[NC] Obniżanie fotela / zmiana pochylenia siedziska
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
Pewnego dnia podczas wertowania tematów na forum naszych zagranicznych przyjaciół trafiłem na [URL=http://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=319461] Seat Lowered -- Rear Seat Rail Anchor Mod[/URL]
Długo się nie zastanawiałem. Zabrałem się do roboty...
1. Wymontowanie fotela - 4 śruby + kostka pod siedzeniem. Nie ma co się rozpisywać. Odkręcamy, wypinamy i gotowe.
2. Ocena sytuacji.
Dwie szyny zakończone mocowaniami. Interesują nas tylko tylne.
Z moich obliczeń wynika, że różnica wysokości między spodem szyny, a miejscem przykręcenia fotela do podłogi to ok 3cm. Zatem trzeba to ustrojstwo wywalić.
3. Krzesanie iskier. Mocowanie trzyma się szyny za pomocą stalowego nitu (zaznaczony na czerwono oraz spawu (zaznaczony na żółto)
Nit albo rozwiercamy albo tak jak ja usuwamy przez zeszlifowanie łba, a spaw rozwiercamy wiertłem min 6. Można większe wtedy mocowanie odpadnie samo jednak wolałem użyć mniejszego + trochę siły żeby nie osłabiać szyny.
4. Odpadło.
Tak wygląda goła szyna po usunięciu rdzy i psiknięciu czarną antykorozją.
5. Skręcamy.
Docinamy płaskownik, naginamy o parę stopni w okolicach 2/3 długości, wiercimy otwory o średnicy i rozstawie tak jak w szynie i skręcamy. Opiszę dokładniej co i jak po majówce.
A wygląda to tak:
Moim zdaniem jest to dość bezpieczny sposób obniżenia fotela o ok 3cm. Siedzi się wygodniej, wyższe osoby nie szorują głową o dach, wiaterek mniej targa fryzurą, a i w razie (odpukać) rolki głowa będzie niżej. Można nowe mocowanie dopracować naginając je co da dodatkowe parę mm, ale nie chciało mi się bawić.
Polecam
Długo się nie zastanawiałem. Zabrałem się do roboty...
1. Wymontowanie fotela - 4 śruby + kostka pod siedzeniem. Nie ma co się rozpisywać. Odkręcamy, wypinamy i gotowe.
2. Ocena sytuacji.
Dwie szyny zakończone mocowaniami. Interesują nas tylko tylne.
Z moich obliczeń wynika, że różnica wysokości między spodem szyny, a miejscem przykręcenia fotela do podłogi to ok 3cm. Zatem trzeba to ustrojstwo wywalić.
3. Krzesanie iskier. Mocowanie trzyma się szyny za pomocą stalowego nitu (zaznaczony na czerwono oraz spawu (zaznaczony na żółto)
Nit albo rozwiercamy albo tak jak ja usuwamy przez zeszlifowanie łba, a spaw rozwiercamy wiertłem min 6. Można większe wtedy mocowanie odpadnie samo jednak wolałem użyć mniejszego + trochę siły żeby nie osłabiać szyny.
4. Odpadło.
Tak wygląda goła szyna po usunięciu rdzy i psiknięciu czarną antykorozją.
5. Skręcamy.
Docinamy płaskownik, naginamy o parę stopni w okolicach 2/3 długości, wiercimy otwory o średnicy i rozstawie tak jak w szynie i skręcamy. Opiszę dokładniej co i jak po majówce.
A wygląda to tak:
Moim zdaniem jest to dość bezpieczny sposób obniżenia fotela o ok 3cm. Siedzi się wygodniej, wyższe osoby nie szorują głową o dach, wiaterek mniej targa fryzurą, a i w razie (odpukać) rolki głowa będzie niżej. Można nowe mocowanie dopracować naginając je co da dodatkowe parę mm, ale nie chciało mi się bawić.
