Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Jaro
Posty: 3026
Rejestracja: 26 paź 2008, 15:33
Model: NA
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

26 lis 2013, 10:01

Bardock pisze:Jakie polecacie wycieraczki ? Listwowe czy starego typu ? jakiej firmy jakiś konkretny model?

Muszę zmienić bo moje zostawiają już okropne smugi.

Ważny aspekt to dobry stosuenk ceny/jakość. Nie chce płacić za wycieraczki 150 zł, chyba, że ktoś dobrze uzasadni :)




ja ma listwowe są mega - co do producenta to może uda mi się dziś spojrzeć bo kupowane były jeszcze przez Rafała_W :loser:
Pozdrawiam

Jaro

MX-5 NA 1.6T
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

26 lis 2013, 13:14

Korzystam z Bosch Eco, czy jak tam się nazywa ten ich najtańszy model i jestem zadowolony ;) Miałem wcześniej listwowe Aero (takie po 150zł) i szybko się zużyły i źle wycierały - na skrajach szyby nie dociskały...
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

26 lis 2013, 13:52

Sigma pisze:listwowe Aero


Najdroższe Aero Boscha kosztują w okolicach 60zł (allegro).

Sigma pisze:Bosch Eco


Miałem. Fajne przez pół roku, później zaczęły piszczeć jak zarzynany królik.

Jaro pisze:ja ma listwowe są mega


Ja ostatnio wziąłem jakieś firmy krzak z allegro i pożałowałem po pierwszym przejechaniu po szybie - piszczą i średnio zbierają. Teraz po kilku dniach jest lepiej, ale skłaniam się do zamówienia Aero Boscha na próbę. Fakt faktem na brzegach różnie dociskają...
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

26 lis 2013, 16:52

dmk pisze:Fakt faktem na brzegach różnie dociskają.

Taki urok stosowania listwowych piór do starych ramion przy mocno wypukłych szybach, mają za słaby docisk pióra do szyby a listwowe pióra gorzej się układają niż przegubowe.
Awatar użytkownika
Sigma
Donator
Donator
Posty: 842
Rejestracja: 15 wrz 2010, 19:24
Model: NB FL
Wersja: Unplugged
Lokalizacja: Toruń

26 lis 2013, 18:11

dmk pisze:
Sigma pisze:listwowe Aero


Najdroższe Aero Boscha kosztują w okolicach 60zł (allegro).


Zgoda - ale ja je kupiłem w sklepie i zaraz jak weszły... :facepalm:

wojteks pisze:
dmk pisze:Fakt faktem na brzegach różnie dociskają.

Taki urok stosowania listwowych piór do starych ramion przy mocno wypukłych szybach, mają za słaby docisk pióra do szyby a listwowe pióra gorzej się układają niż przegubowe.


Przy czym da się to przeżyć - wróciłem do zwykłych przegubowców ze względu na wygląd. Tamte wydawały mi się zbyt nowoczesne :P
"A designer knows he has achieved perfection not when there is nothing left to add, but when there is nothing left to take away." – Antoine de Saint-Exupéry
Obrazek
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

27 lis 2013, 8:44

Postanowiłem podarować swojej toyocie trochę luksusu i kupiłem jej dzisiaj w Lidlu zestaw wycieraczek Ultimate Speed za 17,99 :lol: a przy montażu okazało się, że to Bosche :kciuk:

W maździe mam zawsze jakieś marketowe piórowe (max. 30-40zł za zestaw) i jestem zadowolony.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2013, 17:16

arturo_tiburon pisze:majkel - dzięki - dam znać jak pokazuje odczyt wartości....edit - dziąłają wskazania napięcia na sondzie pięknie tylko dlaczego nie pokazuje AFR na tej podstawie? hmmm

