Czaterja działu technicznego

pytania różne...

Ogólny dział techniczny związany z tematami eksploatacyjnymi, mechanicznymi i elektroniką wszystkich generacji Mazd MX-5.

Moderatorzy: pirul, Moderatorzy

Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

01 paź 2012, 16:55

Normalny czyli taki, który zwraca realne ciśnienie, a nie tylko pokazuje czy jest czy nie ma, oraz najchętniej taki, który pasowałby p'n'p do mx-5.

Dugie pytanie:

Obrazek

Czy ten mod jest również aplikowalny do NA?
carlo
Posty: 244
Rejestracja: 09 paź 2011, 8:03
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

08 paź 2012, 12:35

Gdzie mogę kupić uszczelki do pompy hamulcowej, chodzi mi o te przy zbiorniczku. Czy w aso dostanę coś takiego? Te reperaturki pompy co są na rynku nie zawierają tych uszczelek. Ktoś pomoże?
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

08 paź 2012, 12:49

Kurak pisze:No tak, z obrazka wynika że zwiera/rozwiera. Mógłby mnie ktoś naprowadzić na taki normalny czujnik?

IC, tyle że jest kompletny śmietnik w katalogu i mają pomieszane styczniki z senderami. Sender łatwo poznać, kosztuje więcej i ma duży "baniak".
Kurak pisze:Dorwanie oryginału z MX graniczy z cudem albo wymaga rozbicia banku.

Używkę z NA kiedyś kupiłem za 30 PLN, trzeba szukać.
Kurak pisze:Czy ten mod jest również aplikowalny do NA?

Tak, bo układowo wskazania CLT w NA i NB są identyczne. Różnica może być w samej charakterystyce czujnika temperatury dla zegarów pomiędzy NA i NB, więc i wartości elementów trzebaby policzyć od nowa.

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

10 paź 2012, 16:31

kurak ale wykopałeś info nawet nie widziałem że takie cus można zrobić :D
fajny zimowy mod :winner: i prosty jak budowa cepa
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

10 paź 2012, 21:15

SponeR pisze:fajny zimowy mod i prosty jak budowa cepa


Jeśli uda mi sę w weekend z rańca ogarnąć sprawy ze swoim autem to wbijam do laboratorium i dobieram rezystory (:
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

10 paź 2012, 21:57

Jest ktoś na forum, kto ma Roll bar - TR Lane ale w wersji TD ?
... wanted dead or alive :wink:
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

10 paź 2012, 22:37

remik pisze:Jest ktoś na forum, kto ma Roll bar - TR Lane ale w wersji TD ?

Himber?
remik
Posty: 2477
Rejestracja: 09 lut 2012, 21:12
Model: Inny
Wersja: DC2R K20 inside
Lokalizacja: PZ

10 paź 2012, 22:52

Kurak pisze:
Himber?


nie, Himber ma GP... jeśli się nie mylę ...
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

11 paź 2012, 16:44

carlo pisze:Gdzie mogę kupić uszczelki do pompy hamulcowej, chodzi mi o te przy zbiorniczku. Czy w aso dostanę coś takiego? Te reperaturki pompy co są na rynku nie zawierają tych uszczelek. Ktoś pomoże?


ASO bezsensu... sklepy stricte "gumowe" np.

Sklep "GUMA" na Kościelnej lub

Taki duży sklep na Wojciechowskiego niedaleko ASO Fiata.

Pozdr!

[ Dodano: 11-10-2012, 20:28 ]
Mam taki mały problem. Zapala mi się "check engine".
Pierwszy raz miało to miejsce w wakacje gdy jechałem nad morze. Zapalił się na wybrzeżu :P zgasł jak wróciłem do Poznania. Do tej pory było OK. Ale znów się pojawił. I cały czas jest. Na dwa dni zgasł i dziś znów się zaświecił.

Podłączyłem w pracy pod kompa i wychodzi błąd P0031, o takie coś:

Obrazek

Auto jeździ normalnie, nie ma żadnych bolesnych objawów :mrgreen:
Błąd po wykasowaniu powraca.

