Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

10 lis 2013, 16:58

HB4 mijania i HB3 długie.
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

10 lis 2013, 17:27

DEXTER pisze:HB4 mijania i HB3 długie.

:ryjezesmiechu:
Dzięki :cool:
Rules are made to be broken
Andy
Posty: 1152
Rejestracja: 30 maja 2012, 19:48
Lokalizacja: Gorzów wlkp

10 lis 2013, 21:15

Co do rdzy , najlepsza metoda jaką znam najskuteczniejsza na lata. Z piaskarki drobnym piaseczkiem 0,5-0,8 mm, podkład potem lakier . Koniec :mrgreen:
ree
Posty: 2576
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:51
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

10 lis 2013, 21:36

Mało kto ma piaskarkę, ale również uważam ten sposób za super. Niestety kiedyś bawiłem się takim sprzętem (pistolecikiem) na zwykły kompresor i była to porażka. Widziałem też taką profi wersję, ale tam to i koszt sprzętu duży i syfi się strasznie w okolicy.
ps. pan który piaskował nie powstydził by się swojego stroju nawet w NASA :mrgreen:
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

11 lis 2013, 12:41

Szybkie pytanie:

Czy słoneczka od NA podejdą do NBFL 1.6?
Awatar użytkownika
rachey
Posty: 796
Rejestracja: 21 lip 2013, 13:18
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Gliwice

11 lis 2013, 12:58

Mam taką dziwną przypadłość w maździe- przy zamykaniu z pilota raz na czas (tak może 1 na 5 razy) nie zamykają się drzwi pasażera- trzeba wtedy samochód z pilota otworzyć i zamknąć jeszcze raz- za drugim razem już praktycznie zawsze zamyka.
Nie przeszkadza mi to jakoś specjalnie, bo jak zamykam samochód to po prostu słucham czy zamyka oba zamki, ale jednak zastanawia mnie o co chodzi.
Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

11 lis 2013, 13:33

rachey pisze:Ma ktoś pomysł co może być przyczyną?


Słaby styk na kabelku od silowniczka, albo gdzieś po drodze.

DEXTER pisze:Czy słoneczka od NA podejdą do NBFL 1.6?

4x100, ET 45, 5.5kg, otwór centrujący na 90% ten sam ale zaraz pomierzę. Chyba wejdą :)
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

11 lis 2013, 13:39

Dzięki Kurak, trochę źle ująłem, bo parametry znam. Nie jestem tylko pewien czy zaciski się w nich zmieszczą (chodzi o 255).
Awatar użytkownika
Fifkers
Donator
Donator
Posty: 4684
Rejestracja: 10 cze 2009, 11:06
Model: NA
Lokalizacja: Białystok

11 lis 2013, 13:42

W NB widywałem słoneczka.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

11 lis 2013, 13:49

DEXTER pisze:Dzięki Kurak, trochę źle ująłem, bo parametry znam. Nie jestem tylko pewien czy zaciski się w nich zmieszczą (chodzi o 255).


Tak. Ja mam 255 u siebie i się mieści. Dużo oddechu nie mają, ale wchodzą.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

11 lis 2013, 13:55

OK, dzięki panowie!

Pozdr.
DEX
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

12 lis 2013, 9:10

Problem dotyczy Mazdy B2500 którą mam do roboty, chodzi o tylny most. Jakiś czas temu zaczął hałasować, biorę się za wymianę oleju a tam wylatuje dziwna maź olejopodobna. Zalałem motula, i od tego czasu zaczęło wyć coraz głośniej, jak się jedzie gdzieś dalej jest to męczące. Pytam bo wiem ze jest tu dużo magików i fachów którzy mogą coś wiedzieć, co zrobić z takim fantem? czy da się ten most jakoś zregenerować?
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 lis 2013, 11:01

13b pisze:co zrobić z takim fantem?

Pewnie most był zalany jakimś ulepszaczem, najtańsza opcja to chyba zakup używanego dyfra/mostu.
Tanio nie będzie ale regeneracja może nie być tańsza http://allegro.pl/listing/listing.php?string=most+mazda+b2500&search_scope=category-620
13b
Posty: 189
Rejestracja: 18 sie 2011, 17:15
Model: NB
Wersja: Miracle
Lokalizacja: Niemcy

12 lis 2013, 16:00

No wlaśnie allegro przeglądam i ciężko trafić na pewny most, nawet pomimo tego ze pasuje od forda Rangera :/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 lis 2013, 18:49

13b pisze:No wlaśnie allegro przeglądam

No cóż, taki urok nietypowego auta.
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

17 lis 2013, 20:17

Jest jakiś prosty sposób na rdzewiejące tarcze hamulcowe? Bardzo szybko przestają być ładne... Szczególnie tyle, których klocek nie bierze w całości..
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

17 lis 2013, 20:33

trzaśnij je czarnym hammeritem :grin:
:)
piotr-gka
Posty: 669
Rejestracja: 06 paź 2013, 11:13
Lokalizacja: gka

17 lis 2013, 21:25

albo dobrze zakonserwuj wd40 :razz:
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 lis 2013, 5:31

Myślałem o malowaniu właśnie ale jakbym wszedł na powierzchnię roboczą to by było kiepsko dla klocka chyba, szczególnie że nie mam nacinanych.