Polecam
-
- Donator
- Posty: 4239
- Rejestracja: 10 lut 2010, 18:44
- Model: Inny
- Lokalizacja: Katowice
- Kontakt:
ja się tylko zastanawiam, co w razie wypadku.
po pierwsze - nie wiadomo jak toto się zachowa, po drugie - co na to ubezpieczenie..
myśleliście o tym moze? bo mod jest kuszący, ale nie wiem czy chce polegać na byle blaszce z praktikera
po pierwsze - nie wiadomo jak toto się zachowa, po drugie - co na to ubezpieczenie..
myśleliście o tym moze? bo mod jest kuszący, ale nie wiem czy chce polegać na byle blaszce z praktikera
miata lov!
Zawsze można zapięcie pasa odkręcić z fotela i przykręcić do tunelu środkowego. W razie dzwona fotel z kierowcą zatrzyma się na pasach.
MazDRUnia NC 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=30297
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
DorotkaMonster NB 1.6T - viewtopic.php?f=22&t=6665
Ozonowanie Lublin
matpilch pisze:ja się tylko zastanawiam, co w razie wypadku.
po pierwsze - nie wiadomo jak toto się zachowa, po drugie - co na to ubezpieczenie..
myśleliście o tym moze? bo mod jest kuszący, ale nie wiem czy chce polegać na byle blaszce z praktikera
Faktycznie istnieje obawa, że coś pójdzie nie tak, ale z drugiej strony oryginał nie robi wrażenia zbyt solidnego. Wciąż przymierzam się do MX-5, dzisiaj miałem okazję w niej usiąść i przy podsunięciu fotela do przodu i "położeniu" oparcia miałem wrażenie, że dopiero wtedy głowa kończyła mi się razem z pałąkiem (czyli wciąż niebezpiecznie). Czy możesz mi w związku z tym powiedzieć jakiego jesteś wzrostu i na jakiej wysokości jest Twoja głowa (względem "roll bara") po tej przeróbce? Widzę, o ile obniżył się fotel, ale jestem ciekaw na ile ta zmiana jest satysfakcjonująca.
Myślę że "bawienie się" w okolicach szyn to niezbyt dobry i bezpieczny pomysł.
Już bardziej polecam wycięcie gąbki przy stelażu pod fotele. Siedzisko sie obniży a nie będziemy ingerować w konstrukcję z zakresu bezpieczeństwa.
Już bardziej polecam wycięcie gąbki przy stelażu pod fotele. Siedzisko sie obniży a nie będziemy ingerować w konstrukcję z zakresu bezpieczeństwa.
人馬一体
Nie robiłbym tego modu w ten sposób gdyby miało to wpłynąć negatywnie na bezpieczeństwo. Myślicie, że uderzenie, szarpnięcie czy inne skutki wypadku szybciej zetną 4 śruby niż oryginalne 2 nity + punktowy zgrzew? Poza tym zastosowany przeze mnie płaskownik jest dwa razy grubszy i 1,5 raza szerszy od oryginalnego uchwytu. Zawsze można spawać, ale w moim wykonaniu powrót do oryginału to 15min z jednym kluczem w ręku. Każdy zrobi jak uważa z mojej strony to tylko propozycja
Co do wysokości... głowa pójdzie o tyle niżej o ile obniżymy siedzisko. W tym przypadku ok 3cm. Osobiście lubię siedzieć dość pionowo tym bardzie zdecydowałem się na ten mod.
182cm wzrostu i mimo obniżenia przy moim ulubionym ustawieniu fotela głowa nadal nad rollbarem (właściwie tylko włosy ).
Co do wysokości... głowa pójdzie o tyle niżej o ile obniżymy siedzisko. W tym przypadku ok 3cm. Osobiście lubię siedzieć dość pionowo tym bardzie zdecydowałem się na ten mod.
182cm wzrostu i mimo obniżenia przy moim ulubionym ustawieniu fotela głowa nadal nad rollbarem (właściwie tylko włosy ).
