BOV a przepływka

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 15:12

Poczytałem - nie tylko na tej stronce...

Mam pewne obawy, co zrobi mój seryjny ECU kiedy blowoff wypuści powietrze z dolotu do atmosfery? U mnie jak wiadomo już OBD2 i przepływka hotwire... Chodzi mi o to, że przez przepływkę nadal będzie przechodziło powietrze a przepustnica będzie zamknięta. Czy on najzwyczajniej w świece nie wywali jakiegoś błędu i nie przejdzie w 'tryb awaryjny'? Zastanawiam się czy on przestanie podawać paliwo kiedy jego zdaniem powietrze nadal dociera do silnika a przepustnica jest zamknięta. Sonda O2 zaraz za kolektorem od razu wykryje ogromne wzbogacenie mieszanki itp itd...

Co mam kurde zrobić? Założyć zawór hybrydowy, który większość powietrza wrzuci z powrotem przed turbinę a tylko odrobinę wywali do atmosfery? Czy w ogóle zamiast typowego blowoffa założyć powrót całości powietrza przed turbię?

Czy może zmajstrować jakiś patent, który w momencie pokazania się dużego podciśnienia przy zamknięciu przepustnicy zafałszuje wskazania przepływki i będzie udawał, że powietrze nie przepływa?

Pomocy... :sad:
110@???KM
134@???Nm
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

15 lut 2009, 16:07

ja bym się nie bawił w gdybanie tylko wystroił całość i wsadził map sensor przez co można by wywalić przepławkę;]
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

15 lut 2009, 16:41

tyle ze przy seryjnym ECU i FMU ciezko cokolwiek wystroic :)

tez sie nad tym zastanawialem... bo jesli nie bedzie powietrza to niespalona benzyne wywali przez wydech... tylko no wlasnie co z ECU? nie zwariuje?
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 16:55

Może faktycznie zrobić powrót powietrza bezpośrednio przed turbinę - powinno zniwelować problem - za to nie będzie syczenia takiego jak zamierzone...

No chyba, że to upuszczenie ciśnienia jest na tyle krótkie, komputer się po prostu nie przejmie...

Sluba pisze:ja bym się nie bawił w gdybanie tylko wystroił całość i wsadził map sensor przez co można by wywalić przepławkę;]


Do tego jest potrzebna przynajmniej porządna świnka i człek, który to wystroi... To kolejne półtora tysia w plecy. Dlatego istnieje FMU - by nie trzeba było tego robić...

To co zrobić? :)
110@???KM
134@???Nm
blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

15 lut 2009, 17:02

Fiveopac mial chyba u siebie kiedys FMU i BOVa... moze on cos madrego powie ;)
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

15 lut 2009, 17:04

czemu ciężko cokolwiek wystroić? wsadza się SMT czy jakiś odpowiednik i wsio...
równie dobrze można seryjna mazdę wystroić na nowo bądź zmieniając jej wtryski i pompę zrobić nowa mapę. Strojenia nie robi się tylko przy turbo lub kompresorze... a raz wystrojone auto później poddane montażowi turbo można bez problemu bardzo tanio i szybko wystroić na nowo już pod turbo...

Mayk, 1300 :) które i tak kiedyś wydasz na to wystrojenie..
ja mam gościa który podejmie się wystrojenia mazdy i swoją pewnie będę u niego stroić...
odrazy ze wsadzeniem map sensora
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 17:08 przez Dr.KoKoN, łącznie zmieniany 1 raz.
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 17:04

Hmm... czy przepływka wytrzyma ciśnienie 0,5bara? Może ją wmontować zaraz przed przepustnicą? Nie wiem czy to rozsądne... Mimo to gdyby bov był wcześniej miałby to szanse działać :)


Cytat z innego forum:
jesli masz zawor upustowy z recyrkulacja to napewno eliminujesz problem z szaleniem przeplywomierza

bov "otwarty" niewazne czego bys nie wymyslil bedzie zawsze zalewal silnik jesli uzywasz przeplywomierza


Zapewne potrzebujemy po prostu zaworu z powrotem powietrza przed turbinę.

Tylko czy nie na się inaczej?
110@???KM
134@???Nm
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 17:15

Sluba pisze:Mayk, 1300 :) które i tak kiedyś wydasz na to wystrojenie..
ja mam gościa który podejmie się wystrojenia mazdy i swoją pewnie będę u niego stroić...
odrazy ze wsadzeniem map sensora


1300 z smt już czy samo strojenie? :)
110@???KM
134@???Nm
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

15 lut 2009, 17:48

ECU master II
map sensor
montaż
strojenie
:)
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 17:57

hmm...

Bardzo możliwe, że na początku założę zawór z recylkulacją... A gdy wpadnie trochę zbędnej kasy to się do Ciebie odezwę. Cena jest kusząca...