Ktoś się z tym spotkał? Sonda do wymiany?

Pozdrawiam!
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

12 paź 2012, 1:15

Panowie i Panie, w czyim temacie była rozmowa o mocowaniu tablicy rejestracyjnej przyczepianym do zęba? Bo szykuje się na malowanie przedniego zderzaka to bym sobie odrazu zmienił położenie tablicy na takie mniej dziurawiące zderzak.

Jeszcze jedno pytanie mam w związku z tow hookami.. czy mogą robić problemy przy odszkodowaniu? w końcu wystają poza obrys.. z tyłu jak z tyłu, bo przecież hak który był zamontowany nie musi być zdejmowany, ale z przodu?
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 paź 2012, 7:23

offthe pisze:tablicy rejestracyjnej przyczepianym do zęba


Prawo mówi o konieczności symetrycznego zamontowania tablicy, skoro poniżej Cię to już interesuje :wink:

offthe pisze:bo przecież hak który był zamontowany nie musi być zdejmowany


Podstawowy błąd w rozumowaniu - hak, w sytuacji w której nie ciągniesz żadnej przyczepy, musi zostać odpięty - może zostać jego port, ale sam hak musi być demontowalny.

Tak czy inaczej to tylko informacja dla Ciebie, co robić żeby być "w pełni zgodnym z prawem". A no i zapomniałem - piwa w parku też nie wolno pić!
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
wojteks
Posty: 969
Rejestracja: 05 maja 2012, 19:54
Model: NA
Lokalizacja: Podkarpackie

12 paź 2012, 7:41

dmk pisze:Prawo mówi o konieczności symetrycznego zamontowania tablicy,

Lub po lewej stronie (patrz Alfa Romeo). Przeszukaj forum, była dyskusja o tablicach i ich mocowaniach z przodu.
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 paź 2012, 7:48

wojteks pisze:
dmk pisze:Prawo mówi o konieczności symetrycznego zamontowania tablicy,

Lub po lewej stronie (patrz Alfa Romeo). Przeszukaj forum, była dyskusja o tablicach i ich mocowaniach z przodu.


Brałem w niej udział :bang:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
majkel
Administrator
Administrator
Posty: 6890
Rejestracja: 26 mar 2007, 17:30
Model: Inny
Lokalizacja: Warszawa

12 paź 2012, 11:13

DEXTER pisze:Auto jeździ normalnie, nie ma żadnych bolesnych objawów
Błąd po wykasowaniu powraca.
Ktoś się z tym spotkał? Sonda do wymiany?

Dla porządku możesz sobie obejrzeć wtyczkę sondy, czy się tam nie upaprało i nie robi jakiegoś mostka. Ale najprawdopodobniej skończył się po prostu grzejnik przedniej sondy. Żyć z tym można. Nie będzie podgrzewana, więc będzie dłużej "wstawać" i później podawać poprawne dane. W ruchu miejskim raczej nie powinno być problemów. Przynajmniej na razie, nie mam pojęcia co będzie w zimie przy bardzo siarczystych mrozach :mrgreen:
Na szczęście mazdowe ECU w przypadku tego typu problemów z sondą nie robi żadnych cyrków i nie wyłącza korekty wchodząc w jakiś tryb awaryjny, jak to ma w zwyczaju robić konkurencja :mrgreen:

Po
eM
chwilowo bezmiatowy :)
była: BlackBird (Ptaszyna) NBfl'03 1.8 Memories --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=1149
był: Ptaszor NA'96 1.8 (BP-Z3)--> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=4852
jest: "Saabina" Saab96 V4 '76 --> http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewtopic.php?t=9196
jest: Hieronim.......
Kurak
Posty: 3915
Rejestracja: 16 sie 2011, 1:39
Model: NA
Lokalizacja: P-ce
Kontakt:

12 paź 2012, 11:27

offthe pisze:Panowie i Panie, w czyim temacie była rozmowa o mocowaniu tablicy rejestracyjnej przyczepianym do zęba? Bo szykuje się na malowanie przedniego zderzaka to bym sobie odrazu zmienił położenie tablicy na takie mniej dziurawiące zderzak.