- Fiveopac
- Administrator
- Posty: 5473
- Rejestracja: 06 mar 2006, 13:56
- Model: NC
- Wersja: 2,5 Turbo
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
mgteam, dobra modyfikacja, zastanawialem sie kilka razy nad nią, musze sie kiedys przymierzyc do twojego siedziska. Dzieki za swietny opis modyfikacji. Jesli kiedys zabiore sei za modyfikacje oparcia fotela to sie kusze na podobny mod, moze nawet powycinam te blaszki na cnc z nierdzewki to bedzie dla potomnych
A co gdyby zamiast płaskownika, oryginalny element -odwrócić ?-widać to doskonale na foto nr.2-tzn. przykręcić na odwrót,tak jakby od góry. Jest to technicznie możliwe ? Podejrzewam iż ma on swoją jako taką wytrzymałość i można go <trochę nagiąć>. Czy przy tym modzie, jako że robimy tylko tylne mocowanie, pozycja w fotelu nie jest hmmm.....dziwna.
Fiveopac pisze:powycinam te blaszki na cnc z nierdzewki to bedzie dla potomnych
... dla potomnych trzystukilowych hamburgerów
skuri pisze:A co gdyby zamiast płaskownika, oryginalny element -odwrócić ?-widać to doskonale na foto nr.2-tzn. przykręcić na odwrót,tak jakby od góry. Jest to technicznie możliwe ?
Technicznie nie jest to możliwe. Przy pierwszym podejściu pomyślałem o tym samym, ale przy przymiarce wyszło, że ten element jest zbyt mocno wygięty i całość opiera się na zgięciu, a nie w miejscu przykręcenia do podłogi. Mam nadzieję, że się rozumiemy
skuri pisze:
Czy przy tym modzie, jako że robimy tylko tylne mocowanie, pozycja w fotelu nie jest hmmm.....dziwna.
Nie czuć większej różnicy, ale jeśli już to w moim odczuciu jest to zmiana na plus.
Świetny pomysł! Chciałem go zrealizować w NB ale niestety tutaj jest to inaczej rozwiązane i nie da się tak zrobić:/
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b040410341b5cef0][/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=51109f5ee2cd247c][/URL]
[URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=b040410341b5cef0][/URL][URL=http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=51109f5ee2cd247c][/URL]
meo87 pisze:Świetny pomysł! Chciałem go zrealizować w NB ale niestety tutaj jest to inaczej rozwiązane i nie da się tak zrobić:/
Fakt widze, że w NB standardowo jest na płasko także nie ma na czym obniżyć.
Może sposobem kantOS'a?
kantOS pisze:polecam wycięcie gąbki przy stelażu pod fotele
Dodam, że w Daewoo Matiz działa sposób z NC. Jest dokładnie tak samo
mgteam - świetny mod! Sam mam 184cm i też chętnie schowałbym czuprynę . Czy mógłbyś zamieścić jakąś fotkę top-down po przeróbce która pokaże całe auto? Jestem ciekawy czy ta różnica wysokości fotela/stylebara nie wychodzi niekorzystnie bo mam wrażenie że konstruktor specjalnie zrobił to "podbicie" żeby wyrównać wysokość obu elementów.
Jeszcze raz gratki za pomysł!
Jeszcze raz gratki za pomysł!
airbag fotela nie zgłasza problemu po odpięciu i ponownym zapięciu?
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
podziękował!
To jeszcze jedno pytanie, jeżeli modyfikujemy tylko tylne mocowanie to nachylenie siedziska się zmienia?
To jeszcze jedno pytanie, jeżeli modyfikujemy tylko tylne mocowanie to nachylenie siedziska się zmienia?
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...
Dopiero teraz przyuważyłem, że w pierwszym poście jest link
grzes pisze:Wiesz do czego to służy? JA wiem ze nie wiesz(...) Człowieku, żebym ja się z Tobą kłócił o takie sprawy to musisz jeszcze spędzić w garażu i internecie pare tysięcy godzin na skrupulatnym uczeniu się tego, czego się w garażu i internecie nauczyć nie da (...)Na żywo, zweryfikujemy kto ma jakie zaplecze merytoryczne(...) bo ja nie mam nic Tobie do udowodnienia...