę sam to wymienić w garażu (wydaje się być to proste)
Komuś "rzucił" się w oczy ten element w przyzwoitej cenie?

- Polinski
- Posty: 403
- Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
- Model: NA
- Wersja: rotrex keczup
- Lokalizacja: krk
Heja,
Oglądałem dzisiaj miatke z '90 roku i mam dylemat. Podwozie jest bez rdzy i w bardzo ladnym stanie (wyglądała równie dobrze,jak nie lepiej niż moja 10ae, która prawie w ogóle nie miała rdzy) ale z przodu silnika cieknie olej i gdzies kapie płyn chłodniczy. Pod korkiem czysto,na bagnecie złoty olej, dym w normie, moc tez. 2000€ z hardtopem i nowym dachem. Od 7 lat z tym samym wlascicielem. Warto podejmować ryzyko,czy lepiej poczekać na inną?
PS, wyciek był mniej więcej od wysokości glowicy.
Oglądałem dzisiaj miatke z '90 roku i mam dylemat. Podwozie jest bez rdzy i w bardzo ladnym stanie (wyglądała równie dobrze,jak nie lepiej niż moja 10ae, która prawie w ogóle nie miała rdzy) ale z przodu silnika cieknie olej i gdzies kapie płyn chłodniczy. Pod korkiem czysto,na bagnecie złoty olej, dym w normie, moc tez. 2000€ z hardtopem i nowym dachem. Od 7 lat z tym samym wlascicielem. Warto podejmować ryzyko,czy lepiej poczekać na inną?
PS, wyciek był mniej więcej od wysokości glowicy.
jeśli to 1990, to wysoce prawdopodobne, że to tzw. Short Nose Crank, u mnie niby silnik chodził spoko i był jedynie wyciek przez uszkodzony uszczelniacz, a koło pasowe na wale korbowym miało ze 30* luzu.
Masz u mnie w temacie opis i zdjęcia tego problemu (link w sygnaturze)
Ja bym sprawdził przed zakupem, czy to nie SNC, bo u mnie skończyło się to wyjmowaniem silnika i oddaniem wału do tokarza.
Masz u mnie w temacie opis i zdjęcia tego problemu (link w sygnaturze)
Ja bym sprawdził przed zakupem, czy to nie SNC, bo u mnie skończyło się to wyjmowaniem silnika i oddaniem wału do tokarza.
Moja: http://bit.ly/1lFS57a
-
- Donator
- Posty: 743
- Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
- Model: Inny
- Wersja: Fiesta ST
- Lokalizacja: Gdańsk
Kilka osób na forum polecam wymiana lamp na WESEMy. Pytanie które należy kupić, bo na stronie są 3 rodzaje dla żarówki H4. Zwykłe, z przesłoną i z przesłoną i uszczelką
http://sklep.wesem.pl/3/6626/Elementy_o ... arus#14168
http://sklep.wesem.pl/3/6626/Elementy_o ... arus#14168
#miatarri
maciek01 pisze:Kilka osób na forum polecam wymiana lamp na WESEMy. Pytanie które należy kupić, bo na stronie są 3 rodzaje dla żarówki H4. Zwykłe, z przesłoną i z przesłoną i uszczelką
http://sklep.wesem.pl/3/6626/Elementy_o ... arus#14168
RE.32111
Wrzuć nie na fotosika bo nie mogę otworzyć-bezpośrednio na forum


Pozdr
Rafa


matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.
Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
- Sodi
- Posty: 1586
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
- Model: NC
- Wersja: Sport 2.5 True Red
- Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz
Dobra namierzyłem - Rear Lower Control Arm Brace 




Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
-
- Posty: 1417
- Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
- Model: Inny
- Wersja: Japoński :P
- Lokalizacja: Warszawa
2 pytania odnośnie poniższego:
http://allegro.pl/mazda-mx5-nc-1-8-16v- ... 57587.html
1. czy to torsen?
2. czy pasuje do nb?
http://allegro.pl/mazda-mx5-nc-1-8-16v- ... 57587.html
1. czy to torsen?
2. czy pasuje do nb?
1) Jaki preparat będzie dobry do spsikania zardzewiałych szpilek/nakrętek kolka wydechowego w NB 1.6?
Liqui moly lm-40, albo k2 Vulcan będą dobre? I gdzie mogę kupić nowe szpilki, bo trochę strach takie rude ponownie używać.
2) Czy ktoś zna nominalną wysokość głowicy w NB 1.6? Bo zastanawiam się, czy nie trzeba będzie kupować jakieś uszczelki nadwymiarowej. Sprężanie mam ~14.1 bar na ciepłym.
Liqui moly lm-40, albo k2 Vulcan będą dobre? I gdzie mogę kupić nowe szpilki, bo trochę strach takie rude ponownie używać.
2) Czy ktoś zna nominalną wysokość głowicy w NB 1.6? Bo zastanawiam się, czy nie trzeba będzie kupować jakieś uszczelki nadwymiarowej. Sprężanie mam ~14.1 bar na ciepłym.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2014, 18:39 przez Pedi, łącznie zmieniany 1 raz.
Pytanko o dystanse do NC:
1. Jaki jest rozstaw śrub w NC
2. Jaki jest otwór centrujący
3. Jakie dystanse (max grubość) mogą być, aby pomieścić seryjne fele bez obcierki, ale żeby dobrze je wypchnąć (uwzględniając konieczność schowania szpilek- zakładam co najmniej 25mm)
Sorki, ale wiedza kończy się na NBFL
Pozdr.
DEX
1. Jaki jest rozstaw śrub w NC
2. Jaki jest otwór centrujący
3. Jakie dystanse (max grubość) mogą być, aby pomieścić seryjne fele bez obcierki, ale żeby dobrze je wypchnąć (uwzględniając konieczność schowania szpilek- zakładam co najmniej 25mm)
Sorki, ale wiedza kończy się na NBFL