U grzesia. I można to uznać za legalne. Przynajmniej nie mniej niż leżące tablice które mają niektórzy (:
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

12 paź 2012, 13:32

majkel pisze: Nie będzie podgrzewana, więc będzie dłużej "wstawać" i później podawać poprawne dane. W ruchu miejskim raczej nie powinno być problemów. Przynajmniej na razie, nie mam pojęcia co będzie w zimie przy bardzo siarczystych mrozach :mrgreen:


Normalnie będzie, w końcu starsze konstrukcje mazdy nie miały podgrzewania i dalej jeżdżą ;

)
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

12 paź 2012, 17:25

Speed, Majkel dziękuje za odpowiedzi ;)
Przy okazji podniosę ją i obejrze wtyczki.
Generalnie mnie to nie martwi ze względów, jakie podał majkel ale cholernie irytuje mnie ten check :evil:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

12 paź 2012, 17:37

Speed pisze:
majkel pisze: Nie będzie podgrzewana, więc będzie dłużej "wstawać" i później podawać poprawne dane. W ruchu miejskim raczej nie powinno być problemów. Przynajmniej na razie, nie mam pojęcia co będzie w zimie przy bardzo siarczystych mrozach :mrgreen:


Normalnie będzie, w końcu starsze konstrukcje mazdy nie miały podgrzewania i dalej jeżdżą ;

)


Sondy bez podgrzewania mają nieco inną konstrukcję, więc bez generalizowania proszę :kciukdol:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
offthe
Posty: 1178
Rejestracja: 25 lut 2012, 23:47
Model: NA
Lokalizacja: Wejherowo
Kontakt:

13 paź 2012, 4:44

dmk pisze:hak, w sytuacji w której nie ciągniesz żadnej przyczepy, musi zostać odpięty - może zostać jego port, ale sam hak musi być demontowalny.

ja to wiem i rozumiem, ale ja mam na myśli sytuację kiedy hak jest zamontowany na stałe.. bo takie też są, zwłaszcza w starszych samochodach. No i tak na dobrą sprawę ja pytałem o mocowanie tow hooka, czy nie jest to jakoś niezgodne z przepisami.

a co tablicy, wlasciwie mnie to nie interesuje :Dpolicja się przyczepi to odkręcę jedną śróbkę i przełożę na drugiego zęba.
Z resztą. w bodajże subaru evo fabrycznie jest miejsce na tablicę po lewej stronie. Jeśli przepisy pozwalają subarynce tak jeździć to znaczy, że jest to czytelne. Więc u mnie też będzie.
I don't like being overtaken. It's a sign of weakness.
Awatar użytkownika
SponeR
Posty: 1098
Rejestracja: 28 mar 2010, 18:10
Model: NA
Wersja: ultra old
Lokalizacja: Piasecziusets

13 paź 2012, 7:39

pytanko
mech mi wymienia sprzęgło
powiedział (i pokazał) że koło zamachowe jest spalone
faktycznie troche czarne i śliskie, kazał oddać do delikatnego stoczenia

wszyscy mi mówią żeby to olać i przelecieć papierem 250
robić to ?
MIATA nim jak szatan
Obrazek
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

13 paź 2012, 9:48

dmk pisze:Sondy bez podgrzewania mają nieco inną konstrukcję, więc bez generalizowania proszę :kciukdol:


Wiadomo , różnią tym ze mają grzałkę :mrgreen: która ma szybciej doprowadzić do temperatury pracy sondy. Oczywiście polecamy wymianę , szybciej komputer będzie wprowadzał korektę.
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

13 paź 2012, 15:18

SponeR pisze:wszyscy mi mówią żeby to olać i przelecieć papierem 250
robić to ?


Odradzam - splanowanie powierzchni to będzie koszt pewnie 50zł, papierem ściernym raz, że nie ugrasz za wiele (chyba, że założysz na coś koło, będziesz nim kręcił i posiedzisz z tym papierem kilka godzin). Przegrzany zamach (miejscowo) to bardzo często podstawowy powód, dla którego sprzęgło przestaje kleić lub zaczyna się ślizgać.

