pytania różne...
Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
17 sie 2014, 19:21
Kurak pisze:Generalnie moduł z innego auta to może być upierdliwa rzecz w dostosowaniu.
Sam taki układ to jest prościzna: mały mikrokontroler z 2 ADCkami, indukcyjny sensor prądu (2x) + mostek H albo kilka tranzystorów. Do tego mikrokoltrolera podpinamy oryginalne przełączniki, uC sobie kontroluje ten mostek H albo tranzystory i szteruje szybami gora/dol, a na kablach do szyb sa current sensory i stad wiemy ze np szyba sie zamknęła i juz dalej nie jedzie. Do tego w uC zabezpieczenie czasowe i jest wsio super. Można wtedy nawet poprowadzić centralnie z aku kabel z prądem (bo do tunela środkowego można bardzo łatwo), bezpiecznik na kablu i jest super podnoszenie szyb.
Dla mnie to nie brzmi tak prosto, jestes w stanie cos takiego zrobic? Czy to obsluzy automatyczna domykanie szyb (jednym nacisnieciem guzika)? Mozesz z grubsza oszacowac koszt?
-
Krzywy
- Posty: 562
- Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
- Lokalizacja: Łódź
17 sie 2014, 19:25
Kurak pisze:kablach do szyb sa current sensory i stad wiemy ze np szyba sie zamknęła i juz dalej nie jedzie. D
Czy aby przez uzwojenie silnika i tak nie będzie płynąć prąd nawet jak szyba stoi? Z drugiej strony powinien chyba jakiś opór stawiać jak nie może wału obrócić. Może ewentualnie łatwiej by było spadek napięcia na samym silniku mierzyć?
Pytam, bo akurat nigdy się nie zastanawiałem nad tym co się dzieje w obwodzie jak silnik jest zablokowany.
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
17 sie 2014, 22:54
Krzywy pisze:Czy aby przez uzwojenie silnika i tak nie będzie płynąć prąd nawet jak szyba stoi? Z drugiej strony powinien chyba jakiś opór stawiać jak nie może wału obrócić. Może ewentualnie łatwiej by było spadek napięcia na samym silniku mierzyć?
Pytam, bo akurat nigdy się nie zastanawiałem nad tym co się dzieje w obwodzie jak silnik jest zablokowany.
Płynie prąd zwarcia wtedy, o ile mi wiadomo. Ja tutaj myślę o jak najbardziej kompaktowym rozwiązaniu, żeby podmienić przełącznik zamiast ciągnąć wiązki przez całe auto.
Co do kosztu, nie wiem po ile chodzą sensory prądu, patrząc na takie co znalazłem w hamburgerowni w sklepie z gigantyczną marżą to koszt tak na oko to tak ze 120 ziko całość w nieleganckiej formie. Na pewno da się dużo taniej ale nie bardzo mam czas szukać.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
17 sie 2014, 23:15
Kurak pisze:Krzywy pisze:Czy aby przez uzwojenie silnika i tak nie będzie płynąć prąd nawet jak szyba stoi? Z drugiej strony powinien chyba jakiś opór stawiać jak nie może wału obrócić. Może ewentualnie łatwiej by było spadek napięcia na samym silniku mierzyć?
Pytam, bo akurat nigdy się nie zastanawiałem nad tym co się dzieje w obwodzie jak silnik jest zablokowany.
Płynie prąd zwarcia wtedy, o ile mi wiadomo. Ja tutaj myślę o jak najbardziej kompaktowym rozwiązaniu, żeby podmienić przełącznik zamiast ciągnąć wiązki przez całe auto.
Co do kosztu, nie wiem po ile chodzą sensory prądu, patrząc na takie co znalazłem w hamburgerowni w sklepie z gigantyczną marżą to koszt tak na oko to tak ze 120 ziko całość w nieleganckiej formie. Na pewno da się dużo taniej ale nie bardzo mam czas szukać.
No nic, gdybyś jednak zdecydował się kiedyś usprawnić sobie szyby, to ja bym chętnie kupił kopię tego co sobie wyprodukujesz. Tzn moje szyby jak na NA i tak chodzą bdb, ale to nadal jest lipa w porównaniu do normalnych aut. Chciałbym to zrobić na grubych kablach od aku i z opcją automatycznego otwierania/zamykania.
Czy coś takiego
http://www.xsonic.pl/uniwersalny-sterow ... 11922.htmllub
http://www.remotronix.com/markowy-modul ... p-165.htmlDało by radę przerobić, czy nie bardzo?
O znalazłem jeszcze takie coś to chyba powinno załatwić sprawę (w sensie ori przełącznik tylko daje sygnał, a reszta leci przez sterownik), co o tym myślicie:
http://kaboauto.pl/modul-domykania-2-sz ... p-595.html
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
18 sie 2014, 0:03
O to, ostatnie, tak na szybko wygląda jak dokładnie to czego nam wszystkim potrzeba

