DIY kompresor

Turbo, kompresor, podtlenek azotu, modyfikacje wolnossaka

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

02 maja 2013, 19:11

Cholerka ... rosnie mi konkurencja :grraauu: . Chyba kupię tego Maserati i Wam ucieknę ... bez doładowania.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

02 maja 2013, 20:02

Załóżmy pewną hipotetyczną sytuację.

Jest koniec lipca 2014 roku. Stoimy w pomieszczeniach SJS przy torze Kielce. Gdzieś niedaleko jest moja DIY i twoje Maseratii.

Następuje odczytanie wyników i przed nami najprawdopodobniej będzie pewien kierowca praktycznie seryjnej 115hp 1.6.

Druga część brzmi znajomo?

Po zrobieniu auta trzeba będzie się skupić na jeździe, żeby takie incydenty się zdarzały rzadko.
Jak wszystko poskładam, to koniecznie będę chciał się ścignąć z tobą i mizą na ćwiartkę.
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

02 maja 2013, 20:32

Ponieważ czerwone są najszybsze, co przykład w Kielcach pokazał drastycznie, w oko wpadło mi czerwone Maserati.

Poza tym miałem na myśli ucieczkę na prostej :lol: .

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

03 maja 2013, 1:11

widze ze zaczelo sie dziac :) dobrze ze projekty ruszyly. Moj juz prawie ukonczony. Na zachete dodam ze wczoraj rozmawialem z kolesiem ktory na M45 z mini(dmuchajacym okolo 0.45bara w jego przypadku) jakims niewielkim intelcolerze i wtryskach od RX8 i to wszystko zestrojone w MSie przez jego samego (co robil pierwszy raz w zyciu) autko wykrecilo 199KM na zamachu... niezle jak na taki projekcik :)
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

03 maja 2013, 16:51

MEDYK pisze:widze ze zaczelo sie dziac :) dobrze ze projekty ruszyly. Moj juz prawie ukonczony. Na zachete dodam ze wczoraj rozmawialem z kolesiem ktory na M45 z mini(dmuchajacym okolo 0.45bara w jego przypadku) jakims niewielkim intelcolerze i wtryskach od RX8 i to wszystko zestrojone w MSie przez jego samego (co robil pierwszy raz w zyciu) autko wykrecilo 199KM na zamachu... niezle jak na taki projekcik :)


Nie wierzę w taką moc z tego kompresora przy takim cisnieniu doładowania. Ile ten Mini ma koni w serii? Chyba ok. 120. przyrost 80 KM ??? :shock:
Bajki. Wykres z hamowni poproszę ... z porządnej.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 maja 2013, 18:00

Mi też się to nie wydaje wiarygodne. Nawet przy założeniu 100% sprawności intercoolera i zerowego poboru mocy przez M45. 1,45x130=188,5, a te założenia są nierealne.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

03 maja 2013, 21:21

a co do tematu intercoolera - to do projektu kompresora taki inetr... bedzie OKI
http://re5pect.pl/intercooler-550x230x65-mm-polerowane-aluminium.html

proszę o opinie
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 maja 2013, 21:34

Nie wiem czy będzie ok, ale wiem że dokładnie taki mam plan kupić.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

03 maja 2013, 21:41

kwestia czy jeszcze taki może być?

http://re5pect.pl/intercooler-550x180x65-mm-polerowane-aluminium.html

ten jest troszkę niższy
zatem zostanie więcej miejsca na przepływ powietrza dla chłodnicy
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

03 maja 2013, 21:53

A ja mam zamiar kupić 550x140x65mm :razz:
Zrobimy może jakiś ZG w FMIC albo re5pect?
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

03 maja 2013, 21:56

W mądrych książkach czytałem, że przekrój poprzeczny kanałów powinien wynosić 6-7' kwadratowych na 100 koni.
Ten IC (550x180x65) ma 7,08'*2,56'=18,12' przekroju poprzecznego
Przyjąłem (co patrząc na budowę IC, może być wiarygodne), że przekrój kanałów to 0,4-0,5 przekroju poprzecznego.
Czyli przekrój kanałów to 7,248-9,06 cala kwadratowego, czyli trochę mało.
Przekrój kanałów w tym większym to 9,26-11,5 czyli na styk wystarczy,

Jest też druga opcja, mniej prawdopodobna. Mogłem nie zrozumieć tekstu i chodziło jednak o przekrój poprzeczny całości, nie samych kanałów.