Bo nie :mrgreen: Sonda wąskopasmowa jak sama nazwa wskazuje ma punkt przegięcia charakterystyki właściwie w punkcie, dla benzyny to około 14,7 AFR i to właściwie prawie koniec. Na podstawie pozostałej części charakterystyki nie da się precyzyjnie wartości AFR ustalić. Gdybyś obejrzał sygnał na oscyloskopie w trakcie jazdy z zamkniętą pętlą to widać jak oscyluje on wokół punktu 14.7 AFR w rytmie korekt wprowadzanych przez ECU. I na tym się jej zastosowanie właściwie kończy. W niektórych rozwiązaniach sygnał z sondy wąskopasmowej można potraktować jako bazę do na przykład wzbogacenia mieszanki ale to się odbywa na zasadzie wyznaczenia czasu otwarcia wtryskiwaczy w punkcie AFR 14.7 i zakładając liniowość wydajności wtryskiwaczy i stałość ciśnienia paliwa wyliczenia czasu niezbędnego do osiągnięcia założonego składu mieszanki. Błąd nie jest mały, ale dla niektórych zastosowań akceptowalny.
Aby ECU miał wiedzę na temat dokładnego AFR sonda sterująca musi być szerokopasmowa, co w niektórych silnikach jest stosowane. Nie jestem pewien czy Twój CX nie ma sterującej szerokopasmówki przypadkiem.

obrazki poniżej nie moje, szybki wuj google aby zobrazować zjawisko.

Po
eM


Obrazek

Obrazek
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

27 lis 2013, 17:55

Co prawda zgubiłem mój ulubiony notes, w ktorym miałem to zpaisane, ale ta oscylacja powinna mieć miejsce jakies 12 razy na minutę. Albo 15.
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2013, 19:13

Kurak pisze:Co prawda zgubiłem mój ulubiony notes, w ktorym miałem to zpaisane, ale ta oscylacja powinna mieć miejsce jakies 12 razy na minutę. Albo 15.

Ano mniej więcej. To chyba jeszcze mocno od temperatury elementu pomiarowego zależy, coś tam mi się w głowie mami. Ale prawdziwa oscylacja wygląda zazwyczaj mniej czysto niż teoretyczna, to co poniżej to sonda z jakiegoś emiksa, co prawda w nieznanym stanie zużycia.

Obrazek
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Arturo_tiburon
Posty: 1067
Rejestracja: 06 cze 2011, 16:01
Model: ND
Wersja: Daga spec
Lokalizacja: waw

27 lis 2013, 22:10

no to wszytko wskazuje panowie , że CX7 ma szerokopasmówkę ze względu na turbine i pewnie dlatego tak łatwo się stroi flashowaniem ecu
uczestnik wszystkich rund MC do 03' 2020
II vice MC'18 , mistrz MC '17, IV MC'16 , I miejsce Sud WIR'15 , II vice MC'15, mistrz MC'14 WEST, II vice ALL STAR'14 , II vice MC'13. daily mazda od 08 6, cx7, cx5 NBFL->NC->ND > emeryt
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

27 lis 2013, 22:51

arturo_tiburon pisze:no to wszytko wskazuje panowie , że CX7 ma szerokopasmówkę ze względu na turbine

To bardziej zależy chyba od założenia jakie sobie projektant sterownika przyjął. Bo nawet nie da się tego uzasadnić kosztowo, szerokopasmówka kosztuje tyle samo co wąskopasmówka. Chyba że naprawdę szukali centowych oszczędności.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2013, 9:50

Czy klocki hamulcowe na przód za 140 zł firmy ATE ujdą? i tak będę kupował większe zaciski na wiosnę.

