końcówka życia katalizatora, błąd sondy lambda - co zrobić

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2014, 11:40

Hello

Odebrałem wczoraj Emkę z zaprzyjaźnionego serwisu i wyszło, że przyczyną świecenia się kontrolki engine-check jest błąd sondy lambda związany z dogorywaniem katalizatora. Zasugerowano mi trzy rozwiązania:
- wymiana katalizatora na nowy
- założenie tulejki na sondę lambda, co spowoduje, że nie będzie wyświetlała błędu
- wycięcie katalizatora i wstawienie przelotu

Z oczywistych względów rozwiązanie 2. i 3. są o tyle problematyczne, że samochód może nie przejść badania technicznego (czeka mnie w listopadzie), ale w przypadku 3. pod maską może znaleźć się kilka dodatkowych kucy :mrgreen:

Co sugerujecie zrobić z tym fantem?

BTW. przy jakim przebiegu katalizator się powinien skończyć?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

10 wrz 2014, 11:45

U mnie, przed 190 tys. katalizator działał jak korek. Wycięty już w cholere, tłumik środkowy na jego miejscu i tyle w temacie ;).
Dobrą opcją jest połączenie opcji 2 i 3 - wycięcie kata i wstawienie tulejki.
Nikt nie przyczepi się, że świeci Ci kontrolka, a jest duża szansa, że nikt nie będzie sprawdzał Ci mieszanki spalin :).
Oczywiście nowy katalizator jest spoko, o ile Ci zależy na nim ^^.
patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

10 wrz 2014, 14:09

kontrolka denerwuje mnie jak jasna cholera :evil:

jak cenowo kształtuje się wstawienie nowego katalizatora?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

10 wrz 2014, 14:36

Podobno dobre zamienniki są po 300 - 400 PLN, kiedyś nawet je widziałem, ale nie pamiętam kto je produkuje.

Wykręć żarówkę :D.
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 wrz 2014, 14:40

http://rpmotorsport.pl/katalizatory-met ... _1526.html

możesz sobie wsadzić kata magnaflow, ja miałem i byłem zadowolony.
Upewnij się czy aby na pewno to się katalizator zepsuł, u mnie np była uszkodzona sonda za katem a OBD wskazywało na uszkodzony katalizator.
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

10 wrz 2014, 17:09

Jedź do "dobrego" zakładu z wydechami, to kata tam Tobie dobiorą , który na pewno nie pogorszy osiągów . Zwróć tylko uwagę - żeby był metalowy a nie ceramiczny . Nie wywalaj go całkowicie , pomyśl o środowisku i Twoich wnukach ;)

Przerabiałem temat 2 miesiące temu ...
patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

11 wrz 2014, 9:02

okej.

Jakieś namiary na "dobry" zakład z wydechami w Warszawie lub okolicach?
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
patryk_
Donator
Donator
Posty: 678
Rejestracja: 25 sie 2014, 10:52
Model: ND
Lokalizacja: Warszawa

04 lis 2014, 18:23

Odgrzewam temat

Katalizator wycięty, ale problem z engine-checkiem nierozwiązany - wyrzuca mi błąd drugiej sondy lambda. Pali mi przez to więcej niż powinien - jakieś 10,5 l/100 km przy 1.6 no i świecenie check-engine mnie denerwuje jak jasna cholera.

Pytanie czy założenie tulei na sondę rozwiąże problem? Wydaje mi się, że - jeśli odseparuję ją od spalin - sonda nadal będzie wyrzucała błąd. Wiem, że trochę ludzi lata z wyciętym katalizatorem - jak rozwiązaliście problem? Dodam, że pytanie dotyczy NBFLa.
Są:
Cradle (ND, 2018, SkyFreedom)

Focus ST (2017, :evil: family car)

Były:
Emka (NBFL 1,8, 2001, MC SPEC 1)

Karminowa (RX8, 2006. Revolution Reloaded)
Yogi
Posty: 406
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:26
Lokalizacja: EL

04 lis 2014, 22:00

ja wstawiłem tulejkę ale w civicu bo co jakiś czas wywalało błąd II sondy tej katalizatorze....
niestety nie pomogła w 100% co jakiś czas zapalała się kontrolka ale resetowałem to, na jakiś czas był spokój
i w końcu auto sprzedaliśmy
ale pamiętam też walczyłem różnymi sposobami z draństwem niestety bezskutecznie
Obrazek nbfl 1.8 sportive
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

05 lis 2014, 6:46

Jak nie masz kata to będzie błąd wywalac to normalne. Musiałbyś wstawić nowego kata. Na jakimś zagranicznym forum widziałem patent z wlutowaniem opornika. Niby pomaga
ODPOWIEDZ