A hammerite daje radę w takich temperaturach?
Awatar użytkownika
kammich
Posty: 2925
Rejestracja: 24 lip 2009, 9:55
Model: NA
Lokalizacja: Szczecin

18 lis 2013, 8:14

Krzywy, oni się nabijają, nic z tym nie zrobisz, musisz więcej jeździć wtedy nie zardzewieją :mrgreen:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

18 lis 2013, 11:14

Wląśnie, muisz więcej jeździć. Ja mam takie same jak Twoje tylko o oczko większe, problemów z rdzewieniem nie mam :)
fifomaniak
Posty: 1023
Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
Lokalizacja: Wrocław

18 lis 2013, 12:05

Co ma mu nie zardzewieć jak z tyłu pół tarczy jest branej przez klocek a pół się rudą opatula :P O ten fragment mu chodzi :wink:
Obrazek
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2013, 12:22

Krzywy pisze:Myślałem o malowaniu właśnie ale jakbym wszedł na powierzchnię roboczą to by było kiepsko dla klocka chyba, szczególnie że nie mam nacinanych.

A hammerite daje radę w takich temperaturach?


Hammerire może popuścić majty...są farby w sprayu odporne na wysokie temprycze, sam mam taką czarną marki Dupli Color która wytrzymuje do 600 stopni i sobie chwalę. Tylko jeśli to ma mieć sens rdzy najpierw trza się pozbyć...
Rules are made to be broken
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 lis 2013, 17:06

No widziałem takie lakiery do zacisków właśnie. Tarcze mam raczej nowe więc rdza jest powierzchowna na razie (plamy co się robią jak postoi woda i odparuje) więc lekko papierem i zniknie...

Tylko nie bardzo mam kiedy (nie widzi mi się pociągiem jechać do Częstochowy), 24h to schnie co najmniej. A jak będę miał czas tak w II połowie grudnia to boję się że może być już dla nich za późno :P


BTW:
Znalazłem właśnie w instrukcji serwisowej że są jakieś światła DRL (canada spec.) czyli wychodziłoby że są do NA światła do jazdy dziennej tam gdzie my mamy kierunek i pozycyjne... Chyba że oczywiście u nas amerykanckie to nie przejdzie. :|
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

18 lis 2013, 17:52

Krzywy pisze:Myślałem o malowaniu właśnie ale jakbym wszedł na powierzchnię roboczą to by było kiepsko dla klocka chyba, szczególnie że nie mam nacinanych.

Że co ? Malujesz całą powierzchnię tarczy, powierzchnia robocza po 5 lekkich hamowaniach będzie czyściutka :mrgreen: TRW bodaj robi dokładnie tak samo fabrycznie.
Krzywy pisze:A hammerite daje radę w takich temperaturach?

Hamerite to farba do malowania zardzewiałego płotu. A i tam nie sprawdza się nadzwyczajnie.

Zedzrzyj rdze, odtłuść i lecisz jakąkolwiek farbą w rozpylaczu odporną na temperaturę. Jak bardzo chcesz to sobie jeszcze podkład połóż. Koniec kropka, to tarcza hamulcowa a nie prom kosmiczny.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 lis 2013, 17:58

majkel pisze:Malujesz całą powierzchnię tarczy, powierzchnia robocza po 5 lekkich hamowaniach będzie czyściutka

A klocek? Klocki też mam nowe a stare się do niczego nie nadają(nawet zebrania tej farby). Przednie wywaliłem bo ich nie było a tylne były od rdzy i cholera wie czego źle wytarte. Brały może 2/3 tego co powinny (samym środkiem - mimo że było ich sporo).
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

18 lis 2013, 18:24

Krzywy pisze:
majkel pisze:Malujesz całą powierzchnię tarczy, powierzchnia robocza po 5 lekkich hamowaniach będzie czyściutka

A klocek? Klocki też mam nowe a stare się do niczego nie nadają(nawet zebrania tej farby). Przednie wywaliłem bo ich nie było a tylne były od rdzy i cholera wie czego źle wytarte. Brały może 2/3 tego co powinny (samym środkiem - mimo że było ich sporo).


Ale co klocek?
Klocka nie malujesz, nic mu się też od farby nie stanie jeśli o to Ci chodziło
Jak to mówią:klocek jaki jest każdy widzi :cool:
Rules are made to be broken
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

18 lis 2013, 18:54

Obrazek

Potwierdzam, niestety hammerite też raczej średnio się nadaje- w tym roku tą farba malowałem wiosną, a niestety już na jesień na jednym kole odpada farba... Dwa lata wcześniej machnąłem srebrzanka do tłumików do temp 600 st C i wytrzymała dłużej- bo ok 1,5 roku- ale to tez nie jest wieczne... O dziwo przez ta srebrzankę zaczęła przebijać rdza... W obu przypadkach odrdzewiałem porządnie mechanicznie - i chemicznie (odrdzewiacz) + 2- 3 warstwy farby. Jak chce się mieć błysk to trzeba co rok, dwa powtarzać taki zabieg i tyle- pyk pyk miata do góry i jazda :)

Obrazek
Krzywy
Posty: 562
Rejestracja: 13 mar 2013, 21:49
Lokalizacja: Łódź

18 lis 2013, 19:53

Cholera no aż nie chce mi się wierzyć że klocek który umaże się w farbie po jej wytarciu będzie spoko. Choć niby można go wypalić zawsze...

Tyle się mówi o tym aby układ hamulcowy był możliwie wolny od jakichkolwiek zabrudzeń.
sleven
Posty: 465
Rejestracja: 17 kwie 2009, 12:46
Lokalizacja: POZnan*

18 lis 2013, 20:02

Nie ma z tym żadnego problemu! ..zresztą... po umyciu i staniu parę godzin czy dni, na całej tarczy pojawia się osad z rdzy... I wsiadasz przy pierwszym naciśnięciu hamulca masz błyszcząca tarcze. Temperatura, tarcie i te resztki farby zamieniają się w pyl- dosłownie.
ODPOWIEDZ