U siebie mam plan dołożyć drugi wentylator (od klimy) i zabudować górny pas (ten w którym jest zamek maski), może też boki chłodnicy, żeby powietrze nie uciekało na boki, tylko cały strumień szedł na IC i chłodnicę.
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

03 maja 2013, 22:04

czyli min. wersja to ten większy
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

03 maja 2013, 22:09

Na tą teorię nie trafiłem - muszę poczytać. Jednakże po rozmowach z praktykami (dmk, Mayk) oraz po spojrzeniu na seryjny IC w msm'ie (velocity&sleven) wciąż twierdzę, że 550x140x65 będzie ok :razz: Idealnie wypełni wlot w zderzaku i nie zasłoni całkowicie chłodnicy. Jestem jednak otwarty na merytoryczną dyskusję w tej kwestii :mrgreen:
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

04 maja 2013, 6:40

Sprawdziłem jeszcze raz w książce. Chodziło o przekrój kanałów. Roots ze względu na bycie tak naprawdę pompą ma gorszą sprawność od sprężarek śrubowych i odśrodkowych.

MS seria: 8.5" x 8.5" x 2.5"

FM do MS: 19" x 8" x 3"

TDR do MP62: 16"x 8"x 3"

Jakoś 140mm wydaje mi się gigantyczną zwężką. 180 jest już do zaakceptowania. Najchętniej kupiłbym 200mm, ale to może być trudne.

Też jestem za zakupem grupowym. Dużej oszczędności nie będzie ale może coś się uda wytargować.
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

04 maja 2013, 11:55

http://www.mx5ireland.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=4892&p=46997&hilit=mini#p46997

zeby nie bylo ze wymyslam farmazony ;)

Apropos intercoolera, ja mam z forda mondeo chyba 2002 rok tdci :) i spisuje sie bez zarzutu. Dobrze dal sie wpasowac, srednica dolot/wylot odpowiednia i cena zachecajaca jak sie poszuka urzywanego.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
RS
Donator
Donator
Posty: 1552
Rejestracja: 27 wrz 2011, 18:37
Model: NA
Lokalizacja: Krosno/Kraków

05 maja 2013, 8:25

"You do not have the required permissions to view the files attached to this post."
Jedyne czego możńa się dowiedzieć z linka powyżej :mrgreen:
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 maja 2013, 9:40

http://re5pect.pl/intercooler-forge-series-200.html

Typ 05.
Wyprowadzenia do góry i zadnych kłopotów z montażem i orurowaniem. Wychodzisz bezpośrednio na dolot i na kompresor.
Drogi??? Nie, tani jest, za swój dałem drożej

Ew. krótszy: http://re5pect.pl/intercooler-forge-series-100.html

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

05 maja 2013, 11:31

Ale w jaki sposob go zamontowac z wyprowadzeniami do gory? Trzeba by chlodnice odsuwac do tylu zeby rury wyprowadzic.
http://www.mondeospares.co.uk/ford-mondeo-mk3-tddi-tdci-intercooler--2001---2007-901-p.asp
a nie lepiej taki...?

[ Dodano: 05-05-2013, 12:34 ]
RS pisze:"You do not have the required permissions to view the files attached to this post."
Jedyne czego możńa się dowiedzieć z linka powyżej :mrgreen:

sorki za niedzialajacy link, zeby to zobaczyc trzeba sie zarejestrowac na forum... chyba...
chcialem wan tylko udowodnic... M45... 0,45 bara... wtryski od RX8... MS.... 199KM na zamachu...
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

05 maja 2013, 12:06

No to mamy komplet. W poniedziałek składam zamówienie.
1. RS
2. Kmi Son San.
3. Rogi
4. Arturo_ga
5. tfutfu99

6. DEXTER :cool:

Gdzie, ile i komu przelewać?
arturo_ga
Posty: 717
Rejestracja: 31 gru 2011, 11:48
Model: NA
Lokalizacja: Ustrzyki Dolne

05 maja 2013, 20:47

pmcomp pisze:http://re5pect.pl/intercooler-forge-series-200.html

Typ 05.
Wyprowadzenia do góry i zadnych kłopotów z montażem i orurowaniem. Wychodzisz bezpośrednio na dolot i na kompresor.
Drogi??? Nie, tani jest, za swój dałem drożej

Ew. krótszy: http://re5pect.pl/intercooler-forge-series-100.html

Pozdro


pmcomp- propozycja zacna - ja jednak będę skłaniał się przy intercoole'rze uniwersalnym
koszt pomiędzy 400 / 1600 - robi różnice.
produkt od FORGE to lepsza propozycja, ja biorę też pod uwagę budżet
.... więc po co przepłacać

pozdr
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

05 maja 2013, 21:30

DEXTER pisze:
6. DEXTER :cool:

Gdzie, ile i komu przelewać?

Nie wierzę! :omgomg: :kciuk: :lol:
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

05 maja 2013, 21:38

RS pisze:Następuje odczytanie wyników i przed nami najprawdopodobniej będzie pewien kierowca praktycznie seryjnej 115hp 1.6.
Druga część brzmi znajomo?

