Rozpórki kielichów
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
tyle ze ja cche wywalic zbiornik zeby wsadzic tam kompresor i stad moje pytanie i o przemieszczenie zbiornika
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
to jest akurat zdjęcie silnika Karoliny, specialnie wyszukałem, bo też mam wersje Miracle, tyle że u mnie nie ma takiej zakrzywionej rury z prawej strony ale zbiornik jest ten sam - wejdzie rozpórka czy nie wejdzie?
W mojej N/A z 1991r. niestety rozpórek fabrycznych jeszcze nie było, dlatego wywaliłem tylni wózek i przednie sanki i montuję z modelu o kilka lat młodszego który ma już rozpórki z przodu i z tyłu. Miata ma tak skonstruowane zawieszenie że rozpórki kielichów są naprawdę jego ostatnią niezbędną modernizacją. Nie przeczę że coś poprawiają w sztywności auta, ale te wywody pozostawiam użytkownikom tych tuningowych gadżetów. Jeśli chcemy mieć naprawdę sztywniejsze auto którego chcemy "bardziej czuć" to warto zastanowić się nad wymianą amorków i sprężyn oraz wszystkich tulei metalowo/gumowych na poliuretanowe. Jestem w trakcie takiej modernizacji i powiem szczerze że to naprawdę dziecinna robótka.
@Wujo - fabryczna rozpórka nie wejdzie, trzeba zmienić rurę od dolotu
@Irakleo - fajnie się wymienia jeśli śruby bez problemu się odkręcają
@Irakleo - fajnie się wymienia jeśli śruby bez problemu się odkręcają

Łoś
mehau pisze:@Wujo - fabryczna rozpórka nie wejdzie, trzeba zmienić rurę od dolotu
Czemu ma nie wejść ? Wujo ma NB, więc trzeba włożyć fabryczną rozpórkę od NB a nie
NBfl... Na przykład od 10AE. W wątku misiomasta69 jest zdjęcie takiej:
--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2065
na oko wszystko powinno pasować... Wujo, a co Ci się z rurą stało ??
Pozdr
M
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
no to teraz pytanie - ma ktoś odsprzedać taką fabryczną rozpórke, albo wie gdzie taką dorwac?
a co do tej rury, to nie wiem... moze jest, tylko ja nie kojarze, a juz dawno nie widziałem madzi na oczy, bo w trakcie wymiany rozrządu jest i niestety robie to "po znajomości" i tylko sie wkurw..m, bo ile można głupi rozrzad wymieniac...
a co do tej rury, to nie wiem... moze jest, tylko ja nie kojarze, a juz dawno nie widziałem madzi na oczy, bo w trakcie wymiany rozrządu jest i niestety robie to "po znajomości" i tylko sie wkurw..m, bo ile można głupi rozrzad wymieniac...

mehau pisze:@Wujo - fabryczna rozpórka nie wejdzie, trzeba zmienić rurę od dolotu
@Irakleo - fajnie się wymienia jeśli śruby bez problemu się odkręcają
Odkręcając ręcznie może czasami być problem, w jednej okręciłem łeb na okrągło i poszedłem po rozum do głowy....reszta poszła jak masło pod naporem klucza pneumatycznego i WD40.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
blaise, ja mam NA
U mnie znajduje się on w zderzaku po prawej strony (stojąc przed samochodem i patrząc w stronę maski). Widać tylko korek. Jest zamontowany nawet przed chłodnicą. Na mniej - więcej równi z otwieraniem maski (tylko tak jak pisałem - z prawej strony)

