Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 sie 2014, 19:21

Kurak pisze:Generalnie moduł z innego auta to może być upierdliwa rzecz w dostosowaniu.
Sam taki układ to jest prościzna: mały mikrokontroler z 2 ADCkami, indukcyjny sensor prądu (2x) + mostek H albo kilka tranzystorów. Do tego mikrokoltrolera podpinamy oryginalne przełączniki, uC sobie kontroluje ten mostek H albo tranzystory i szteruje szybami gora/dol, a na kablach do szyb sa current sensory i stad wiemy ze np szyba sie zamknęła i juz dalej nie jedzie. Do tego w uC zabezpieczenie czasowe i jest wsio super. Można wtedy nawet poprowadzić centralnie z aku kabel z prądem (bo do tunela środkowego można bardzo łatwo), bezpiecznik na kablu i jest super podnoszenie szyb.

Dla mnie to nie brzmi tak prosto, jestes w stanie cos takiego zrobic? Czy to obsluzy automatyczna domykanie szyb (jednym nacisnieciem guzika)? Mozesz z grubsza oszacowac koszt?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 sie 2014, 19:25

Kurak pisze:kablach do szyb sa current sensory i stad wiemy ze np szyba sie zamknęła i juz dalej nie jedzie. D

Czy aby przez uzwojenie silnika i tak nie będzie płynąć prąd nawet jak szyba stoi? Z drugiej strony powinien chyba jakiś opór stawiać jak nie może wału obrócić. Może ewentualnie łatwiej by było spadek napięcia na samym silniku mierzyć?
Pytam, bo akurat nigdy się nie zastanawiałem nad tym co się dzieje w obwodzie jak silnik jest zablokowany.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

17 sie 2014, 22:54

Krzywy pisze:Czy aby przez uzwojenie silnika i tak nie będzie płynąć prąd nawet jak szyba stoi? Z drugiej strony powinien chyba jakiś opór stawiać jak nie może wału obrócić. Może ewentualnie łatwiej by było spadek napięcia na samym silniku mierzyć?
Pytam, bo akurat nigdy się nie zastanawiałem nad tym co się dzieje w obwodzie jak silnik jest zablokowany.


Płynie prąd zwarcia wtedy, o ile mi wiadomo. Ja tutaj myślę o jak najbardziej kompaktowym rozwiązaniu, żeby podmienić przełącznik zamiast ciągnąć wiązki przez całe auto.

Co do kosztu, nie wiem po ile chodzą sensory prądu, patrząc na takie co znalazłem w hamburgerowni w sklepie z gigantyczną marżą to koszt tak na oko to tak ze 120 ziko całość w nieleganckiej formie. Na pewno da się dużo taniej ale nie bardzo mam czas szukać.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

17 sie 2014, 23:15

Kurak pisze:
Krzywy pisze:Czy aby przez uzwojenie silnika i tak nie będzie płynąć prąd nawet jak szyba stoi? Z drugiej strony powinien chyba jakiś opór stawiać jak nie może wału obrócić. Może ewentualnie łatwiej by było spadek napięcia na samym silniku mierzyć?
Pytam, bo akurat nigdy się nie zastanawiałem nad tym co się dzieje w obwodzie jak silnik jest zablokowany.


Płynie prąd zwarcia wtedy, o ile mi wiadomo. Ja tutaj myślę o jak najbardziej kompaktowym rozwiązaniu, żeby podmienić przełącznik zamiast ciągnąć wiązki przez całe auto.

Co do kosztu, nie wiem po ile chodzą sensory prądu, patrząc na takie co znalazłem w hamburgerowni w sklepie z gigantyczną marżą to koszt tak na oko to tak ze 120 ziko całość w nieleganckiej formie. Na pewno da się dużo taniej ale nie bardzo mam czas szukać.


No nic, gdybyś jednak zdecydował się kiedyś usprawnić sobie szyby, to ja bym chętnie kupił kopię tego co sobie wyprodukujesz. Tzn moje szyby jak na NA i tak chodzą bdb, ale to nadal jest lipa w porównaniu do normalnych aut. Chciałbym to zrobić na grubych kablach od aku i z opcją automatycznego otwierania/zamykania.

Czy coś takiego
http://www.xsonic.pl/uniwersalny-sterow ... 11922.html

lub

http://www.remotronix.com/markowy-modul ... p-165.html

Dało by radę przerobić, czy nie bardzo?



O znalazłem jeszcze takie coś to chyba powinno załatwić sprawę (w sensie ori przełącznik tylko daje sygnał, a reszta leci przez sterownik), co o tym myślicie:
http://kaboauto.pl/modul-domykania-2-sz ... p-595.html
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

18 sie 2014, 0:03

O to, ostatnie, tak na szybko wygląda jak dokładnie to czego nam wszystkim potrzeba :)
Tylko 8A? Dla NA to może być niewiele.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1759
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

18 sie 2014, 8:20

Koledzy, szukam info i nie mogę znaleźć. Kiedyś czytałem o tym ale nie zapisałem zakładki i d ... zimna. Chodzi mi o modyfikację przekaźnika kierunkowskazów tak aby "normalnie" migały przy żarówkach led.
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 sie 2014, 20:03

Kurak pisze:O to, ostatnie, tak na szybko wygląda jak dokładnie to czego nam wszystkim potrzeba :)
Tylko 8A? Dla NA to może być niewiele.

