Rozpórki kielichów

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

blaise
Posty: 442
Rejestracja: 24 kwie 2008, 1:05
Lokalizacja: wa-wa bielany
Kontakt:

11 lut 2009, 8:42

tyle ze ja cche wywalic zbiornik zeby wsadzic tam kompresor i stad moje pytanie i o przemieszczenie zbiornika
"Wskakuj mała (dozwolone do lat 18tu)"
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

11 lut 2009, 9:52

Obrazek

to jest akurat zdjęcie silnika Karoliny, specialnie wyszukałem, bo też mam wersje Miracle, tyle że u mnie nie ma takiej zakrzywionej rury z prawej strony ale zbiornik jest ten sam - wejdzie rozpórka czy nie wejdzie?
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 lut 2009, 10:45

W mojej N/A z 1991r. niestety rozpórek fabrycznych jeszcze nie było, dlatego wywaliłem tylni wózek i przednie sanki i montuję z modelu o kilka lat młodszego który ma już rozpórki z przodu i z tyłu. Miata ma tak skonstruowane zawieszenie że rozpórki kielichów są naprawdę jego ostatnią niezbędną modernizacją. Nie przeczę że coś poprawiają w sztywności auta, ale te wywody pozostawiam użytkownikom tych tuningowych gadżetów. Jeśli chcemy mieć naprawdę sztywniejsze auto którego chcemy "bardziej czuć" to warto zastanowić się nad wymianą amorków i sprężyn oraz wszystkich tulei metalowo/gumowych na poliuretanowe. Jestem w trakcie takiej modernizacji i powiem szczerze że to naprawdę dziecinna robótka.
Standby
Posty: 907
Rejestracja: 01 lis 2007, 14:08
Lokalizacja: Vava Town
Kontakt:

11 lut 2009, 11:09

@Wujo - fabryczna rozpórka nie wejdzie, trzeba zmienić rurę od dolotu

@Irakleo - fajnie się wymienia jeśli śruby bez problemu się odkręcają :cool:
Łoś
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

11 lut 2009, 12:26

mehau pisze:@Wujo - fabryczna rozpórka nie wejdzie, trzeba zmienić rurę od dolotu

Czemu ma nie wejść ? Wujo ma NB, więc trzeba włożyć fabryczną rozpórkę od NB a nie
NBfl... Na przykład od 10AE. W wątku misiomasta69 jest zdjęcie takiej:
--> http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=2065
na oko wszystko powinno pasować... Wujo, a co Ci się z rurą stało ??

Pozdr
M
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

11 lut 2009, 13:13

no to teraz pytanie - ma ktoś odsprzedać taką fabryczną rozpórke, albo wie gdzie taką dorwac?

a co do tej rury, to nie wiem... moze jest, tylko ja nie kojarze, a juz dawno nie widziałem madzi na oczy, bo w trakcie wymiany rozrządu jest i niestety robie to "po znajomości" i tylko sie wkurw..m, bo ile można głupi rozrzad wymieniac... :???:
irakleo
Posty: 3316
Rejestracja: 22 mar 2008, 13:59
Lokalizacja: 3-mia-100 / Szczecin

11 lut 2009, 17:34

mehau pisze:@Wujo - fabryczna rozpórka nie wejdzie, trzeba zmienić rurę od dolotu

@Irakleo - fajnie się wymienia jeśli śruby bez problemu się odkręcają :cool:


Odkręcając ręcznie może czasami być problem, w jednej okręciłem łeb na okrągło i poszedłem po rozum do głowy....reszta poszła jak masło pod naporem klucza pneumatycznego i WD40.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

11 lut 2009, 19:18

blaise, ja mam NA :P U mnie znajduje się on w zderzaku po prawej strony (stojąc przed samochodem i patrząc w stronę maski). Widać tylko korek. Jest zamontowany nawet przed chłodnicą. Na mniej - więcej równi z otwieraniem maski (tylko tak jak pisałem - z prawej strony)
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

