Samochod na tor - przygotowanie
Moderatorzy: pirul, Moderatorzy
To ja mam pytania z innej beczki, ale tez w temacie. Planuje zakup roll-bara, najpewniej bedzie to Hard Dog Ace z harness barem.
1. Czy jest sens kupowac rollbar bez poprzeczek (tych skosnych)?
2. Czy ktos kto go ma (Wiktoch?) moze cos powiedziec o wplywie na codzienne uzytkowanie (rozkladanie dachu, korzystanie z tylnej polki)?
3. Gdzie to ustrojstwo kupic i jaki bylby orientacyjny koszt sprowadzenia tego z USA? Rozumiem, ze trzeba doliczyc do ceny VAT + clo, ale rollbar jest praktycznie dwa razy tanszy u nich niz w ILu...
1. Czy jest sens kupowac rollbar bez poprzeczek (tych skosnych)?
2. Czy ktos kto go ma (Wiktoch?) moze cos powiedziec o wplywie na codzienne uzytkowanie (rozkladanie dachu, korzystanie z tylnej polki)?
3. Gdzie to ustrojstwo kupic i jaki bylby orientacyjny koszt sprowadzenia tego z USA? Rozumiem, ze trzeba doliczyc do ceny VAT + clo, ale rollbar jest praktycznie dwa razy tanszy u nich niz w ILu...
Jest dedykowany wątek do dyskusji o rollbarach: [URL=http://forum.mx5klubpolska.pl/viewtopic.php?t=1105&highlight=rollbar+klatka]link[/URL]
Tymniemniej nie pamiętam, żeby padły w nim odpowiedzi na temat użytkowania rollbara na codzień. Ja się z tego powodu zastanawiam mocno nad wersją a'la harddog deuce - wydaje się, że nie będzie przeszkadzała w składaniu/rozkładaniu dachu ze środka. Natomiast modele typu ace z zastrzałami są podobno bardziej wytrzymałe (wg. moich rozmów z firmą concept motorsport).
Ostatnio widziałem rollbar fajniejszy niż deuce i nadal do niego podobny - firmy Boss Frog. Do obejrzenia na [URL=http://roadstery.otomoto.pl/mazda-mx-5-mazdaspeed-mx5-1-8-turbo-msm-C26187873.html]roadstery.pl[/URL]
Tymniemniej nie pamiętam, żeby padły w nim odpowiedzi na temat użytkowania rollbara na codzień. Ja się z tego powodu zastanawiam mocno nad wersją a'la harddog deuce - wydaje się, że nie będzie przeszkadzała w składaniu/rozkładaniu dachu ze środka. Natomiast modele typu ace z zastrzałami są podobno bardziej wytrzymałe (wg. moich rozmów z firmą concept motorsport).
Ostatnio widziałem rollbar fajniejszy niż deuce i nadal do niego podobny - firmy Boss Frog. Do obejrzenia na [URL=http://roadstery.otomoto.pl/mazda-mx-5-mazdaspeed-mx5-1-8-turbo-msm-C26187873.html]roadstery.pl[/URL]
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
Tak, czytalem go, tylko tamten watek jest raczej watkiem zakupowym
. Co do Deuce - mniej mi odpowiada ze wzgledu na bezpieczenstwo, bo jest za niski i zbyt odsuniety do tylu, zreszta nie mam pewnosci czy da sie do niego przyczepic szelki. O Boss Frogu nie slyszalem zbyt duzo, ale wyglada dziwnie IMHO, szczegolnie te stopki wewnatrz kabiny
. Tez nie wiem czy przyjmie szelki bezproblemowo.


Wybierz jaki Ci się podoba i zrób w concept motorsport, tanszej opcji nie znajdziesz. Uprzedzam że wolne terminy ma na 2 miesiące do przodu. Bardzo fajnie się rozmawia z gościem, zrobi Ci dokładnie taki jaki chcesz. Tylko dobrze poczytaj które pasują do dachów ze szklaną szybą.
Mi z gotowców udało się najtaniej znaleźć tr lane w uk za okolo 1800zł przy czym nie miał poprzeczki na pasy szelkowe.
Mi z gotowców udało się najtaniej znaleźć tr lane w uk za okolo 1800zł przy czym nie miał poprzeczki na pasy szelkowe.
Ostatnio ( początkiem tego miesiąca, czekam na przesyłkę ) GPD od TRLane wyszedł 1300pln z przesyłką. Patrząc na zdjęcia rollbar od Concept Motorsport wygląda całkiem dobrze, tylko trzeba dospawać we własnym zakresie mocowania do pasów na aucie.
RS pisze:Ostatnio ( początkiem tego miesiąca, czekam na przesyłkę ) GPD od TRLane wyszedł 1300pln z przesyłką.
Przekonales mnie

