czy NB 1,6 da się...

Forum główne a tematyką prowadzącą jest mx-5.

Moderator: Moderatorzy

azbest1983
Posty: 1059
Rejestracja: 03 mar 2011, 16:23
Lokalizacja: Sulęcin

18 lis 2012, 17:41

daje radę bez większych oporów, ja mam 90hp i kilka razy 1/2, 1/3 ronda bokiem przeleciałem... nie wspomnę już o polbruku, gładkim kamiennym bruku lub mokrej nawierzchni. Szerokość opon mam 195. mx5 kręci się dość wysoko, więc nie ma problemu z redukcją która nawet przy stosunkowo niewielkiej mocy pozwoli zerwać przyczepność, jak jeszcze się jej pomoże nadrzucając tyłkiem...
Jednym słowem da się :mrgreen:
Awatar użytkownika
Rockatansky
Donator
Donator
Posty: 1994
Rejestracja: 06 mar 2012, 13:39
Lokalizacja: W-wa - St.Miłosna

27 lis 2012, 14:00

Szukam właśnie po garażach torsena.
Sprawdzałem VIN, ale chciałem się upewnić, że ten posiadał:

VIN: JMZNB18P200120582

i czy mam zszabrować do dyfra z tej 1.8 coś jeszcze :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 27 lis 2012, 15:33 przez Rockatansky, łącznie zmieniany 1 raz.
Rockatansky

I miejsce w generalce MMC 2016 klasa 1.8/2.0
I miejsce w generalce MMC 2014 klasa 1.6
IV miejsce w generalce MMC 2013 klasa N/A
Awatar użytkownika
Wojtek JDM
Posty: 2286
Rejestracja: 10 maja 2012, 14:28
Model: NB MSM
Wersja: Mazdaspeed
Lokalizacja: Bełchatów

27 lis 2012, 15:08

O dyfer miałem się właśnie spytać jakie to mniej więcej koszty, a tu proszę :D Pełna szpera moim zdaniem trochę mija się z celem jeżeli nie jest to miata typowo do driftu, ale Torsen z 1.8 sam bym przygarnął :twisted:
kermit01
Posty: 1417
Rejestracja: 29 wrz 2012, 11:55
Model: Inny
Wersja: Japoński :P
Lokalizacja: Warszawa

01 gru 2012, 9:38

W końcu mogę potwierdzić z własnego doświadczenia :). Przy obecnej pogodzie to każdy zakręt można pokonywać bokiem :)
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

01 gru 2012, 10:35

110 kuni daje radę..... Latać bokami i wygrywać na torze!! Potrzebny torsen. Za 500-600 zł do kupienia u szrociarzy spoza forum. Wyedukować się jak wygląda torsen, odszukać szrociarzy z dyfrem, jechać, oglądać i kupować. :-)
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2012, 12:47

kermit01 pisze:W końcu mogę potwierdzić z własnego doświadczenia . Przy obecnej pogodzie to każdy zakręt można pokonywać bokiem


+1

Też to przerabiałem ostatnio :twisted:

himber pisze:Potrzebny torsen. Za 500-600 zł do kupienia u szrociarzy spoza forum. Wyedukować się jak wygląda torsen, odszukać szrociarzy z dyfrem, jechać, oglądać i kupować.


Nadgorliwcy twierdzą że sama wymiana dyfru nie wystarczy (reszta nie wytrzyma?), że półośki czy coś. Prawda to? Czy wystarczy wsadzić samą puchę z 1.8 i nie słuchać ekspertów?
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2012, 13:53

Meanmachine pisze:Nadgorliwcy twierdzą że sama wymiana dyfru nie wystarczy (reszta nie wytrzyma?), że półośki czy coś. Prawda to? Czy wystarczy wsadzić samą puchę z 1.8 i nie słuchać ekspertów?


A może to chodzi poprostu o to że muszisz wymienić razem z ośkami bo óśki z 1.6 nie będą pasowały do dyfra z 1.8 ?
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Meanmachine
Posty: 844
Rejestracja: 27 lip 2011, 1:06
Model: NB FL
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2012, 14:00

Nie wiem! To ja się pytam! :wink:
rogI
Posty: 1362
Rejestracja: 12 kwie 2012, 11:05
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2012, 14:39

Tomai pisze:
Meanmachine pisze:Nadgorliwcy twierdzą że sama wymiana dyfru nie wystarczy (reszta nie wytrzyma?), że półośki czy coś. Prawda to? Czy wystarczy wsadzić samą puchę z 1.8 i nie słuchać ekspertów?


