artur pisze:2.0 manual, albo 1.8 w wersji Kirei (choć być może były też inne edycje limitowane ze szperą)
Jeśli chodzi o rynek europejski (a przynajmniej jego zdecydowaną większość). W USA można nabyć NC 2.0 ze skrzynią manualną i otwartym dyferencjałem. Na szczęście używane dyfry do NC da się wyrwać za grosze (co może świadczyć też o ich wytrzymałości).
mszczyrek pisze:- ile tak naprawdę waży NC?
Według dowodu: 1095kg. W praktyce - nie mam pojęcia.
mszczyrek pisze:- czy silnik trzyma podawaną przez Mazdę moc?
Wnioskując z wyników pomiarów jakie widziałem: zdecydowanie tak. Myślę że silniki NC deklasują na tym polu silniki poprzednich generacji...

Niestety, na polu poważnych usterek również...
mszczyrek pisze:- ile kosztuje eksploatacja w porównaniu do NA/NB? - np. komplet tarcz, klocków itp.
Koszty eksploatacji kształtują się na podobnym poziomie. Tarcze i klocki będą nieznacznie droższe, ale też ich żywotność powinna być wyższa (u mnie o dobre 50%). Rozrząd realizowany łańcuchem. Filtry, płyny - to samo. Zdecydowanie droższe będą jedynie opony.
mszczyrek pisze:- które z dostępnych na rynku zawieszeń polecacie?
Nie wiem. Z całą pewnością nie polecam natomiast seryjnego.

Seryjny Bilstein sprawuje się nieporównywalnie lepiej niż nieBilstein, ale i tak wymiana stabilizatorów i sprężyn to podstawa jeśli bierze się pod uwagę skuteczność na torze.
mszczyrek pisze:- jak rozpoznać samochód ze szperą?
Przejechać się nim?

Pisałem o tym wyżej...
mszczyrek pisze:- typowe usterki? koszt napraw? na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Na kolor?