-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
TDV od TRlane - z harness barem ksoztuje ok 2000 . Ja zrezygnowałem zarówno z amerykańskiego Boss Froga
jak i TRlane, robię rollbara w PL, a za zaoszczędzone pieniądze będzie można potrenować i sporo gumy kupić
jak i TRlane, robię rollbara w PL, a za zaoszczędzone pieniądze będzie można potrenować i sporo gumy kupić

Montaż: http://www.mx5oc.co.uk/forum/forums/t/5694.aspx
Za harnessbar jest dopłata(nie pamiętam ile). Wyszedłem z założenia, że dzisiaj nie potrzebuję harnessbara, a kiedyś najwyżej założę przykręcany.
Edit:
2000pln za TDV? Policzmy: 300F+(od 25F do 40F za poprzeczki)+ 30F(tyle kosztuje przesyłka dla GD, dla TD musiał byś zapytać). Funt około 5,14pln. Jak się postarasz pewnie urwiesz z 40F, bo zima, a przynajmniej o tyle mniej wystawiali na ebayu od zwykłej ceny.
Czyli: 1600-1800pln.
Za harnessbar jest dopłata(nie pamiętam ile). Wyszedłem z założenia, że dzisiaj nie potrzebuję harnessbara, a kiedyś najwyżej założę przykręcany.
Edit:
2000pln za TDV? Policzmy: 300F+(od 25F do 40F za poprzeczki)+ 30F(tyle kosztuje przesyłka dla GD, dla TD musiał byś zapytać). Funt około 5,14pln. Jak się postarasz pewnie urwiesz z 40F, bo zima, a przynajmniej o tyle mniej wystawiali na ebayu od zwykłej ceny.
Czyli: 1600-1800pln.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
RS pisze:Edit:
2000pln za TDV? Policzmy: 300F+(od 25F do 40F za poprzeczki)+ 30F(tyle kosztuje przesyłka dla GD, dla TD musiał byś zapytać). Funt około 5,14pln. Jak się postarasz pewnie urwiesz z 40F, bo zima, a przynajmniej o tyle mniej wystawiali na ebayu od zwykłej ceny.
Na TD nie ma promy ebayowej , czyli jest 300 + 30 + 70 + 28 = razem 428F .
HB dla wersji TD kosztuje 70F, przesyłka 28F - ostatnia pozycja .
remik pisze:HB dla wersji TD kosztuje 70F
Moja naiwność, stwierdziłem, ze jeżeli harnessbara nie ma w opcjach dla TD i jest na zdjęciu to pewnie jest jego integralną częścią. Nie zwróciłem wcześniej uwagi na HB dla TD w opcjach, mimo wszystko 350pln za rurkę z przyspawanymi dwoma profilami, to moim zdaniem trochę dużo.
Edit:
Rollbar wielkości TD wyjdzie pewnie zdecydowanie taniej u któregoś z miejscowych speców od klatek, tylko robienie go na wymiar bez auta, mnie nie przekonywało, a wycieczka gdzieś daleko w celu pomiarów i montażu zjadłaby oszczędność.
-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
RS pisze:Edit:
Rollbar wielkości TD wyjdzie pewnie zdecydowanie taniej u któregoś z miejscowych speców od klatek, tylko robienie go na wymiar bez auta, mnie nie przekonywało, a wycieczka gdzieś daleko w celu pomiarów i montażu zjadłaby oszczędność.
Tak, zauważ - że w cenie - może nie TRlane, ale hamburgerowych barów masz w PL już pełnowartościową
klatkę zrobioną zgodnie z załącznikiem J. Jam mam u siebie w Poznaniu lokalnego speca od klatek, i zapewne skorzystam z jego usług. Imho - nie ma sensu wydawać 2 razy więcej kasy - za rury tylko dlatego, że maja fajną naklejkę z płomieniami ...

