[połączony] Filtr oleju do MX-5
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
czy nie wiecie jak jest z kompatybilnoscia filtru oleju?
wg filtrona wszystkie miaty (na i nb, 1,6 i 1,8) maja ten sam model, ale na stronie k&n filtr oleju jest juz tylko do 1,8 :neutral:
jak sadzicie - niedociagniecie czy jakies roznice w budowie?
wg filtrona wszystkie miaty (na i nb, 1,6 i 1,8) maja ten sam model, ale na stronie k&n filtr oleju jest juz tylko do 1,8 :neutral:
jak sadzicie - niedociagniecie czy jakies roznice w budowie?
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Jak to jest z tym filltrem oleju, czy naprawde należy wkładać tylko oryginalne ?? To znaczy że np. MANN robi złe filtry do mazdy ?
Ostatnio miałem taki przypadek że coś mi w madzi piszczało, myślałem że to łozysko alternatora, elektryk szukał i szukał i w końcu znalazł ! okazało się że piszczy filtr oleju. Poprzedni własciciel mojej madzi wsadził jej przy wymianie filtr firmy JC ( badziew). Założyłem MANN-a i nastała cisza. No to jak myslicie ?
Ostatnio miałem taki przypadek że coś mi w madzi piszczało, myślałem że to łozysko alternatora, elektryk szukał i szukał i w końcu znalazł ! okazało się że piszczy filtr oleju. Poprzedni własciciel mojej madzi wsadził jej przy wymianie filtr firmy JC ( badziew). Założyłem MANN-a i nastała cisza. No to jak myslicie ?
Ostatnio zmieniony 17 sty 2011, 21:09 przez majkel, łącznie zmieniany 1 raz.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 1982
- Rejestracja: 05 paź 2007, 18:03
- Model: NA
- Lokalizacja: Skawina/Kraków
wczoraj byłem w serwisie i jak by co, to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.
DieSpinnePL pisze:wczoraj byłem w serwisie i jak by co, to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.
matko az tyle? sprawdzalem w necie i bylo taniej aczkolwiek nie wiem czy do takiego modelu.
o [url=http://moto.autocentrum.pl/sklep.php/pl,,,,,produkty,6,mazda,2000,1218,mx5-cabrio-1800i-16v-rwd,2,filtry,15,filtry-oleju,czesci-samochodowe.html]tutaj[/url]
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
vox pisze::shock: Co mogło piszczeć w filtrze oleju Olej Przecież tam nie ma ruchomych części ...
No ja też zrobiłem duże oczy a raczej uszy a jednak ! Słyszałem to na 100 %. Filtr MANN 30 zł. i cisza od razu po założeniu. Zresztą kilka osób z forum słyszało to piszczenie i nikt nie wiedział co to jest.
Jeśli chodzi o te 15 zl róznicy w cenie to jest szczegół tylko myślałem że ktoś sie wypowie co daje tak naprawde filtr mazdy ? W porównaniu do firmowego zamiennika MANN , BOSCH , KNECHT itd.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
tomai pisze:No ja też zrobiłem duże oczy a raczej uszy a jednak ! Słyszałem to na 100 %. Filtr MANN 30 zł. i cisza od razu po założeniu. Zresztą kilka osób z forum słyszało to piszczenie i nikt nie wiedział co to jest.
Moze byl po prostu brudny/zapchany?