-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
irakleo, mi zależy na tym, aby usztywnić ogólną konstrukcję samochodu. Aby samochód był jeszcze bardziej sztywny. Wiadomo, że to roadster i sztywności konserwy nie będzie nigdy, ale ja tego nawet nie oczekuję.
Po prostu zrobiłem kilkaset km w nbfl z seryjną rozpórką i wiem jak sztwyny jest przód. Na tyl nie narzekam w ogóle, bo ja tam mam rozpórkę nawet u góry (na dole nie pamiętam, ale obstawiam, ze może być)
Chciałbym przynajmniej w części dorównać sztywności NBFL i dlatego poruszyłem ten temat. Dlatego
Jakoś mnie to nie przekonuje. Tzn oczywiśćie bankowo lepiej będzie czuć nawet nawierzchnie i moment np utraty przyczepności, ale nie to jest moim celem (to wydaje mi sie w najlepszym porzadku). Jedynie chodzi mi o sztywność nadwozia z przodu
Nie wiem, czy Tomek będzie próbował troche dłuższe te dolne rozpórki robić? Albo ktoś ma taką na zbyciu ? A górna warta świeczki, czy ta na dole wystarczy?
Po prostu zrobiłem kilkaset km w nbfl z seryjną rozpórką i wiem jak sztwyny jest przód. Na tyl nie narzekam w ogóle, bo ja tam mam rozpórkę nawet u góry (na dole nie pamiętam, ale obstawiam, ze może być)
Chciałbym przynajmniej w części dorównać sztywności NBFL i dlatego poruszyłem ten temat. Dlatego
irakleo pisze:to warto zastanowić się nad wymianą amorków i sprężyn oraz wszystkich tulei metalowo/gumowych na poliuretanowe.
Jakoś mnie to nie przekonuje. Tzn oczywiśćie bankowo lepiej będzie czuć nawet nawierzchnie i moment np utraty przyczepności, ale nie to jest moim celem (to wydaje mi sie w najlepszym porzadku). Jedynie chodzi mi o sztywność nadwozia z przodu

Nie wiem, czy Tomek będzie próbował troche dłuższe te dolne rozpórki robić? Albo ktoś ma taką na zbyciu ? A górna warta świeczki, czy ta na dole wystarczy?
moze warto pomyslec o znalezieniu warsztatu ktory by wyprodukowal cos takiego http://flyinmiata.com/index.php?dept=15
podejrzewam ze cena wyszlaby jak za dobra rozporke przednich kielichow a usztywnienie byloby konkretne....
podejrzewam ze cena wyszlaby jak za dobra rozporke przednich kielichow a usztywnienie byloby konkretne....
Mi udalo sie zakupic przy okazji mojej wyprawy po czesci wydaje mi sie dosc dobra rozporke. Naswietle jaka byla sytacja.
Widze w jednaj rozbitej NBFL Sportiv jest zamontowana piekna lsniaca(polerowane aluminium) rozporeczka. TO pytam o nia,ale koles (fanatyk marki) mowi,ze to kupa ktora ladnie wyglada. I wola mnie do garazu i wyciaga taka czarna wcale nie specjalnie wygladajaca rozporeczke,ale......... w pelni regulowana , sruby rzymskie na srodku i regulacja na kielichach i mowi ze to jest prawdziwa rozporka!
Uwierzylem mu. Jak zaloze na wiosne kiedy auto wyjedzie od mechaniora i od lakiernika to dam info.
Widze w jednaj rozbitej NBFL Sportiv jest zamontowana piekna lsniaca(polerowane aluminium) rozporeczka. TO pytam o nia,ale koles (fanatyk marki) mowi,ze to kupa ktora ladnie wyglada. I wola mnie do garazu i wyciaga taka czarna wcale nie specjalnie wygladajaca rozporeczke,ale......... w pelni regulowana , sruby rzymskie na srodku i regulacja na kielichach i mowi ze to jest prawdziwa rozporka!
Uwierzylem mu. Jak zaloze na wiosne kiedy auto wyjedzie od mechaniora i od lakiernika to dam info.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
Jak ktoś bardzo chce kawałek pręta pod maską, to [URL=http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=36&products_id=751]TUTAJ[/URL] jest coś, ale nie wiem, czy daje jakiś efekt
Chyba Five ma kawałek takiego pręta pod maską? 



Na czym polega regulacja w rozpórce
(w niektórych występuje)
Wg czego się je ustawia - na oko czy np. geometrii zawieszenia