RS pisze:Rollbar wielkości TD wyjdzie pewnie zdecydowanie taniej u któregoś z miejscowych speców od klatek, tylko robienie go na wymiar bez auta, mnie nie przekonywało, a wycieczka gdzieś daleko w celu pomiarów i montażu zjadłaby oszczędność.
Dokladnie z tego samego powodu zastanawiam sie nad jakims "prefabrykowanym". Pytanie, czy we Wroclawiu jest ktos dobry, kto klei klatki?
Edit: Na szybko znalazlem cos takiego: http://www.yacoserwis.pl
-
- Donator
- Posty: 2803
- Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
- Model: NB MSM
- Wersja: Szarik
- Lokalizacja: Poznań
remik pisze:RS pisze:Edit:
Rollbar wielkości TD wyjdzie pewnie zdecydowanie taniej u któregoś z miejscowych speców od klatek, tylko robienie go na wymiar bez auta, mnie nie przekonywało, a wycieczka gdzieś daleko w celu pomiarów i montażu zjadłaby oszczędność.
Tak, zauważ - że w cenie - może nie TRlane, ale hamburgerowych barów masz w PL już pełnowartościową
klatkę zrobioną zgodnie z załącznikiem J. Jam mam u siebie w Poznaniu lokalnego speca od klatek, i zapewne skorzystam z jego usług. Imho - nie ma sensu wydawać 2 razy więcej kasy - za rury tylko dlatego, że maja fajną naklejkę z płomieniami ...
+1

Rules are made to be broken
Hantkus pisze:remik pisze:Tak, zauważ - że w cenie - może nie TRlane, ale hamburgerowych barów masz w PL już pełnowartościową
klatkę zrobioną zgodnie z załącznikiem J. Jam mam u siebie w Poznaniu lokalnego speca od klatek, i zapewne skorzystam z jego usług. Imho - nie ma sensu wydawać 2 razy więcej kasy - za rury tylko dlatego, że maja fajną naklejkę z płomieniami ...
+1
+2, remik PW

Zamieniłem kiedyś kilka słów o rollbarach z Marcinem z roadstery.pl i zwrócił on uwagę, że zbyt blisko umieszczony rollbar może być niebezpieczny w przypadku jazdy bez kasku (tzn. normalnej po drogach) i strzału w tył. Leci się wtedy do tyłu i w górę, a głową trafia w rurę.zolt pisze:Co do Deuce - mniej mi odpowiada ze wzgledu na bezpieczenstwo, bo jest za niski i zbyt odsuniety do tylu
2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
O ile statystycznie to się zgadza co piszesz o rolkach i uderzeniach w tył Zolt to wiadomo że statystyka to tylko liczby a to co Ci się przytrafi to inna para kaloszy.
Ja miałem dwie rolki i jedno uderzenie w tył przy czym uderzenie w tył było leciutkim puknięciem na światłach a w przypadku rolek, "troszkę" większe energie wchodziły w grę
Wszystko IMHO zależy od stylu jazdy. Jak jeździsz szybko i agresywnie i lubisz zakręty to ja bym się bardziej rolką martwił i poważnymi dzwonami niż puknięciem w tył.
Oba zdjęcia powyżej pokazują, że oba tak zamontowane rollbary nie za wiele pomogą bo kierowca siedzi za wysoko i w razie rolki jego głowa i tak będzie rollbarem. Żeby roll bar mógł spełnić swoją rolę głowa musi być poniżej linii rollbar szyba przynajmniej z 4-5cm w kasku!
Dlatego najlepiej jak się jest wysokim zamontować RB plus kubełek, i to tak dobrany kubełek (przeważnie zamontowany na sztywno bo o szynach można zapomnieć) żeby obniżył pozycję siedzącą i głowę o te pożądane ileś tam centymetrów w zależności od wzrostu.
Do tego jak się odpowiedni dobierze kubełek to nie można uderzyć głową o rollbara w przypadku uderzenie z tyłu (bo chroni nas kubeł właśnie - co jest tylko częściowym rozwiązaniem bo jak kubeł opiera się o RB to i tak w niego uderzamy tylko przez podkładkę, którą jest kubeł).
Zazwyczaj traci się komfort a zyskuje bezpieczeństwo.
Jednym z najbardziej niebezpiecznych wariantów jest kubeł z szelkami bez Rollbara. Wtedy w przypadku rolki nie możesz się, czy też nie może Cie pochylić siła uderzenia w przypadku wypadku i wtedy naprawdę stajemy się Rollbarem.
Pozdro
Ja miałem dwie rolki i jedno uderzenie w tył przy czym uderzenie w tył było leciutkim puknięciem na światłach a w przypadku rolek, "troszkę" większe energie wchodziły w grę

