błędy komputera prośba o pomoc w interpretacji

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

29 lip 2014, 22:25

autopaga pisze:natomiast to co Ci panowie wyrzeźbili to klasyczne rozwiązanie które jest w NA.

No właśnie wyrzeźbili. Bo nie kumali o co chodzi i podłączając sobie radośnie zasilanie do regulatora napięcia i kontrolkę ładowania skierowali je jednocześnie w monitoring pracy alternatora przez PCM i zdemolowali ten układ.
autopaga pisze:Tutaj akurat mazda się nie popisała i w NB zrobili regulator po chińsku czyli w pcm

Dlaczego się nie popisała ? To jest bardzo naturalne rozwiązanie. Czemu niby alternator ma żyć swoim własnym życiem i sterować się w oderwaniu od pozostałych elementów silnika ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

29 lip 2014, 22:48

autopaga pisze:natomiast to co Ci panowie wyrzeźbili

tyle że nic im z tego nie wyszło konstruktywnego.... niestety:)
prądy mam teraz ok, obroty idealne z lekkim podtrzymaniem przed zatrzymaniem do 0km/h w okolicach 1100 rpm, zasadniczo prefect:)
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

30 lip 2014, 11:26

Dlaczego się nie popisała ? To jest bardzo naturalne rozwiązanie. Czemu niby alternator ma żyć swoim własnym życiem i sterować się w oderwaniu od pozostałych elementów silnika ?


Z tego co wiem wyjątkiem jest sterowanie poza alternatorem. Mowa o autach z okresu NB. Według mnie lepiej jak jednym zadaniem zajmuje się jedno urządzenie a nie dwa, właśnie w przypadku napraw nie ma wtedy takich akcji. Tym bardziej że wiązka puszczona jest po chińsku:
Obrazek

Tak oto idą dwa przewody od alternatora do PCM seryjnie w NB, zielony nigdzie się nie rozgałęzia, na schemacie również nie ma rozgałęzień, nie mam pojęcia dlaczego tak je puścili.
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

30 lip 2014, 12:06

autopaga pisze:nie mam pojęcia dlaczego tak je puścili

stary oni wsadzily zły (z regulatorem) alternator do nie mieli pojęcia że właśnie takowy bezregulatorowy ma być, jak im wszystko zaczeło się dupić a posprawdzali że alternator ładuje ok tj. 14,coś tam V i nie działa kontrolka do zrobili kontrolkę po swojemu i zmostkowali kabel dający sygnał z alternatora - efekt był taki że komputer zwariował i cały czas podbijał obroty do 2000 / 1500 RPM, w kabel podjący sygnał do jednostki wpieli 12 V nie wiem zatem co w tym rozsądnego.... skoro tam ma być 6-8 V.
nie ma co gdybać - na debila rady nie ma - przecież alternatory do mx-5 NB nie są jakimś szczególnym rarytasem na rynku wtórnym...:)
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

02 sie 2014, 20:03

hej, jeszcze jedna kwestia - jak można?:)
wszystko śmiga znakomicie, genialnie i super ale bylem przegladnac zalozona chwile temu sekwencje i Pan ktòry to ogarniał powiedział mi że ( nowe zreszta) świece maja jakieś " przebicia na porcelanie" ponoć może być to kwestia kabli - co ciekawe sugerował abym NIE kupował bosch-a... można jakiś komentarz? auto zasadniczo chodzi wzorcowo, świece jutro sam wysłubie i oglàdne, no i co z tym bosch-em?... może ktoś podpowiedzieć jakie kable warto kupić???
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
autopaga
Posty: 3342
Rejestracja: 05 sie 2012, 22:37
Lokalizacja: Szczecin

02 sie 2014, 21:43

ngk
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

03 sie 2014, 9:16

MX-5 NB 1998 1.6 110PS
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

03 sie 2014, 9:57

simone pisze:miga znakomicie, genialnie i super ale bylem przegladnac zalozona chwile temu sekwencje i Pan ktòry to ogarniał powiedział mi że ( nowe zreszta) świece maja jakieś " przebicia na porcelanie" ponoć może być to kwestia kabli - co ciekawe sugerował


To jakieś wynalazki, skoro sprzedający nawet nie podaje porducenta (pro sport na pudełku ...)
Kup NGK, ori lub jeśli chcesz tańsze to całkiem spoko są Seiwa (japońskie :mrgreen: )
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

06 sie 2014, 11:15

ree pisze:Kup NGK
no i tak właśnie uczyniłem:)
czy używa(ł) ktoś może świece irydowe BKR5EIX-11? czy jest sens tego 4x wartość zwykłych zakupu? czytam tu jakieś różne mityczne testy na sieci jakoby świetnie sprawdzały się (w tym również przy LPG).
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

17 wrz 2014, 14:26

majkel pisze:Masakra. Kompletnie nie kumali o co chodzi i szli jak dzieci we mgle...

wszystko git ale pozwolę sobie jeszcze powrócić do tematu - majkel - może ty wiesz?\
przed wyjazdem na wakację musiałem odpiąć akumlator iiii... kur-a znowu zaczelo podbijać obroty tz jak auto się toczyło (nawet minimalnie) w tym do tyłu też obroty podskakiwały do 1300 rpm. jak stało wszystko ok , pojechałem tak na wakację - w sumie nic straszengo. po autostradach i luźnych drogach natukłem ponad 3500 km i nic - contans.
teraz co ciekawe - dzień po powrocie i walce z korkami w krakowie nagle się wszystko "naprawiło" - nic z tego nie rozumiem????
co jeszcze bardziej ciekawe ilekroć występuję ten problem równolegle z nim pojawia się inny fake - zegar od ciśnienia oleju po włączeniu zapłonu "sam" podnosi się do wartości środkowej - czy ktoś kuma jaka może być korelacja między jednymi drugim i co może być przyczyną?
ta dysfunkcja o ile się pojawi ma charakter kosmetyczny ale jakoś zaciąłem się na tym i chciał bym to wyeliminować choćby z uwagi że całość auta zdaję się być "IDEALNA"

z góry dzięki za ewentualene sugestię

ps. oczywiście traz jak się "naprawiło" zegar oleju działa normalnie tz dobiero jak silnik zacznie pracować osiąga wartość
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
simone
Posty: 106
Rejestracja: 24 maja 2014, 17:40

17 wrz 2014, 19:29

a tak z innej beczki - świeca dziś wykręcona po przebiegu 4 tyś km, wygląda chyba dość dobrze? no poza nalotem na porcelanie (ale po drodze pojawiły się nowe kable NGK, stare to chyba jeszcze fabryczny montaż był....)
Obrazek
MX-5 NB 1998 1.6 110PS
ODPOWIEDZ