Pisza ze moze chodzic tez na 10A. Ile A powinno to miec zeby bylo ok do NA?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

19 sie 2014, 20:04

Ja bym tak z 15 dał, ori jest 10 (bezpiecznik na okna chyba jest 20)... Ale trzeba uważać wtedy z zablokowanym silnikiem.
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

19 sie 2014, 21:08

Kurak pisze:Ja bym tak z 15 dał, ori jest 10 (bezpiecznik na okna chyba jest 20)... Ale trzeba uważać wtedy z zablokowanym silnikiem.

Hmm innego gotowca nie znalazlem niestety. Zobacze moze kiedys przetestuje. Co do zablokowanego silnika to w opisie jest, ze samo odlacza prad jak sie szyba zblokuje.
Awatar użytkownika
Morfi
Donator
Donator
Posty: 1759
Rejestracja: 11 lut 2012, 16:56
Model: NA
Wersja: 1.8 vvt
Lokalizacja: Wrocław

20 sie 2014, 10:40

Gdzie w NA znajduje się przekaźnik kierunkowskazów?
montego blue ze "świnką w środku", wersja kanadyjska
NAFL 1,8L
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

20 sie 2014, 13:52

Czy zderzak od NBfl z otworami na halogeny pasuje P&P do NB ? Rozstaw mocowan, zaczepow etc ? No i czy pasuja te wciecia w zderzaku na lampy do lamp z NB ?
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

20 sie 2014, 13:56

Pytanie o zaciski hamulcowe w NB, w wersji mid-brake.
Czy była jedna wersja zacisku z przodu? Konkretnie chodzi o średnicę tłoczka.
Bo kupiłem zestaw naprawczy i nie pasuje.
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
logimen
Posty: 1555
Rejestracja: 07 lip 2010, 20:19
Model: NB
Wersja: 3 BK / 10th Anni
Lokalizacja: Piaseczno

20 sie 2014, 14:25

rsmx5
przejrzyj temat zbiorowy o hamulcach (od konca), ostatnio ja pytalem chyba o cos podobnego. Kupilem zestaw naprawczy frenkita z tloczkiem i pasoway srednice tloczkow etc.

W tej chwili nie pamietam jaka tam jest srednica.

EDIT:
Sorry jednak tam nie pytalem o srednice, a o klocki. Kurcze ciezko mi powiedziec, ja wzialem jakie znalazlem do NB 140KM i pasuja :D
Pozdrawiam, Artur
Ex Madzia
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

20 sie 2014, 15:43

nie napisałeś co nie pasuje
raczej była jedna średnica tłoczka
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

20 sie 2014, 16:34

Nie pasował tłoczek.
Już nie pamiętam czy był za duży czy za mały.
Poskładałem wszystko tak jak było, ale czeka mnie znowu wymiana klocków i chciałem zrobić regenerację zacisków.
No nic trzeba będzie rozebrać, pomierzyć i wtedy zamówić.
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2014, 16:38

http://allegro.pl/mazda-mx-5-tlumik-kwa ... 90185.html

Do której generacji to jest wydech?

Podejdzie do NA 1,6 1990? (może być trochę rzeźby ważne żeby wszedł :P )

A na koniec tak ogólnie: mam do wymiany tylko końcową puszkę i nie wiem czy kupować gotowca Ferroza za 200zł czy szukać czegoś w stylu tego do czego dałem link, czy kupić uniwersalną puchę z allegro i ją jakoś dopasować?

@edit

http://allegro.pl/mazda-mx5-mx-5-1-6-tl ... 49022.html

jak wyżej, podejdzie do NA 1,6 1990?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

20 sie 2014, 17:40

Uniwersalną może być ciężko. Obadaj u dżordża, on ma końcowy ferroza (całość chyba nawet) jak to gada, osobiście myslę że nie ma sensu rzeźbić.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

20 sie 2014, 18:13

Milo
raczej nie do NA chyba że chcesz rzeżbić
tak wygląda NA
Obrazek
rura wychodzi z lewej i przechodzi na prawo
pozatym seria jest raczej płaska i nie ma takich zawijasów
gdybys tamten chciał zamontować to wylot będzie patrzył w ziemię i haczył o wszystko co popadnie
ten drugi podejdzie jak najbardziej

rsmx5
w 235 i 255 były tłoczki 51mm
w big brejkach były 54mm
regenerowałem obydwa 235 i 255 i tłoczki są identyko
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