Na razie czeka mnie sprzęgło u Radzikowskiego ;)
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 18:49

Mayk, strzelam teraz...BOV zaczyna działać, kiedy zamykasz przepustnicę - to samo dzieje się kiedy puszczasz pedał gazu bez turbo, a co za tym idzie wtryski nie podają paliwa w tym czasie. Wniosek jest taki, że dane z przepływomierza w tym momencie nie są istotne...Mogę się mylić albo za bardzo uprościłem, więc... :twisted:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 18:55

Myślałem o tym, przy czym przy dolocie N/A zamykając przepustnicę powietrze przez przepływomierz nie przechodzi... A przy turbo jest tak, że powietrze nadal jest pompowane ale wychodzi do atmosfery przez blowoffa. No chyba, że u naszych pięknych samochodach odcięcie paliwa przy puszczeniu gazu nie ma związku z przepływem powietrza a na przykład pojawiającym się podciśnieniem...

Kto wie jak to biega w naszych furkach niech się wypowie...
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 18:57

Wg mnie nie ma znaczenia. Co z tego, że przepływomierz mierzy ilość powietrza, jeśli i tak przepustnica jest już zamknięta, a kiedy tylko puszczasz pedał gazu od razu odcinane jest paliwo na wtryskach.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 19:06

Bardzo możliwe, że masz rację...

Tylko pytanie co na to ECU, wiadomo, że samochód pojedzie tylko czy ECU nie zdziwi się, że powietrze przepływa choć nie powinno? :)
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 19:09

Mayk pisze:tylko czy ECU nie zdziwi się

A niech się dziwi :mrgreen: ważne, żeby pracował kiedy ma, a nie interesował się bzdurami :mrgreen: hehehe
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 19:21

przemasi pisze:, a nie interesował się bzdurami :mrgreen: hehehe


:lol: Tylko czy to takie proste :cool:
110@???KM
134@???Nm
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

15 lut 2009, 19:41

przemasi pisze:kiedy tylko puszczasz pedał gazu od razu odcinane jest paliwo na wtryskach.

też chyba nie tak do końca - coś na wtryski iść musi choćby tylko by silnik nie zgasł a i same"wolne obroty"reguluje sie zwiększając lub zmniejszając ilość powietrza dostarczanego z pominięciem przepustnicy więc nawet gdy puścimy pedał gazu przepływka ma co robić
chyba :???:
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 19:44

Adi pisze:coś na wtryski iść musi choćby tylko by silnik nie zgasł a i same"wolne obroty"reguluje sie zwiększając lub zmniejszając ilość powietrza dostarczanego z pominięciem przepustnicy więc nawet gdy puścimy pedał gazu przepływka ma co robić
chyba :???:

Puszczasz przepustnicę - prawie od razu zadziała BOV. Wtryski są wtedy wyłączone kompletnie do momentu kiedy obroty silnika nie spadają do ok jałowych obrotów, a wtedy ciśnienie w dolocie jest już wyrównane.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2009, 19:44 przez przemasi, łącznie zmieniany 1 raz.
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 19:44

Po prostu przetrwam brak psssyczenia i założę coś takiego:

http://www.re5pect.pl/index.php?products=product&prod_id=2449
110@???KM
134@???Nm
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

15 lut 2009, 19:58

przemasi, brzmi to rozsądnie ale (to tylko takie tam moje dywagacje)czy to czujnik położenia przepustnicy decyduje o odcięciu paliwa na wtryski?tak se kombinuje ze jak mi ISC (Idle Speed Control)padł to mimo zamkniętej przepustnicy miałem około 2000 rpm na wolnych bo silnik dostawał powietrze poza przepustnicą a przepływka to zliczała
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 20:08

Adi, ale kiedy wcisnąłeś pedał gazu - przepustnica się otwierała bardziej - silnik się rozpędzał bo rosła ilość powietrza i paliwa podawanego przez wtryski. Kiedy puściłeś pedał gazu silnik nie dostawał paliwa aż obroty spadły do podanej przez Ciebie wartości. Chodzi mi o to, że nie ma znaczenia, czy powietrze przelatuje przez przepływomierz kiedy i tak wtryski nie podają paliwa podczas spadania obrotów. Dlatego też m.in. zaleca się hamowanie silnikiem, ponieważ silnik nie pobiera wtedy paliwa. Tak działa elektroniczny wtrysk paliwa. W związku z tym problem, o którym wspomniał Mayk raczej nie będzie miał miejsca. Problem by był, kiedy dolot byłby nieszczelny w trakcie pracy - wtedy przepływomierz wskazywałby coś innego niż powinien. Ale mogę się mylić oczywiście :wink:
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

15 lut 2009, 20:30

przemasi, racja
ale tak se dalej kombinuje co miałoby sprawiać ze wtryski nie dostają paliwa jeśli nie przepływka - tak jak pisałeś noga z gazu zamykam przepustnice silnik nie dostaje powietrza i paliwa to fakt, tylko jak dokładnie to działa - zamykamy przepustnice -zamykamy dopływ powietrza do silnika więc i przez przepływke na podstawie czego komp odcina dopływ paliwa, a w sytuacji gdy mamy zawór to - zamykamy przepustnice silnik nie dostaje powietrza i spadają obroty ale przez przepływke powietrze nadal wali(turbo sie kręci a zawór wywala powietrze poza dolot) , na podstawie czego komp nadal podaje paliwo na wtryski mimo ze powietrza tam już za dużo nie ma (zamknięta przepustnica)i mamy zbyt bogatą mieszanke
no ale może jest coś jeszcze w tym wszystkim co tym steruje
Tak se tylko kombinuje :wink: mechanikiem nie jestem
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 20:36

kąt otwarcia przepustnicy. Na przepływomierzu byłyby za duże opóźnienia, ponieważ gaz się spręża i reakcja na pedał gazu byłaby strasznie "mułowata"
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