11 lut 2009, 19:25

irakleo, mi zależy na tym, aby usztywnić ogólną konstrukcję samochodu. Aby samochód był jeszcze bardziej sztywny. Wiadomo, że to roadster i sztywności konserwy nie będzie nigdy, ale ja tego nawet nie oczekuję.
Po prostu zrobiłem kilkaset km w nbfl z seryjną rozpórką i wiem jak sztwyny jest przód. Na tyl nie narzekam w ogóle, bo ja tam mam rozpórkę nawet u góry (na dole nie pamiętam, ale obstawiam, ze może być)
Chciałbym przynajmniej w części dorównać sztywności NBFL i dlatego poruszyłem ten temat. Dlatego
irakleo pisze:to warto zastanowić się nad wymianą amorków i sprężyn oraz wszystkich tulei metalowo/gumowych na poliuretanowe.

Jakoś mnie to nie przekonuje. Tzn oczywiśćie bankowo lepiej będzie czuć nawet nawierzchnie i moment np utraty przyczepności, ale nie to jest moim celem (to wydaje mi sie w najlepszym porzadku). Jedynie chodzi mi o sztywność nadwozia z przodu :)

Nie wiem, czy Tomek będzie próbował troche dłuższe te dolne rozpórki robić? Albo ktoś ma taką na zbyciu ? A górna warta świeczki, czy ta na dole wystarczy?
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

11 lut 2009, 20:01

moze warto pomyslec o znalezieniu warsztatu ktory by wyprodukowal cos takiego http://flyinmiata.com/index.php?dept=15
podejrzewam ze cena wyszlaby jak za dobra rozporke przednich kielichow a usztywnienie byloby konkretne....
perver
Posty: 321
Rejestracja: 12 kwie 2007, 10:09
Lokalizacja: Olsztyn

11 lut 2009, 20:18

Mi udalo sie zakupic przy okazji mojej wyprawy po czesci wydaje mi sie dosc dobra rozporke. Naswietle jaka byla sytacja.
Widze w jednaj rozbitej NBFL Sportiv jest zamontowana piekna lsniaca(polerowane aluminium) rozporeczka. TO pytam o nia,ale koles (fanatyk marki) mowi,ze to kupa ktora ladnie wyglada. I wola mnie do garazu i wyciaga taka czarna wcale nie specjalnie wygladajaca rozporeczke,ale......... w pelni regulowana , sruby rzymskie na srodku i regulacja na kielichach i mowi ze to jest prawdziwa rozporka!
Uwierzylem mu. Jak zaloze na wiosne kiedy auto wyjedzie od mechaniora i od lakiernika to dam info.
Po co jezdzic skoro mozna latac...
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

12 lut 2009, 6:17

yanik pisze:http://flyinmiata.com/index.php?dept=15
Tak na oko, to jakieś 4-5 mm grubości ma ta blacha, więc pewnie z 10 kg dodatkowego balastu wyszłoby :roll: warto :?:
yanik
Posty: 1049
Rejestracja: 13 gru 2006, 19:24
Lokalizacja: Marki

12 lut 2009, 8:10

moje auto wazy az 1145kg więc 10 kg mi nie zrobi róznicy. a w zwykłej N/A te 10 kg usztywnień z pewnością pozwoli urwac pare sek na torze.
przemasi
Posty: 1610
Rejestracja: 20 lip 2008, 21:37
Model: Inny

13 lut 2009, 1:19

Jak ktoś bardzo chce kawałek pręta pod maską, to [URL=http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=36&products_id=751]TUTAJ[/URL] jest coś, ale nie wiem, czy daje jakiś efekt :idea: :?: Chyba Five ma kawałek takiego pręta pod maską? :razz:
vox
Posty: 886
Rejestracja: 21 paź 2007, 5:29
Model: NB
Lokalizacja: Branice opolskie

13 lut 2009, 5:21

Na czym polega regulacja w rozpórce :?: (w niektórych występuje)
Wg czego się je ustawia - na oko czy np. geometrii zawieszenia :???:
Awatar użytkownika
R.E.D.
Donator
Donator
Posty: 2365
Rejestracja: 22 mar 2007, 12:27
Model: NB FL
Lokalizacja: silesia

