Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

27 paź 2014, 17:44

rachey pisze:Można zmieszać różne oleje w silniku?

Tak
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

27 paź 2014, 19:19

Po odpięciu akumulator sterownik uczy się na nowo wolnych obrotów. Potrwa to chwilę i wróci do normy. Jak podłączyłem sterownik centralnego zamka też miałem problem z obrotami po zdjęciu aku.
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

28 paź 2014, 7:29

a może ktoś podać link to aukcji (ewentualnie sklep w stolicy) gedzie taki czytnik błędów do mx5 nb można kupić ? i instrukcję jak to podłączyć itp
Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

28 paź 2014, 7:52

gzy pisze:Planuję niedługo nabyć NA, chciałbym wyjąć wnętrze, odkręcić wózki i wahacze, żeby je pomalować i założyć polibusze i oddać gdzieś budę do wspawania klatki.

Planuję kupić sobie żurawia do silników (żeby wyjąć silnik i przytrzymać wszystko przy odkręcaniu zawieszenia), a za kilka miesięcy sprzedać jak lekko używany.

Mam taki żurawik z osprzętem od 3 lat, szalenie ułatwiał mi pracę przy kolejnych pojazdach :D
Znacznie lepszy patent niż kanał.
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
ols
Donator
Donator
Posty: 671
Rejestracja: 29 lip 2013, 13:27
Model: NA
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2014, 10:37

Taki temat - zaświeciła się kontrolka ręcznego, diagnoza: ubyło płynu, ślady na podłodze wskazują że trochę kapie gdzieś z okolic lewego tylnego zacisku (bigbrejk z NB). To jest ogarnialne w warunkach domowych? Jest jakaś prosta czeklista co po kolei dokręcić/docisnąć?
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

28 paź 2014, 11:34

GELO pisze:a może ktoś podać link to aukcji (ewentualnie sklep w stolicy) gedzie taki czytnik błędów do mx5 nb można kupić ? i instrukcję jak to podłączyć itp

np. http://allegro.pl/elm327-bluetooth-micr ... 63158.html

albo któraś z http://allegro.pl/listing/listing.php?o ... v0-mt-1021

Mam ten biały i na razie działa. Wcześniej miałem niebieski i po dwóch tygodniach w samochodzie przestał się łączyć. Znając życie to wszystko pewnie jest tym samym w innej obudowie, wybierając trzeba patrzeć tylko na czas dostawy bo niektóre idą z Azji.

A łączenie trwa chwilę, zdejmujesz klapkę od bezpieczników (przy lewym kolanie kierowcy), wpinasz interfejs, ściągasz na telefon którąś apkę, np. torque free, włączasz bluetooth, łączysz się z interfejsem, włączasz przykładowy torque i gotowe.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

28 paź 2014, 15:51

Ja mam układ też na tym scalaku ELM327 i mogę powiedzieć że to niezłe gówno jest jeśli chodzi o diagnostykę.
Choć jeśli nie zależy nam na diagnostyce innych modułów niż sterowniki silnika to może komuś da radę...
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

28 paź 2014, 16:00

ols pisze:Taki temat - zaświeciła się kontrolka ręcznego, diagnoza: ubyło płynu, ślady na podłodze wskazują że trochę kapie gdzieś z okolic lewego tylnego zacisku (bigbrejk z NB). To jest ogarnialne w warunkach domowych? Jest jakaś prosta czeklista co po kolei dokręcić/docisnąć?

co rozumiesz przez "w warunkach domowych" :D
w mieszkaniu bez garażu/warsztatu ?
musisz mieć jakieś miejsce gdzie rozbierzesz zacisk jeśli to z niego cieknie

czeklista
1. wytrzyj zacisk do sucha i sprawdź skąd cieknie
-nakrętka od przewodu
potrzebujesz 2 nowe miedziane podkładki skręcić przewód na nowo
-imbus od ręcznego
trzeba rozebrać zacisk i dostać się do oringu który puszcza
-dźwigienka ręcznego
rozebrać zacisk i wymienić uszczelnienia
-tłoczek
trzeba rozebrać zacisk i powymieniać gumki, osłonę
2. napraw
3. załóż
4 odpowietrz :D

pęknięty wężyk pomijam bo uciekł by ci cały płyn :]
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