Ja mam knecht mahle i jest ok. Nie odczuwam żadnej różnicy. Rozmiarowo jest troszkę dłuższy od mazdowskiego - po wyjęciu starego oryginalnego przez chwilę miałem wątpliwość czy dobry filtr kupiłem ale spasował idealnie. Zarówno o knechtach jak i mannach słyszałem same dobre opinie więc myślę że nie masz się czym martwić
tel: 500294594 skype: lediable86
witam
na stronie Manna można bardzo dokładnie określić model miatki i wybrać ponadto filtr
powietrza i paliwa, właśnie będę robił przegląd po kupnie mxpiątki, czy można zaufać tej firmie także w zakresie filtrów powietrza i paliwa?
boję się, że wydam pieniądze a filtr nie będzie pasował
na stronie Manna można bardzo dokładnie określić model miatki i wybrać ponadto filtr
powietrza i paliwa, właśnie będę robił przegląd po kupnie mxpiątki, czy można zaufać tej firmie także w zakresie filtrów powietrza i paliwa?
boję się, że wydam pieniądze a filtr nie będzie pasował
DieSpinnePL pisze:to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.
Ja w wakacje kupowałem oryginalne Mazdy za bodajże 17zł sztuka. W tej chwili nawet po przeliczeniu euro na pln wychodzi ok 25zł na ILMotorsport. Na szczęście mam jeszcze jeden w zapasie Tak czy siak proponuję zamówić większą ilość filtrów Mazdy i rozprowadzić po klubowiczach. Wyjdzie tanio i nikt nie będzie się musiał zastanawiać, czy na pewno ma dobry filtr Albo udać się tam, gdzie Andi68
vox pisze:Przecież tam nie ma ruchomych części ...
jest - zawor upustowy
wczoraj byłem w serwisie i jak by co, to oryginalny filtr do 1.6 w nbfl w Krakowie kosztuje 45zł.
chyba za 35 zl jest filtr oleju k&n`a z wygodna wypustka na klucz
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
-
- Posty: 457
- Rejestracja: 15 lip 2008, 0:22
- Model: NB
- Wersja: miracle
- Lokalizacja: Łódź
tomai pisze:Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.
Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.
pozdr
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
PanKolczyk pisze:tomai pisze:Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.
Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.
pozdr
Szukać zamienników akurat nie musze bo mam bliżej do normalnego sklepu/ hurtowni niż do salonu mazdy (drugi koniec Poznania) także po MANN-a mam bliżej i dlatego pytam , czy są jakieś racjonalne powody kupna mazdowskiego filtra.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
tomai pisze:PanKolczyk pisze:tomai pisze:Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.
Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.
pozdr
Szukać zamienników akurat nie musze bo mam bliżej do normalnego sklepu/ hurtowni niż do salonu mazdy (drugi koniec Poznania) także po MANN-a mam bliżej i dlatego pytam , czy są jakieś racjonalne powody kupna mazdowskiego filtra.
Kup sobie MANN-a i nie zawracaj sobie tym głowy.
- Tomai
- Donator
- Posty: 3864
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: NC
- Wersja: 2.0 Power by Five
- Lokalizacja: Poznań / Kaźmierz
Wroniasty pisze:tomai pisze:PanKolczyk pisze:[quote="tomai"]Ale nikt nie powiedział że mazdowski jest lepszy niż MANN...., knecht itd.
Było po prostu powiedziane, że oryginalny mazdy kosztuje bardzo mało więc nie ma sensu szukać zamienników.
pozdr
Szukać zamienników akurat nie musze bo mam bliżej do normalnego sklepu/ hurtowni niż do salonu mazdy (drugi koniec Poznania) także po MANN-a mam bliżej i dlatego pytam , czy są jakieś racjonalne powody kupna mazdowskiego filtra.
Kup sobie MANN-a i nie zawracaj sobie tym głowy.[/quote]
No nareszcie jakaś konkretna wypowiedź.
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Jest NC 2.0 174KM 199Nm
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Z okazji wymiany oleju w moim pojezdzie dostal sie przypadkiem w moje lepkie łapy filtr oleju Filtrona. Oczywiscie wstrząsnął mną ten fakt i od razu zamówiłem filtr marki Bosch. W madzi wkrecony byl orginał Mazdy tak wiec pokusielm sie o drobne porownanie filtrow.
Od lewej:
Mazda, Bosch, Filtron (OP 532/2)
Na pierwszy rzut oka Filtron jest nizszy, ale to akurat nie robi roznic, natomiast najciekawsze przed nami:
Zauwazyliscie? Nie? No to kolejna fotka:
I blizsze porownanie z Bosch'em:
Troche male te otwory w filtronie....
I porownanie Bosch'a z orginalem, praktycznie identyczne filtry:
Moze suma 6 otworow w filtronie jest rowna temu, ktory jest w bolcu na ktory nakreca sie filtr (bo na bank jest mniejsza od duzego otworu w filtrze) ale mimo wszystko fajnie jakby produkt chociaz przypominal OEM'owski filtr pod wzgledem konstrukcji, napewno nie wzbudzilo to we mnei zaufania do tego produktu.
Od lewej:
Mazda, Bosch, Filtron (OP 532/2)
Na pierwszy rzut oka Filtron jest nizszy, ale to akurat nie robi roznic, natomiast najciekawsze przed nami:
Zauwazyliscie? Nie? No to kolejna fotka:
I blizsze porownanie z Bosch'em:
Troche male te otwory w filtronie....
I porownanie Bosch'a z orginalem, praktycznie identyczne filtry:
Moze suma 6 otworow w filtronie jest rowna temu, ktory jest w bolcu na ktory nakreca sie filtr (bo na bank jest mniejsza od duzego otworu w filtrze) ale mimo wszystko fajnie jakby produkt chociaz przypominal OEM'owski filtr pod wzgledem konstrukcji, napewno nie wzbudzilo to we mnei zaufania do tego produktu.
- grzes
- Posty: 3651
- Rejestracja: 31 sty 2010, 10:00
- Model: NA
- Wersja: 93' LE
- Lokalizacja: Ruda Śl.
- Kontakt:
hmmm.. z podstaw mechaniki płynów, w takim wypadku jak np. ten który Five opisujesz, mniejsze otwory mogą w tym przypadku wymuszać intensywniejszy przepływ, taki zabieg może mieć prosty powód (oczywiście zakres, umiejscowienie ma bardzo wielkie znaczenie, i wstrzelenie się w te idealne to wymaga no... wielu wysiłków.) > tani zamiennik a musi stawić czoła temu co seryjny daje rade, kosztem żywotności i szybszego zużycia otrzymuję się "jakąś tam lepszą" wydajność, jednym słowem, paliwo wpada pod większym ciśnieniem kierunkowym przez co "filtrowanie" jest intensywniejsze ale skuteczność tego to już poważne rachunki różniczkowe:/. Jednym słowem żeby było tanio i "Też dobrze" zmniejszono prawdopodobnie otwory, tylko taka moja teoria > tzn. że na krótką metę ten filtr nie będzie wcale gorszy, tylko kto wymienia filtr oleju prędzej niż wymieniamy olej?.
Swoją drogą ten sam przypadek nie potwierdza się dla każdego filtra (zamiennika mazdy) przez filtrona. Chociaż filtr do b6/BP/FP to w maździe to samo= B6Y1 o ile dobrze pamietam, to filtr np. szukając w sklepie zamiennika filtru do FP (podajac samochod vin) dostałem filtron co się okazało że: buduję większe nieco niż ten mazdowski. Czym się sugerowali:/? mam nadzieje ze nie wielkościa auta;). Jeden filtr produkują w zależnosci od auta w różnych wersjach? nie wiem jak to tłumaczyć.
Swoją drogą tak z życia wzięte to moj szfagier w Germańskim ASO bardzo często mówi mi o tym że jeżeli już zamiennik "Czegoś" a jest dostępny BOSCH, to tylko BOSCH u nich biorą bo są naprawde wiernie odwzorowane i nie bywają kłopotliwe.
Swoją drogą ten sam przypadek nie potwierdza się dla każdego filtra (zamiennika mazdy) przez filtrona. Chociaż filtr do b6/BP/FP to w maździe to samo= B6Y1 o ile dobrze pamietam, to filtr np. szukając w sklepie zamiennika filtru do FP (podajac samochod vin) dostałem filtron co się okazało że: buduję większe nieco niż ten mazdowski. Czym się sugerowali:/? mam nadzieje ze nie wielkościa auta;). Jeden filtr produkują w zależnosci od auta w różnych wersjach? nie wiem jak to tłumaczyć.
Swoją drogą tak z życia wzięte to moj szfagier w Germańskim ASO bardzo często mówi mi o tym że jeżeli już zamiennik "Czegoś" a jest dostępny BOSCH, to tylko BOSCH u nich biorą bo są naprawde wiernie odwzorowane i nie bywają kłopotliwe.
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
grzes pisze:hmmm.. z podstaw mechaniki płynów, w takim wypadku jak np. ten który Five opisujesz, mniejsze otwory mogą w tym przypadku wymuszać intensywniejszy przepływ, taki zabieg może mieć prosty powód (oczywiście zakres, umiejscowienie ma bardzo wielkie znaczenie, i wstrzelenie się w te idealne to wymaga no... wielu wysiłków.) > tani zamiennik a musi stawić czoła temu co seryjny daje rade, kosztem żywotności i szybszego zużycia otrzymuję się "jakąś tam lepszą" wydajność, jednym słowem, paliwo wpada pod większym ciśnieniem kierunkowym przez co "filtrowanie" jest intensywniejsze ale skuteczność tego to już poważne rachunki różniczkowe:/. Jednym słowem żeby było tanio i "Też dobrze" zmniejszono prawdopodobnie otwory, tylko taka moja teoria > tzn. że na krótką metę ten filtr nie będzie wcale gorszy, tylko kto wymienia filtr oleju prędzej niż wymieniamy olej?.
Zagdza sie, jednak mimo wszystko w kwestii zdrowia silnika stawiałbym na paramter przepływu niz na ciśnieniu Poza tym to pompa oleju dyktuje przeplyw oleju a kazda zwężka to jego ograniczenie.
Mysle, ze po prostu filtron posiada takie sitka w wielu filtrach i wklada je gdzie popadnie na bank nie niszcza one silnika, ale widocznie roznia sie od fabrycznych parametrow dla filtra oleju Moze jestem wyczulony na takie rzeczy ale za bardzo zalezy mi na dobrym smarowaniu madzi a te otwory nie wroza wydajnosci na poziomie oem'owskiego filtru
grzes pisze:Swoją drogą ten sam przypadek nie potwierdza się dla każdego filtra (zamiennika mazdy) przez filtrona. Chociaż filtr do b6/BP/FP to w maździe to samo= B6Y1 o ile dobrze pamietam, to filtr np. szukając w sklepie zamiennika filtru do FP (podajac samochod vin) dostałem filtron co się okazało że: buduję większe nieco niż ten mazdowski. Czym się sugerowali:/? mam nadzieje ze nie wielkościa auta;). Jeden filtr produkują w zależnosci od auta w różnych wersjach? nie wiem jak to tłumaczyć.
Wielkosc nie jest waznym parametrem, byleby dobrze filtrowal i nie stawial za duzego oporu
grzes pisze:Swoją drogą tak z życia wzięte to moj szfagier w Germańskim ASO bardzo często mówi mi o tym że jeżeli już zamiennik "Czegoś" a jest dostępny BOSCH, to tylko BOSCH u nich biorą bo są naprawde wiernie odwzorowane i nie bywają kłopotliwe.
i tak pewnie wszystko z taiwanu ale niektore firmy przykladaja sie bardziej do kontroli jakosci niz inne
Z ciekawostek - wymieniałem kiedyś filtry w dwóch Mercach sprowadzonych z Niemiec.....zrobiłem psie gały gdy znalazłem w autach serwisowanych za Odrą filtry oliwy i powietrza z naszego, rodzimego Filtrona. Oba auta pochodziły z różnych krańców Germanii....