
Poradnik początkującego forumowicza
Odpowiedzi na najczęściej zadawane przez początkujących forumowiczy pytania
Moderator: Moderatorzy
Co do wyboru NA vs NB to pogadaj najlepiej z ludzmi, ktorzy mieli obie. Na pewno wskaza Ci roznice. Z tego co kojarze to na pewno takimi ludzmi sa funky i Dany. Szkole bezpiecznej jazdy polecam, ale nie ma sie co oszukiwac, ze po jednym dniu nauki nauczymy sie panowac nad autem. Bylem na jednodniowym treningu i wiem, ze na pewno wybiore sie jeszcze pare razy na lekcje z instruktorem i pare(nascie) godzin na torze dla siebie. Kwestia wyboru miedzy 1,6 a 1,8 sprowadza sie IMO do tego, ze jak kupisz 1,6 to bedziesz plakal ze ma to malo mocy i nie kupiles 1,8, a jak kupisz 1,8 to tylko bedziesz plakal ze to ma malo mocy
.

zolt pisze:Kwestia wyboru miedzy 1,6 a 1,8 sprowadza sie IMO do tego, ze jak kupisz 1,6 to bedziesz plakal ze ma to malo mocy i nie kupiles 1,8, a jak kupisz 1,8 to tylko bedziesz plakal ze to ma malo mocy .


Od siebie powiem, że jak masz odpowiedni budżet (a masz) to kupuj 1,8. Szczególnie że rodzice finansują to korzystaj

Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Szkoła bezpiecznej jazdy jest już planowana od roku, wybieram się wraz z bratem, słyszałem o jednej pod poznaniem, o tych pozostałych nie bardzo, ale oczywiście w tym zakresie już sobie informacji zaczerpnę. Branie udziału w różnych imprezach jest także mile widziane w moich planach, jednak z początku nie będę odwiedzać wszystkich możliwych z braku środków. Niemniej warto na kilka się wybrać. Na forum znajdę na 100 jakieś info, więc na pewno się uda
Cd samego samochodu jutro zagoszczę u wspomnianego już kołka, zobaczymy co wizyta przyniesie
+ nie wiem dokładnie komu, ale dzięki za przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce
[ Dodano: 05-01-2013, 19:23 ]
Aha, wspominaliście o roadstery.pl. Byłem już dwa razy, bo mieszkam 10 minut drogi od tego miejsca, także tutaj jestem na bieżąco

Cd samego samochodu jutro zagoszczę u wspomnianego już kołka, zobaczymy co wizyta przyniesie

+ nie wiem dokładnie komu, ale dzięki za przeniesienie tematu w odpowiednie miejsce
[ Dodano: 05-01-2013, 19:23 ]
Aha, wspominaliście o roadstery.pl. Byłem już dwa razy, bo mieszkam 10 minut drogi od tego miejsca, także tutaj jestem na bieżąco

"Gdyby Bóg lubił przedni napęd, chodzilibyśmy na rękach"
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
~Colin McRae
Autopromocja. Zapraszam na foto-fanpage: https://www.facebook.com/Picture68-871358819596568/
a ja uważam, że za wiele jest demonizowania w temacie braku mocy w 1,6... ktoś kto nie znając tematu będzie czytał forum chcąc dowiedzieć się czegoś o mx-5, stwierdzi że 1,6 w ogóle nie rusza z miejsca, a 1,8 większość samochodów wyprzedza spod świateł. Osobiście jeżdżę NB 1,6 i nie odczuwam potrzeby przesiadki na 140 koni pomimo, że mam ją już ponad rok. Może wynika to z mojego stylu jeżdżenia (bez przekraczania prędkości, głównie po mieście ze zdjętym dachem) ale uważam że większość kierowców uzna 115 koni za całkiem wystarczającą moc do napędzania 1000 kilogramowego samochodu, który przy 120 km/h zaczyna tracić ostatnie złudzenia komfortu przez hałas przy zamkniętym dachu albo huragan na tył głowy przy otwartym...
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
1.8 ma sporo lepszy dół i jego przewaga uwidacznia się bardziej tak powyżej 120 km/h. Do tej prędkości oczywiście 1.8 bez wątpienia będzie szybszy od 1.6, ale nie będzie to przepaść. Jeździłem też 1.8 i bez postawienia 1.6 obok i ścigania się z nim na światłach różnica nie będzie aż tak odczuwalna. A Torsena można dokupić i zamontować w 1.6
, zestopniowanie przełożeń jest takie samo (w 5-biegówkach).