Hehe, tak to zazwyczaj wygląda :mrgreen: Na zeszłorocznym Modlinie pewna czerwona stajnia wypakowana kucami po sufit wygrała z pewną zieloną seryjną 1.8 o ułamki sekund... I to zapewne jedynie dlatego, że na jednej prostej nie było szykany :mrgreen:
MEDYK pisze:dodam ze wczoraj rozmawialem z kolesiem ktory na M45 z mini(dmuchajacym okolo 0.45bara w jego przypadku) jakims niewielkim intelcolerze i wtryskach od RX8 i to wszystko zestrojone w MSie przez jego samego (co robil pierwszy raz w zyciu) autko wykrecilo 199KM na zamachu... niezle jak na taki projekcik

Imho teoretycznie jest to możliwe, ale cały układ pracuje na granicy parametrów, bez żadnych marginesów. Oprócz wykresu z hamowni chciałbym zobaczyć kompletnego dataloga bo myślę, że jest to konfiguracja dla ludzi o mocnych nerwach...

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

05 maja 2013, 22:42

MEDYK pisze:Ale w jaki sposob go zamontowac z wyprowadzeniami do gory? Trzeba by chlodnice odsuwac do tylu zeby rury wyprowadzic.
http://www.mondeospares.co.uk/ford-mondeo-mk3-tddi-tdci-intercooler--2001---2007-901-p.asp
a nie lepiej taki...?


Dobrze prawisz. przesunięcie chłodnicy to nie problem. Jest miejsce.

Jak zaczniecie kombinować z rurami to przypomnicie sobie mój post.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
MEDYK
Posty: 93
Rejestracja: 07 lut 2012, 0:28
Lokalizacja: Ashbourne IRL
Kontakt:

06 maja 2013, 0:05

pmcomp pisze:Dobrze prawisz. przesunięcie chłodnicy to nie problem. Jest miejsce.

Kiwdys juz tak kombinowlem. Dolem chlodnica zostaje na tych bolcach a na gorze trzeba by tylko takie blaszki dystansowe dorobic i juz bedzie na tyle gora odchylona ze rury icka powinny sie zmiescic.
Jeśli zrobisz to czego się boisz, to osiągniesz to czego chcesz...
Awatar użytkownika
pmcomp
Posty: 2623
Rejestracja: 12 sty 2009, 21:23
Model: Inny
Wersja: BMW Z4 35is Miziak
Lokalizacja: wieś pod Warsiawą

06 maja 2013, 7:40

MEDYK pisze:
pmcomp pisze:Dobrze prawisz. przesunięcie chłodnicy to nie problem. Jest miejsce.

Kiwdys juz tak kombinowlem. Dolem chlodnica zostaje na tych bolcach a na gorze trzeba by tylko takie blaszki dystansowe dorobic i juz bedzie na tyle gora odchylona ze rury icka powinny sie zmiescic.


Dokładnie tak. trzeba podciąć ok. 1 cm blachy z przodu. W Mizi mam tak zrobione.

Pozdro
pmcomp

(BMW Z4 E89 35is)
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

06 maja 2013, 8:36

MEDYK pisze:Ale w jaki sposob go zamontowac z wyprowadzeniami do gory? Trzeba by chlodnice odsuwac do tylu zeby rury wyprowadzic.


W moim wątku na ostatniej stronie masz zdjęcia DIY górnych i dolnych mocowań chłodnicy, które wystrugałem. W efekcie chłodnica jest niżej i dalej dając miejsce na IC i górny dolot.
Awatar użytkownika
Polinski
Posty: 403
Rejestracja: 16 maja 2011, 8:58
Model: NA
Wersja: rotrex keczup
Lokalizacja: krk

06 maja 2013, 12:16

pmcomp pisze:Nie wierzę w taką moc z tego kompresora przy takim cisnieniu doładowania. Ile ten Mini ma koni w serii? Chyba ok. 120. przyrost 80 KM ??? :shock:
Bajki. Wykres z hamowni poproszę ... z porządnej.

Pozdro


http://www.youtube.com/watch?v=gKuXuwtZgbs - nie wiem o jakim silniku mowil Medyk, ale tutaj 10AE robi 198km bez intercoolera, zestaw JR (wiec wydajnosc kompresora mniejsza niz przy mini - bez teflonu i z odrobine wiekszym kolkiem)
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2013, 14:22

Czy ktoś oprócz mnie i tfutfu99 chciałby kupić rolki ruville?

Zestaw dwóch sztuk razem w wysyłką wyniesie 150zł (regularna cena w intercarsie to 148zł/szt.)

W razie zainteresowania dajce znać do końca jutrzejszego dnia.
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2013, 15:43

Igor daj mi numer tej części ;) Zobacze czy ogarnę sam czy wezme z Tobą.
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

06 maja 2013, 17:31

DEXTER, proszzz:

Gates T41101
OPTIMAL 0-N1914
INA 532 0438 10
RUVILLE 57204
TRISCAN 8646 70201
SCT Germany SR 913
ODPOWIEDZ