Wszystko IMHO zależy od stylu jazdy. Jak jeździsz szybko i agresywnie i lubisz zakręty to ja bym się bardziej rolką martwił i poważnymi dzwonami niż puknięciem w tył.
Oba zdjęcia powyżej pokazują, że oba tak zamontowane rollbary nie za wiele pomogą bo kierowca siedzi za wysoko i w razie rolki jego głowa i tak będzie rollbarem. Żeby roll bar mógł spełnić swoją rolę głowa musi być poniżej linii rollbar szyba przynajmniej z 4-5cm w kasku!
Dlatego najlepiej jak się jest wysokim zamontować RB plus kubełek, i to tak dobrany kubełek (przeważnie zamontowany na sztywno bo o szynach można zapomnieć) żeby obniżył pozycję siedzącą i głowę o te pożądane ileś tam centymetrów w zależności od wzrostu.
Do tego jak się odpowiedni dobierze kubełek to nie można uderzyć głową o rollbara w przypadku uderzenie z tyłu (bo chroni nas kubeł właśnie - co jest tylko częściowym rozwiązaniem bo jak kubeł opiera się o RB to i tak w niego uderzamy tylko przez podkładkę, którą jest kubeł).
Zazwyczaj traci się komfort a zyskuje bezpieczeństwo.
Jednym z najbardziej niebezpiecznych wariantów jest kubeł z szelkami bez Rollbara. Wtedy w przypadku rolki nie możesz się, czy też nie może Cie pochylić siła uderzenia w przypadku wypadku i wtedy naprawdę stajemy się Rollbarem.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Dammit. Nie ma latwo. Patrzylem tez na fotki wiktocha i wydaje sie, ze jego Ace jest troszke bardziej oddalony od foteli.
EDIT: Musze sie przymierzyc na poczatek chociaz do stockowych foteli, bo jak widze taka fotke to sie zastanawiam po co mi rollbar
:

EDIT: Musze sie przymierzyc na poczatek chociaz do stockowych foteli, bo jak widze taka fotke to sie zastanawiam po co mi rollbar


zolt pisze:Dammit. Nie ma latwo.
Tru. Podpisuję się pod tym co pisze sebna wszystkimi kończynami

Tutaj oczywiście zawiodły umiejętności, to była moja pierwsza próba sportowa, natomiast nie w każdej sytuacji możesz tylko na umiejętnościach polegać.
Z drugiej strony, w pl nikt jeszcze od rolki emiksem nie zginął.
Tzn ogólnie chyba zawsze lepiej mieć roll bar niż go nie mieć nawet jeżeli się siedzi na jego wysokości albo i wyżej bo coś tam zawsze pomoże ale wiadomo, ze o optymalne warunki trzeba się bardziej postarać i przyłożyć do nich.
Tutaj link do opisu montażu Sparco Sprinta czy też V (5) bo to te same stołki tak żeby mieć odpowiednie dystans od szczytu RB.
http://www.cardomain.com/ride/158355/1999-mazda-miata-mx-5/page-4/
Nic nadzwyczajnego ale może komuś się przyda.
Pozdro
Tutaj link do opisu montażu Sparco Sprinta czy też V (5) bo to te same stołki tak żeby mieć odpowiednie dystans od szczytu RB.
http://www.cardomain.com/ride/158355/1999-mazda-miata-mx-5/page-4/
Nic nadzwyczajnego ale może komuś się przyda.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
- Tomai
- Donator
- Posty: 3865
- Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
- Model: Inny
- Wersja: 2,0
- Lokalizacja: Poznań
sebna pisze:Tutaj link do opisu montażu Sparco Sprinta czy też V (5) bo to te same stołki tak żeby mieć odpowiednie dystans od szczytu RB.
http://www.cardomain.com/...ta-mx-5/page-4/
Nic nadzwyczajnego ale może komuś się przyda.
No nisko widać, czyli prawidłowo. Pytanie : czy da się tam zamknąć softtop ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm
Bezmiatowy
sebna pisze:Tzn ogólnie chyba zawsze lepiej mieć roll bar niż go nie mieć nawet jeżeli się siedzi na jego wysokości albo i wyżej bo coś tam zawsze pomoże ale wiadomo, ze o optymalne warunki trzeba się bardziej postarać i przyłożyć do nich.
Myślę że podstawową sprawą będą wszystkie rzeczy które pomogą uniknąć rolki - dobre hamulce, gumy, sprawny układ kierowniczy i zawieszenie, odpowiedni trening. Jeśli już jeździsz tak że jest realne ryzyko poważnego rolowania, nie wieżę żeby sam rollbar dużo tutaj zmienił, trzeba zainwestować. Jeśli seryjne pasy Cie nie utrzymają i się wysuniesz, albo będziesz wystawał poza rollbar, nawet jeśli przeżyjesz, to kręgosłup/mózg raczej nie wytrzyma.
Oczywiście to wszystko jest w kontekście pójścia w sport. Wierzę, że do jazdy na co dzień, rollbar jest zbędny