Tylko 8A? Dla NA to może być niewiele.
-
Morfi
- Donator

- Posty: 1759
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
18 sie 2014, 8:20
Koledzy, szukam info i nie mogę znaleźć. Kiedyś czytałem o tym ale nie zapisałem zakładki i d ... zimna. Chodzi mi o modyfikację przekaźnika kierunkowskazów tak aby "normalnie" migały przy żarówkach led.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
19 sie 2014, 20:03
Kurak pisze:O to, ostatnie, tak na szybko wygląda jak dokładnie to czego nam wszystkim potrzeba

Tylko 8A? Dla NA to może być niewiele.
Pisza ze moze chodzic tez na 10A. Ile A powinno to miec zeby bylo ok do NA?
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
19 sie 2014, 20:04
Ja bym tak z 15 dał, ori jest 10 (bezpiecznik na okna chyba jest 20)... Ale trzeba uważać wtedy z zablokowanym silnikiem.
-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
19 sie 2014, 21:08
Kurak pisze:Ja bym tak z 15 dał, ori jest 10 (bezpiecznik na okna chyba jest 20)... Ale trzeba uważać wtedy z zablokowanym silnikiem.
Hmm innego gotowca nie znalazlem niestety. Zobacze moze kiedys przetestuje. Co do zablokowanego silnika to w opisie jest, ze samo odlacza prad jak sie szyba zblokuje.
-
Morfi
- Donator

- Posty: 1759
- Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
- Model: NA
- Wersja: 1.8 vvt
- Lokalizacja: Wrocław
20 sie 2014, 10:40
Gdzie w NA znajduje się przekaźnik kierunkowskazów?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
-
logimen
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
20 sie 2014, 13:52
Czy zderzak od NBfl z otworami na halogeny pasuje P&P do NB ? Rozstaw mocowan, zaczepow etc ? No i czy pasuja te wciecia w zderzaku na lampy do lamp z NB ?
-
rsmx5
- Donator

- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
20 sie 2014, 13:56
Pytanie o zaciski hamulcowe w NB, w wersji mid-brake.
Czy była jedna wersja zacisku z przodu? Konkretnie chodzi o średnicę tłoczka.
Bo kupiłem zestaw naprawczy i nie pasuje.
-
logimen
- Posty: 1555
- Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
- Model: NB
- Wersja: 3 BK / 10th Anni
- Lokalizacja: Piaseczno
20 sie 2014, 14:25
rsmx5 przejrzyj temat zbiorowy o hamulcach (od konca), ostatnio ja pytalem chyba o cos podobnego. Kupilem zestaw naprawczy frenkita z tloczkiem i pasoway srednice tloczkow etc.
W tej chwili nie pamietam jaka tam jest srednica.
EDIT:
Sorry jednak tam nie pytalem o srednice, a o klocki. Kurcze ciezko mi powiedziec, ja wzialem jakie znalazlem do NB 140KM i pasuja

-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
20 sie 2014, 15:43
nie napisałeś co nie pasuje
raczej była jedna średnica tłoczka
MIATA nim jak szatan

-
rsmx5
- Donator

- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
20 sie 2014, 16:34
Nie pasował tłoczek.
Już nie pamiętam czy był za duży czy za mały.
Poskładałem wszystko tak jak było, ale czeka mnie znowu wymiana klocków i chciałem zrobić regenerację zacisków.
No nic trzeba będzie rozebrać, pomierzyć i wtedy zamówić.
-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
20 sie 2014, 17:40
Uniwersalną może być ciężko. Obadaj u dżordża, on ma końcowy ferroza (całość chyba nawet) jak to gada, osobiście myslę że nie ma sensu rzeźbić.
-
SponeR
- Posty: 1098
- Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
- Model: NA
- Wersja: ultra old
- Lokalizacja: Piasecziusets
20 sie 2014, 18:13
Miloraczej nie do NA chyba że chcesz rzeżbić
tak wygląda NA

rura wychodzi z lewej i przechodzi na prawo
pozatym seria jest raczej płaska i nie ma takich zawijasów
gdybys tamten chciał zamontować to wylot będzie patrzył w ziemię i haczył o wszystko co popadnie
ten drugi podejdzie jak najbardziej
rsmx5 w 235 i 255 były tłoczki 51mm
w big brejkach były 54mm
regenerowałem obydwa 235 i 255 i tłoczki są identyko
MIATA nim jak szatan

-
rsmx5
- Donator

- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
20 sie 2014, 20:36
SponeR pisze:rsmx5
w 235 i 255 były tłoczki 51mm
w big brejkach były 54mm
regenerowałem obydwa 235 i 255 i tłoczki są identyko
dziękuję

-
Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
20 sie 2014, 20:53
Też mam przy tarczach 255mm tłoczek przód 51mm niedawno regenerowałem
-
Milo
- Donator