Ale chciałem też wymienić blaszki, które tam są i trzymają klocek. Ale w intercarsie krzyknęli mi 70 zł za komplet na przód :roll: wydaje mi się, że to strasznie drogo i kiedyś mniej za to płaciłem. Fachowość obsługi czy intercars ma takie ceny ? albo to tyle kosztuje? :razz:

edit1

Inna sprawa to czym wepchnąć tłoczek by wymienić klocki? rozumiem, że skoro stare klocki są cieńsze o ładnych pare milimetrów to i tłoczek o tyle jest wysunięty. Jakieś sugestie ?
skyactivwalker
Posty: 83
Rejestracja: 27 lis 2013, 19:14
Lokalizacja: gorzów

28 lis 2013, 10:54

Jeśli mogę się wtrącić, CX-7 oczywiście że ma szerokopasmówke jako pierwszą sondę (przed katem), jak zresztą chyba wszystkie auta Mazdy od mniej więcej 2005 roku.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

28 lis 2013, 12:57

wczoraj dostałem paczkę z EBC (2 tyg czekania na tarcze)
i tak wygląda jedna - powiedzcie co mam z tym zrobić :roll:
Obrazek
Obrazek
MIATA nim jak szatan
Obrazek
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2013, 14:50

Bardock pisze:Jakieś sugestie ?

Wciskacz do tłoczków :mrgreen: Taka blacha ze śrubą, skocz sobie do jakiegoś tesco, kosztuje pewnie z 10 PLN i na jednorazową operacje zapewne wystarczy.

SponeR pisze:powiedzcie co mam z tym zrobić

Zareklamować, niech przyślą niewyszczerbione. A jak masz parcie to założyć i jeździć.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

28 lis 2013, 15:45

majkel pisze:naprawdę szukali centowych oszczędności.

Uwierz mi... szukali.

majkel pisze: Taka blacha ze śrubą, skocz sobie do jakiegoś tesco, kosztuje pewnie z 10

Mi takim małym ściskiem stolarskim się nie udało. Tj. Poddał się. Dopiero pożyczyłem od dziadka taki dość spory (i stary... pewnie porządniejszy) i poszło w miarę łatwo.
Awatar użytkownika
Bardock
Posty: 1863
Rejestracja: 15 gru 2008, 14:37
Model: Inny
Wersja: S3 1.8T
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2013, 19:34

użyłem śruby, paru nakrętek i 2 duże podkładki o trochę większej średnicy niż tłoczek, gdzie jedna oparła się o tłoczek a druga o zacisk :) kręcenie nakrętką wepchnęło tłoczek elegancko a hamulce pięknie teraz hamują :)
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

28 lis 2013, 19:37

Krzywy pisze:Uwierz mi... szukali.

Nie mam co do tego wątpliwości :mrgreen: W końcu jak się porównuje emiksy od najstarszych roczników to gołym okiem widać coraz gorszą jakość detali, począwszy od polerowanych czy chromowanych śrubek przez tworzywa w środku i takie tam różne. Może i przy osprzęcie nie można było szaleć. Chociaż tu bardziej stawiam na jakieś kwestie projektowe i technologiczne.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

28 lis 2013, 19:55

ważne pilne pytanie kupiłem szpere
czy to jest torsen czy lsd a może otwarty i koleś robi ze mnie idiotę?? foto niżej.

jak się wczytałem gdzieś w zagraniczne to wychodzi na to że jest to lsd z 1,6 prosze o potwierdzenie. sprawa pilna bo rano wysyła.

Obrazek
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

28 lis 2013, 20:19

Dla mnie to wygląda na wiskozę, czyli LSD z 1.6.

[URL=http://www.miata.net/garage/diffguide/]http://www.miata.net/garage/diffguide/[/URL]

Tak w ogóle, Torsen to też LSD, jeden z jego typów :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

28 lis 2013, 20:27

właśnie ta stronę czytałem.
czyli jak mam vlsd to mogę bardziej się bawić?? zawracać w miejscu itp? jaki % to ma??
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

28 lis 2013, 20:32

SPAM pisze:właśnie ta stronę czytałem.
czyli jak mam vlsd to mogę bardziej się bawić?? zawracać w miejscu itp? jaki % to ma??