15 lut 2009, 20:44

przemasi pisze:kąt otwarcia przepustnicy.
i to konkretna odpowiedź
tylko zastanawiało mnie to że jak pisałem z rypniętym ISC mimo zamkniętej przepustnicy 2ooo rpm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 20:50

Adi pisze:mimo zamkniętej przepustnicy

Ona tak naprawdę nigdy nie jest do końca zamknięta :mrgreen: Jest w niej otwór od wolnych obrotów :wink:

Tylko jedna uwaga...tak sobie piszemy, ale przyznaję się, że nie znam różnic między działaniem podzespołów i elektroniki silnika w NA i NBfl, więc jeśli widać błąd w tym co piszę to wytykać śmiało, żebym nie wprowadzał w błąd :twisted: Próbuję tylko naprowadzić Mayka na pewne sprawy, które warto sprawdzić... :wink:
Adi
Posty: 105
Rejestracja: 17 mar 2007, 19:20
Lokalizacja: Hiszpania

15 lut 2009, 21:05

taka mała sprytna śrubka , jest jeszcze ISC i jeszcze jeden extra zawór powietrza(ten co to jest odpowiedzialny za podwyższone obroty zimnego silnika)i jeśli którąś z tychy dróg dostarczymy powietrza to mimo tego ze
przemasi pisze:kąt otwarcia przepustnicy
jest taki sam to obroty sie zmienią i to pewno na podstawie zwiększonego przepływu powietrza przez przepływke

Ale tak właściwie to już chyba troche OT pewno nam sie dostanie :mrgreen:
Mayk
Posty: 2350
Rejestracja: 10 sty 2008, 9:21
Model: NB FL
Wersja: 1.6T
Lokalizacja: Poznań

15 lut 2009, 22:55

Można by wydzielić wątek o tym.

I ciągle nie wiadomo czy komputer NB wywali błąd ;)
110@???KM
134@???Nm
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

15 lut 2009, 23:09

Nie wywali :smile: Przepływomierz będzie odpowiadał za skład mieszanki, a nie obroty. Kiedy nie działają wtryski - nie ma mieszania paliwa z powietrzem, a zawór (np. BOV) wyrówna ciśnienie w dolocie i nie dopuści do uderzenia fali zwrotnej w łopaty turbiny.
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

16 lut 2009, 0:10

Mayk - chyba trochę histeryzujesz na wyrost...złóż wszystko do kupy, odpal silnik i poczekaj na efekty... Ja jestem kompletnym laikiem, ale znam kilka osób które do uturbionych fabrycznie aut nie posiadających pierwotnie Bov-a, takich jak Nissan 200SX i Fiat Coupe Turbo zamontowały zawór i zero problemu. Five też chyba nie narzekał w swojej Miacie...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

16 lut 2009, 0:18

Adi pisze:ylko jak dokładnie to działa - zamykamy przepustnice -zamykamy dopływ powietrza do silnika więc i przez przepływke na podstawie czego komp odcina dopływ paliwa, a w sytuacji gdy mamy zawór to - zamykamy przepustnice silnik nie dostaje powietrza i spadają obroty ale przez
przemasi pisze:kąt otwarcia przepustnicy. Na przepływomierzu byłyby za duże opóźnienia, ponieważ gaz się
Adi pisze:jest taki sam to obroty sie zmienią i to pewno na podstawie zwiększonego przepływu powietrza przez przepływke

Wydaje mi się że w tym przypadku przepływomierz nie jest do niczego potrzebny. ECU ma informację z TPS o ustawieniu przepustnicy (w tym przypadku że jest zamknięta), więc po
osiągnięciu odpowiednio niskich obrotów zaczyna sterować zaworem IAC. Ponieważ sam nim steruje więc wie jaka ilość powietrza jest dawkowana. Ergo mając te dane + obroty silnika może już bez niczego dodatkowego wysterować paliwem na wtryskach. Info o temperaturze jest tylko dodatkową informacją o ile w razie czego mieszankę trzeba wzbogacić...
Oprócz tego nie jestem pewien czy przy tak niewielkim przepływie powietrza przepływomierz jest w stanie je precyzyjnie zmierzyć...
Mayk pisze:I ciągle nie wiadomo czy komputer NB wywali błąd ;)

Ja bym tego ecu tak nie demonizował :mrgreen: Ono jest głupie jak but przysłowiowy. Niektórzy majsterkowicze odpinali mu wtryski (przy przechodzeniu na megasquirta), a ono tego nie zauważało wcale i błędu nie zgłaszało :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 16 lut 2009, 0:44 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