Pozdr.
DEX
Panowie! Prawie wyciągnąłem silnik z miaty, żeby oddać budę na jakąś blacharkę. Mam 2 pytania:
1. odkręciłem skrzynię, mocowania silnika, wszystko co łączyło silnik z budą (chyba) i coś haczy w okolicach rozrusznika. Będę walczył jeszcze jutro, ale co powinienem zrobić z rozrusznikiem, może zostać przy bloku? co jeszcze może trzymać silnik?
2. Czy jak już go wyjmę, mogę jakoś podwiesić do czegoś skrzynię na trytki? : ) czy żeby wtoczyć auto na lawetę bez silnika to *muszę* wykręcić też skrzynię?
dzięki!
(jak komuś się nudzi jutro rano i chciałby pomóc w kwestii punktu 1. lub 2. to gorąco zapraszam na bielany : )
1. odkręciłem skrzynię, mocowania silnika, wszystko co łączyło silnik z budą (chyba) i coś haczy w okolicach rozrusznika. Będę walczył jeszcze jutro, ale co powinienem zrobić z rozrusznikiem, może zostać przy bloku? co jeszcze może trzymać silnik?
2. Czy jak już go wyjmę, mogę jakoś podwiesić do czegoś skrzynię na trytki? : ) czy żeby wtoczyć auto na lawetę bez silnika to *muszę* wykręcić też skrzynię?
dzięki!
(jak komuś się nudzi jutro rano i chciałby pomóc w kwestii punktu 1. lub 2. to gorąco zapraszam na bielany : )
gzy
Siemka
Poza wcześniejszym pytaniem (dwa posty wyżej), zastanawia mnie też, czy występowała może jakaś metalowa osłona rozrządu, czy coś? Bo moja plastikowa czarna jest trochę pokierszowana i strasznie usyfiona jakimś smarem (albo mieszaniną oleju i syfu i smaru) i bym to podmienił na coś lepsiejszego
Pozdrówka
Poza wcześniejszym pytaniem (dwa posty wyżej), zastanawia mnie też, czy występowała może jakaś metalowa osłona rozrządu, czy coś? Bo moja plastikowa czarna jest trochę pokierszowana i strasznie usyfiona jakimś smarem (albo mieszaniną oleju i syfu i smaru) i bym to podmienił na coś lepsiejszego

Pozdrówka
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
gzy pisze:2. Czy jak już go wyjmę, mogę jakoś podwiesić do czegoś skrzynię na trytki? : ) czy żeby wtoczyć auto na lawetę bez silnika to *muszę* wykręcić też skrzynię?
W której generacji? W NB/NBfl przednia rozpórka sanek idealnie służy za trzymanie skrzyni.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
- dmk
- Posty: 4572
- Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
- Model: ND RF
- Wersja: SkyFreedom, Recaro
- Lokalizacja: Komorniki
gzy pisze:dmk pisze:W której generacji? W NB/NBfl przednia rozpórka sanek idealnie służy za trzymanie skrzyni.
NA
Jeżeli nie masz tam tej rozpórki to polecam ją zanabyć - moim zdaniem jedno z istotniejszych usztywnień zawieszenia, a doskonale też Ci się w tym wypadku nada. Ewentualnie możesz włożyć jakąś "brechę" od góry na sanki i na niej położyć skrzynię. Podwieszanie jej jest wielce ryzykowne, bo taka super lekka to one nie jest, a jak Ci spadnie dzwon to nie będzie ciekawie

Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Jeszcze jedno pytanie! Większość uszczelek zdjąłem bez problemu i zaryzykowałbym, że założę je z powrotem równie bezproblemowo... Poza tą pod dachem. Czy jest jakiśpaten na jej zdejmowanie i zakładanie?, czy lepiej zostawić i okleić? A co jeśli pod nią jest rdza? : )
gzy