Wg czego się je ustawia - na oko czy np. geometrii zawieszenia

516 566 767
Piszę poprawnie po polsku.
Piszę poprawnie po polsku.
przemasi pisze:Jak ktoś bardzo chce kawałek pręta pod maską, to [URL=http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=36&products_id=751]TUTAJ[/URL] jest coś, ale nie wiem, czy daje jakiś efekt![]()
Chyba Five ma kawałek takiego pręta pod maską?
To tandeta... zamontuj tą rozpórkę potem za nią chwyć solidnie i szarpnij, rozpórka chodzi a auto nie. Solidna rozpórka powinna być na tyle sztywna, że jak chwycisz za nią i będziesz szarpał z całej siły to całe auto lata. Tyle, że naprawdę solidnej rozpórki nie kupi się za 100zł z hakiem.
Gdyby zrobić w jakiejś firmie na zamówienie np. 10 rozpórek dla klubowiczów pewnie wyszłoby całkiem tanio. Tylko ktoś musiałby to zorganizować i zdjąć z samochodu wymiary.
Co do rozpórek ze śrubą rzymską - to lepiej żeby rozpórka była bez śruby.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
ile by wynosił koszt takiej rozpóki albo tej "rozpórki" od spodu którą podał Yanik? Ma ktoś kogoś, kto by takie coś zrobił?
Bo jak by cena nie była jakaś zaporowa to bym wziął
Bo jak by cena nie była jakaś zaporowa to bym wziął

- Dżunior
- Donator
- Posty: 4106
- Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
- Model: ND
- Wersja: SkyFreedom Recaro
- Lokalizacja: Calpe / NDM
- Kontakt:
A może "uśmiechnąć się" do [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1977]tej samej firmy[/URL] 

MX-5 ND SkyFreedom
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT

Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
jak się da, to czemu by nie
Ciekaw jestem ile by kosztowało to pod samochód
Albo rozpórka u góry. Ja bym był chętny na to, na co więcej osób by było chętnych żeby łatwiej było się zebrać 

Ciekaw jestem ile by kosztowało to pod samochód


Ja się nie podejmę, bo nie mam seryjnej rozpórki. Ale wystarczy auto do obmierzenia, a najlepiej by było żeby kilka osób obmierzyło swoje auta, żeby wykluczyć możliwość nietrzymającego fabrycznych wymiarów egzemplarza...
Ja mam rozpórkę i mogę ja zmierzyć (górną pod maską) ale nie wiem jakimi narzędziami to zrobić - linijka i sznurek chyba odpadają bo ma to być dokładny pomiar
Przy czym nie chcę jej wykręcać z komory. Jak ktoś z chętnych na jej wymiary by pomógł w pomiarze to byłoby fajnie. Wieczorem jak wrócę do domu to wrzucę jej zdjęcia.

tel: 500294594 skype: lediable86
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5492
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Wroniasty pisze:To tandeta... zamontuj tą rozpórkę potem za nią chwyć solidnie i szarpnij, rozpórka chodzi a auto nie. Solidna rozpórka powinna być na tyle sztywna, że jak chwycisz za nią i będziesz szarpał z całej siły to całe auto lata. Tyle, że naprawdę solidnej rozpórki nie kupi się za 100zł z hakiem.
Bez przesady, jak szarpne rozporka to sie trzesie cale auto, nie jest zrobiona z papieru. Trzyam naprawde solidnie. Pret jest sztywny, tylko mocowanie na kielichach jest wiotkie. W kazdym badz razie ten konkretny element jest z rodzaju "jest ciut lepiej niz bez". No i ladnie wygalda

Fiveopac pisze:tylko mocowanie na kielichach jest wiotkie
Właśnie o to mi chodzi. Nie wyssałem tej opinii z palca - miałem do czynienia z rozpórkami z takim mocowaniem do kielicha. Ta rozpórka to designerski element - oczywiście nie przeczę, pewnie jest lepiej niż bez... ale pewnie bardzo niewiele lepiej. O to tylko mi chodzi. Jeśli już kupować/robić rozpórkę to taką która naprawdę konkretnie usztywni nam mocowania kielichów.
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
baaaardzo podobnie to u mojego brata wygląda jak u lediable
Tylko kolory się różnią
Tutaj widać jak idzie rozpórka przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy.
Jak myślicie? Do NA i NB będą inne rozpórki?


Tutaj widać jak idzie rozpórka przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy.
Jak myślicie? Do NA i NB będą inne rozpórki?
-
- Donator
- Posty: 1846
- Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
- Model: NA
- Wersja: PoTurbowana
- Lokalizacja: WWA
- Kontakt:
jeśli będziecie gdzieś robić to tez się pisze
przednia górna
przednia dolna
tylna górna
tylna dolna
to cale ustrojstwo pod auto
szkoda ze tych Anti-roll Barów nie da rady dorobić... albo ja nie wiem ze da rade zrobić ;>
przednia górna
przednia dolna
tylna górna
tylna dolna
to cale ustrojstwo pod auto
szkoda ze tych Anti-roll Barów nie da rady dorobić... albo ja nie wiem ze da rade zrobić ;>
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin