LPG w DOHC miata ?

Alternatywa dla drogiego paliwa.

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2014, 17:02

Czyli na razie pozostanę przy regeneracji.
Myślałem, żeby kupić od razu nowy filtr fazy lotnej, polecacie jakiś?
I czy przy całej operacji powymieniać przewody instalacji, czy zostawić stare?

[EDIT]: Na początku chciałem kupić zestaw regeneracyjny od ziomka z Piaseczna, ale filtry fazy lotnej ma tylko czaja F01, a to chyba nie jest jakiś najwyższej klasy, nie? Dobrym miejscem natomiast wydaje się być phJacus i tam bym pewnie zamówił wszystko.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

27 sty 2014, 19:46

Czaja to akurat b. dobry filtr jest.

Co do wymiany pojedynczych elementów instalacji to nie widzę powodu żeby nie zrobić tego samemu (jeśli się oczywiście wie co się robi ;) ). Świadectwo homologacji wydawane jest na pierwszy montaż całej instalacji, przy jakichkolwiek modyfikacjach nie jest to już robione. Najprostszy przykład to wymiana zbiorników, którym skończyła się 10-letnia homologacja - nikt nie pyta kto, gdzie i jak to robił, ważny jest tylko dokument z TDT.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

27 sty 2014, 20:21

Zbiornika nie mam na swoim świadectwie homologacji. Na niego mam osobne papiery. Ale każdy jeden najdurniejszy element już mam.

Choć to tylko formalna strona. Nikt na to na 99,99% nie będzie zwracał uwagi.
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

27 sty 2014, 20:44

Jakieś wskazówki, uwagi? :)

[EDIT]: Mój reduktor to tomasetto alaska, niby dobry, ale ponoć nie wyrabia się z mocą powyżej 90KM. Może zamiast regenerować, to jakiś inny kupić i podmienić? Tylko nie szastam ostatnio zbytnio pieniądzem...
Znaczy na razie byłbym zdecydowany zająć się tym, ale jeżeli ktoś poleci niedrogi lepszy reduktor, to chyba warto odłożyć pieniądz :)[/quote]


to prawda może nie wyrobić przy większym bucie, zakładam ze masz NB 1.6,
jak zmieniać to na to
http://www.phjacus.pl/R48-Reduktor-AC-R ... p1084.html
White NA BP'95
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

27 sty 2014, 21:17

Pedi pisze:Mój reduktor to tomasetto alaska, niby dobry, ale ponoć nie wyrabia się z mocą powyżej 90KM.

Święta prawda, wymieniaj na coś lepszego.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

27 sty 2014, 21:50

No to będę miał na co odkładać, ale to raczej plany na lato, bo teraz to i tak nie da się pojeździć, jazda po Wawie to masakra.
A teraz zregeneruje tą alaskę, bo trzeba mocno rozgrzać Miatkę, zanim zaczyna coś bździć, a na początku i tak wywala na PB jak trochę większe obroty idą (tak powyżej 2 tyś.)

I tak, mam NB 1.6, muszę uzupełnić profil, jakoś czasu nie ma. Ciągle chcę się wybrać na zlot Warszawski, ale zawsze coś... ;P

Zaraz złożę zamówienie u Jacusia i nie będę mógł się doczekać paczki ;D
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

27 sty 2014, 22:24

Pedi pisze:A teraz zregeneruje tą alaskę

Po regeneracji i tak strojenie musisz zrobić więc się zastanów nad tym wydatkiem.

Jednorazowe rozgrzanie to i na benzynie da się zrobić (zresztą i tak do gdzieś 40 stopni będzie na benzynie chodził silnik).
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 sty 2014, 4:47

Pedi pisze:Czy są jakiekolwiek przeciwwskazania, abym sam wymienił membranę?

Cięzko wyczuć, musisz sam ocenić jak się w majsterkowaniu przy gazie czujesz :D
Pedi pisze:Tylko czy nie będzie potem jakiśproblemów, że ulałem trochę cieczy chłodzącej z samochodu przy demontażu?

I tak wylejesz i będziesz uzupełniał. Aby nie musieć konfiguracji sterownika gazowego od nowa ustawiać najważniejsze jest zachowanie ciśnienia takiego jak jest teraz (a właściwie takiego jak przy konfiguracji było) czyli trzeba śrubę regulacyjną po wymianie ustawić dokładnie w tym samym położeniu. Inaczej trzeba konfigurować od początku.
Pedi pisze:Mój reduktor to tomasetto alaska, niby dobry,

On jest bardzo dobry, ale jak to kiedyś ktoś dobrze określił, do Corsy z silnikiem 1.2. 90KM ? takie bzdety to w necie o nim sprzedawcy wypisują :D
Pedi pisze:a na początku i tak wywala na PB jak trochę większe obroty idą (tak powyżej 2 tyś.)

Bardzo typowe objawy, to też potwierdza zużyte membrany.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 8:32

Hej, zastaly mi sie srubki od filtra fazy cieklej i zastanawiam,sie, czy po prostu wyjąć przewód gazowy, czy np otworzyć cewkę dajac jej napięcie?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 8:35

Pedi pisze:i zastanawiam,sie, czy po prostu wyjąć przewód gazowy, czy np otworzyć cewkę dajac jej napięcie?

Nie łapię ?

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 9:43

Przepraszam, pisałem z telefonu na szybko i może nie wyraziłem się zbyt jasno.

Sprawa jest taka: Poszedłem do samochodu, zakręciłem zawór przy butli, podszedłem do reduktora i zabrałem się za odkręcenie przykrywki filtra fazy ciekłej (coby spuścić ciśnienie z układu). Niestety jak się okazało,śruby są na tyle zapieczone, zastałe, że nie da się ich odkręcić, a nie chcę tego mielić pod maską. No i teraz zastanawiam się, czy mogę wyjąć bezkarnie przewód z fazą ciekłą z reduktora, czy może by go to szkodziło czy coś i czy lepiej dać np. napięcie na cewkę i otworzyć zawór reduktora, żeby upuścić gazu. No albo zrobić to w jakiś inny magiczny sposób :)

Niestety sesja się zbliża i mam urwanie głowy, więc w tamtym momencie mój dzienny przydział czasu na zabawę z samochodem się skończył ;)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 9:58

Pedi pisze:i czy lepiej dać np. napięcie na cewkę i otworzyć zawór reduktora, żeby upuścić gazu.

To Ci gazu nie spuści.
Pedi pisze:czy mogę wyjąć bezkarnie przewód z fazą ciekłą z reduktora,

Tak, tylko z wyczuciem i w jakiś środkach ochronnych. Na pewno rękawice bo sobie paluchy odmrozić możesz :D I nie rób tego w jakimś garażu podziemnym bo jak będziesz musiał wypuścić całą zawartość przewodu od zbiornika to tego będzie bardzo dużo.
Normalnie to się powinno robić w sposób prosty. Uruchamiasz silnik, nagrzewasz aż się przełączy na gaz, zakręcasz zawór przy butli i tyle ile się da się po prostu samo wypala, wtedy w przewodach pozostaje resztka.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
ubek
Donator
Donator
Posty: 1366
Rejestracja: 24 lis 2012, 22:05
Lokalizacja: Łańcut

30 sty 2014, 10:00

rozgrzej reduktor i odkręcisz co chcesz
White NA BP'95
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 10:20

Trochę mi było szkoda czasu,bo to g**no się długo teraz nagrzewa, ale tak zrobię :)

I właśnie przyszedł zestaw naprawczy i nowy filtr fazy lotnej. Poczytałem i zdecydowałem się na Czaja fl03. Ze starego wysypało się dość dużo czarnego proszku. A był to filgaz 67r, więc na pewno będzie lepiej przy tej zmianie...
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

30 sty 2014, 11:01

Pedi pisze:Trochę mi było szkoda czasu

Jak Ci szkoda czasu odstaw do serwisu LPG.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2014, 0:12

@majkel
Nie chodzi o to, że szkoda mi czasu na Mazde, tylko po prostu go nie miałem... Bo bardzo lubię blisko z nią obcować, ale studia, dziewczyna i tak czas znika ;P

Sesja skończona, a alaskę już jakiś czas temu zregenerowałem i śmigam. Ostatnio zaopatrzyłem się również w interfejs do zenita i powoli stroję. Po kalibracji wychodzi na to, że mam za małe dysze (rail ig1 3 Ohm), więc na razie podniosłem ciśnienie do 1,1 bar i offset spadł mi do 2,4 (Niby dalej źle, ale lepiej niż wcześniej, tj. 3,3.)
Mam mały wyciek spod uszczelki zaworów, więc to zapewne będzie obiekt moich najbliższych prac, więc rozmyślam o ew. wymianie wtrysków i zamontowaniu pojedynczych jak najbliżej kolektora-snafu tak robił, króciutkie wężyki i wszystko ładnie śmiga. Rozważam Hany (których ponoć nie da się dostać w oryginale, a dostępne na rynku to "podróby", tak twierdził Nikodem jak z nim rozmawiałem w wakacje) i Barracudy. Miał ktoś do czynienia z tymi drugimi? Spotkałem się z dobrymi opiniami, ale w tym wątku chyba tylko o hanach było. Także ktoś coś?
PS: Czy szybsze wtryski i skrócenie wężyków odmuli start na szybkie depnięcie z obrotów na jałowym, czy nie ma co liczyć na reakcję jak z pb?
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

22 lut 2014, 12:48

Ja mam wężyki po 15-20cm i nie zauważyłem żadnego laga. Jedynie przy przełączaniu (i to też nie zawsze)... powinienem kupić kabel i jeśli się da to przestawić na przełączanie przy odcięciu (jak obroty spadają).
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

22 lut 2014, 13:57

Hmm, to co może byc powodem lagów, wtryski? Trzeba szybsze, czy moze kwestia dobrej regulacji? Ale delikatnego laga mam odkad pamietam. Zajrzę tez na ile sie da do kolektora, moze dupne nawierty... Jakieś propozycje czego mogę szukać? Bo niby jezdzi, ale chce sie w końcu zaopiekować tym samochodem i mieć z tego trochę funu :)
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

22 lut 2014, 17:55

Pedi pisze:Ale delikatnego laga mam odkad pamietam.

Wg mnie jest to trochę autosugestia. Że na lpg coś musi być inaczej więc się człowiek doszukuje dziwnych zachowań. A akurat coś a'la lag to i ja na benzynie mam. Ta chwilka zanim komp zauważy że trzeba paliwa więcej podać. A muskając pedał gazu na ułamek sekundy można zamiast podnieść obroty to je opuścić na biegu jałowym. Podasz więcej powietrza przez chwilkę a paliwa nie.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

24 lut 2014, 6:56

Hmm, czy to autosugestia to nie wiem. Wczoraj go zestroiłem porządnie i przed strojeniem różnica była na pewno bardzo zauważalna. Po zapomniałem sprawdzić.
Teraz śmiga już ładnie, będę jeszcze tylko musiał ogarnąć, jak zachowuje się na nierozgrzanym silniku. No ale abstrahując od tego, że ładnie jeździ, to mój model jest totalną kupą:
Offset 2.4
Nachylenie najpierw 1.4, ale potem trochę zmniejszyłem i zmieniłem kilka punktów...

Teraz zastanawiam się, czy po prostu tak zostawić, bo jeździ dobrze (na pewno sporo lepiej, żadnego falowania itd.), czy brać się za rozwiercanie dysz, bo ewidentnie są za małe? No i jedna niepokojąca chyba sprawa, czasy PB na gazie na jałowym potrafią znacznie spaść w porównaniu do czasów PB na PB... Nie mam pojęcia czemu, czyżby też dysze? Jest to różnica poziomu, na PB 2,1-2,4 ms, na gazie potrafi zejść nawet do 1.6-1.7 ms, a tak to oscyluje wokół 1.9-2.1 i czasem wskakuje na trochę dłuższe czasy.

[EDIT]: Głównie zastanawiam się, czy po prostu reduktor obrobi po rozwierceniu dysz (dla przypomnienia alaska). Aktualnie radzi sobie dobrze, przy roboczym 1.1, spadki do 0.9 przy maks bucie do odcięcia.
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

24 lut 2014, 8:13

Pedi pisze:czy po prostu reduktor obrobi po rozwierceniu dysz (dla przypomnienia alaska)

On się nawet do 90 konnego silnika nie nadaje.
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

24 lut 2014, 18:38

Wrzuciłem pytanie do 'Czaterja działu technicznego', ale jakoś nie było odzewu. Może tutaj mi doradzicie ;)


Planuje założyć LPG do MX5 którą nie dawno kupiłem. Mieszkam w UK i tutaj pracuje jako mechanik. Chce spróbować swoich sił i założyć instalacje lpg. Robiłem w przeszłości rożne projekty, swapy, ale nigdy instalacji LPG.

Moglibyście mi doradzić jakie elementy użyć, itp.. ???
Wstępnie piałem do kolegi snafu i czytałem na lpg-forum.pl i tutaj.
Z tego co już znalazłem to potrzebuje:

stag 4 plus bądź LPGtech ( ja raczej szedłbym w kierunku LPGtech, jaki model wybrać?)
wtryski Hana 2000
parownik AC R01+Elektrozawór
butla stako 520x180 + Wielozawór
przewody miedziane z butli do parownika
trójniki+przodowy doprowadzające wodę
wlew

dysze do kolektora+listwa wtryskowa?
Map sensor, sensor temperatury?
snafu
Posty: 415
Rejestracja: 15 wrz 2008, 18:38
Lokalizacja: Ostrzeszów

25 lut 2014, 7:28

lukigondi ty masz NA ?? jeśli tak to butla 520x180 nie zmieści się w miejsce zapasu :/

nie jestem jakimś mega znawcą LPGTECHA ale sterownik wybrał bym tech 204
Mazda mx5 NB 1,8 00r
lukigondi
Posty: 98
Rejestracja: 29 maja 2010, 0:17
Model: NA
Wersja: Eunos Roadster
Lokalizacja: Upper Silesia

25 lut 2014, 8:25

snafu pisze:lukigondi ty masz NA ?? jeśli tak to butla 520x180 nie zmieści się w miejsce zapasu :/

nie jestem jakimś mega znawcą LPGTECHA ale sterownik wybrał bym tech 204


czesc
Mam NA ale chyba w zyciu nie zagazuje. Kompletuje czesci do turbo ;)
Nie dawno kupilem NBLF, chce ja zagazowac i uzywac na codzień. Dziennie robie 90km...

PS. czytalem ze ciężko dostac butle wiec juz zamowilem w Inter cars.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

25 lut 2014, 15:47

lukigondi pisze: Kompletuje czesci do turbo ;)

Jedno drugiego nie wyklucza :P a i jak LPG jest włączone to można bardziej zapłonem się bawić bo proporcjonalnie do benzyny ma wyższą liczbę oktanową.
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2014, 16:36

Dobra, rozwierciłem dysze, chodzi znacznie lepiej, ale będę się zabierał za podmiankę reduktora. Ten ma na tę moc za słabą termikę i nie daje rady, jeżeli nie jest rozgrzany do końca.

Kolega ubek polecał AC R01, ale czy to będzie się na pewno dobrze spisywać? Na Alasce też było, że niby 150HP, czy ileś tam ;P
Najbardziej zależy mi na stabilnym działaniu już od temp. przełączenia (mam 30 st.) Żeby to się zdążyło przełączyć na gaz, zanim gdzieś już dojadę... ;/
Ew. może polecacie coś o mniejszych gabarytach, bo jak się uda, to chciałbym wcisnąć nowy reduktor po stronie kolektora dolotowego, aczkolwiek dalej najważniejsza jest dla mnie stabilność. :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

07 mar 2014, 23:11

Bardzo fajne wymiary do upychania maja reduktory magica. Tylko nie wiem jak aktualnie z ich jakoscia, kiedys mialy jedna fatalna przypadlosc :) ktos jest na bierzaco ?
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

08 mar 2014, 17:43

Fatalna przypadłość? Tzn. co, puszczają bąki? I co taki bąk może właściwie zrobić?
Nikt niczego nie poleca? Chyba będę musiał poszukać sklepu lpg w Wa-wie i pooglądać ;)

A lekko offtopowo, dziś z okazji dnia kobiet umyłem, odkurzyłem, wypucowałem Madzie ;P
Piecho
Posty: 157
Rejestracja: 02 lut 2014, 14:10

14 maja 2014, 21:51

Witam,
Na Forum czytałem, że w Olsztynie można tanio zbiorniki kupić do LPG. Sam w końcu sobie auto sprawiłem i potrzebuję tejże części. Macie jakieś namiary?

Pochwalę się w osobnym wątku za niedługi czas, muszę dorwać jakiś aparat ;)
Pedi
Posty: 254
Rejestracja: 19 cze 2013, 16:11
Model: NB
Wersja: 1.6 '98
Lokalizacja: Warszawa

03 cze 2014, 17:41

Siemka

Myślę o nowych świecach do madzi, a że śmiga ona na lpg, to myślałem o czymś zimniejszym i mniejszą przerwą. Co o tym myślicie? Do NB 1.6 zalecane jest bkr5e-11, a ja z kolei wypatrzyłem v-line 28 (bkr6e) z przerwą 0.9
Teoretycznie gaz spala się w wyższej temperaturze, stąd zimniejsza świeca, ale może jednak lepiej zostać przy "piątce" (np. v-line 35 (bk5re z przerwą 0.9)? Albo może zupełnie innym torem i pójść w taką ciekawostkę, na którą trafiłem: DENSO K16TT? Ciepłotą odpowiada chyba piątce z NGK, ale ma przerwę 1.0 i wysunięte cienkie elektrody.
ODPOWIEDZ