Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

11 gru 2014, 21:47

I powolac sie na forum mx5, dostaniesz maly ,ale zawsze rabat.
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

12 gru 2014, 15:15

Pytanie odnośnie wydechu środkowego NB, a NBfl.

W NB idzie to tak -> kolektor - dwururka kolektora - katalizator razem z tłumikiem środkowym - tłumik końcowy

W NBfl z tego co wiem -> kolektor - katalizator - tłumik środkowy - tłumik końcowy

Przy czym w obu tłumik końcowy jest taki sam. Czy tłumik środkowy dedykowany do NBfl będzie pasował do NB? Chodzi mi o part number Bosala 282-619, np. tu:

https://www.motointegrator.pl/produkty/ ... al-282-619

Poprzednio jak puścił mi kat (kilka lat temu) to wyspawałem ten fragment w zakładzie tłumikarskim, no ale puścił znowu. Jeżeli da się to dostać fabrycznie zrobione to wolałbym tak, a jeżeli nie, to znów udam się do kogoś kto to wygnie/wyspawa/dorobi.

Jeżeli ktoś zna inną firmę która ten fragment wydechu do NB 1.8 robi to proszę o info.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

13 gru 2014, 18:22

Panowie, po miesiacu stania mazdy w cieplym garazu zabralem ja na latanie, ale : gdy wsadzam kluczyk i zalaczam zasilanie zapalaja sie standartowo wszystkie kontrolki i pokolei gasna oprocz 'check engine'. Odpalam silnik i gasnie kontrolka auto jedzie jak zawsze. Po 30minutach jazdy gasze silnik, i robie ta sama procedure: prad, lampki zapalaja i znowu wisi na check engine. Mial ktos taki przypadek? Czy to moze byc od slabo naladowanego aku? Albo rozstrojonego kompa? Wiem wrozenie z fusow ale moze cos?
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

13 gru 2014, 18:28

Check engine gaśnie dopiero p uruchomieniu silnika i jest to prawidłowe działanie
Ostatnio zmieniony 13 gru 2014, 18:40 przez Donek, łącznie zmieniany 1 raz.
rafal87
Posty: 1090
Rejestracja: 07 mar 2014, 21:24
Model: NB FL
Wersja: memories
Lokalizacja: Gdansk

13 gru 2014, 18:30

Hmmm powaznie ?;D moze ta przerwa spowodowala ze zapomnialem jak bylo ;) dzieki za odp.
luksik
Posty: 225
Rejestracja: 18 maja 2012, 13:48
Model: NB
Lokalizacja: WD

14 gru 2014, 13:43

Panowie przecieka mi przewód który idzie z chłodnicy do pompy wody....
W Kmparts życzą sobie za niego 100zł... Plus koszt przesyłki.. Trochę sporo jak za kawałek gumy ;) Tym bardziej że dopiero co Pan Adam z Klimatycznej załatał mi parę różnych nieszczelności z układu... I pojawił się kolejny... (mam nadzieję ostatni)
Jako że pogoda nie sprzyja jeździe, chcę sam to wymienić w garażu (wydaje się być to proste)
Komuś "rzucił" się w oczy ten element w przyzwoitej cenie?
Obrazek
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

14 gru 2014, 14:41

można delikatnie wygiąć zwykły wąż( zbrojony sznurkiem odporny na temp.)
ja do mx-3 taki kupiłem metr za 20zł chyba
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

14 gru 2014, 17:01

Heja,
Oglądałem dzisiaj miatke z '90 roku i mam dylemat. Podwozie jest bez rdzy i w bardzo ladnym stanie (wyglądała równie dobrze,jak nie lepiej niż moja 10ae, która prawie w ogóle nie miała rdzy) ale z przodu silnika cieknie olej i gdzies kapie płyn chłodniczy. Pod korkiem czysto,na bagnecie złoty olej, dym w normie, moc tez. 2000€ z hardtopem i nowym dachem. Od 7 lat z tym samym wlascicielem. Warto podejmować ryzyko,czy lepiej poczekać na inną?

PS, wyciek był mniej więcej od wysokości glowicy.
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

14 gru 2014, 17:21

jeśli to 1990, to wysoce prawdopodobne, że to tzw. Short Nose Crank, u mnie niby silnik chodził spoko i był jedynie wyciek przez uszkodzony uszczelniacz, a koło pasowe na wale korbowym miało ze 30* luzu.