- Posty: 371
- Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
- Model: NA
- Wersja: '90
- Lokalizacja: Warszawa
21 sie 2014, 13:40
Mam pytanie co do dystansów, co prawda nie w MX-5 a w e36 ale mam nadzieję, że też pomożecie

Otóż znajomemu opona obciera o amor bo ma za duże et i chce założyć minimalny przelotowy dystans (jakieś 3-5mm) tylko martwi się, że taki dystans bez otworu centrującego wpłynie na większe zużycie piasty itp, czy to prawda?
chodzi o coś takiego:
http://allegro.pl/dystanse-5mm-bmw-5x12 ... 07747.html
-
THX911
- Posty: 120
- Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
- Model: NA
- Wersja: 1.6 115KM 1993
- Lokalizacja: TST
-
Kontakt:
21 sie 2014, 14:02
Jak już zaczął się temat dystansów to chciałem zapytać jaki max. bezpieczny dystans mogę dać na przód i tył żeby nie trzeba było zmieniać śrub na dłuższe ? I czy macie może jakiegoś "producenta" którego możecie mi polecić

-
ree
- Posty: 2576
- Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
- Model: NA
- Lokalizacja: Szczecin
21 sie 2014, 14:13
THX911 pisze:Jak już zaczął się temat dystansów to chciałem zapytać jaki max. bezpieczny dystans mogę dać na przód i tył żeby nie trzeba było zmieniać śrub na dłuższe ? I czy macie może jakiegoś "producenta" którego możecie mi polecić

Odp jest prosta na ori szpilkach nie mozna bezpiecznie dac dystansu, sa za krotkie.
Co do przelotowych dystansow to bez paniki, piasta bedzie zyc.
-
m1k0
- Posty: 505
- Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
- Model: Inny
- Wersja: 370Z Roadster
- Lokalizacja: Radom
21 sie 2014, 17:56

W zestawie z klockami mam taką blaszkę. Jak ją zamontować, gdzie?
Instrukcje o tej blaszkę milczą.
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
-
Donek
- Posty: 1350
- Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
- Model: NA
- Wersja: Sunburst Yellow
- Lokalizacja: Warszawa
21 sie 2014, 18:06
m1k0 pisze:
W zestawie z klockami mam taką blaszkę. Jak ją zamontować, gdzie?
Instrukcje o tej blaszkę milczą.
To jest czujnik zużycia i zakładasz go na ten ząbek na klocku tym od wew strony na dole
-
m1k0
- Posty: 505
- Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
- Model: Inny
- Wersja: 370Z Roadster
- Lokalizacja: Radom
21 sie 2014, 18:41
NB raczej nie ma takiego czujnika?
Czy mogę założyć hamulce bez tej blaszki?
Bo ciągle nie mam pojęcia jak to poprawnie zamontować
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
-
Necro
- Posty: 594
- Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
- Model: Inny
- Lokalizacja: W-wa/Sz-n
21 sie 2014, 19:18
Raczej zależne jest to od tego, jakie masz zaciski. Czujnik ten nie jest elektroniczny, tylko dźwiękowy. Blaszka wydaje mało przyjemne dźwięki, gdy klocki się kończą, ocierając się

.
-
rsmx5
- Donator

- Posty: 1499
- Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
- Model: Inny
- Wersja: Fiat 124 Spider
- Lokalizacja: Bochnia
21 sie 2014, 19:20
m1k0 pisze:NB raczej nie ma takiego czujnika?
Czy mogę założyć hamulce bez tej blaszki?
Bo ciągle nie mam pojęcia jak to poprawnie zamontować
Ta blaszka to właśnie cały czujnik.
W miarę zużywania klocka zbliża się do tarczy i jak już jej dotyka to zaczyna piszczeć.
Trzeba ją nasunąć na klocek przed włożeniem go w zacisk.
-
Załączniki
-

-
Kurak
- Posty: 3915
- Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
- Model: NA
- Lokalizacja: P-ce
-
Kontakt:
21 sie 2014, 21:52
Kochani, bo ja już stracilem do tego cierpliwość. Jak to, kurna, rozkleić? 70% mam rozklejone, ale to nadal za mało żeby rozebrać, a już szkiełko zaczyna pękać.

Nie, ta szybka nie jest na zatrzaski. Jest wklejona, fabrycznie.
-
m1k0
- Posty: 505
- Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
- Model: Inny
- Wersja: 370Z Roadster
- Lokalizacja: Radom
21 sie 2014, 21:57
rsmx5 pisze:Ta blaszka to właśnie cały czujnik.
W miarę zużywania klocka zbliża się do tarczy i jak już jej dotyka to zaczyna piszczeć.
Trzeba ją nasunąć na klocek przed włożeniem go w zacisk.
Super zdjęcie!
Tego potrzebowałem.
Wielkie dzięki @rsmx5
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"