13 lut 2009, 9:34

przemasi pisze:Chyba Five ma kawałek takiego pręta pod maską? :razz:

kiedys mial na pewno identyczny i wiem, ze kiedys kosztowal 150zl :wink:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 11:18

przemasi pisze:Jak ktoś bardzo chce kawałek pręta pod maską, to [URL=http://www.mtuning.pl/sklep/product_info.php?cPath=36&products_id=751]TUTAJ[/URL] jest coś, ale nie wiem, czy daje jakiś efekt :idea: :?: Chyba Five ma kawałek takiego pręta pod maską? :razz:


To tandeta... zamontuj tą rozpórkę potem za nią chwyć solidnie i szarpnij, rozpórka chodzi a auto nie. Solidna rozpórka powinna być na tyle sztywna, że jak chwycisz za nią i będziesz szarpał z całej siły to całe auto lata. Tyle, że naprawdę solidnej rozpórki nie kupi się za 100zł z hakiem.

Gdyby zrobić w jakiejś firmie na zamówienie np. 10 rozpórek dla klubowiczów pewnie wyszłoby całkiem tanio. Tylko ktoś musiałby to zorganizować i zdjąć z samochodu wymiary.

Co do rozpórek ze śrubą rzymską - to lepiej żeby rozpórka była bez śruby.
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

13 lut 2009, 11:42

ile by wynosił koszt takiej rozpóki albo tej "rozpórki" od spodu którą podał Yanik? Ma ktoś kogoś, kto by takie coś zrobił?
Bo jak by cena nie była jakaś zaporowa to bym wziął :)
Awatar użytkownika
Dżunior
Donator
Donator
Posty: 4106
Rejestracja: 09 lis 2008, 13:42
Model: ND
Wersja: SkyFreedom Recaro
Lokalizacja: Calpe / NDM
Kontakt:

13 lut 2009, 13:08

A może "uśmiechnąć się" do [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1977]tej samej firmy[/URL] :mrgreen:
MX-5 ND SkyFreedom 8-)
Elise S2 111R '06 | Boxster 981 GTS '15 | Cayman 981 GT4 '16 | i3 120Ah '18 | Multivan T5 '15 #TriWóz | Taycan GTS Sport Turismo
CE 04 | RnineT
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

13 lut 2009, 14:18

jak się da, to czemu by nie :)

Ciekaw jestem ile by kosztowało to pod samochód :) Albo rozpórka u góry. Ja bym był chętny na to, na co więcej osób by było chętnych żeby łatwiej było się zebrać :)
Wujo
Posty: 254
Rejestracja: 24 wrz 2008, 17:45
Model: Inny
Lokalizacja: Łódź

13 lut 2009, 14:36

najlepiej byłoby jakby znowusz ktoś sie poświęcił i dał wymiary z seryjnej rozpórki i na tej podstawie zrobiłoby się nasze rozpórki
podejmie się ktoś tego zadania?
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 16:27

Ja się nie podejmę, bo nie mam seryjnej rozpórki. Ale wystarczy auto do obmierzenia, a najlepiej by było żeby kilka osób obmierzyło swoje auta, żeby wykluczyć możliwość nietrzymającego fabrycznych wymiarów egzemplarza...
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

13 lut 2009, 16:35

Ja mam rozpórkę i mogę ja zmierzyć (górną pod maską) ale nie wiem jakimi narzędziami to zrobić - linijka i sznurek chyba odpadają bo ma to być dokładny pomiar :mrgreen: Przy czym nie chcę jej wykręcać z komory. Jak ktoś z chętnych na jej wymiary by pomógł w pomiarze to byłoby fajnie. Wieczorem jak wrócę do domu to wrzucę jej zdjęcia.
tel: 500294594 skype: lediable86
Awatar użytkownika
Fiveopac
Administrator
Administrator
Posty: 5492
Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
Model: NC
Wersja: 2,5 Turbo
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

13 lut 2009, 17:23

Wroniasty pisze:To tandeta... zamontuj tą rozpórkę potem za nią chwyć solidnie i szarpnij, rozpórka chodzi a auto nie. Solidna rozpórka powinna być na tyle sztywna, że jak chwycisz za nią i będziesz szarpał z całej siły to całe auto lata. Tyle, że naprawdę solidnej rozpórki nie kupi się za 100zł z hakiem.