Masz u mnie w temacie opis i zdjęcia tego problemu (link w sygnaturze)

Ja bym sprawdził przed zakupem, czy to nie SNC, bo u mnie skończyło się to wyjmowaniem silnika i oddaniem wału do tokarza.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

14 gru 2014, 17:57

Milo, dobry trop, faktycznie to SNC (cztery nacięcia na kole pasowym), ale nie wyczulem żadnego luzu. Kółko kręciło się bez zawirowań.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

14 gru 2014, 19:05

pocenie się z simeringów wałków to norma w starych NA
jeśli nikt nie wymieniał to guma stara - musi cieknąć nie ma opcji
MIATA nim jak szatan
Obrazek
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

14 gru 2014, 21:54

Kilka osób na forum polecam wymiana lamp na WESEMy. Pytanie które należy kupić, bo na stronie są 3 rodzaje dla żarówki H4. Zwykłe, z przesłoną i z przesłoną i uszczelką

http://sklep.wesem.pl/3/6626/Elementy_o ... arus#14168
#miatarri
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

15 gru 2014, 0:43

maciek01 pisze:Kilka osób na forum polecam wymiana lamp na WESEMy. Pytanie które należy kupić, bo na stronie są 3 rodzaje dla żarówki H4. Zwykłe, z przesłoną i z przesłoną i uszczelką

http://sklep.wesem.pl/3/6626/Elementy_o ... arus#14168



RE.32111
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

16 gru 2014, 13:37

Obrazek

Jak nazywa się ta "spinka" wahaczy, ta rozpórka?
Jak tego szukać?
Gdzie?
Bardziej chodzi mi o jej wygląd ;)
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
Rafa
Donator
Donator
Posty: 2320
Rejestracja: 13 cze 2013, 10:49
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

16 gru 2014, 13:41

SodiBydgoszcz pisze:Obrazek

Jak nazywa się ta "spinka" wahaczy, ta rozpórka?
Jak tego szukać?
Gdzie?
Bardziej chodzi mi o jej wygląd ;)

Wrzuć nie na fotosika bo nie mogę otworzyć-bezpośrednio na forum ;) ...może dolna rozpórka ze sportive? :lol:

Pozdr
Rafa
:jupi: :bicz:
matpilch pisze:(...)pamiętaj, że dla mas liczy się moment, bo przecież powyżej 3500rpm silniki wybuchają.

Madzia 1.6 06.13-05.14
Biała Perła-Miti Stens 1.8 12.13-06.16
Bokken 1.8 Anni 09.16-12.16
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

16 gru 2014, 14:11

Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
Awatar użytkownika
Sodi
Posty: 1586
Rejestracja: 28 wrz 2014, 1:56
Model: NC
Wersja: Sport 2.5 True Red
Lokalizacja: Trójmiasto / Bydgoszcz

16 gru 2014, 14:20

Dobra namierzyłem - Rear Lower Control Arm Brace :D

Obrazek
Obrazek

Były
Nardo Grey NA 98’
Brilliant Black NA 96’
British Racing Green NA 96’
Montego Blue NA 97’
Mariner Blue NA 90’
Classic Red NA USA AT 92’
Classic Red NA USA AT 91’
Jest
True Red NC Sport 2,5 06’
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2014, 17:12

2 pytania odnośnie poniższego:

http://allegro.pl/mazda-mx5-nc-1-8-16v- ... 57587.html

1. czy to torsen?
2. czy pasuje do nb?
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

17 gru 2014, 17:30

Dyfer dyferencjal most tyl do auta Mazda MX5 NC 1.8 16V
do auta Mazda MX5 NC 1.8 16V
NC 8-)
więc nie pasuje
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

17 gru 2014, 17:56

A w NC 1,8 torsenów nie było.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

17 gru 2014, 18:32

1) Jaki preparat będzie dobry do spsikania zardzewiałych szpilek/nakrętek kolka wydechowego w NB 1.6?
Liqui moly lm-40, albo k2 Vulcan będą dobre? I gdzie mogę kupić nowe szpilki, bo trochę strach takie rude ponownie używać.

2) Czy ktoś zna nominalną wysokość głowicy w NB 1.6? Bo zastanawiam się, czy nie trzeba będzie kupować jakieś uszczelki nadwymiarowej. Sprężanie mam ~14.1 bar na ciepłym.
Ostatnio zmieniony 17 gru 2014, 18:39 przez Pedi, łącznie zmieniany 1 raz.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

17 gru 2014, 18:33

Pytanko o dystanse do NC:
1. Jaki jest rozstaw śrub w NC
2. Jaki jest otwór centrujący
3. Jakie dystanse (max grubość) mogą być, aby pomieścić seryjne fele bez obcierki, ale żeby dobrze je wypchnąć (uwzględniając konieczność schowania szpilek- zakładam co najmniej 25mm)

Sorki, ale wiedza kończy się na NBFL :P

Pozdr.
DEX
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

18 gru 2014, 10:44

Panowie! Prawie wyciągnąłem silnik z miaty, żeby oddać budę na jakąś blacharkę. Mam 2 pytania:
1. odkręciłem skrzynię, mocowania silnika, wszystko co łączyło silnik z budą (chyba) i coś haczy w okolicach rozrusznika. Będę walczył jeszcze jutro, ale co powinienem zrobić z rozrusznikiem, może zostać przy bloku? co jeszcze może trzymać silnik?

2. Czy jak już go wyjmę, mogę jakoś podwiesić do czegoś skrzynię na trytki? : ) czy żeby wtoczyć auto na lawetę bez silnika to *muszę* wykręcić też skrzynię?

dzięki!
(jak komuś się nudzi jutro rano i chciałby pomóc w kwestii punktu 1. lub 2. to gorąco zapraszam na bielany : )
gzy
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

18 gru 2014, 11:06

Siemka
Poza wcześniejszym pytaniem (dwa posty wyżej), zastanawia mnie też, czy występowała może jakaś metalowa osłona rozrządu, czy coś? Bo moja plastikowa czarna jest trochę pokierszowana i strasznie usyfiona jakimś smarem (albo mieszaniną oleju i syfu i smaru) i bym to podmienił na coś lepsiejszego :)

Pozdrówka
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

18 gru 2014, 11:11

DEXTER pisze:Pytanko o dystanse do NC:
1. Jaki jest rozstaw śrub w NC
2. Jaki jest otwór centrujący


5x114.3 67.1mm

nic nie wiem o dystansach.
gzy
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 gru 2014, 12:28

gzy pisze:2. Czy jak już go wyjmę, mogę jakoś podwiesić do czegoś skrzynię na trytki? : ) czy żeby wtoczyć auto na lawetę bez silnika to *muszę* wykręcić też skrzynię?


W której generacji? W NB/NBfl przednia rozpórka sanek idealnie służy za trzymanie skrzyni.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

18 gru 2014, 12:36

dmk pisze:W której generacji? W NB/NBfl przednia rozpórka sanek idealnie służy za trzymanie skrzyni.

NA
gzy
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

18 gru 2014, 12:38

gzy pisze:
dmk pisze:W której generacji? W NB/NBfl przednia rozpórka sanek idealnie służy za trzymanie skrzyni.

NA


Jeżeli nie masz tam tej rozpórki to polecam ją zanabyć - moim zdaniem jedno z istotniejszych usztywnień zawieszenia, a doskonale też Ci się w tym wypadku nada. Ewentualnie możesz włożyć jakąś "brechę" od góry na sanki i na niej położyć skrzynię. Podwieszanie jej jest wielce ryzykowne, bo taka super lekka to one nie jest, a jak Ci spadnie dzwon to nie będzie ciekawie ;)
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

18 gru 2014, 17:42

gzy pisze:
DEXTER pisze:Pytanko o dystanse do NC:
1. Jaki jest rozstaw śrub w NC
2. Jaki jest otwór centrujący


5x114.3 67.1mm

nic nie wiem o dystansach.


Dzięki, jest już coś ;)
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

19 gru 2014, 0:15

Jeszcze jedno pytanie! Większość uszczelek zdjąłem bez problemu i zaryzykowałbym, że założę je z powrotem równie bezproblemowo... Poza tą pod dachem. Czy jest jakiśpaten na jej zdejmowanie i zakładanie?, czy lepiej zostawić i okleić? A co jeśli pod nią jest rdza? : )
gzy
ODPOWIEDZ