Tez mam 1,6 i nie placze, ale przyznaje, ze 1,8 nie jezdzilem
. Pewnie jakby sie znowu trafila zadbana 1,6 to bym kupil, ale raczej celowalbym w 1,8.
Work in progress
Z tego co sie orientuje to jest dokladnie takie samo (4,1).

fifomaniak pisze:A Torsena można dokupić i zamontować w 1.6, zestopniowanie przełożeń jest takie samo (w 5-biegówkach).
Work in progress

RS pisze:fifomaniak pisze:zestopniowanie przełożeń jest takie samo (w 5-biegówkach).
Przełożenie na dyfrze jest inne. (4.3 i 4.1)
Z tego co sie orientuje to jest dokladnie takie samo (4,1).
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
RS pisze:fifomaniak pisze:zestopniowanie przełożeń jest takie samo (w 5-biegówkach).
Przełożenie na dyfrze jest inne. (4.3 i 4.1)
Jeśli mówimy o NA, to możliwe, nie zagłębiałem się tak w dane techniczne NA. W NB w obu przypadkach przy 5-biegowej skrzyni jest 4.1.
- funky
- Donator
- Posty: 4077
- Rejestracja: 29 lip 2011, 9:30
- Model: NC
- Wersja: 1.8
- Lokalizacja: Warszawa
Ani 1.6 (czy to NA czy NB, 90, 110 czy 115KM), ani 1.8 demonem prędkości nie jest (mowa o prostej).
Ale przesiadka z 1.8 NBFL do 1.6 115KM w NA nie była ani trochę bolesna. Pamiętam jeszcze jak miałem NBFL i łapałem się z Kitsonem ze świateł - nie zostawał jakoś bardzo w tyle
A wsadzenie torsena z NB było dobrym posunięciem
Ale przesiadka z 1.8 NBFL do 1.6 115KM w NA nie była ani trochę bolesna. Pamiętam jeszcze jak miałem NBFL i łapałem się z Kitsonem ze świateł - nie zostawał jakoś bardzo w tyle

A wsadzenie torsena z NB było dobrym posunięciem

Ostatnio zmieniony 08 sty 2013, 17:54 przez funky, łącznie zmieniany 1 raz.

miatasm.com
fifomaniak pisze:RS pisze:fifomaniak pisze:zestopniowanie przełożeń jest takie samo (w 5-biegówkach).
Przełożenie na dyfrze jest inne. (4.3 i 4.1)
Jeśli mówimy o NA, to możliwe, nie zagłębiałem się tak w dane techniczne NA. W NB w obu przypadkach przy 5-biegowej skrzyni jest 4.1.
W NA 1.6 115hp ma 4,3 pozostałe wersje 4,1. Stąd miedzy innymi wrażenie żwawości tej wersji. Gorzej na autostradowych przelotach.
Po
eM
chwilowo bezmiatowy 
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......

była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
majkel pisze:Gorzej na autostradowych przelotach.
tyle, że to w ogóle nie jest autko do autostradowych przelotów

Trochę odkopie temat co do różnic 1.6 w nb a 1.8 nbfl. Wracając jakiś czas temu z spotu sprawidziliśmy doświadczalnie
i do 100km/h róznica wynosiła 1,5/2 długości miaty
między 1.8+ k&n typhoon (2 osoby) i 1.6 100% oem ( 1 osoba) Więc nasuwa pytanie czy jest sens dopłacać do 1.8 czy np: kupić 1.6 i do tego poszukać torsena z 6 biegówki?


Torsen z 6 biegówki wydłuży Ci biegi, i będziesz miał ultra muła. Różnica między 1.8 a 1.6 jest bardzo duża, szczególnie w jeździe codziennej - nie musisz tyle redukować, jeśli dynamicznie jeździsz, bo 1.8 zdecydowanie lepiej idzie od dołu. Natomiast, uważam że lepiej wybrać to co będzie miało zdrowszą budę, zawsze potem możesz zeswapować silnik z nbfl 1.8.
-
- Posty: 1023
- Rejestracja: 01 wrz 2012, 16:53
- Lokalizacja: Wrocław
Torsena możesz kupić, ale koniecznie z 5. biegowej 1.8 (których była jednak większość). W dyfrze z 6-biegowej wersji jest chyba przełożenie 3.63 w porównaniu do 4.1 z 5-biegówki.
Nie ma co szukać nic na siłę, różnica między 1.6 a 1.8 na pewno jest odczuwalna, ale nie jest jakaś gigantyczna. Wszystko zależy od tego, czego wymagasz od auta, jeśli prędkości na prostej i kopa to zdecydowanie 1.8, jeśli po prostu funu z jazdy dobrze prowadzącym się cabrio, jeszcze z napędem na tył, to 1.6 wystarcza. Torsen potrzebny jest tylko przy naprawdę szybkiej jeździe (skuteczniejsze przekładanie mocy na asfalt na wyjściach z zakrętów) i przy lataniu bokami.
BTW. Jak nie było osłony na kolektorze wydechowym, to stożek pewnie zabrał trochę mocy biorąc ciepłe powietrze stamtąd. Typhoon kit też ma filtr tuż obok kolektora, dobrze mówię?
Nie ma co szukać nic na siłę, różnica między 1.6 a 1.8 na pewno jest odczuwalna, ale nie jest jakaś gigantyczna. Wszystko zależy od tego, czego wymagasz od auta, jeśli prędkości na prostej i kopa to zdecydowanie 1.8, jeśli po prostu funu z jazdy dobrze prowadzącym się cabrio, jeszcze z napędem na tył, to 1.6 wystarcza. Torsen potrzebny jest tylko przy naprawdę szybkiej jeździe (skuteczniejsze przekładanie mocy na asfalt na wyjściach z zakrętów) i przy lataniu bokami.
BTW. Jak nie było osłony na kolektorze wydechowym, to stożek pewnie zabrał trochę mocy biorąc ciepłe powietrze stamtąd. Typhoon kit też ma filtr tuż obok kolektora, dobrze mówię?
fifomaniak pisze:BTW. Jak nie było osłony na kolektorze wydechowym, to stożek pewnie zabrał trochę mocy biorąc ciepłe powietrze stamtąd. Typhoon kit też ma filtr tuż obok kolektora, dobrze mówię?
Zgadza sie. Chociaz wg K&N ten zestaw ma niby dodawac ~5KM z tego co kojarze. Nie wiem natomiast co robi z momentem.
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 10 mar 2012, 19:29
- Model: NA
- Wersja: 1.6 USA Automat
- Lokalizacja: Bydgoszcz
A ja zapytam dalej w temacie różnic NA/NB. Jak ma się różnica w komforcie podróżowania, zwłaszcza do codziennego użytkowania? Jeździłem niedawno NA i było i taczkowato i głośno. Czy NB jest inna?
zolt pisze:Powiedzmy tak, jezeli dupowozy maja komfort 9-10/10, to NA OEM dla mnie mialaby 5/10 a NBFL OEM 7/10.
Zgadzam się z przedmówcą