Bez przesady, jak szarpne rozporka to sie trzesie cale auto, nie jest zrobiona z papieru. Trzyam naprawde solidnie. Pret jest sztywny, tylko mocowanie na kielichach jest wiotkie. W kazdym badz razie ten konkretny element jest z rodzaju "jest ciut lepiej niz bez". No i ladnie wygalda ;)
Less roof, more fun!
Obrazek
blow-off.pl Najlepsze zawory blow-off i dv w sieci :mrgreen:
Wroniasty
Posty: 1645
Rejestracja: 02 sie 2008, 21:45
Lokalizacja: Białystok

13 lut 2009, 17:51

Fiveopac pisze:tylko mocowanie na kielichach jest wiotkie


Właśnie o to mi chodzi. Nie wyssałem tej opinii z palca - miałem do czynienia z rozpórkami z takim mocowaniem do kielicha. Ta rozpórka to designerski element - oczywiście nie przeczę, pewnie jest lepiej niż bez... ale pewnie bardzo niewiele lepiej. O to tylko mi chodzi. Jeśli już kupować/robić rozpórkę to taką która naprawdę konkretnie usztywni nam mocowania kielichów.
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

13 lut 2009, 19:25

Wybaczcie jakość ale robione telefonem. No i trochę brudno jest:

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Tak to mniej więcej wygląda. Jak ktoś chce to zapraszam na pomiary - dane kontaktowe w podpisie.
tel: 500294594 skype: lediable86
DieSpinnePL
Posty: 1982
Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
Model: NA
Lokalizacja: Skawina/Kraków

14 lut 2009, 22:34

baaaardzo podobnie to u mojego brata wygląda jak u lediable :) Tylko kolory się różnią ;)
Tutaj widać jak idzie rozpórka przy zbiorniku płynu do spryskiwaczy.

Jak myślicie? Do NA i NB będą inne rozpórki?
leDiable
Posty: 942
Rejestracja: 29 lip 2007, 0:20
Lokalizacja: Kraków

15 lut 2009, 0:26

To seryjna rozpórka. Nie wiem czy będą te same - porównaj sobie z bratem albo ze mną jak mnie kiedyś spotkasz na mieście :wink:
tel: 500294594 skype: lediable86
Dr.KoKoN
Donator
Donator
Posty: 1846
Rejestracja: 17 kwie 2007, 14:35
Model: NA
Wersja: PoTurbowana
Lokalizacja: WWA
Kontakt:

15 lut 2009, 10:20

jeśli będziecie gdzieś robić to tez się pisze
przednia górna
przednia dolna
tylna górna
tylna dolna
to cale ustrojstwo pod auto


szkoda ze tych Anti-roll Barów nie da rady dorobić... albo ja nie wiem ze da rade zrobić ;>
NA'93 TURBO 380HP http://www.facebook.com/MiataTheDriftStory
NBFL'05 -> EX TIBU MMC SPEC MIATA
NCFL'14 LS6.2SC aka Popiołek (w budowie)
NBFL'01 1.8 LiftedMiata by KoKoN
NCFL'11 2.0 N/A aka TriColore
NCFL11 2.0 N/A ex Delfin
Awatar użytkownika
majk
Posty: 2113
Rejestracja: 16 lip 2008, 13:11
Model: NB FL
Wersja: 1.6 Turbo
Lokalizacja: Warszawa

15 lut 2009, 10:25

Piszę się na to co Sluba, koszty?
Była: MX-5 NA 1992
Była: MX-5 NBFL 2002
Była: MX-5 NB 1999
Była: MX-5 NA 1.8T 1994
Była: MX-5 ND RF 2017
Była: MX-5 NA 1.6 1996

Jest: MX-5 NBFL 2001 1.6T
ODPOWIEDZ