28 paź 2014, 17:47

rachey pisze:poniżej L było jak patrzyłem dzisiaj.


rachey pisze: bo codziennie jeżdżę



Hej, a Ty nie lubisz swojej Miaty czy jak ? :D Sprawdzaj częściej poziom i nie dopuszczaj aby spadał poniżej " pół " A "na chwilę" można zmieszać oleje, nic się nie stanie.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

28 paź 2014, 20:42

no chyba niepotrzebnie odłączyłem ten aku bo teraz żadnego błędu nie ma :) następnym razem najpierw sprawdzę :) ale całkiem fajna sprawa można monitorować różne paramtery
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 796
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

28 paź 2014, 22:13

Tomai pisze:
rachey pisze:poniżej L było jak patrzyłem dzisiaj.


rachey pisze: bo codziennie jeżdżę



Hej, a Ty nie lubisz swojej Miaty czy jak ? :D Sprawdzaj częściej poziom i nie dopuszczaj aby spadał poniżej " pół " A "na chwilę" można zmieszać oleje, nic się nie stanie.


Sprawdzałem od czasu do czasu, zawsze było dość i jakoś nagle tak wyparował... :oops:
I dostała już dolewkę, nawet się taki sam udało dostać.
Soul Red NB- kiedy mózg mówi ND, ale portfel mówi NB
Rudas
Posty: 180
Rejestracja: 28 sie 2014, 0:09
Model: NA
Wersja: 1,8
Lokalizacja: Warszawa - Groty/Bemowo

29 paź 2014, 21:29

A czy jest mozliwośc diagnostyki NA 1996 wersja 1,8, pod maska jest jakieś gniazdo interfejsu przy lewym błotniku.
Jeżeli tak , jakiego sprzetu (modułu) szukać?
dojrzali mężczyźni mają czasem przechlapane: piją jakieś stare wina, jedzą spleśniałe sery a w samochodzie nawet dachu nie mają!
MX5 NA 1,8 Żółta
Toyota Land Cruiser HDJ80
Willys MB 1944
Dodge WC63 1944
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

30 paź 2014, 0:14

Rudas pisze:A czy jest mozliwośc diagnostyki NA 1996 wersja 1,8, pod maska jest jakieś gniazdo interfejsu przy lewym błotniku.
Jeżeli tak , jakiego sprzetu (modułu) szukać?


http://www.miata.net/garage/Engine_Diagnostics.html
maciek01
Donator
Donator
Posty: 743
Rejestracja: 10 maja 2014, 8:22
Model: Inny
Wersja: Fiesta ST
Lokalizacja: Gdańsk

30 paź 2014, 14:27

Panowie, czy powrót od poliuretanów do serii w NB to ciężka sprawa? Można zrobić samemu w garażu?
#miatarri
Kinio
Donator
Donator
Posty: 685
Rejestracja: 05 wrz 2011, 14:45
Model: NB FL
Lokalizacja: Warszawa

30 paź 2014, 15:26

Do zrobienia ale czasochłonne. Nie wiem czy nie lepiej byłoby umówić się z kimś kto ma serie a chce mieć poli i zamienić się na wahacze z dopłatą dla Ciebie oczywiście :)
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

30 paź 2014, 20:05

Gdzieś na forum czytałem, że jest dostęp do tańszych reperaturek i progów do NA. Czy ktoś jest w stanie mnie nakierować do tej osoby?
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

30 paź 2014, 20:51

offthe pisze:Gdzieś na forum czytałem, że jest dostęp do tańszych reperaturek i progów do NA. Czy ktoś jest w stanie mnie nakierować do tej osoby?


przyłączam się do pytania
Awatar użytkownika
funky
Donator
Donator
Posty: 4077
Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
Model: NC
Wersja: 1.8
Lokalizacja: Warszawa

30 paź 2014, 23:30

Napiszcie do jagspares albo Kimsonsana :)
Jagspares jak sie ich podpyta to daje namiar na firmę, która to dla nich robi w Polsce
Obrazek

miatasm.com
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2014, 11:45

Mam głupkowate pytanie 8-)

Jak wyjąć żarówkę mijania NB 99'
Przepaliła mi się i nie mogę jej wyciągnąć. Coś się przekręca, podważa? Razem z wtyczką czy bez?