20 sie 2014, 20:36

SponeR pisze:rsmx5
w 235 i 255 były tłoczki 51mm
w big brejkach były 54mm
regenerowałem obydwa 235 i 255 i tłoczki są identyko

dziękuję :)
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

20 sie 2014, 20:53

Też mam przy tarczach 255mm tłoczek przód 51mm niedawno regenerowałem
Milo
Donator
Donator
Posty: 371
Rejestracja: 01 mar 2014, 15:18
Model: NA
Wersja: '90
Lokalizacja: Warszawa

21 sie 2014, 13:40

Mam pytanie co do dystansów, co prawda nie w MX-5 a w e36 ale mam nadzieję, że też pomożecie :P

Otóż znajomemu opona obciera o amor bo ma za duże et i chce założyć minimalny przelotowy dystans (jakieś 3-5mm) tylko martwi się, że taki dystans bez otworu centrującego wpłynie na większe zużycie piasty itp, czy to prawda?

chodzi o coś takiego: http://allegro.pl/dystanse-5mm-bmw-5x12 ... 07747.html
THX911
Posty: 120
Rejestracja: 10 lip 2014, 11:18
Model: NA
Wersja: 1.6 115KM 1993
Lokalizacja: TST
Kontakt:

21 sie 2014, 14:02

Jak już zaczął się temat dystansów to chciałem zapytać jaki max. bezpieczny dystans mogę dać na przód i tył żeby nie trzeba było zmieniać śrub na dłuższe ? I czy macie może jakiegoś "producenta" którego możecie mi polecić :)
Obrazek
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

21 sie 2014, 14:13

THX911 pisze:Jak już zaczął się temat dystansów to chciałem zapytać jaki max. bezpieczny dystans mogę dać na przód i tył żeby nie trzeba było zmieniać śrub na dłuższe ? I czy macie może jakiegoś "producenta" którego możecie mi polecić :)

Odp jest prosta na ori szpilkach nie mozna bezpiecznie dac dystansu, sa za krotkie.

Co do przelotowych dystansow to bez paniki, piasta bedzie zyc.
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

21 sie 2014, 17:56

Obrazek
W zestawie z klockami mam taką blaszkę. Jak ją zamontować, gdzie?
Instrukcje o tej blaszkę milczą.
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

21 sie 2014, 18:06

m1k0 pisze:Obrazek
W zestawie z klockami mam taką blaszkę. Jak ją zamontować, gdzie?
Instrukcje o tej blaszkę milczą.

To jest czujnik zużycia i zakładasz go na ten ząbek na klocku tym od wew strony na dole
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

21 sie 2014, 18:41

NB raczej nie ma takiego czujnika?
Czy mogę założyć hamulce bez tej blaszki?
Bo ciągle nie mam pojęcia jak to poprawnie zamontować
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
Necro
Posty: 594
Rejestracja: 03 lip 2013, 7:48
Model: Inny
Lokalizacja: W-wa/Sz-n

21 sie 2014, 19:18

Raczej zależne jest to od tego, jakie masz zaciski. Czujnik ten nie jest elektroniczny, tylko dźwiękowy. Blaszka wydaje mało przyjemne dźwięki, gdy klocki się kończą, ocierając się :mrgreen: .
Awatar użytkownika
rsmx5
Donator
Donator
Posty: 1499
Rejestracja: 17 lis 2011, 19:00
Model: Inny
Wersja: Fiat 124 Spider
Lokalizacja: Bochnia

21 sie 2014, 19:20

m1k0 pisze:NB raczej nie ma takiego czujnika?
Czy mogę założyć hamulce bez tej blaszki?
Bo ciągle nie mam pojęcia jak to poprawnie zamontować


Ta blaszka to właśnie cały czujnik.
W miarę zużywania klocka zbliża się do tarczy i jak już jej dotyka to zaczyna piszczeć.
Trzeba ją nasunąć na klocek przed włożeniem go w zacisk.
Załączniki
20140821_201441.jpg
Jest Szarak
Była Anni-ni
Była Anni
Była Zielona
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

21 sie 2014, 21:52

Kochani, bo ja już stracilem do tego cierpliwość. Jak to, kurna, rozkleić? 70% mam rozklejone, ale to nadal za mało żeby rozebrać, a już szkiełko zaczyna pękać.

Obrazek

Nie, ta szybka nie jest na zatrzaski. Jest wklejona, fabrycznie.
Awatar użytkownika
m1k0
Posty: 505
Rejestracja: 08 lip 2014, 19:05
Model: Inny
Wersja: 370Z Roadster
Lokalizacja: Radom

21 sie 2014, 21:57

rsmx5 pisze:Ta blaszka to właśnie cały czujnik.
W miarę zużywania klocka zbliża się do tarczy i jak już jej dotyka to zaczyna piszczeć.
Trzeba ją nasunąć na klocek przed włożeniem go w zacisk.

Super zdjęcie!
Tego potrzebowałem.
Wielkie dzięki @rsmx5
historycznie: 370Z Roadster, 986 Boxster, NB 1.6
obecnie "bezmiatowy"
ODPOWIEDZ