Marcin z Roadstery.pl tlumaczyl mi kiedys ze auto z lsd latwiej sie kontroluje. Latwiej wprowadzic w poslizg i latwiej wyprowadzic.
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2013, 20:35

Prawda jest taka, że procent spinania VLSD dąży do zera zamieniając go ostatecznie w pełni otwarty dyfer. I z tego co pamiętam to, nawet podczas normalnej eksploatacji, dzieje się to przy relatywnie niewielkim przebiegu. Co do lepszej kontroli i przewidywalności auta z LSD to oczywiście 100% prawda - na własnej skórze poznałem różnicę "przed" i "po".
Ostatnio zmieniony 28 lis 2013, 20:37 przez rogI, łącznie zmieniany 1 raz.
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

28 lis 2013, 20:37

Było wałkowane dużo razy, że żywotność VLSD jest dość niska i chyba po 60-80 tys. km będziesz miał otwarty dyfer. Nie warto, lepiej szukać Torsena, za duża loteria z wiskozą jest.
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

28 lis 2013, 20:50

fifomaniak pisze:Było wałkowane dużo razy, że żywotność VLSD jest dość niska i chyba po 60-80 tys. km będziesz miał otwarty dyfer. Nie warto, lepiej szukać Torsena, za duża loteria z wiskozą jest.


+1
Rules are made to be broken
Awatar użytkownika
SPAM
Posty: 1004
Rejestracja: 01 lis 2013, 18:59
Model: NA
Wersja: #RetroTurboMiata
Lokalizacja: Łódzkie

28 lis 2013, 20:56

cieszyłem się że znalazłem tanio,
potem zmartwiłem że to jednak chyba nie torsen a nawet może być otwarty,
następnie ucieszyłem się bo vlsd ma spina od początku,
a na koniec załamałem bo to już pewnie nie działa i jest otwarty choć kiedyś nie był..........

jak na 60min sporo emocji :bang:

dobrze że powiedziałem mu że rano potwierdzę :roll: no nic szukamy dalej :mrgreen:


aha i dzięki za pomoc uratowaliście świeżakowi kilka stówek :kciuk:
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

29 lis 2013, 15:09

pytanko do ludzi z heblami 255
wchodzą wam stalaki 14" standard mazdowy chyba 5,5j et45 czy 50
bo z tyłu mam założone 251 a z przodu jeszcze 235 i tylne stalaki wchodzą raczej na styk :(
jestem ciekaw czy przednie wejdą
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Awatar użytkownika
Alex
Donator
Donator
Posty: 4740
Rejestracja: 29 cze 2013, 20:25
Model: NC
Wersja: Niseko
Lokalizacja: łódź
Kontakt:

29 lis 2013, 16:45

fifomaniak pisze:Było wałkowane dużo razy, że żywotność VLSD jest dość niska i chyba po 60-80 tys. km będziesz miał otwarty dyfer. Nie warto, lepiej szukać Torsena, za duża loteria z wiskozą jest.

kwestia ceny, za stowke albo dwie mozna zaryzykowac
pozdrawiam
Alex :-)
były: NC 2.5 , NA 1.6/90+ jest: Niseko 2.5/RomDrop 8-) 182HP/242Nm 8-)
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting
https://alexengineering.pl
Awatar użytkownika
Donek
Posty: 1350
Rejestracja: 29 lip 2009, 16:50
Model: NA
Wersja: Sunburst Yellow
Lokalizacja: Warszawa

29 lis 2013, 17:00

SponeR pisze:pytanko do ludzi z heblami 255
wchodzą wam stalaki 14" standard mazdowy chyba 5,5j et45 czy 50
bo z tyłu mam założone 251 a z przodu jeszcze 235 i tylne stalaki wchodzą raczej na styk :(
jestem ciekaw czy przednie wejdą
ja mam stalowki 14 zimowki i jest elegancko nic nie obciera
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

29 lis 2013, 18:39

Alu 14" 7spoke siada bez problemu na 255.
ODPOWIEDZ