Speed pisze:różnią tym ze mają grzałkę


Ale bezedury, nie chce mi się komentować.
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Speed
Posty: 90
Rejestracja: 24 kwie 2012, 16:39
Lokalizacja: wwa

14 paź 2012, 9:27

dmk pisze:
Ale bezedury, nie chce mi się komentować.


To nie komentuj , kiedyś czytałem porównanie sond Boscha i uwierz to nie jest technologia NASA ma po prostu działać.
Mazda MX-5 NBFL
Mazda MX-6 FS
raffaq
Posty: 28
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:45
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

14 paź 2012, 13:33

Panowie jak ściągnąć gałkę skrzyni biegów w 10 th ?? Musze rozwiązać jakoś sprawę z obracającą sie gałką bo staje się to już strasznie irytujące :mad:
Awatar użytkownika
dmk
Posty: 4572
Rejestracja: 16 sie 2009, 22:19
Model: ND RF
Wersja: SkyFreedom, Recaro
Lokalizacja: Komorniki

14 paź 2012, 14:18

raffaq pisze:Panowie jak ściągnąć gałkę skrzyni biegów w 10 th ?? Musze rozwiązać jakoś sprawę z obracającą sie gałką bo staje się to już strasznie irytujące :mad:


Jest nakręcana :wink:
Jest: MX-5 NDRF 2.0 - viewtopic.php?f=22&t=26399
Była: MX-5 NB 1.8T - viewtopic.php?f=22&t=2932
Była: RX-8 HP - http://forum.rxklub.pl/index.php?/topic ... x-hp-aka-wóz-rodzinny/
Szczupak
Posty: 1631
Rejestracja: 02 sty 2011, 13:06
Lokalizacja: Warszawa

14 paź 2012, 14:22

to zależy, jaką. oryginalna z tego co wiem jest odkręcana, ale niektóre aftermarketowe są mocowane za pomocą kilku wkrętów
Życie jest za krótkie, żeby jeździć nudnymi samochodami.
raffaq
Posty: 28
Rejestracja: 13 sie 2012, 19:45
Model: NB
Wersja: 10th
Lokalizacja: Rybnik/Kraków

14 paź 2012, 19:10

Mam oryginalna :) Krece i krece i i nic :/ caly czas sie obraca w tej samej pozycji...
Awatar użytkownika
niemampojeciaa
Posty: 1430
Rejestracja: 14 lut 2010, 19:34
Model: Inny
Lokalizacja: East Lansing

14 paź 2012, 20:16

To może kręć z lekkim ruchem ku górze :grin: a jak nic to nie da to pociągnij mocno do góry i powinna :wink:
:)
Hantkus
Donator
Donator
Posty: 2803
Rejestracja: 17 lut 2012, 17:59
Model: NB MSM
Wersja: Szarik
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2012, 20:33

raffaq pisze:Panowie jak ściągnąć gałkę skrzyni biegów w 10 th ?? Musze rozwiązać jakoś sprawę z obracającą sie gałką bo staje się to już strasznie irytujące :mad:


Jeśli mówimy o oryginalnej gale z Anni, to tak jak napisali koledzy na 100% jest nakręcana, winna odkręcić się w lewo. Jeśli kręci się swobodnie ale nie odkręca do góry to znaczy że gwintowany pierścień oddzielił się od reszty. Spróbuj z wyczuciem odkręcić ale pod kątem, a jeśli to nie pomorze to zostaje Ci destrukcja gały :grin: Piszę z doświadczenia w mojej...
Rules are made to be broken
DEXTER
Posty: 4974
Rejestracja: 24 wrz 2011, 13:17
Model: NA
Lokalizacja: Poznań

14 paź 2012, 20:35

SIŁA x GWAŁT ;)

BTW. wracając do grzejnika sondy... czy takie uszkodzenie może mieć wpływ na np. spalanie? Pytam czysto teoretycznie, silnik pracuje OK więc zastanawiam się czym to skutkuje? Rozumiem, że na zimno podaje jakieś błędne dane, tak?
ODPOWIEDZ