Help
rrutek
Donator
Donator
Posty: 1200
Rejestracja: 22 lip 2013, 21:20
Model: NA
Wersja: 1.6 '92
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2014, 11:55

Nie pamiętam dokładnie, ale we wtyczce jest jakiś zatrzask, który trzeba nacisnąć i wtedy wtyczka schodzi bez użycia większej siły.

EDIT:
Sama żarówka jest trzymana przez metalowy drut, który musisz po prostu wyjąć z uchwytów.
Ostatnio zmieniony 31 paź 2014, 11:58 przez rrutek, łącznie zmieniany 1 raz.
była: Mała aka MX-5 NB Twilight Blue '99 1.6 110KM
była: Babcia aka 323 BF Canal Blue Metallic '88 1.6 88KM
jest: Zygzak aka MX-5 NA Classic Red '92 1.6 115KM
Awatar użytkownika
Lucas Z
Donator
Donator
Posty: 1924
Rejestracja: 12 sie 2013, 9:10
Model: NB FL
Wersja: Silver Blues
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

31 paź 2014, 11:56

w nbfl razem z wtyczką nie wiem jak w NB myślę że podobnie, przekręcasz i wyciągasz prosta sprawa, powodzenia!
Awatar użytkownika
nick.es
Moderator podróży
Moderator podróży
Posty: 7684
Rejestracja: 11 mar 2014, 10:13
Model: NB FL
Lokalizacja: Costa Blanca

31 paź 2014, 12:00

Marcinos pisze:Mam głupkowate pytanie 8-)

Jak wyjąć żarówkę mijania NB 99'
Przepaliła mi się i nie mogę jej wyciągnąć. Coś się przekręca, podważa? Razem z wtyczką czy bez?

Help

Obrazek
Lucas Z pisze:w nbfl razem z wtyczką nie wiem jak w NB myślę że podobnie, przekręcasz i wyciągasz prosta sprawa, powodzenia!
No właśnie wydaje mi się, że w przedliftowych NB to nie jest takie proste, jak w NBFL-ach. Ale mogę się mylić :>
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

31 paź 2014, 16:22

W nbfl masz hb4 wiec przekrecasz calosc. Ale w nb jest h4. Odpinasz wtyczke, sciagasz gume, a potem drucik sprezynke
Marcinos
Posty: 318
Rejestracja: 18 maja 2013, 13:25
Model: NB
Lokalizacja: Warszawa

31 paź 2014, 16:42

No już się udało. Trochę się namęczyłem z gumą ale w końcu zeszła i rzeczywiście był druciany zatrzask :)
Awatar użytkownika
GELO
Posty: 326
Rejestracja: 12 cze 2014, 21:16

01 lis 2014, 20:52

siema,
jako, że niebawem będzie trzeba założyć zimówki a mam zwykle standardowe aluminiowe 15 szukam inspiracji jak je pomalować ...
macie jakieś pomysły ewentualnie zdjęcia projektów ??

dodam tylko ze mam srebrne auto i letnie alusy są czarne i zimówki chciałbym też pomalować żeby mazda wygładała fajniej :)
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 lis 2014, 23:27

GELO pisze:jako, że niebawem będzie trzeba założyć zimówki a mam zwykle standardowe aluminiowe 15 szukam inspiracji jak je pomalować ...


Obrazek :kciuk:
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

02 lis 2014, 12:02

Mam szybkie pytanko, na jakim trybie ustawić automat do wymiany rozrządu? czyli do możliwości kręcenia wałem. Nie mogę znaleźć takiej informacji, więc domyślam się że na P.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

02 lis 2014, 12:16

autopaga pisze:więc domyślam się że na P.

Na P to jakbyś ręczny zaciągnął, to jest mechaniczna blokada skrzyni biegów, ja bym zostawił na N, w razie czego da się przepchnąć auto.
gzy
Posty: 727
Rejestracja: 03 paź 2012, 10:27
Model: NA
Wersja: 1.8t
Lokalizacja: wwa

02 lis 2014, 16:05

Znalazłem dziś w miacie takie coś, co to?
Obrazek

ładowarka usb? chyba nie seria : )
gzy
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

02 lis 2014, 17:45

gzy pisze:Znalazłem dziś w miacie takie coś, co to?
Obrazek

ładowarka usb? chyba nie seria : )


"It's a bomb, cut the red wire" :jupi: :mrgreen:
ODPOWIEDZ