Tak wygladały moje świece (NBFL 1.8 VVT 107kW - NGK BKR5E). Trudno mi określić ich przebieg (faktura nawet była w dokumentach ale przebieg nie wpisany, no i Tycjan przez jakis czas jezdzil na innychz kompresorem). Ale nie wyglądaja na bardzo duży...
No i słabo to wygląda jak na NGK. Generalnie wyglądają na za słabe do tego silnika (CR 10:1, a sprężanie mam fabryczne tj 200 psi/14 bar na każdym - szok bo 115 000 przebiegu (max widzialem opisany jako 209 psi). Mierzone takim zwyklym "chinskim" manometrem.
2 maja brazowe slady po przedmuchach, a 2 jakis bialy nalot, na jednym wiekszy na drugim mniejszy. Hmmm tak teraz mysle ze szkoda ze nie zapamietalem z ktorych cylindrow pochodza (mam 2 x cewka bezposrednio na swiecy i 2 x przewody)...
Wrzucilem Denso IK20 Iriduim Power - nie wiem w sumie czy dobrze, moze powinny isc IK16, ale zimniejsze siwiece sa jednak zalecane do doprezonych silnikow (a taki jest moj z CR 10:1). Denso nie ma tego silnika w katalogu, ale na aukcji ten model byl wypisany, wiec moze sprzedawca ma lepsze katalogi
Nie mam jakiegos poczucia ze jest +5 KM

, ale na pewno lekko spadly wolne. Za pare tys wykrece i obejrze. Bede tez monitorowal spalanie.
Na dniach dostane czytnik ODB II wiec moze z ciekawosci wkrece te stare swiece i porownam rozne parametry pracy silnika... A Torqe nawet moc mierzy