-
- Posty: 2477
- Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
- Model: Inny
- Wersja: DC2R K20 inside
- Lokalizacja: PZ
sebna pisze:Oba zdjęcia powyżej pokazują, że oba tak zamontowane rollbary nie za wiele pomogą bo kierowca siedzi za wysoko i w razie rolki jego głowa i tak będzie rollbarem. Żeby roll bar mógł spełnić swoją rolę głowa musi być poniżej linii rollbar szyba przynajmniej z 4-5cm w kasku!
Z tego co wiem - to załącznik J wyraźnie mówi - rollbar minimum powyżej 5 cm od górnej części kasku..
Czyli średniej postury facet przy normalnych siedzeniach , nie jest w stanie spełnić tego wymogu , nie pisząc o miatkach - które chciałby czasem zamknąć softa z rollbarem ..

I tutaj również pomaga nisko siedzący kubeł ..
Każdy musi sobie sam odpowiedzieć na pytanie, co dla niego jest priorytetem, albo bezpieczeństwo - albo wygląd/funkcjonalność , to rzadko idzie w parze ..Rollbar nie może być nisko i daleko od głowy - chyba, że ma tylko spełnić funkcje wizualną lub usztywnienia nadwozia ... A jak to wygląda u tych najpopularniejszych, jest tutaj [URL=http://teammiata.com/Roll_Bar_FAQs.html]Roll Bar FAQs[/URL]
swimmer pisze:Wierzę, że do jazdy na co dzień, rollbar jest zbędny
Pewnie, że zbędny. Dopóki np. nie wpadniesz do rowu przewracając się na dach - jak niedawno zrobił syn kolegi z forum (na szczęście z hardtopem i pewnie niezbyt dużą energią).
No ale to offtopic w tym wątku


2003 NBFL 1.8 Memories II -> 2004 NBFL 1.6 Unplugged -> Mitsubishi Colt 1.3 -> Ford S-Max... WTF?! || Never drive faster than your angels can fly.
Ja nie o załącznikach J mówię bo mnie one nie dotyczą (i średnio interesują) tylko o zdrowym rozsądku
Zresztą moja miata nigdy nie będzie autem profesjonalnie wyczynowym.
Chodzi mi tylko o moje i pasażera bezpieczeństwo.
Wszystkie hamerykańskie RB zamykają soft topa ten z linka o montażu Sparco też.
Pozdro

Zresztą moja miata nigdy nie będzie autem profesjonalnie wyczynowym.
Chodzi mi tylko o moje i pasażera bezpieczeństwo.
Wszystkie hamerykańskie RB zamykają soft topa ten z linka o montażu Sparco też.
Pozdro
MX-5 Love | Wisdom comes with Age. Sometimes, Age comes Alone....
Na forum pojawiał się filmik dachu mx5 z HT niestety dach spada z miatki jak czapka zaraz po zetknięciu z ziemią więc jedyne bezpieczne rozwiązanie to roll
NBFLove
zolt pisze:To ja mam pytania z innej beczki, ale tez w temacie. Planuje zakup roll-bara, najpewniej bedzie to Hard Dog Ace z harness barem.
1. Czy jest sens kupowac rollbar bez poprzeczek (tych skosnych)?
2. Czy ktos kto go ma (Wiktoch?) moze cos powiedziec o wplywie na codzienne uzytkowanie (rozkladanie dachu, korzystanie z tylnej polki)?
3. Gdzie to ustrojstwo kupic i jaki bylby orientacyjny koszt sprowadzenia tego z USA? Rozumiem, ze trzeba doliczyc do ceny VAT + clo, ale rollbar jest praktycznie dwa razy tanszy u nich niz w ILu...
Mogę się wypowiedzieć o wpływie na użytkowanie, a więc raczej (nie wiem jak konkretnie w przypadku tego hard doga bo ja mam podobny ale robiony w concept motorsport) potrzeba customowy windshot, po za tym dach składa się trochę trudniej bo łapiąc za uchwyt na środku siedząc w aucie trzeba by kombinować i przekładać rękę nad rurkę rollbara, tak więc składam łapiąc z boku... Co do korzystania z półki, nie mam problemów ale ja nie mam nic w stylu harness bara co podejrzewam znacznie by to utrudniło.