A może to chodzi poprostu o to że muszisz wymienić razem z ośkami bo óśki z 1.6 nie będą pasowały do dyfra z 1.8 ?

A czy to czasem nie dotyczylo tylko NA?
Z tego co pamietam w NB poloski sa kompatybilne (nie identyczne) wiec wystarczy sam dyfer.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 gru 2012, 14:49

rogI pisze:
Tomai pisze:
Meanmachine pisze:Nadgorliwcy twierdzą że sama wymiana dyfru nie wystarczy (reszta nie wytrzyma?), że półośki czy coś. Prawda to? Czy wystarczy wsadzić samą puchę z 1.8 i nie słuchać ekspertów?


A może to chodzi poprostu o to że muszisz wymienić razem z ośkami bo óśki z 1.6 nie będą pasowały do dyfra z 1.8 ?

A czy to czasem nie dotyczylo tylko NA?
Z tego co pamietam w NB poloski sa kompatybilne (nie identyczne) wiec wystarczy sam dyfer.


Dokładnie tak jest. I nie ośki, tylko półosie.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

02 gru 2012, 15:22

Misie patysie.... aby włożyć do NB torsen z NB wystarczy sam dyfer BEZ półosi i BEZ wału.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

02 gru 2012, 15:26

himber pisze:Misie patysie.... aby włożyć do NB torsen z NB wystarczy sam dyfer BEZ półosi i BEZ wału.


Napisane piętro wyżej :roll:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Awatar użytkownika
Tomai
Donator
Donator
Posty: 3865
Rejestracja: 14 wrz 2008, 9:11
Model: Inny
Wersja: 2,0
Lokalizacja: Poznań

02 gru 2012, 15:33

rogI pisze:A czy to czasem nie dotyczylo tylko NA?

Z tego co pamietam w NB poloski sa kompatybilne (nie identyczne) wiec wystarczy sam dyfer.


Aa no właśnie, masz rację :grin:
Była NA BRG 1.8 118 Km 146 Nm
Była NBFL Phoenix 1.8 138KM 156Nm
Była NBFL Garnet Red Mica 1.8
Była NC 2.0 174KM 199Nm

Bezmiatowy
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

02 gru 2012, 22:11

dmk pisze:
himber pisze:Misie patysie.... aby włożyć do NB torsen z NB wystarczy sam dyfer BEZ półosi i BEZ wału.


Napisane piętro wyżej :roll:


Ojeju co to będzie :roll:
Ostatnio zmieniony 03 gru 2012, 7:40 przez himber, łącznie zmieniany 1 raz.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2012, 5:44

Misie patysie i inne mądrale...
Tak, wystarczy sam dyfer, ale:
Jeżeli śruby łączące dyfer z aluminiową kratą się odkręcą to super, jeżeli nie to jesteśmy w czarnej d****... Możemy stracić i dwa dni na ich odkręcenie. :twisted: :twisted: :twisted:
Należy tez pamiętać o wymianie zimmeringów półosi na nowe, gdyż z elementem nie pracującym wspólnie mogą popuścić... :wink:
Osobiście wolałbym komplecik. :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

03 gru 2012, 7:40

Uszczelki trzeba sprawdzić, ale żeby od razu wymieniać :mrgreen: Jedna kosztuje ok. 50zł.

Jak skurczybyk trzyma się aluminiowej kratownicy to zamiast siłować się lepiej wyciągnąć go razem z kratownicą i rozłączyć na stole :kciuk: U mnie trzymała rdza na tulejce w którą wchodzi śruba.
Aro
Posty: 1215
Rejestracja: 03 wrz 2009, 15:39
Lokalizacja: Warszawa

03 gru 2012, 14:53

Himber, każdy robi jak uważa... Ja opieram się na swoich doświadczeniach. :wink:
Były NA 1,6; NB 1.8
Jest NA+1,8(NBFL)
Cywil GALANT 2,5 V6
Awatar użytkownika
himber
Donator
Donator
Posty: 2227
Rejestracja: 07 cze 2011, 20:26
Model: NC FL2
Lokalizacja: LBN
Kontakt:

03 gru 2012, 14:57

Aro pisze:Himber, każdy robi jak uważa... Ja opieram się na swoich doświadczeniach. :wink:


:poklony: :poklony: :winner: :poklony: :poklony:
ODPOWIEDZ