My nie jeździmy szybko, my wolno latamy!
- Hookie
- Donator
- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ja mam jakieś tam porównanie, bo mam NA, a miałem NB 10th Anniversary. Inna sprawa, że w mojej NA są poli.
W każdym razie, mimo że 10th była usportowiona i nieco utwardzona, to wciąż NA jest taczką.
Nie przeszkadza mi to nic a nic!


2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
- Hookie
- Donator
- Posty: 3426
- Rejestracja: 01 gru 2011, 19:22
- Model: NC
- Wersja: 2.0T
- Lokalizacja: Sosnowiec
No ja na przyszły rok planuję gwint i musi być dobrze. 

2011-12: NB 1.8 '98 10th Anni 2260 - Miatulka
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
2013: NA 1.6 '90 - Babcia
2015-17: NBfl 1.6 '04 - Furia
2019: NBfl 1.8 '01 - Hejka 2.0
2018-22: ND 2.0 '16 Club - Kocur
2022-25: NBfl 1.8 '03 - Żaba
2025-? NC 2.0T '06 - 7
funky pisze:przekładka zawiasu do NA z NB załatwia sprawę i nie kosztuje wielekolejnym etapem i tak będzie gleba
Do mnie wjechalo wlasnie b6+prokit z NB. Auto stoi na takiej samej wysokości jak na zawieszeniu NA (nie robiłem pomiarów, ale optycznie nie widać różnicy) - być może stare zawieszenie było "ubite". Niestety małe nierówności nadal przenoszą się na budę, ale za to większe w stylu studzienki zatopionej w asfalcie są lepiej i szybciej tłumione. Tak więc nawet na twardszych sprężynach, jeśli idzie o komfort to zmiana na plus. Zakładam, że na seryjnych sprężynach z NB było by w tej kwestii jeszcze lepiej. Poza tym auto wydaje się być bardziej "zwarte", ale nie miałem jeszcze okazji dynamiczniej pojeździć.
Odkładam pieniądze na mazdunię NB. Powiedzcie mi jaką kwotę muszę zabrać z banku podczas napadu, aby ją zakupić?
Auto musi być zdrowe, czyli: najważniejsze żeby blacha była bez rudego ustrojstwa. Wiadomo... silnik na chodzie bez tryskającego oleju zewsząd oraz kopcącego niebieskiego dymu z wydechu... Nie musi mieć świecącego się lakieru ani aluminiowych felg, bogatego wyposażenia... Chodzi mi o standardową niezmęczoną serię. Ile muszę zielonych przygotować aby zacząć szukać?

-
- Posty: 287
- Rejestracja: 17 maja 2012, 18:11
- Lokalizacja: 41-704
nie ten dzial
http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?p=206107&sid=0282e14f331860437d21e00cb86232fc#206107 tutaj mozesz zadac to pytanie

police pisze:najważniejsze żeby blacha była bez rudego ustrojstwa
Nawet jak kupisz bez rdzy to po pierwszej/drugiej zimie (o ile będziesz jeździł) wyjdzie rudzielec na progach albo nadkolach. Taka wada mx-5. To chyba najsłabsza strona tego samochodu.
Były: NB, NBFL, NC 2,0, NC 2,0 automat, NC swap 2,5 6b, ND 2,0.
Jest NA 1990.
Jest NA 1990.
Alan pisze:police pisze:najważniejsze żeby blacha była bez rudego ustrojstwa
Nawet jak kupisz bez rdzy to po pierwszej/drugiej zimie (o ile będziesz jeździł) wyjdzie rudzielec na progach albo nadkolach. Taka wada mx-5. To chyba najsłabsza strona tego samochodu.
+1
Dlaczego MX-5? --> http://www.youtube.com/watch?v=m67ZMn0tzg8#t=5m28s